Anonym bruker Skrevet 12. februar 2019 #51 Skrevet 12. februar 2019 Kutt ut røyken. Hvor mye sparer dere i året på det? 40.000? Anonymkode: 9a4e9...fbe
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2019 #52 Skrevet 13. februar 2019 Ett tips er og bare fortelle alle at dere har økonimiske problemer, ta bygdedyret før det tar dere. Anonymkode: 92579...be7
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2019 #53 Skrevet 13. februar 2019 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Kjenner at jeg ikke synes synd på dere i det hele tatt.. «Etter den søte kløe.. « Anonymkode: cee8d...3c6 Hun ber om råd, ikke at noen skal synes synd på henne🙄 Mange gode råd i tråden her, lykke til HI💪 Anonymkode: 7c656...11e
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2019 #54 Skrevet 13. februar 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Ett tips er og bare fortelle alle at dere har økonimiske problemer, ta bygdedyret før det tar dere. Anonymkode: 92579...be7 Hvorfor? Skal de fore bygdedyret med sin økonomi? Anonymkode: 7c656...11e
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2019 #55 Skrevet 17. februar 2019 HI her Ting løser seg 😊 Vi har fått refinansiert på leiligheten kr 100.000. I tillegg bedre rente og lenger lånetid. Sparer her kr 2.000 i mnd. Beløpet er allerede gått inn til de dyreste lånene, 4 stk. Sparer ca 7.000 pr mnd. Største bilen er solgt. Sparer kr. 3.000. Bil 2 skal snart legges ut, her får vi ca 20-30.000 i overskudd til innbetaling kreditt. I tillegg sparer vi lånekostn kr 2.000 pr mnd. Ny mindre bil er kjøpt til kr 135.000, kr 1.400 i lån pr mnd./mindre forsikring. Sa feil vedr inntekt, vi har faktisk tilsammen ca kr 70.000 netto inn hver mnd. Vi skal fremover innbetale kr 30.000 hver mnd til kredittlån/forbrukslån. Etterhvert som snøballen ruller, vil vi få mer å innbetale med. Dette ser veldig lovende ut, er strålende fornøyd. Regner med å være ferdig om ca 3-4 år 😀 Da skal vi spare til oss selv! Bare så det er sagt, det er ikke synd i oss, dette er selvforskyldt og helt fortjent! Men synes faktisk vi har vært veldig flinke jeg 👏 Anonymkode: 98ea3...51d
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2019 #56 Skrevet 17. februar 2019 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: HI her Ting løser seg 😊 Vi har fått refinansiert på leiligheten kr 100.000. I tillegg bedre rente og lenger lånetid. Sparer her kr 2.000 i mnd. Beløpet er allerede gått inn til de dyreste lånene, 4 stk. Sparer ca 7.000 pr mnd. Største bilen er solgt. Sparer kr. 3.000. Bil 2 skal snart legges ut, her får vi ca 20-30.000 i overskudd til innbetaling kreditt. I tillegg sparer vi lånekostn kr 2.000 pr mnd. Ny mindre bil er kjøpt til kr 135.000, kr 1.400 i lån pr mnd./mindre forsikring. Sa feil vedr inntekt, vi har faktisk tilsammen ca kr 70.000 netto inn hver mnd. Vi skal fremover innbetale kr 30.000 hver mnd til kredittlån/forbrukslån. Etterhvert som snøballen ruller, vil vi få mer å innbetale med. Dette ser veldig lovende ut, er strålende fornøyd. Regner med å være ferdig om ca 3-4 år 😀 Da skal vi spare til oss selv! Bare så det er sagt, det er ikke synd i oss, dette er selvforskyldt og helt fortjent! Men synes faktisk vi har vært veldig flinke jeg 👏 Anonymkode: 98ea3...51d Kutt ut røyken i tillegg, så sparer dere inn enda et år på nedbetalinga. Anonymkode: bc430...70f
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2019 #57 Skrevet 17. februar 2019 On 2/12/2019 at 10:01 AM, Anonym bruker said: Vi er godt voksen, har ett barn på 7 år. Han i jobb, jeg på AAP. Bor i nøktern leilighet. Inntekt tilsammen: kr 66.000 netto utbetalt pr mnd, så det er ikke inntekten det står på... Saken er at vi har hatt ett enormt overforbruk 🙈 Vi har heller ikke noe av verdier igjen å selge, det meste er brukt på tull. Har nok gjort dette for å kompensere for et dårlig forhold, prøvd å kjøpe oss lykke. I tillegg som ett tidsfordriv da jeg ikke er i jobb. Vi har altså fullt lån på leiligheten, så kan ikke refinansiere. Vi har to biler med lån, den ene skal selvfølgelig selges. Regner med å sitte igjen med 30.000, dette går rett inn på kredittlån. Så til det som er problemet, vi har nå en samlet kredittgjeld på 750.000. Det er snakk om 11 kredittlån, jeg har 2 og han resten. Hvis vi bare betaler minimumsbeløp, er det kr 15.000 i mnd. Har regnet litt på det. Vil ta oss 12-15 år å bli ferdig, dersom vi ikke betaler mer enn minimum. Har ingen bet anmerkninger eller inkasso, går fint å betale. Har nå kuttet kraftig i budsjettet, det er full innkjøpsstopp! Bruker ca 1.800 i uken på mat/hush.art. Handler en gang i uken. Alle abonnement/streaming er sagt opp, alarm sagt opp. Blir ikke brukt noe på klær til oss voksne, ingen ferier eller andre unødvendige innkjøp. Selv med disse grepene, er det ikke så mye ekstra å betale inn. Vårt barn går i 2 klasse, så lurer på om vi skal si opp SFO og spare kr 2.800 (men vet ikke hvilke tiltak jeg blir sendt ut i...) Når ene bilen selges, vil vi spare ca 2.500 der også. Da får vi tilsammen 5.300 ekstra å betale inn. Ellers har vi andre regninger; som strøm, tlf, forsikringer, NRK lisens, veiavgift. Disse har vi gjennomgått, kan ikke få billigere. Vi er vel ett typisk luksusfellen tilfelle....bortsett fra at vi er så heldige som har så høy inntekt. Kan ikke forstå at vi har vært så idiotisk, vi kunne jo ha hatt en god og sunn økonomi. Aldri aldri mer skal jeg bruke penger vi ikke har! Dette er jo skammelig! Vi har prøvd å få refinansiert de dyreste lånene inn i et billigere forbrukslån, men fikk avslag. Vi har satt opp alle lånene med prioritering ang nedbetaling ( høyest rente først) Alle ekstra inntekter som skattepenger/feriepenger går inn på lån. Feriene våre fremover blir i telt (har fullt utstyr) Er det noe mer vi kan/burde gjøre? Hva ville du ha gjort? Noen vi kan rådføre oss med? Anonymkode: 98ea3...51d Forstår ikke at folk kan være så uansvarlige. Jeg tenker at privatøkonomi må inn i skolen. Anonymkode: 62052...a44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå