Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #26 Skrevet 24. februar 2019 På 23.2.2019 den 15.14, Anonym bruker skrev: Jeg lurer på hva det hadde kostet dere å bo i en tilsvarende bolig som den dere har nå hvis det ikke var en studentbolig? Anonymkode: 22a73...638 Det var ett godt spørsmål. Vi bor på 43 kvadrat så vi bor trangere enn majoriteten. Dog klarer vi dette i 3 år. Bedre å spare penger og bo trangt en periode 😊 HI Anonymkode: c51e9...4ca
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #27 Skrevet 24. februar 2019 På 23.2.2019 den 10.38, Anonym bruker skrev: Det jeg ikke skjønner er hvorfor dere har valgt å få barn, ikke bare ett men snart to(!), inn i et forhold hvor økonomien ikke er på plass? Det er jo tydelig at du mener du ikke tjener inn til familien som helhet. Hvorfor få barn med en mann som er student hvis du ikke ønsker å bidra til å dra lasset? Ikke pøs ut unger for deretter å klage på situasjonen. Anonymkode: 391fa...d02 Nå overdriver du veldig. Å være enebarn er ingen ønskesituasjon og det var det siste vi ønsket både for oss selv og datter. Definisjonen på hvorvidt økonomien er på plass kommer an på øyet som ser. Det rette tidspunktet for endringer kommer aldri. Du skjønner tydeligvis ikke forskjellen på å klage og stille spørsmålstegn ved noe, mulig verden er svart-hvit for deg og ikke særlig nyansert. HI Anonymkode: c51e9...4ca
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #28 Skrevet 24. februar 2019 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det koster å leve sunt. 😊 Jeg elsker å lage mat og verdsetter mat av høy kvalitet 😊 Skjønner godt at mange har lavt matbufsjett dersom de lever på kneipbrød til mange måltider. Investering i "helsekontoen" er viktig for meg. HI Anonymkode: c51e9...4ca Hva er det dere spiser som er så dyrt da, som du regner med at folk med lavere matbudsjetter ikke spiser? Det koster ikke 12000 i mnd å leve sunt. Dyre vaner er ikke synonymt med sunt. Man trenger ikke å leve på kneipbrød for å ha et fornuftig og sunt matbudsjett. Anonymkode: 686a4...4f1
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #29 Skrevet 24. februar 2019 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det koster å leve sunt. 😊 Jeg elsker å lage mat og verdsetter mat av høy kvalitet 😊 Skjønner godt at mange har lavt matbufsjett dersom de lever på kneipbrød til mange måltider. Investering i "helsekontoen" er viktig for meg. HI Anonymkode: c51e9...4ca Det er ikke såååå dyrt å leve sunt! Vi er 5 i familien, og bruker 7000 i mnd på mat og husholdning. Jeg vil påstå at vi spiser ganske sunt, mesteparten av maten er laget fra bunnen, med mye grønnsaker, hjemmebakte surdeigsbrød med økologisk speltmel og ellers rene produkter. Jeg lager vår egen majones, aioli og leverpostei, koker kraft og lager kombucha. Vi har riktignok høner som gir oss egg, og bier som gir honning, men det er jo heller ikke gratis. jeg må innrømme at jeg er spent på hva dere spiser som er så innmari dyrt... Anonymkode: 3c01c...a57
Mostly Harmless Skrevet 24. februar 2019 #30 Skrevet 24. februar 2019 Jeg tror det beste er om dere sammen setter dere ned og ser på hvor mye hver av dere sitter igjen med etter at dere har bidratt til fellesskapet, og også blir enige om prioriteringer slik at ikke det blir gnisninger pga småutgifter. For eksempel gir det ikke mening for meg å bruke så enormt mye penger på mat dersom økonomien er slik at et par vintersko til 630,- og et pass til 270,- blir et betent tema. Noe av konflikten bunner kanskje i at mannen ikke ser hvorfor det skal spinkes og spares på noen poster samtidig som det sløses vilt på andre? Jeg tenker det er fornuftig at dere blir enige om en fordelingsbrøk og at hver setter inn en sum på felles konto som da skal brukes til felles utgifter. Da slipper dere at det blir gnisninger hver gang barna trenger noe nytt. Dette forutsetter da at dere er enige om hva som er felles utgifter og hva som er hver enkelts utgift. Kanskje synes mannen at noe av den hypersunne maten du bruker masse penger på er ditt prosjekt og derfor bør gå av dine lommepenger, slik du synes hans kantineslunsjer er luksus som bør gå av hans lommepenger.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #31 Skrevet 24. februar 2019 På 23.2.2019 den 10.57, Anonym bruker skrev: Hun økonomen som er på TV2, har et greit råd. Hennes råd er at lønningene ikke skal komme inn på brukskontoene, men inn på en konto uten kort. Derfra fordeles pengene til de forskjellige kontoene, en til lån og regninger, en til mat og husholdning, og ikke minst til kontoene dere har hvert deres kort til, nemlig forbrukskontoene. Dere bør ha omtrent like mye hver til forbruk, også går det han tjener og det du tjener inn på de forskjellige kontoene for å dekke opp alt fra regninger og mat til klær og utstyr til barna. Barnetrygden brukes jo i stor grad til dette. I perioden mannen din er student er det også ganske innlysende at dere bør spare inn på noen ting, det er jo bare for en kort periode av livet. At dere i denne perioden skal spare masse til barna, og ikke minst bruke 12.000 på mat når dere er bare tre stykker er litt hull i hodet. Vi har fire barn, hvorav to er tenåringer, og vi bruker 13.000 på mat..... Om alt er ryddig og greit, faste kontoer til alle faste utgifter osv så trenger dere ikke krangle om penger. Da har dere bare "lommepenger" til forbruk igjen på kontoen og hva dere bruker de til har ikke den andre noe med. Anonymkode: 393b6...224 Dere bruker 13.000 kr i mnd på mat og er 6 personer. Vi spiser mat av høy kvalitet og er veldig opptatt av kosthold, dermed blir prisen deretter, men det er absolutt verdt det Anonymkode: c51e9...4ca
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #32 Skrevet 24. februar 2019 4 minutter siden, Mostly Harmless skrev: Jeg tror det beste er om dere sammen setter dere ned og ser på hvor mye hver av dere sitter igjen med etter at dere har bidratt til fellesskapet, og også blir enige om prioriteringer slik at ikke det blir gnisninger pga småutgifter. For eksempel gir det ikke mening for meg å bruke så enormt mye penger på mat dersom økonomien er slik at et par vintersko til 630,- og et pass til 270,- blir et betent tema. Noe av konflikten bunner kanskje i at mannen ikke ser hvorfor det skal spinkes og spares på noen poster samtidig som det sløses vilt på andre? Jeg tenker det er fornuftig at dere blir enige om en fordelingsbrøk og at hver setter inn en sum på felles konto som da skal brukes til felles utgifter. Da slipper dere at det blir gnisninger hver gang barna trenger noe nytt. Dette forutsetter da at dere er enige om hva som er felles utgifter og hva som er hver enkelts utgift. Kanskje synes mannen at noe av den hypersunne maten du bruker masse penger på er ditt prosjekt og derfor bør gå av dine lommepenger, slik du synes hans kantineslunsjer er luksus som bør gå av hans lommepenger. Bra forslag 😊 Dessverre tror jeg det er enklere sagt enn gjort. Jeg vet ikke hvilken ende jeg skal begynne i. Jeg regner ut kvitteringer på matbutikker for å holde oversikt over forbruket mitt. Samboer aner ikke hvor mye han bruker på mat og da kan han heller ikke vite hva pengene går til. Jeg spurte hvor mye penger han har igjen etter alle utgifter , men det vet han ikke. Jeg synes det er litt problematisk at han fremstår å ha så lite oversikt HI Anonymkode: c51e9...4ca
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #33 Skrevet 24. februar 2019 På 22.2.2019 den 23.54, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke spurt om han skal jobbe i sommer,men kom på i dag at det bør jeg få klarhet i. Har hatt nok av andre ting å tenke på.. Jeg prioriterer mat av høy kvalitet og dermed er matbudsjettet (inkl husholdning) på 11-12000 kr per mnd. Jeg bruker en del tilskudd som jeg drar nytte av. Kjøper en god del økologisk. Jeg har alltid hatt god matlyst og nå som gravid er matlysten enorm. Jeg betaler fiskeoljen og flere andre kosttilskudd eller hva jeg enn skal kalle det til hele familien. Han bruker også mot meg at jeg "tjener 6500 kr på leiligheten jeg leier ut". Ja, jeg tjener 6500 kr på leiligheten jeg leier ut, men jeg betaler lån på 3500 kr per måned + husleie 5100 kr på studentboligen. I tillegg betaler jeg forsikring og kommunale avgifter årlig på leiligheten jeg eier. For ikke og snakke om at jeg må skatte 40 % av all inntekt grunnet formueskatt .. Jeg, søsteren min og foreldrene våre har et AS i familien som faren min er styreleder for. Faren min har sagt at jeg kan få lønn fra firmaet i permisjonen min slik at vi skal klare oss greit. Dette har jeg enda ikke sagt til samboer. Jeg føler det er noe som stopper meg i å si det til han, føler han blir å bruke det mot meg og "forvente at jeg skal betale mesteparten". Samtidig ser jeg at det er helt feil å holde dette skjult da ett forhold skal bygge på tillit. HI Anonymkode: c51e9...4ca Jeg forstår deg himla godt, han lever på deg og tar det for gitt! Anonymkode: c732d...ec6
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #34 Skrevet 24. februar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke såååå dyrt å leve sunt! Vi er 5 i familien, og bruker 7000 i mnd på mat og husholdning. Jeg vil påstå at vi spiser ganske sunt, mesteparten av maten er laget fra bunnen, med mye grønnsaker, hjemmebakte surdeigsbrød med økologisk speltmel og ellers rene produkter. Jeg lager vår egen majones, aioli og leverpostei, koker kraft og lager kombucha. Vi har riktignok høner som gir oss egg, og bier som gir honning, men det er jo heller ikke gratis. jeg må innrømme at jeg er spent på hva dere spiser som er så innmari dyrt... Anonymkode: 3c01c...a57 Høres ut som dere har ganske likt kosthold som oss 😊 Dere er heldige som har høner som gir dere egg. Vi bruker mye penger på egg da jeg bruker tre eggeplommer i smoothie til meg og datter til hver frokost. I tillegg koker jeg mye egg som jeg har liggende i kjøleskap. Vi kjøper økologiske egg. Andre ting som koster litt er reinleverkapsler (500 kr annenhver mnd) og omegacure 350 kr (husker ikke hvor lenge jeg har en flaske). I tillegg bruker jeg hampfrø daglig i smoothie og det er ikke direkte billig, samt 2 avokadoer daglig i smoothien som spises til frokost. Råkakaopulver i smoothien bruker jeg og, men en slik pakke varer en stund. Vi kaster sjelden mat og er gode på å bruke rester. Eneste maten vi noen ganger kaster er maten som datter ikke spiser opp. Vi spiser mye økologisk, men ikke alt. Nå er vi fri for knekkebrød så jeg skal steke noen bananlapper. HI Anonymkode: c51e9...4ca
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #35 Skrevet 24. februar 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg forstår deg himla godt, han lever på deg og tar det for gitt! Anonymkode: c732d...ec6 Mener du det? Hvordan kan jeg være sikker på det? Jeg har aldri opplevd at han har løyet til meg. Jeg spurte nettopp og han har samme inntekt i sommer (11000 kr per måned) siden han får "lønn" av NAV og ikke av Lånekassen. HI Anonymkode: c51e9...4ca
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #36 Skrevet 24. februar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke såååå dyrt å leve sunt! Vi er 5 i familien, og bruker 7000 i mnd på mat og husholdning. Jeg vil påstå at vi spiser ganske sunt, mesteparten av maten er laget fra bunnen, med mye grønnsaker, hjemmebakte surdeigsbrød med økologisk speltmel og ellers rene produkter. Jeg lager vår egen majones, aioli og leverpostei, koker kraft og lager kombucha. Vi har riktignok høner som gir oss egg, og bier som gir honning, men det er jo heller ikke gratis. jeg må innrømme at jeg er spent på hva dere spiser som er så innmari dyrt... Anonymkode: 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva er det dere spiser som er så dyrt da, som du regner med at folk med lavere matbudsjetter ikke spiser? Det koster ikke 12000 i mnd å leve sunt. Dyre vaner er ikke synonymt med sunt. Man trenger ikke å leve på kneipbrød for å ha et fornuftig og sunt matbudsjett. Anonymkode: 686a4...4f1 Reinkeverkapsler, omegacure fiskeolje, magnesiumspray, råkakaopulver, økologiske egg, og andre økologiske matvarer i form av banan, appelsin, gulrot, paprika, tomat. Handler en del økologisk på tilbud og ser at økologisk trenger ikke alltid å være så himla dyrt , men mange bekker små blir en stor elv. Jeg hadde sikkert ikke trengt å spise en appelsin til dessert etter middag,men er blitt helt avhengig av en frukt til dessert 😅 HI Anonymkode: c51e9...4ca
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #37 Skrevet 24. februar 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Høres ut som dere har ganske likt kosthold som oss 😊 Dere er heldige som har høner som gir dere egg. Vi bruker mye penger på egg da jeg bruker tre eggeplommer i smoothie til meg og datter til hver frokost. I tillegg koker jeg mye egg som jeg har liggende i kjøleskap. Vi kjøper økologiske egg. Andre ting som koster litt er reinleverkapsler (500 kr annenhver mnd) og omegacure 350 kr (husker ikke hvor lenge jeg har en flaske). I tillegg bruker jeg hampfrø daglig i smoothie og det er ikke direkte billig, samt 2 avokadoer daglig i smoothien som spises til frokost. Råkakaopulver i smoothien bruker jeg og, men en slik pakke varer en stund. Vi kaster sjelden mat og er gode på å bruke rester. Eneste maten vi noen ganger kaster er maten som datter ikke spiser opp. Vi spiser mye økologisk, men ikke alt. Nå er vi fri for knekkebrød så jeg skal steke noen bananlapper. HI Anonymkode: c51e9...4ca Dere har jo ganske dyre ting i kostholdet deres, da blir det for dumt å slenge ut folk som bruker mindre enn dere spiser kneipbrød til de fleste måltider. Man kan spise sunt uten å spise 14 avokadoer i uka, uten å spise økologisk, uten å spise hampfrø og råkakao Anonymkode: 686a4...4f1
Mostly Harmless Skrevet 24. februar 2019 #38 Skrevet 24. februar 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bra forslag 😊 Dessverre tror jeg det er enklere sagt enn gjort. Jeg vet ikke hvilken ende jeg skal begynne i. Jeg regner ut kvitteringer på matbutikker for å holde oversikt over forbruket mitt. Samboer aner ikke hvor mye han bruker på mat og da kan han heller ikke vite hva pengene går til. Jeg spurte hvor mye penger han har igjen etter alle utgifter , men det vet han ikke. Jeg synes det er litt problematisk at han fremstår å ha så lite oversikt HI Anonymkode: c51e9...4ca Hvis han har nettbank, skulle det gå ganske greit å få en omtrentlig oversikt. Ellers er jo kostholdet deres nærmest for diett å regne. Er dette noe dere begge er engasjert i, eller er det hovedsakelig din overbevisning at disse dyre råvarene er riktig prioritering? Det kan ha betydning for hvordan dere begge oppfatter at dere bidrar.
Hjertefru Skrevet 24. februar 2019 #39 Skrevet 24. februar 2019 På 23.2.2019 den 10.57, Anonym bruker skrev: Hun økonomen som er på TV2, har et greit råd. Hennes råd er at lønningene ikke skal komme inn på brukskontoene, men inn på en konto uten kort. Derfra fordeles pengene til de forskjellige kontoene, en til lån og regninger, en til mat og husholdning, og ikke minst til kontoene dere har hvert deres kort til, nemlig forbrukskontoene. Dere bør ha omtrent like mye hver til forbruk, også går det han tjener og det du tjener inn på de forskjellige kontoene for å dekke opp alt fra regninger og mat til klær og utstyr til barna. Barnetrygden brukes jo i stor grad til dette. I perioden mannen din er student er det også ganske innlysende at dere bør spare inn på noen ting, det er jo bare for en kort periode av livet. At dere i denne perioden skal spare masse til barna, og ikke minst bruke 12.000 på mat når dere er bare tre stykker er litt hull i hodet. Vi har fire barn, hvorav to er tenåringer, og vi bruker 13.000 på mat..... Om alt er ryddig og greit, faste kontoer til alle faste utgifter osv så trenger dere ikke krangle om penger. Da har dere bare "lommepenger" til forbruk igjen på kontoen og hva dere bruker de til har ikke den andre noe med. Anonymkode: 393b6...224 12 000 til mat når EN er student er sinnsykt mye. Enig. Vi er to voksne, to tenåringer og en på 5. Vi bruker 8000.....
Hjertefru Skrevet 24. februar 2019 #40 Skrevet 24. februar 2019 Reinleverkapsler? 🤔 Må med skam bekjenne at dette har jeg ikke hørt om. Hva brukes det til i matlagingen? Enn magnesiumspray? Er det kosttilskudd?
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #41 Skrevet 24. februar 2019 Du bruker ca. 1000 kroner bare på avokado i måneden, Hi... Anonymkode: bb4c9...1cc
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #42 Skrevet 24. februar 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Det koster å leve sunt. 😊 Jeg elsker å lage mat og verdsetter mat av høy kvalitet 😊 Skjønner godt at mange har lavt matbufsjett dersom de lever på kneipbrød til mange måltider. Investering i "helsekontoen" er viktig for meg. HI Anonymkode: c51e9...4ca Du kan spise sundt uten å følge alle Hollywoo- dietter du kommer over. Sett dere ned og skriv et budsjett. Sørg for å kjøpe inn mat som begge liker og følg det. Kutt ned på foreldrepermisjonen så dere får utbetalt 100% og sjekk om det lønner seg bedre med engangsstønad. Studietiden er ikke tiden for "hellige" sparekontoen. Å spare til uforutsette eller store utgifter er lurt, men å sette av penger til barn utenom det er litt tullete. Anonymkode: c58d2...2b9
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2019 #43 Skrevet 26. februar 2019 På 24.2.2019 den 23.56, Anonym bruker skrev: Du kan spise sundt uten å følge alle Hollywoo- dietter du kommer over. Sett dere ned og skriv et budsjett. Sørg for å kjøpe inn mat som begge liker og følg det. Kutt ned på foreldrepermisjonen så dere får utbetalt 100% og sjekk om det lønner seg bedre med engangsstønad. Studietiden er ikke tiden for "hellige" sparekontoen. Å spare til uforutsette eller store utgifter er lurt, men å sette av penger til barn utenom det er litt tullete. Anonymkode: c58d2...2b9 På hvilket grunnlag kan du si at jeg følger Hollywood-dietter? 😂 Jeg følger det som fungerer på meg og det som jeg har blitt tipset om av kostholdsveileder på veiledningstime, bare for å nevne noe. Du kan ikke sette merkelapp på kostholdet mitt, men at jeg er alternativ i matveien blir nok riktig å si. Faktisk følger jeg ingen diett, men jeg har en livsstil jeg trives veldig godt med 😊 Jeg har fått mye mer energi, svimmelheten når jeg reiser meg brått opp er borte og jeg kan gå flere år uten å være syk etter at jeg endret kostholdet. Da er det kanskje ikke så rart at jeg får lyst å fortsette i samme stil 😊 I tillegg får jeg ganske lett hudproblemer i form av kviser dersom jeg ikke spiser sunt så det er også en grunn til at jeg fortsetter. Jeg vil ha lengst mulig perm derfor tar jeg 80 % dekningsgrad. Faren min sa at jeg kunne få lønn fra familiefirmaet så det ordner seg uansett. HI Anonymkode: c51e9...4ca
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2019 #44 Skrevet 26. februar 2019 På 24.2.2019 den 22.23, Anonym bruker skrev: Du bruker ca. 1000 kroner bare på avokado i måneden, Hi... Anonymkode: bb4c9...1cc Ja, og det akter jeg å fortsette med, med god samvittighet 😊 800-1000 kr. Avokado er nydelig, sunt og mettende og så lenge jeg ikke finner en fullgod erstatning til smoothien blir jeg ikke å endre på det. HI Anonymkode: c51e9...4ca
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2019 #45 Skrevet 26. februar 2019 På 24.2.2019 den 22.18, Hjertefru skrev: Reinleverkapsler? 🤔 Må med skam bekjenne at dette har jeg ikke hørt om. Hva brukes det til i matlagingen? Enn magnesiumspray? Er det kosttilskudd? Usikker om magnesium regnes som kosttilskudd , men har lært at det anslås at rundt 88 % av befolkningen mangler magnesium og magnesium er essensielt for over 3000 enzymprosesser i kroppen. Enkelt forklart "magnesium er roten til alt godt". Vi sprayer oss med rikelig magnesiumspray hver dag. Før var det lett å få i seg magnesium da det var rikelig i jordsmonnet, men slik er det ikke i dag. Reinkeverkapsler er håndlaget i finnmark. De er uten tilsetning- og fyllstoffer slik mange andre kosttilskudd er. Føler meg mye kvikkere etter at jeg begynte å ta de. Gikk noen uker uten og da ble jeg trøttere og slappere. De er rike på jern, vit B12 og vit A. Jeg svelger kapslene hele. HI Anonymkode: c51e9...4ca
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2019 #46 Skrevet 26. februar 2019 På 24.2.2019 den 21.50, Hjertefru skrev: 12 000 til mat når EN er student er sinnsykt mye. Enig. Vi er to voksne, to tenåringer og en på 5. Vi bruker 8000..... 8000 på mat er jo veldig lite da. Tipper det er mye brødmat og firstprice Mulig du synes jeg bruker mange luksusprodukter, men jeg trives veldig godt med kostholdet. Jeg hadde blitt ulykkelig hvis jeg måtte stå med kalkulator i butikken 😅 I morgen skal jeg prøve en ny type bakst, skal bløtlegge frø og diverse i dag. Kanskje det blir billigere i lengden hvis jeg fryser ned litt mengder 😊 HI Anonymkode: c51e9...4ca
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2019 #47 Skrevet 26. februar 2019 På 24.2.2019 den 21.26, Anonym bruker skrev: Dere har jo ganske dyre ting i kostholdet deres, da blir det for dumt å slenge ut folk som bruker mindre enn dere spiser kneipbrød til de fleste måltider. Man kan spise sunt uten å spise 14 avokadoer i uka, uten å spise økologisk, uten å spise hampfrø og råkakao Anonymkode: 686a4...4f1 Ja, på hvilken måte mener du man kan spise sunt da? Jeg hadde mye mindre energi og var mer syk før da jeg trodde at jeg spiste sunt Det er jo en god indikasjon HI Anonymkode: c51e9...4ca
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2019 #48 Skrevet 26. februar 2019 På 24.2.2019 den 21.36, Mostly Harmless skrev: Hvis han har nettbank, skulle det gå ganske greit å få en omtrentlig oversikt. Ellers er jo kostholdet deres nærmest for diett å regne. Er dette noe dere begge er engasjert i, eller er det hovedsakelig din overbevisning at disse dyre råvarene er riktig prioritering? Det kan ha betydning for hvordan dere begge oppfatter at dere bidrar. Diett er noe man følger en tidsbegrenset periode av livet. Det er ingen diett, men en livsstil. Begge er engasjerte ja, men jeg er mest gjennomført og jeg lager 80 % av maten vår. Mat er blitt en hobby for meg HI Anonymkode: c51e9...4ca
Hjertefru Skrevet 26. februar 2019 #49 Skrevet 26. februar 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: 8000 på mat er jo veldig lite da. Tipper det er mye brødmat og firstprice Mulig du synes jeg bruker mange luksusprodukter, men jeg trives veldig godt med kostholdet. Jeg hadde blitt ulykkelig hvis jeg måtte stå med kalkulator i butikken 😅 I morgen skal jeg prøve en ny type bakst, skal bløtlegge frø og diverse i dag. Kanskje det blir billigere i lengden hvis jeg fryser ned litt mengder 😊 HI Anonymkode: c51e9...4ca Fint for deg, men da må du ikke klage over at studentmannen ikke bidrar. Mitt stalltips er at han ikke er like engasjert i supermaten som det du er. Men hva gjør vel det, så lenge pappa betaler.... Høres ut som en bra plan 😊👍🏻 Står ikke med kalkulator i butikken, og kjøper lite FirstPrice. Selv om jeg har blitt overrasket over kvaliteten på en del av billigproduktene. Mannen min lager saft og syltetøy, og han dyrker poteter. Vi spiser vanlig norsk mat, lever godt med brød til frokost og kveldsmat. Med sunt pålegg, som fisk og banan. Er heller aldri syke, og ingen er overvektige. Magnesiumsprayen, er det sånn fra the ordinary? Er ikke det heller et hudpleieprodukt? 16-åringen har dille på det merket, kjøper det på hm og beauty bay. Spesielle dyre ting som dyr hudpleie, kosttilskudd (det er det bare mannen min og hun på 16 som bruker) går ikke fra de 8000 til mat. Jeg kjøper meg billigshampo på tilbud fra nærbutikk, i min ungdom kjøpte jeg dyr frisørshampo men har funnet ut at den rimelige funker like bra. Men skjønner jeg begynner å gå ut på dato. Greier ikke å henge med på mattrender og sånt.
gale damen Skrevet 26. februar 2019 #50 Skrevet 26. februar 2019 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: På hvilket grunnlag kan du si at jeg følger Hollywood-dietter? 😂 Jeg følger det som fungerer på meg og det som jeg har blitt tipset om av kostholdsveileder på veiledningstime, bare for å nevne noe. Du kan ikke sette merkelapp på kostholdet mitt, men at jeg er alternativ i matveien blir nok riktig å si. Faktisk følger jeg ingen diett, men jeg har en livsstil jeg trives veldig godt med 😊 Jeg har fått mye mer energi, svimmelheten når jeg reiser meg brått opp er borte og jeg kan gå flere år uten å være syk etter at jeg endret kostholdet. Da er det kanskje ikke så rart at jeg får lyst å fortsette i samme stil 😊 I tillegg får jeg ganske lett hudproblemer i form av kviser dersom jeg ikke spiser sunt så det er også en grunn til at jeg fortsetter. Jeg vil ha lengst mulig perm derfor tar jeg 80 % dekningsgrad. Faren min sa at jeg kunne få lønn fra familiefirmaet så det ordner seg uansett. HI Anonymkode: c51e9...4ca *ler høyt* takk for dagens latter! Jeg har en billig bro å selge deg. Den er kjempesunn! Full av mineraler som vi får alt for lite av!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå