Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #76 Skrevet 27. februar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ah! Bare fordi du måtte jobbe om sommeren betyr ikke det at du ikke er bortskjemt og mangler kontakt med virkeligheten. Anonymkode: 5bf53...f17 Det var et eksempel. Hvis du mener jeg mangler kontakt med virkeligheten pga valget mitt så får du bare synes det HI Anonymkode: c51e9...4ca
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #77 Skrevet 27. februar 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du tar grådig feil. Jeg er opptatt av sunt kosthold, har ikke vært syk de siste 20 årene (det er gener, ikke kosthold) og jeg har ikke behov for noen tilskudd. Jeg sørger for å spise sunt og variert. Det går helt fint uten å bruke syke summer på tilskudd og avokado. Forstår godt at mannen din er oppgitt. Merkelig å krangle om penger og sutre over 270 kroner på pass når du prioriterer å bruke slike summer på mat. Anonymkode: b90dc...57f Så flott at du ikke har vært syk da. Du får bare fortsette å tro at det kun handler om gener. Gener kan slås "av" eller "på" avhengig av hvilken livsstil man har. Eks kan man "slå av" dårlige gener ved å ha en sunn livsstil. Dette understøttes av blant annet av gynekolog Sara Gottfried Jeg bruker tilskudd og supermat. Magnesium er helt nødvendig å ta tilskudd av da de fleste ikke er i nærheten av å få i seg nok. Jeg føler meg mye bedre etter oppstart med magnesiumspray og da er det naturlig nok uaktuelt å slutte. Man kan ha ubalanser i kroppen i mange år før det slår ut i sykdom HI Anonymkode: c51e9...4ca
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #78 Skrevet 27. februar 2019 Han er vel student fordi han ønsker seg en jobb til slutt, som betaler mer enn 11 000 i mnd? Du har valgt et forhold med denne mannen, og å få barn med han. Da tenker jeg det er naturlig at dere bidrar med det dere kan. Han har lite inntekt akkurat nå fordi han er student, da er det naturlig at du betaler mer inn til fellesen. Å forvente et "takk" syns jeg blir veldig spesielt. Dere skal jo egentlig være et team. Anonymkode: 411fe...d0a
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #79 Skrevet 27. februar 2019 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Diett er noe som er kortvarig, men det visste du kanskje ikke. Hvis du synes jeg er gal for at jeg tar andre valg enn deg og har positive resultater å vise til, så vær så god. Du har neppe så stor interesse av kosthold og har neppe tilegnet deg særlig mye kunnskap ut fra kommentaren din å bedømme HI Anonymkode: c51e9...4ca Dette svarte du til en annen, ikke meg. Diett kan brukes i to betydninger, Hi. Diett, som i slanking eller spesialkost ved sykdom. Eller det kan brukes som et synonym til kosthold. Du sier at den du svarer neppe har tilegnet seg særlig mye kunnskap. Jeg er enig i at den du svarte bruker et språk som har lite i en diskusjon å gjøre. Likevel, det stemmer at man fint kan ha et veldig sunt kosthol uten å bruke slike summer som det du/dere bruker på mat og tilskudd pr. måned. Og jeg kan nok garantere at jeg vet minst like mye som deg om kosthold, trolig mer. At det kan være dyrt, det er jeg enig i, spesielt om man har spesielle behov. Men du velger en del løsninger som er unødvendig dyre. Det jeg lurer på er hvorfor du er så irritert over pengebruken du/dere har når det samtidig er et så bevisst valg fra din side å tvilholde på et så dyrt kosthold? Jeg får en følelse av at det er en annen misnøye du har med partneren, og at det med økonomien, siden han bidrar med så lite sammenlignet med deg nå, gjør økonomien som en enkelt tema å ta opp. Så hva er egentlig problemet mellom dere? Anonymkode: bb4c9...1cc
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #80 Skrevet 27. februar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: På kroppen vel. Hvor ellers? 😊 HI Anonymkode: c51e9...4ca Du får ikke i deg magnesium av å spraye det på kroppen. Hehe. Anonymkode: 49c60...152
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #81 Skrevet 27. februar 2019 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du får ikke i deg magnesium av å spraye det på kroppen. Hehe. Anonymkode: 49c60...152 Joda, det kan man få. Hi har rett i det. Anonymkode: bb4c9...1cc
topaz Skrevet 27. februar 2019 #82 Skrevet 27. februar 2019 HI, jeg bryr meg ikke om hva du spiser. Men dere må begynne å snakke om økonomi. Når dere er så uenige og ser så forskjellig på virkeligheten nå, så kommer ikke det nødvendigvis bare til å magisk endre seg når partneren din får høyere lønn. Økonomi må snakkes om når man skal få en familie til å funke. Dere må jobbe som et team og sette opp hva dere ønsker å bruke på ting og hva dere må bruke på ting. Så kan du bidra ekstra på matposten fordi du har veldig spesielle ekstrakrav akkurat der. Også bør dere bli enige om hva hver av dere har av penger til fri, personlig disposisjon hver måned. Bli enige om hvor mye og hvordan dere skal spare og hvis dere er veldig lure så setter dere opp en konto til forbruk på barnet slik at dere har penger når barnet trenger sko eller vinterdress eller hva det skal være.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #83 Skrevet 27. februar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du får ikke i deg magnesium av å spraye det på kroppen. Hehe. Anonymkode: 49c60...152 Magnesium tas best opp gjennom huden. Høres ikke ut som du har lest noe som helst om magnesium Anonymkode: c51e9...4ca
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #84 Skrevet 27. februar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Han er vel student fordi han ønsker seg en jobb til slutt, som betaler mer enn 11 000 i mnd? Du har valgt et forhold med denne mannen, og å få barn med han. Da tenker jeg det er naturlig at dere bidrar med det dere kan. Han har lite inntekt akkurat nå fordi han er student, da er det naturlig at du betaler mer inn til fellesen. Å forvente et "takk" syns jeg blir veldig spesielt. Dere skal jo egentlig være et team. Anonymkode: 411fe...d0a Ja, hvis han fullfører studiet vil han tjene 600-700.000 kr i året. Vi bidrar etter evne ja. HI Anonymkode: c51e9...4ca
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #85 Skrevet 27. februar 2019 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Joda, det kan man få. Hi har rett i det. Anonymkode: bb4c9...1cc Hun sier det enten for å provosere eller av ren uvitenhet. Alt man smører på huden går i blodbanen. Anonymkode: c51e9...4ca
gale damen Skrevet 28. februar 2019 #86 Skrevet 28. februar 2019 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Diett er noe som er kortvarig, men det visste du kanskje ikke. Hvis du synes jeg er gal for at jeg tar andre valg enn deg og har positive resultater å vise til, så vær så god. Du har neppe så stor interesse av kosthold og har neppe tilegnet deg særlig mye kunnskap ut fra kommentaren din å bedømme HI Anonymkode: c51e9...4ca Det har neimen ikke du heller. Magnesium er viktig, men de fleste av oss hopper over den fancy sprayen som sikkert koster skjorta, og så bruker vi litt gurkemeie i maten i stedet.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #87 Skrevet 28. februar 2019 1 time siden, gale damen skrev: Det har neimen ikke du heller. Magnesium er viktig, men de fleste av oss hopper over den fancy sprayen som sikkert koster skjorta, og så bruker vi litt gurkemeie i maten i stedet. Sprayen koster 199 kr og varer lenge 😊 Magnesium er såpass viktig at jeg tar overhodet ikke sjansen på å droppe det. Hva har gurkemeie med saken å gjøre? Jeg bruker gurkemeierot i maten, men det er for at det er betennelsesdempende Anonymkode: c51e9...4ca
gale damen Skrevet 28. februar 2019 #88 Skrevet 28. februar 2019 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sprayen koster 199 kr og varer lenge 😊 Magnesium er såpass viktig at jeg tar overhodet ikke sjansen på å droppe det. Hva har gurkemeie med saken å gjøre? Jeg bruker gurkemeierot i maten, men det er for at det er betennelsesdempende Anonymkode: c51e9...4ca Gurkemeie inneholder magnesium.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #89 Skrevet 28. februar 2019 Etter første innlegget ditt tenkte jeg at du hadde en kjip samboer, men jo flere innlegg jeg leser jo mer er det du som fremstår som kjip. Samboeren din er student, det er for en begrenset periode, og dere må forholde dere til en lavere inntekt i den perioden. At han velger å spise ute og å drikke øl med kompisene bør han selvsagt begrense hvis han ikke har råd til det, men du kan ikke kreve at han skal vise "takknemlighet" fordi du dekker et hinsides høyt matbudsjett fordi at det er noe du er ekstremt opptatt av, samtidig som du klager over å måtte betale for vintersko og pass til felles barn. Her tenker jeg at dere begge må tilpasse dere og bli enige om hva dere bruker penger på og hvordan det skal fordeles. For å sammenligne med egen situasjon, var jeg student de første årene etter at jeg og mannen (da samboer) flyttet sammen og også da vi fikk vårt første barn. Det var da en selvfølge at vi bidro etter evne og at jeg heldigvis slapp å vise han spesiell takknemlighet for at han betale huslån og regninger. Vi hadde (og har) felles konto som lønnen vår går inn på, og så bruker vi av denne til å betale lån, regninger, husholdning osv. Han tjener fremdeles mer enn meg, og betaler dermed mer enn meg, men vi har aldri hatt delt økonomi. Anonymkode: 5c968...345
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #90 Skrevet 28. februar 2019 På 22.2.2019 den 19.30, Anonym bruker skrev: Jeg får utbetalt 28.000 kr i mnd og samboer får utbetalt 11000 kr pga han er student. Per tusen bor vi i studentbolig med husleie 8100 kr. Jeg betaler 5100 kr og han betaler 3000 kr. Jeg betaler all mat (utenom hvis han spiser ute med kompiser, samt øl, godteri). Jeg betaler klær, sko etc til barnet. Her om dagen betalte jeg pass til barnet samt reiseforsikring familie på 1500 kr. Jeg bruker ca 12000 kr per måned på mat/husholdning. Alle andre utgifter kommer utenom. Her om dagen sa samboer "du betaler ikke så mye av maten min som du tror". Jeg ble provosert siden jeg føler jeg bidrar mye til fellesskapet. Hvordan ville du reagert? Har jeg grunn til å reagere ? Jeg synes bare det fremstår som utakknemlig. Ikke en eneste gang har han uttrykt takknemlighet for at jeg bidrar til fellesskapet. Han mener jeg gnir inn at jeg bidrar så mye til fellesskapet mens jeg mener at han misforstår meg. Anonymkode: c51e9...4ca Det høres ut som du gnir det inn. Du forventer at han skal være takknemlig. Hva om han har høyere inntekt enn deg etter utdannelsen? Min inntekt er ca 250.000 i året. Mannen min tjener ca 1,1 mill. Han kjører rundt i en bil til ca 300.000, jeg kjører i bilen til 800.000kr. Vi har 100% felles økonomi. Han klager aldri. Anonymkode: efd6c...26b
Pobie Skrevet 28. februar 2019 #91 Skrevet 28. februar 2019 20 timer siden, Anonym bruker skrev: På kroppen vel. Hvor ellers? 😊 HI Anonymkode: c51e9...4ca Der sløser du hvertfall bort mye penger. Magnesium absorberes ikke gjennom huden. Og du trenger heller ikke egg, avokado, råkakao osv i hver eneste smoothie hver eneste dag. Du kan kutte ned til annenhver dag eller 3 ganger i uka med slike dyre ingredienser, og bruke noe billigere de andre dagene, f eks billigere grønnsaker og frukt. Du sløser også bort penger på å kjøpe økologisk, siden det ikke finnes noen vitenskaplige studier som har bevist at disse er sunnere enn ikke-økologisk mat.
Pobie Skrevet 28. februar 2019 #92 Skrevet 28. februar 2019 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Hun sier det enten for å provosere eller av ren uvitenhet. Alt man smører på huden går i blodbanen. Anonymkode: c51e9...4ca Nei, det er langt fra "alt" som går over i blodet. Det er ganske få stoffer som går over i blodet, og magnesium er ikke et av dem.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #93 Skrevet 28. februar 2019 1 time siden, Pobie skrev: Der sløser du hvertfall bort mye penger. Magnesium absorberes ikke gjennom huden. Og du trenger heller ikke egg, avokado, råkakao osv i hver eneste smoothie hver eneste dag. Du kan kutte ned til annenhver dag eller 3 ganger i uka med slike dyre ingredienser, og bruke noe billigere de andre dagene, f eks billigere grønnsaker og frukt. Du sløser også bort penger på å kjøpe økologisk, siden det ikke finnes noen vitenskaplige studier som har bevist at disse er sunnere enn ikke-økologisk mat. Jeg startet denne tråden med å støtte HI, men jo mer jeg har lest, jo mer kritisk har jeg blitt. Men, dine påstander her stemmer ikke. Magnesium absorberes gjennom huden. For en del er det faktisk lettere å få opptak gjennom huden av magnesium enn fra tarmen, spesielt gjelder dette for de med tarm-/fordøyelsesproblematikk. Å påstå at det ikke finnes noen studier som viser at økologisk mat er sunnere enn ikke-økologiske, det er også feil. Det finnes mange studier. Men det finnes også mange studier som ikke viser den store forskjellen. Det er dessuten ganske store forskjeller på ulike produkter, hvor stor gevinst man ev. har med å velge økologisk fremfor ikke-økologisk. Med all forskningen som er kommet de siste årene om glyfosat, så viser det at det kan være smart å i hvert fall redusere mengden man utsettes for. Stoffet brukes i det meste av matproduksjon, også dyreforproduksjon. Det er dessuten svært miljøfiendtlig og der man før hevdet at det økte produksjonen, har det vist seg at det riktignok øker produksjonen et eller få år, men så blir produksjonen dårligere, det blir større problemer med helsen til det som avles, og det blir langt større problem med skadedyr som skader plantene. Når det kommer til sprøytestoffer er det individuelle forskjeller i hvor mye man tåler å bli utsatt for. Noen tåler mindre, da må de også ta hensyn til dette. Men, jeg mener at HI fint kan legge om kostholdet til et som er noe billligere og likevel like sunt som det hun har nå. Men når hun ikke ønsker å gjøre endringer, da bør det i hvert fall ikke være en problemstilling når det kommer til familiens økonomi, for hun har jo helt tydelig råd til å spise som hun gjør. Jeg tror denne tråden er blitt en avsporing for Hi også, kostholdet blir temaet, når forholdet deres burde være temaet. Det er helt tydelig at hun og samboeren ikke har en god nok kommunikasjon og at dette er i ferd med å skape større problemer i forholdet, i hvert fall hvis de ikke tar tak i kommunikasjonen. Anonymkode: bb4c9...1cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå