Gå til innhold

Eksen hans gjør meg sprø


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har nå lest hele tråden. 

HI, hvordan har du så god kontroll på hva hun liker? Du sier du ikke bruker sosiale medier så mye. Du må bruke MYE tid der for å kunne holde deg oppdatert på hva hun liker?

Din svoger delte noe hun hadde lagt ut, NÅR DU LÅ OG FØDTE! Var du på FB under fødselen? Eller oppdaget du etter fødselen at svoger ikke hadde latt verden stoppe opp mens du fødte? Hvem i granskauen blir fornermet/såret over noe slikt? 

Vet du HI, du er jo hakkende gal. Hvem i all verden fører logg over andres aktivitet på FB? 

Det er desverre du som har et problem her, og mannen til barnet ditt. Stakkars han. 

Anonymkode: 0cbe6...9f2

Ja, jeg lå under hele fødselen og trykket manisk oppdater på Facebook. Har du virkelig ikke noen bedre å ta for deg? Verden er full av barnemishandling, rusmisbruk, vold, seksuelle krenkelser osv, og du kaster deg i strupen på noen som er litt sjalu og har stalket noen litt på Facebook 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Du har nok rett. Du er (blitt?) helt sprø. 

Morsom, den. Det er ikke noe å rose seg av å klare å prate stygt til noen mens folk står rundt og applauderer. Det er faktisk den enkleste sak av verden. Lurer på om du klarer å være konstruktiv også. Miss Marple, jojo... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Luda skrev:

Ja, jeg lå under hele fødselen og trykket manisk oppdater på Facebook. Har du virkelig ikke noen bedre å ta for deg? Verden er full av barnemishandling, rusmisbruk, vold, seksuelle krenkelser osv, og du kaster deg i strupen på noen som er litt sjalu og har stalket noen litt på Facebook 😊 

Ingen kaster seg i strupen på deg. Det er DU som kritiserer og utleverer din familie for å være for lite fokusert på DEG. Mens du selv er fokusert på mannens eks, da...

Anonymkode: 712ca...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Luda skrev:

Morsom, den. Det er ikke noe å rose seg av å klare å prate stygt til noen mens folk står rundt og applauderer. Det er faktisk den enkleste sak av verden. Lurer på om du klarer å være konstruktiv også. Miss Marple, jojo... 

Du skrev det selv i overskriften? Og beviser det ærlig talt videre i tråden. 

Du lager ikke bare storm, men full orkan i et vannglass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen kaster seg i strupen på deg. Det er DU som kritiserer og utleverer din familie for å være for lite fokusert på DEG. Mens du selv er fokusert på mannens eks, da...

Anonymkode: 712ca...766

Jeg er sprøyte gal, ifølge deg. Da burde du føle medynk, ikke aggresjon. Jeg har innrømmet at jeg tar for mye på vei, men det passer ikke inn i argumentasjonen, så da velger du ut det lille som passer og sier selvtilfreds at mor Nille er en sten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Du skrev det selv i overskriften? Og beviser det ærlig talt videre i tråden. 

Du lager ikke bare storm, men full orkan i et vannglass. 

The butler did it. Da treffer du 35% av gangene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Luda skrev:

Ja, jeg lå under hele fødselen og trykket manisk oppdater på Facebook. Har du virkelig ikke noen bedre å ta for deg? Verden er full av barnemishandling, rusmisbruk, vold, seksuelle krenkelser osv, og du kaster deg i strupen på noen som er litt sjalu og har stalket noen litt på Facebook 😊 

Poenget mitt var at du har tegnet et bilde av deg selv i starten som ikke stemmer. Jeg kaster meg ikke i strupen din, jeg påpeker dine brister i forklaringen din. Det at jeg synes du er gal er ikke å kaste meg i strupen heller. Du lager jo problemer av ingenting. 

Anonymkode: 0cbe6...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Poenget mitt var at du har tegnet et bilde av deg selv i starten som ikke stemmer. Jeg kaster meg ikke i strupen din, jeg påpeker dine brister i forklaringen din. Det at jeg synes du er gal er ikke å kaste meg i strupen heller. Du lager jo problemer av ingenting. 

Anonymkode: 0cbe6...9f2

Det er et stykke fra å være overfølsom på enkeltområder til å ha en invalidiserende og altomfattende diagnose. Ser du den distinksjonen, eller vil du ha den forklart? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Luda skrev:

Jeg er sprøyte gal, ifølge deg. Da burde du føle medynk, ikke aggresjon. Jeg har innrømmet at jeg tar for mye på vei, men det passer ikke inn i argumentasjonen, så da velger du ut det lille som passer og sier selvtilfreds at mor Nille er en sten 

Tror du skal følge litt med på anonymkodene, gitt. Jeg har aldri kalt deg sprøyte gal. Folk prøver faktisk å realitetsorientere deg, men du blir fornærmet og deretter frekk. 

Anonymkode: 712ca...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Luda skrev:

Det er et stykke fra å være overfølsom på enkeltområder til å ha en invalidiserende og altomfattende diagnose. Ser du den distinksjonen, eller vil du ha den forklart? 

Den distinksjoner har glidende overganger her, i alle fall. 

Anonymkode: 712ca...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror du skal følge litt med på anonymkodene, gitt. Jeg har aldri kalt deg sprøyte gal. Folk prøver faktisk å realitetsorientere deg, men du blir fornærmet og deretter frekk. 

Anonymkode: 712ca...766

Du har rett, beklager, det har du ikke sagt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den distinksjoner har glidende overganger her, i alle fall. 

Anonymkode: 712ca...766

Så lenge det varte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Luda skrev:

Det er et stykke fra å være overfølsom på enkeltområder til å ha en invalidiserende og altomfattende diagnose. Ser du den distinksjonen, eller vil du ha den forklart? 

Du mener en hel familie skal ta hensyn til deg og dine irrasjonelle følelser? Du har ikke helt bakkekontakt nei, og jo mer du svarer jo mer overbevist blir jeg om mine tanker om deg. 

Anonymkode: 0cbe6...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Luda skrev:

Nei, men dette er et menneske de bare har kontakt med fordi det er lettvint med sosiale medier. Jeg er svigerdatter. 

Ikke lenge om du fortsetter sånn.

Anonymkode: c990a...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror du skal følge litt med på anonymkodene, gitt. Jeg har aldri kalt deg sprøyte gal. Folk prøver faktisk å realitetsorientere deg, men du blir fornærmet og deretter frekk. 

Anonymkode: 712ca...766

Jeg har sagt mange ganger at folk har rett, deriblant til deg. Har sagt jeg skal gå i meg selv også. Men det er klart jeg er frekk mot kaklekoret som bare er stygge uten å være konstruktive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette må vel være en tulletråd?

Anonymkode: 5a030...ac0

Den begynner å bli ganske morsom, i hvert fall. Utrolig hvor provosert mange blir av filleting, samtidig som de blir provosert av at jeg blir provosert av filleting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Luda skrev:

Den begynner å bli ganske morsom, i hvert fall. Utrolig hvor provosert mange blir av filleting, samtidig som de blir provosert av at jeg blir provosert av filleting. 

Og du blir provosert av alle kommentarer som ikke stryker deg med hårene

Anonymkode: 5a030...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke lenge om du fortsetter sånn.

Anonymkode: c990a...251

Fortsetter å argumentere med folk på nettet? Det vet de ikke om. Jeg virker helt normal på overflaten, og fungerer godt i jobb og sosialt ellers. Men under overflaten lurer jo det rene vanvidd, som dere har sett 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og du blir provosert av alle kommentarer som ikke stryker deg med hårene

Anonymkode: 5a030...ac0

Ja, og folk holder det gående. Det er utrolig krenkende og provoserende for folk at jeg blir krenket, så jeg bør reise fra mann og barn og legge meg inn på lukket avdeling. Hva for et monster sjekker likes på Facebook! Fram med høygaflene! Dere får diskutere dere imellom, for jeg fikk nok. Takk til det fåtallet som ikke er enige, men heller ikke barnslige, sneversynte og nedlatende. Det er helt sant at jeg er for sjalu, og jeg skal skjerpe meg og fokusere på viktigere ting. Det er mange andre som også bør sjekke prioriteringene sine, men det får dere finne ut av selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at du skal skrive mer her nå, HI? Svarene treffer tydeligvis rett i sårbarheten din, og du føler at du må ta igjen.

Svarene dine er litt som å snakke med to forskjellige personer, den som skriver de mer nære og selvbetraktende innleggende og den som biter i øst og vest for å forsvare seg. Du forteller at du har vært utsatt for mye vondt, og jeg tenker at det er det som kommer fram i måten du skriver på.

Du har det vondt, det er forståelig ut fra det du forteller om at du har vansker med tillit. Da kan mistanker bli som gift i sinnet ditt, og du hverken tenker eller handler rasjonelt.

Dette kan du få hjelp til, du trenger ikke slite slik. Det er ikke ditt ansvar at du har vært utsatt for vonde ting, men det er ditt ansvar hva du gjør med livet ditt videre.

Du vil alltid treffe på folk som er lite forståelsesfulle og tar lite hensyn, eller som du opplever slik. Du vil også kunne møte folk som faktisk har ondt i sinne. Din jobb er å sørge for at du blir mindre sårbar overfor slikt, og ikke trenger å bekymre deg og gå i forsvar.

Du er ikke gal, du har vonde erfaringer som preger deg i møtet med andre, sannsynligvis både i virkeligheten og på nett. Jeg håper du kan se at folk her vil deg vel, det tror jeg til og med noen av de som er mest tøff i tonen her vil. Du trenger å bli realitetsorientert i den saken du tar opp, det er vel det de fleste her forsøker å gjøre.

Skaff deg en god terapeut, det er en investering i resten av ditt liv!

Anonymkode: 0498f...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du sikker på at du skal skrive mer her nå, HI? Svarene treffer tydeligvis rett i sårbarheten din, og du føler at du må ta igjen.

Svarene dine er litt som å snakke med to forskjellige personer, den som skriver de mer nære og selvbetraktende innleggende og den som biter i øst og vest for å forsvare seg. Du forteller at du har vært utsatt for mye vondt, og jeg tenker at det er det som kommer fram i måten du skriver på.

Du har det vondt, det er forståelig ut fra det du forteller om at du har vansker med tillit. Da kan mistanker bli som gift i sinnet ditt, og du hverken tenker eller handler rasjonelt.

Dette kan du få hjelp til, du trenger ikke slite slik. Det er ikke ditt ansvar at du har vært utsatt for vonde ting, men det er ditt ansvar hva du gjør med livet ditt videre.

Du vil alltid treffe på folk som er lite forståelsesfulle og tar lite hensyn, eller som du opplever slik. Du vil også kunne møte folk som faktisk har ondt i sinne. Din jobb er å sørge for at du blir mindre sårbar overfor slikt, og ikke trenger å bekymre deg og gå i forsvar.

Du er ikke gal, du har vonde erfaringer som preger deg i møtet med andre, sannsynligvis både i virkeligheten og på nett. Jeg håper du kan se at folk her vil deg vel, det tror jeg til og med noen av de som er mest tøff i tonen her vil. Du trenger å bli realitetsorientert i den saken du tar opp, det er vel det de fleste her forsøker å gjøre.

Skaff deg en god terapeut, det er en investering i resten av ditt liv!

Anonymkode: 0498f...2b0

Jeg ble misbrukt som barn, og det gjorde meg litt annerledes og rar, så da mobbet medelever meg nådeløst, såpass at de kastet meg ut av et vindu i tredje etasje i håp om at jeg døde. Jeg var ti år gammel, og ønsket i mange, mange år at det drapsforsøket hadde lyktes. Jeg har vært i terapi, selv om jeg nok mener at det er overgripere og mobbere som har mest behov for det. På tross av dette og en annen historie jeg ikke vil dele har jeg holdt ut, jeg har klart meg. Jeg har lang utdannelse, god lønn og jobb, unger som jeg elsker og tar godt vare på, men jeg har problemer med tillit. Jeg er mye redd for å bli sviktet og forlatt. Det er selvfølgelig dumt å være svak, men jeg synes ærlig talt det ville vært rart om jeg ikke bar noe preg av det som har formet meg. Synes det er trollete av folk på nettet å skulle stappe meg inn i en kasse, som om jeg har gjort noe forbrytersk, når de burde forstå at jeg ikke er gal og ond, men har det vondt for noe mange, hvis de gikk i seg selv, ikke ville synes var så innmari stas 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du sikker på at du skal skrive mer her nå, HI? Svarene treffer tydeligvis rett i sårbarheten din, og du føler at du må ta igjen.

Svarene dine er litt som å snakke med to forskjellige personer, den som skriver de mer nære og selvbetraktende innleggende og den som biter i øst og vest for å forsvare seg. Du forteller at du har vært utsatt for mye vondt, og jeg tenker at det er det som kommer fram i måten du skriver på.

Du har det vondt, det er forståelig ut fra det du forteller om at du har vansker med tillit. Da kan mistanker bli som gift i sinnet ditt, og du hverken tenker eller handler rasjonelt.

Dette kan du få hjelp til, du trenger ikke slite slik. Det er ikke ditt ansvar at du har vært utsatt for vonde ting, men det er ditt ansvar hva du gjør med livet ditt videre.

Du vil alltid treffe på folk som er lite forståelsesfulle og tar lite hensyn, eller som du opplever slik. Du vil også kunne møte folk som faktisk har ondt i sinne. Din jobb er å sørge for at du blir mindre sårbar overfor slikt, og ikke trenger å bekymre deg og gå i forsvar.

Du er ikke gal, du har vonde erfaringer som preger deg i møtet med andre, sannsynligvis både i virkeligheten og på nett. Jeg håper du kan se at folk her vil deg vel, det tror jeg til og med noen av de som er mest tøff i tonen her vil. Du trenger å bli realitetsorientert i den saken du tar opp, det er vel det de fleste her forsøker å gjøre.

Skaff deg en god terapeut, det er en investering i resten av ditt liv!

Anonymkode: 0498f...2b0

Og nei, jeg skal ikke skrive mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Luda skrev:

Jeg ble misbrukt som barn, og det gjorde meg litt annerledes og rar, så da mobbet medelever meg nådeløst, såpass at de kastet meg ut av et vindu i tredje etasje i håp om at jeg døde. Jeg var ti år gammel, og ønsket i mange, mange år at det drapsforsøket hadde lyktes. Jeg har vært i terapi, selv om jeg nok mener at det er overgripere og mobbere som har mest behov for det. På tross av dette og en annen historie jeg ikke vil dele har jeg holdt ut, jeg har klart meg. Jeg har lang utdannelse, god lønn og jobb, unger som jeg elsker og tar godt vare på, men jeg har problemer med tillit. Jeg er mye redd for å bli sviktet og forlatt. Det er selvfølgelig dumt å være svak, men jeg synes ærlig talt det ville vært rart om jeg ikke bar noe preg av det som har formet meg. Synes det er trollete av folk på nettet å skulle stappe meg inn i en kasse, som om jeg har gjort noe forbrytersk, når de burde forstå at jeg ikke er gal og ond, men har det vondt for noe mange, hvis de gikk i seg selv, ikke ville synes var så innmari stas 

Jeg ser at du har opplevd mye vondt, og at det har formet hvordan du er som voksen. Jeg har og vært utsatt for ting som barn ikke skal utsettes for, ting som har formet meg som voksen. Ting som har gjort at jeg er skeptisk til andre, som gjør at jeg sjelden stoler på folk og at jeg har vansker med å gi folk tillit. At jeg blir fort lei meg, har dårlig selvtillit, slipper ikke folk så tett innpå meg og fort tolker ting i verste mening. Så det jeg har opplevd preger meg mye, og gir meg endel trøbbel i relasjoner med andre.
Men jeg forstår og at mine reaksjoner ikke "det normale" og at de ikke er andres ansvar, det er ikke andres feil at jeg ikke reagerer som de fleste ville ha gjort. Jeg må passe meg for å ikke tillegge andre meninger og handlinger som de ikke har, noe som er veldig vanskelig til tider.

Anonymkode: 5a030...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser at du har opplevd mye vondt, og at det har formet hvordan du er som voksen. Jeg har og vært utsatt for ting som barn ikke skal utsettes for, ting som har formet meg som voksen. Ting som har gjort at jeg er skeptisk til andre, som gjør at jeg sjelden stoler på folk og at jeg har vansker med å gi folk tillit. At jeg blir fort lei meg, har dårlig selvtillit, slipper ikke folk så tett innpå meg og fort tolker ting i verste mening. Så det jeg har opplevd preger meg mye, og gir meg endel trøbbel i relasjoner med andre.
Men jeg forstår og at mine reaksjoner ikke "det normale" og at de ikke er andres ansvar, det er ikke andres feil at jeg ikke reagerer som de fleste ville ha gjort. Jeg må passe meg for å ikke tillegge andre meninger og handlinger som de ikke har, noe som er veldig vanskelig til tider.

Anonymkode: 5a030...ac0

Du har veldig rett, og jeg kjenner meg igjen Jeg er lei for at det skjedde med deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...