Gå til innhold

Eksen hans gjør meg sprø


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg får nok kjeft nå av folk som mener at dette ikke er noe problem, men kanskje dere eventuelt kan forklare meg vitsen med å holde på som de gjør. Lang historie kort var samboeren min sammen med ei mye eldre dame før, såpass at jeg ikke liker å tenke på det, og han vil ikke ha kontakt med henne lenger. Men hun holder på med familien hans på alle sosiale medier, liker og kommenterer ting, og de svarer noen ganger. Føler meg skikkelig fremmedgjort og invadert, og jeg går og irriterer meg mer enn jeg burde. De har selvsagt ikke barn, jeg er gode venner med den andre eksen hans som han HAR barn med. Det er ikke sjalusi som plager meg, skjønner bare ikke poenget, og synes hun kan pelle seg unna. Hun var ikke gode venner med familien hans, kjente dem knapt, for hun bor langt unna. Hva vil hun oppnå med dette? 

Anonymkode: cace1...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette må du faktisk bare slutte å bry deg med. Så enkelt og så vanskelig. 

Du kan ikke styre hva andre gjør, og her er det bare du som kan hjelpe deg selv. 

Anonymkode: 66efa...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg konfronterer jo ingen, men jeg synes det er hensynsløst og innpåslitent. Kan legge til at vi har en liten baby, men hun liker og kommenterer ikke bilder av den, så hvis hun er så glad i svigermor burde hun jo kommentere det viktige i livet. Det blir som om vi ikke finnes. 

Anonymkode: cace1...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg konfronterer jo ingen, men jeg synes det er hensynsløst og innpåslitent. Kan legge til at vi har en liten baby, men hun liker og kommenterer ikke bilder av den, så hvis hun er så glad i svigermor burde hun jo kommentere det viktige i livet. Det blir som om vi ikke finnes. 

Anonymkode: cace1...283

Det hadde jo vært veldig rart om hun likte bilder av deres baby når dere ikke har kontakt? 

Her er det bare du som er rar. 

Anonymkode: 66efa...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det måtte jo være fordi hun liker folka, men hvis du er glad i noen er det jo mer nærliggende å gratulere med barnebarn enn å kommentere potteplanter og treningsøkter 

Anonymkode: cace1...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal hun ha kontakt med noen? 

Anonymkode: cace1...283

Fordi hun tydeligvis kjenner dem bedre enn det HI forteller oss. 

Anonymkode: bec64...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så blokker henne på Facebook da vel.. både du og gubben. Så slipper dere å se kommentarer og likes.

Anonymkode: d5ecd...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet likevel hva som foregår, problemet er at hun gjør det, ikke at jeg ser det. Lurer på hvorfor, men bortsett fra å si at jeg er rar var det ikke mye matnyttig her ☺️

Anonymkode: cace1...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hva vil man oppnå med å like og kommentere på fb? Det samme som du vil når du gjør det, kanskje? For å være hyggelig, holde kontakten med folk man setter pris på, være et medmenneske, kanskje?

Er du veldig ung eller ikke så godt oppdratt? Det er for mange normalt å ha litt kontakt med eksens familie, særlig hvis de har hatt nære forhold når paret var sammen. Det er ikke sånn at man må bryte alle bånd selv om paret ikke lenger er sammen.

At hun ikke kommenterer eller liker bilder av ungen din, er vel fordi hun ikke vil gjøre noe du og mannen kan finne støtende. Jeg skjønner ikke at du føler deg «fremmedgjort og invadert», har du tenkt at du hadde eksklusiv rett på disse menneskenes sosiale media?

Du vil ikke tenke på at mannen har vært sammen med en eldre dame, det er tydeligvis vanskelig for deg av en eller annen grunn. Kanskje du skulle jobbe litt med dette, hun/din manns historie forsvinner ikke selv om du ikke tenker på det eller får spolert hennes forhold til hans familie.

Dette er ditt problem, klarer du ikke legge det vekk, så er det ditt ansvar å søke hjelp for å håndtere det bedre.

Anonymkode: 0498f...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gidder du å bruke energi på å irritere seg over noe som du ikke kan gjøre noe med? Hun er tydeligvis ikke truende mot dere, bare irriterende - noe som selvfølgelig kan være ille nok, men det er helt bortkasta energi for din del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, hva vil man oppnå med å like og kommentere på fb? Det samme som du vil når du gjør det, kanskje? For å være hyggelig, holde kontakten med folk man setter pris på, være et medmenneske, kanskje?

Er du veldig ung eller ikke så godt oppdratt? Det er for mange normalt å ha litt kontakt med eksens familie, særlig hvis de har hatt nære forhold når paret var sammen. Det er ikke sånn at man må bryte alle bånd selv om paret ikke lenger er sammen.

At hun ikke kommenterer eller liker bilder av ungen din, er vel fordi hun ikke vil gjøre noe du og mannen kan finne støtende. Jeg skjønner ikke at du føler deg «fremmedgjort og invadert», har du tenkt at du hadde eksklusiv rett på disse menneskenes sosiale media?

Du vil ikke tenke på at mannen har vært sammen med en eldre dame, det er tydeligvis vanskelig for deg av en eller annen grunn. Kanskje du skulle jobbe litt med dette, hun/din manns historie forsvinner ikke selv om du ikke tenker på det eller får spolert hennes forhold til hans familie.

Dette er ditt problem, klarer du ikke legge det vekk, så er det ditt ansvar å søke hjelp for å håndtere det bedre.

Anonymkode: 0498f...2b0

Dette! 

HI fremstår som relativt ung og/eller umoden. 

Anonymkode: bec64...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det måtte jo være fordi hun liker folka, men hvis du er glad i noen er det jo mer nærliggende å gratulere med barnebarn enn å kommentere potteplanter og treningsøkter 

Anonymkode: cace1...283

Ikke hvis det er eks med ny kjæreste. Hvorfor bryr det deg egentlig? Hadde hun gratulert svigermor, så hadde du nok klaget på det og

Anonymkode: 5a030...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, hva vil man oppnå med å like og kommentere på fb? Det samme som du vil når du gjør det, kanskje? For å være hyggelig, holde kontakten med folk man setter pris på, være et medmenneske, kanskje?

Er du veldig ung eller ikke så godt oppdratt? Det er for mange normalt å ha litt kontakt med eksens familie, særlig hvis de har hatt nære forhold når paret var sammen. Det er ikke sånn at man må bryte alle bånd selv om paret ikke lenger er sammen.

At hun ikke kommenterer eller liker bilder av ungen din, er vel fordi hun ikke vil gjøre noe du og mannen kan finne støtende. Jeg skjønner ikke at du føler deg «fremmedgjort og invadert», har du tenkt at du hadde eksklusiv rett på disse menneskenes sosiale media?

Du vil ikke tenke på at mannen har vært sammen med en eldre dame, det er tydeligvis vanskelig for deg av en eller annen grunn. Kanskje du skulle jobbe litt med dette, hun/din manns historie forsvinner ikke selv om du ikke tenker på det eller får spolert hennes forhold til hans familie.

Dette er ditt problem, klarer du ikke legge det vekk, så er det ditt ansvar å søke hjelp for å håndtere det bedre.

Anonymkode: 0498f...2b0

Tusen takk for gjennomtenkt svar. Jeg er ikke så aktiv på sosiale media selv, og ung er jeg heller ikke. Samboer har bedt henne ligge unna moren hans, men hun gir seg ikke, så det virker som hun har en agenda. Det burde ikke irritere meg, men det er flere ting som skurrer her. Jeg er godt oppdratt, men tar kanskje for mye hensyn. Jeg har ekser selv, og var glad i både ham og familien hans, men nå når han er gift og har barn med en annen er det jo ingen grunn for meg til å gi kona hans meg på matpakka i tide og utide. Det handler om hensyn og respekt 

Anonymkode: cace1...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva dere oppnår med å være så fordømmende☺️ Dere synes jeg skal leve og la leve, mens jeg er fritt vilt 😀 Det har skjedd mye sårende, blant annet delte svogeren min innlegget til eksen bokstavelig talt mens jeg lå på fødestua, mens han ikke delte at han var blitt onkel. Sånt tærer på, enten man er ung eller voksen.

Anonymkode: cace1...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

Skjønner ikke hva dere oppnår med å være så fordømmende☺️ Dere synes jeg skal leve og la leve, mens jeg er fritt vilt 😀 Det har skjedd mye sårende, blant annet delte svogeren min innlegget til eksen bokstavelig talt mens jeg lå på fødestua, mens han ikke delte at han var blitt onkel. Sånt tærer på, enten man er ung eller voksen.

Anonymkode: cace1...283

Dette må du bare legge fra deg.

Man kan faktisk like personer, selv om de er blitt eksen til nær familie. 

De aller fleste annonserer ikke fødsler for andre! Det er jo en skikkelig uting.

Anonymkode: 991a4...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir bare kverulering. Uansett var det ikke nødvendig å dytte eksen hans i ansiktet på meg mens jeg er i barsel

Anonymkode: cace1...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler å logge av facebook. Spiller det noen rolle? Tror du svigers eller mannen din liker deg mindre hvis eksen liker og kommenterer? Jeg skjønner ikke greia, men så synes jeg sånt facebook-fjas som dette er helt fullstendig uinteressant. 

Anonymkode: 3f931...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner ikke hva dere oppnår med å være så fordømmende☺️ Dere synes jeg skal leve og la leve, mens jeg er fritt vilt 😀 Det har skjedd mye sårende, blant annet delte svogeren min innlegget til eksen bokstavelig talt mens jeg lå på fødestua, mens han ikke delte at han var blitt onkel. Sånt tærer på, enten man er ung eller voksen.

Anonymkode: cace1...283

Jeg tror du vektlegger ting som skjer på sosiale medier alt for mye! 

Mannen din valgte deg, om hun ikke klarer å gi slipp så er det hennes problem. Hev deg over det og blokker henne på fb. 

Anonymkode: 66efa...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det blir bare kverulering. Uansett var det ikke nødvendig å dytte eksen hans i ansiktet på meg mens jeg er i barsel

Anonymkode: cace1...283

Hvem dyttet eksen i ansiktet ditt, mens du var på barsel? Svogeren din som delte hennes innlegg?

Anonymkode: 5a030...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er ikke bare eksen som er dum? Det er også svogeren som var så frekk at han delte et innlegg fra eksen mens du fikk barn? Du vet at det er snakk om voksne, selvstendige mennesker som står helt fritt til å velge selv hva de gjør på sosiale medier? De tenker antagelig overhode ikke på deg når de gjør ting på fb, og det skal de heller ikke måtte gjøre. Jeg tror ikke det er bra for deg å være på fb om du følger med på, holder telling og lar deg påvirke av at noen liker av svigermors innlegg.

Endret av Himmel og hav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det blir bare kverulering. Uansett var det ikke nødvendig å dytte eksen hans i ansiktet på meg mens jeg er i barsel

Anonymkode: cace1...283

Da skjønner jeg at du er frustrert . Unødvendig av svogeren og ta med xn på fødestua for og dytte henne i ansiktet ditt 😂

Anonymkode: 5b163...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Så det er ikke bare eksen som er dum? Det er også svogeren som var så frekk at han delte et innlegg fra eksen mens du fikk barn? Du vet at det er snakk om voksne, selvstendige mennesker som står helt fritt til å velge selv hva de gjør på sosiale medier? De tenker antagelig overhode ikke på deg når de gjør ting på fb, og det skal de heller ikke måtte gjøre. Jeg tror ikke det er bra for deg å være på fb om du følger med på, holder telling og lar deg påvirke av at noen liker av svigermors innlegg.

Jeg har ikke skrevet at noen er dumme eller frekke. Jeg synes at det er rart å være veldig oppmerksom mot henne når hun går i sirkler rundt eller direkte mot deres egen bror og sønns ønsker, barn og nye forhold. Det føles som om de går bak ryggen på meg, og det er ikke en god følelse. Det betyr ikke at jeg hater noen eller er for umoden til Facebook. I teorien kunne jo alle ekser vært på middag, holdt hverandre i hendene og sunget Kumbaya, men sannheten er vel at de fleste synes fortid kan være fortid og få fred fra sånt. 

Anonymkode: cace1...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...