Gå til innhold

Eksen hans gjør meg sprø


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, nei, nei! Husk at da krenker du samtidig hans fremtidige kone 😜

Anonymkode: 712ca...766

Ja det glemte jeg jo! 😱 🤪

Hvis hun ikke tåler det får hun kutte ut kontakten med meg da 🤭🤭 

Anonymkode: ada75...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja det glemte jeg jo! 😱 🤪

Hvis hun ikke tåler det får hun kutte ut kontakten med meg da 🤭🤭 

Anonymkode: ada75...3c5

I alle fall slutte å komme i konfirmasjoner! 

Anonymkode: 712ca...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner ikke hva dere oppnår med å være så fordømmende☺️ Dere synes jeg skal leve og la leve, mens jeg er fritt vilt 😀 Det har skjedd mye sårende, blant annet delte svogeren min innlegget til eksen bokstavelig talt mens jeg lå på fødestua, mens han ikke delte at han var blitt onkel. Sånt tærer på, enten man er ung eller voksen.

Anonymkode: cace1...283

Nei det gjør det virkelig ikke. 

Anonymkode: 3e3d7...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har sikkert rett i mye. Jeg har sagt at jeg er for hårsår på det ene punktet. Jeg har en vond fortid med mye misbruk, vold, svik og overgrep, og har nok en vei å gå for å bygge opp tillit til folk. Jeg er såvisst ikke noen martyr eller helgen, og jeg nekter jo ingen ingenting eller mener at verden skal danse etter min pipe. 

Anonymkode: cace1...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere har sikkert rett i mye. Jeg har sagt at jeg er for hårsår på det ene punktet. Jeg har en vond fortid med mye misbruk, vold, svik og overgrep, og har nok en vei å gå for å bygge opp tillit til folk. Jeg er såvisst ikke noen martyr eller helgen, og jeg nekter jo ingen ingenting eller mener at verden skal danse etter min pipe. 

Anonymkode: cace1...283

Men da er det inne i deg selv jobben må gjøres. Verden kan ikke endre seg til å bli slik at du ikke trigges, når det er inni deg skaden sitter. Du må jobbe med hvordan du skal unngå å la dette påvirke deg. Og du må styre tankene i nye retninger. Slutte å overvåke hva eksen gjør på SoMe. Slutte å tillegge folk meninger basert på om de deler noe eller lar være å dele noe. Osv osv.

Anonymkode: 712ca...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men da er det inne i deg selv jobben må gjøres. Verden kan ikke endre seg til å bli slik at du ikke trigges, når det er inni deg skaden sitter. Du må jobbe med hvordan du skal unngå å la dette påvirke deg. Og du må styre tankene i nye retninger. Slutte å overvåke hva eksen gjør på SoMe. Slutte å tillegge folk meninger basert på om de deler noe eller lar være å dele noe. Osv osv.

Anonymkode: 712ca...766

Ja, du har rett. Jeg setter stor pris på sakligheten din, og du gir gode råd. Jeg vet egentlig at jeg er urimelig, men den vonde følelsen sitter i likevel. Jeg vil sikkert bare plassere skylden et annet sted, og det er feigt av meg. Jeg er kanskje skrudd sammen feil. Hvis noen jeg bryr meg om sier til meg at noe såree dem prøver jeg å vurdere om det jeg gjør er viktig nok til å fortsette å såre, selv om jeg synes det er et urimelig krav. Det handler ikke om hvem som har rett og hvem som tar feil, men om å være et medmenneske. 

Anonymkode: cace1...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, du har rett. Jeg setter stor pris på sakligheten din, og du gir gode råd. Jeg vet egentlig at jeg er urimelig, men den vonde følelsen sitter i likevel. Jeg vil sikkert bare plassere skylden et annet sted, og det er feigt av meg. Jeg er kanskje skrudd sammen feil. Hvis noen jeg bryr meg om sier til meg at noe såree dem prøver jeg å vurdere om det jeg gjør er viktig nok til å fortsette å såre, selv om jeg synes det er et urimelig krav. Det handler ikke om hvem som har rett og hvem som tar feil, men om å være et medmenneske. 

Anonymkode: cace1...283

Men hvis de kutter henne ut pga deg så blir jo hun lei seg. Er det bedre?

Anonymkode: 66efa...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er forsåvidt teressant å se at det er så mange som vil gå over lik for å pukke på retten sin, og at så mange mener noe om andre i samme sekund som de nekter dem å mene noe annet. Jeg har sagt at det er flere kjeler som koker her, blant annet ikke folk i dåpen til barnet mitt på grunn av egne, trivielle avtaler som eksen kommenterte med dårlig skjult skadefryd. Men alle vet at det er jeg som overreagerer, så det spiller neppe noen rolle. Lufta er for alle! Problemet ligger hos meg som ikke sier et vondt ord til dem. 

Anonymkode: cace1...283

Aj, aj, aj - naglet til et kors på jorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sier du idet du dømmer og rakker ned på meg. Selvinnsikt! 

Anonymkode: cace1...283

Hele tråden din er jo mangel på selvinnsikt da men

Anonymkode: 5a030...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men her på forumet gjelder samme loven som blant ungdomsskolejenter, at det er lov til å snakke dritt til og om noen man egentlig ikke kjenner hvis flertallet går med på det. Det er en primitiv og historisk sett skremmende atferd, men du kan selvfølgelig ikke se det fordi du morer deg for mye med angrepene dine. Du tenker visst at annerledes tenkende må mobbes, og at det er OK å sparke dem som ligger til de slutter å sprekke. Jeg har vært ydmyk og innrømmet mye underveis, men det passer ikke å kommentere det, fordi det er morsommere å stå i klynge og peke og le

Anonymkode: cace1...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, sug lut skrev:

Aj, aj, aj - naglet til et kors på jorden.

Det er ikke vanskelig å dedusere hva slags menneske du er ut fra andre innlegg på forumet, og det tar all kraften ut av de ynkelige sleivsparkene dine

Anonymkode: cace1...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvis de kutter henne ut pga deg så blir jo hun lei seg. Er det bedre?

Anonymkode: 66efa...533

Er det plutselig noen som bryr seg om om folk blir lei seg? Den var forfriskende 

Anonymkode: cace1...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære deg, HI. Du bør bestille deg en time hos psykolog, for dette er virkelig ikke normalt!!

Anonymkode: cc666...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det plutselig noen som bryr seg om om folk blir lei seg? Den var forfriskende 

Anonymkode: cace1...283

Du bryr deg jo veldig om at du er lei deg? Er du viktigere enn andre?

Anonymkode: 66efa...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå lest hele tråden. 

HI, hvordan har du så god kontroll på hva hun liker? Du sier du ikke bruker sosiale medier så mye. Du må bruke MYE tid der for å kunne holde deg oppdatert på hva hun liker?

Din svoger delte noe hun hadde lagt ut, NÅR DU LÅ OG FØDTE! Var du på FB under fødselen? Eller oppdaget du etter fødselen at svoger ikke hadde latt verden stoppe opp mens du fødte? Hvem i granskauen blir fornermet/såret over noe slikt? 

Vet du HI, du er jo hakkende gal. Hvem i all verden fører logg over andres aktivitet på FB? 

Det er desverre du som har et problem her, og mannen til barnet ditt. Stakkars han. 

Anonymkode: 0cbe6...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir sikkert som å banne i kirka her inne i dramaforum når jeg er delvis enig med deg. Det var enklere før sosiale medier. Hvor man måtte ta reelle valg på hvem man ville ha i livet sitt og ikke 3000 andre kunne følge med på kontakten.

Men om hun liker innlegg hos svigerfamilien din er det sikkert en sånn person hun er. Jeg tenker ikke alltid over hva jeg liker. MEN jeg tipper hun stopper opp en ekstra gang når hun ser babyen deres. For alt du vet er dette å ta hensyn til deg og dere - at hun ikke trykker like på bilder av ditt barn fordi det vil være å «blande seg inn» i eksens nye forhold og å tråkke deg på tærne. Eller at hun ikke er interessert i eksen sitt liv men vil opprettholde en perifer kontakt med de andre akkurat som resten av Facebookvennene. Hvis hun er litt eldre så er det faktisk ganske vanlig, jeg ser min mor liker og kommenterer på alt som om det ble lagt ut bare til henne 😂

Husk at det er DEG han har valgt. Og husk at selvom du har opplevd mye vondt så er det DEG han vil ha. Ikke straff deg selv ved å legge mer i dette enn det er. For det er sjalusi. Selvom det føles mer som irritasjon så hadde du ikke kjent den irritasjonen om det ikke var noe sjalusi. Og det er innmari vondt. Blokker henne fra Facebook, på den måten slipper alt ubehaget rundt det.

Anonymkode: fad5d...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det blir sikkert som å banne i kirka her inne i dramaforum når jeg er delvis enig med deg. Det var enklere før sosiale medier. Hvor man måtte ta reelle valg på hvem man ville ha i livet sitt og ikke 3000 andre kunne følge med på kontakten.

Men om hun liker innlegg hos svigerfamilien din er det sikkert en sånn person hun er. Jeg tenker ikke alltid over hva jeg liker. MEN jeg tipper hun stopper opp en ekstra gang når hun ser babyen deres. For alt du vet er dette å ta hensyn til deg og dere - at hun ikke trykker like på bilder av ditt barn fordi det vil være å «blande seg inn» i eksens nye forhold og å tråkke deg på tærne. Eller at hun ikke er interessert i eksen sitt liv men vil opprettholde en perifer kontakt med de andre akkurat som resten av Facebookvennene. Hvis hun er litt eldre så er det faktisk ganske vanlig, jeg ser min mor liker og kommenterer på alt som om det ble lagt ut bare til henne 😂

Husk at det er DEG han har valgt. Og husk at selvom du har opplevd mye vondt så er det DEG han vil ha. Ikke straff deg selv ved å legge mer i dette enn det er. For det er sjalusi. Selvom det føles mer som irritasjon så hadde du ikke kjent den irritasjonen om det ikke var noe sjalusi. Og det er innmari vondt. Blokker henne fra Facebook, på den måten slipper alt ubehaget rundt det.

Anonymkode: fad5d...689

Nå begynner jeg å grine her, for jeg blir så rørt over at noen orker å forstå meg litt, eller i det minste se meg som et menneske. Jeg er enig i det du sier, og vet jeg må skjerpe meg. Men jeg er ikke gal, slik hundre andre vil ha det til. Takk for at du ikke hamrer løs som de andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvis noen jeg bryr meg om sier til meg at noe såree dem prøver jeg å vurdere om det jeg gjør er viktig nok til å fortsette å såre, selv om jeg synes det er et urimelig krav. Det handler ikke om hvem som har rett og hvem som tar feil, men om å være et medmenneske. 

Nei, det er feil. Hvis den andre driver med noe helt normalt, skal ikke hun/han slutte fordi det skaper fiktiv krenkelse hos noen. Det er slik manipulerende ektefeller driver: "Det sårer meg at du heller vil danse enn å sitte hjemme med meg. Det sårer meg at du deler ting med dine venninner på sms som jeg ikke får lese. Det sårer meg at du hilser på eksen din i butikken". Alt det der er normale ting å gjøre, men helt klart mulig å bli sjalu på. Likevel bør ikke personen stoppe med det bare "for ikke å såre". Da begrenser man hverandre på en usunn måte.

Ikke vet jeg om du er skrudd sammen rett eller feil, men du er i alle fall ganske skadet. Og det kan ikke mannens eks rette på, samme hva hun gjør på sosiale medier. 

Anonymkode: 712ca...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er feil. Hvis den andre driver med noe helt normalt, skal ikke hun/han slutte fordi det skaper fiktiv krenkelse hos noen. Det er slik manipulerende ektefeller driver: "Det sårer meg at du heller vil danse enn å sitte hjemme med meg. Det sårer meg at du deler ting med dine venninner på sms som jeg ikke får lese. Det sårer meg at du hilser på eksen din i butikken". Alt det der er normale ting å gjøre, men helt klart mulig å bli sjalu på. Likevel bør ikke personen stoppe med det bare "for ikke å såre". Da begrenser man hverandre på en usunn måte.

Ikke vet jeg om du er skrudd sammen rett eller feil, men du er i alle fall ganske skadet. Og det kan ikke mannens eks rette på, samme hva hun gjør på sosiale medier. 

Anonymkode: 712ca...766

Jeg ville vært veldig enig så lenge det dreide seg om en rekke krav og innbilte krenkelser. Det er EN ting. Samboeren min blir ikke innskrenket i sin livsutfoldelse på noen måte. Og jeg synes ikke normalt er synonymt med ideelt, men det må du gjerne være uenig i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du bryr deg jo veldig om at du er lei deg? Er du viktigere enn andre?

Anonymkode: 66efa...533

Nei, men dette er et menneske de bare har kontakt med fordi det er lettvint med sosiale medier. Jeg er svigerdatter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Luda skrev:

Jeg ville vært veldig enig så lenge det dreide seg om en rekke krav og innbilte krenkelser. Det er EN ting. Samboeren min blir ikke innskrenket i sin livsutfoldelse på noen måte. Og jeg synes ikke normalt er synonymt med ideelt, men det må du gjerne være uenig i

Samboeren din er jo ikke cluet her, men svigermor, svoger m fl. Hvorfor skal deres bekjentskapskrets reduseres av deg? De har ikke gjort deg noe, annet enn at de kjenner en person du ikke liker. Og hun har ikke gjort annet galt enn å falle for en mann, som det senere ble slutt med. Ingen gjør noe galt her, men det tærer på deg at han var sammen med en annen som ikke tilsvarer ditt bilde av hvordan en eks burde være. Og dermed skal ingen andre like henne heller...

Anonymkode: 712ca...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Luda skrev:

Nei, men dette er et menneske de bare har kontakt med fordi det er lettvint med sosiale medier. Jeg er svigerdatter. 

Ja, og? Hvem andre i deres venneliste føler du at du har rett til å be dem slette...?

Anonymkode: 712ca...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Luda skrev:

Nei, men dette er et menneske de bare har kontakt med fordi det er lettvint med sosiale medier. Jeg er svigerdatter. 

Ja, det er du. Dermed kan du ikke legge føringer for hvem de skal ha kontakt med. 

Anonymkode: 66efa...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...