Anonym bruker Skrevet 16. januar 2019 #76 Skrevet 16. januar 2019 6 timer siden, Elina skrev: Men Jensen har forklart at har fortalt om Chappellen til forskjellige personer i politiet. Chappellen var en kilde som ga viktigere informasjon derfor så dem bort fra hasjsalget. I tillegg så var ikke Jensen klar over omfanget av det Chappellen drev på med, noe som for enhver person ville vært vanskelig å vite. Jensen har sikkert gjort flere feil i denne saken, han skulle nok ha gjort ting annerledes det er også derfor han er mer utsatt for et komplott fra Chappellen. Jeg tror mer på Jensen enn Chappellen, og skjønner ikke at politiet har full tillitt til Chappellen enda han har skiftet forklaring flere ganger om samme sak. Jensen har også sprikende forklaringer. Han visste om Cappelen og hans kriminalitet og nevnte ingentig til politiet. Han hevder at han har gjort det både muntlig og skriftlig og det finnes ingen logg eller noen som husker det. Tvilsomt at alle disse politifolkene lyver om det for at Jensen skal tas. Det er ingen som har full tillit til Cappelen, men de har hørt hans påstander, undersøkt de, og funnet ut om de er troverdige eller ikke. Det er jo litt sent og si «jeg har gjort noen feil» når man er tiltalt. Anonymkode: 1d113...494
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2019 #77 Skrevet 16. januar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Lurer på hva Eirik Jensen hadde fått som straff om han voldtok et barn. Noe som i min verden er noe av det verste et menneske kan gjøre. Jeg vedder på at han ikke hadde fått 21 år. Anonymkode: 03b31...b8f Da hadde han fått straff for voldtekt av barn, ikke korrupsjon. Skjønner ikke hvorfor det er av interesse for saken? Anonymkode: 1d113...494
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2019 #78 Skrevet 16. januar 2019 Bare en liten kommentar. Han er jo ikke dømt enda. Det foreligger ikke noen rettskraftig dom ennå. Anonymkode: c82e1...db2
Eliseflisa Skrevet 17. januar 2019 #79 Skrevet 17. januar 2019 På 15.01.2019 den 16.49, Anonym bruker skrev: Om man ikke kjenner til jus og forstår jus, så kan det føles slik du fremstiller det. Men så er det slik at man i Norge ikke dømmer med følelser, kun fakta i saken. Man kan og skal ikke blande følelser i jus. Anonymkode: 1d113...494 Fakta i saken er at stefaren til Kristoffer mishandlet han til døde, han hadde merker i kraniet fra tapeten på soverommet sitt. DET er fakta og ikke følelser. I saken med Jensen så er det også en del konkrete fakta, og en del usikre. I disse to sakene er det lett å se feilen i straffesystemet. Korrupsjon bør ha streng straff, men da bør overlagt drap økes.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2019 #80 Skrevet 17. januar 2019 6 timer siden, Eliseflisa skrev: Fakta i saken er at stefaren til Kristoffer mishandlet han til døde, han hadde merker i kraniet fra tapeten på soverommet sitt. DET er fakta og ikke følelser. I saken med Jensen så er det også en del konkrete fakta, og en del usikre. I disse to sakene er det lett å se feilen i straffesystemet. Korrupsjon bør ha streng straff, men da bør overlagt drap økes. Det er vel ikke overlagt drap. Det er legemsbeskadigelse med døden til følge. Straffen, i forhold til allmennpreventive formål, er ikke helt på jorde. Hadde det vært overlagt drap, så hadde straffen blitt høyere. Anonymkode: 1d113...494
Eliseflisa Skrevet 18. januar 2019 #81 Skrevet 18. januar 2019 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er vel ikke overlagt drap. Det er legemsbeskadigelse med døden til følge. Straffen, i forhold til allmennpreventive formål, er ikke helt på jorde. Hadde det vært overlagt drap, så hadde straffen blitt høyere. Anonymkode: 1d113...494 I denne saken kan det vel diskuteres. Det er på grensen til overlagt.
Elina Skrevet 18. januar 2019 #82 Skrevet 18. januar 2019 Noen som har hørt noe av det forsvarerne fra retten og de forklaringene de gir? Eller har dere bare hørt på aktor? Nei, jeg spør ikke for å slenge dritt, jeg lurer oppriktig på om dere har hørt bevisene fra forsvarernes side?
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2019 #83 Skrevet 18. januar 2019 Etter å ha sett dokumentarserien om fetteren til Birgitte Tengs har jeg fått innsikt i hvor slett arbeid både politi og rettsvesen kan gjøre. Jeg har på ingen måte 100% tiltro til et rettsvesen. Det er langt fra ufeilbarlig. Synes nordmenn generelt har en naiv tiltro til politi, stat og rettsvesen. Hvis Jensen var med på å smugle hasj, er han langt ifra den eneste politimannen som har gjort det! Det har politiet gjort helt lovlig før. 50 kilo som gikk rett ut i markedet. Men da var det kanskje ikke så farlig likevel? https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/B8nOG/politiet-innfoerte-50-kilo-hasj-til-norge Allmenn rettsoppfatning er viktig for et folk. Visst er korrupsjon skadelig. Men om du skulle dømme noen som innførte et rusmiddel Europas ledende rusforskere er enige om er langt mindre skadelig enn alkohol, eller en som voldtok og invalidiserte barnet ditt over 10 år, hvem ville du gitt hardest straff til? Å si at et rettssystem ikke skal appellere til rettferdighetsfølelsen i folket er å bomme kraftig. Anonymkode: 7d113...de0
Elina Skrevet 29. januar 2019 #84 Skrevet 29. januar 2019 Må si det var en uventet utvikling i denne saken. Dere som mente at bevisene var gode nok ser vel nå at bevisene ikke var overbevisende nok til at juryen dømte Jensen for narko? Det er kun indisier og ingen håndfaste beviser. Til felles for alle justismord i Norge er at dommene er indisie-dommer, der et samlet bevisbilde har dømt siktede. Ganske skremmende å tenke på 😮 Det har gått prestisje i denne saken og Jensen vil nok ikke få noen rettferdig dom i dette systemet.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #85 Skrevet 29. januar 2019 9 minutter siden, Elina skrev: Må si det var en uventet utvikling i denne saken. Dere som mente at bevisene var gode nok ser vel nå at bevisene ikke var overbevisende nok til at juryen dømte Jensen for narko? Det er kun indisier og ingen håndfaste beviser. Til felles for alle justismord i Norge er at dommene er indisie-dommer, der et samlet bevisbilde har dømt siktede. Ganske skremmende å tenke på 😮 Det har gått prestisje i denne saken og Jensen vil nok ikke få noen rettferdig dom i dette systemet. Det tror ikke jeg heller han vil få. Jeg synes det er skremmende at en juryavsigelse kan settes til side så lett Anonymkode: 1ca10...35f
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #86 Skrevet 29. januar 2019 .? På 16.1.2019 den 9.53, Elina skrev: Men Jensen har forklart at har fortalt om Chappellen til forskjellige personer i politiet. Chappellen var en kilde som ga viktigere informasjon derfor så dem bort fra hasjsalget. I tillegg så var ikke Jensen klar over omfanget av det Chappellen drev på med, noe som for enhver person ville vært vanskelig å vite. Jensen har sikkert gjort flere feil i denne saken, han skulle nok ha gjort ting annerledes det er også derfor han er mer utsatt for et komplott fra Chappellen. Jeg tror mer på Jensen enn Chappellen, og skjønner ikke at politiet har full tillitt til Chappellen enda han har skiftet forklaring flere ganger om samme sak. Shappellen... Navnet er Cappelen, og det uttales med K. Anonymkode: cf38e...356
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #87 Skrevet 30. januar 2019 På 18.1.2019 den 9.11, Eliseflisa skrev: I denne saken kan det vel diskuteres. Det er på grensen til overlagt. Det kan ikke diskuteres. Saken er ferdig og det er bestemt at det ikke er overlagt drap. Anonymkode: 1d113...494
Elina Skrevet 30. januar 2019 #88 Skrevet 30. januar 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: .? Shappellen... Navnet er Cappelen, og det uttales med K. Anonymkode: cf38e...356 Trodde faktisk han skrev det med H og at det var forskjell på hans etternavn og Cappelen Damm. CAPPELEN Føler du du deg bedre nå?
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #89 Skrevet 30. januar 2019 2 timer siden, Elina skrev: Trodde faktisk han skrev det med H og at det var forskjell på hans etternavn og Cappelen Damm. CAPPELEN Føler du du deg bedre nå? Det er vel greit å få beskjed når man konsekvent skriver feil? Skjønner ikke folk som blir så mugne av å bli rettet på. Det er jo ikke som hun påpekte en slurvefeil? Anonymkode: a2639...51d
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #90 Skrevet 30. januar 2019 12 timer siden, Elina skrev: Må si det var en uventet utvikling i denne saken. Dere som mente at bevisene var gode nok ser vel nå at bevisene ikke var overbevisende nok til at juryen dømte Jensen for narko? Det er kun indisier og ingen håndfaste beviser. Til felles for alle justismord i Norge er at dommene er indisie-dommer, der et samlet bevisbilde har dømt siktede. Ganske skremmende å tenke på 😮 Det har gått prestisje i denne saken og Jensen vil nok ikke få noen rettferdig dom i dette systemet. Øøøøh - 6 av 10 jurymedlemmer mente han var skyldig. Anonymkode: 2ae10...73b
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #91 Skrevet 30. januar 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er vel greit å få beskjed når man konsekvent skriver feil? Skjønner ikke folk som blir så mugne av å bli rettet på. Det er jo ikke som hun påpekte en slurvefeil? Anonymkode: a2639...51d Husk at i Norge er det dårlig gjort å ha mer kunnskap enn andre. Slemt og dårlig gjort. Anonymkode: 2ae10...73b
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #92 Skrevet 30. januar 2019 På 15.1.2019 den 10.35, Anonym bruker skrev: Hvor mange år får man for voldtekt? Dyremishandling? Uaktsomt drap? Anonymkode: f10a9...97c 21 år er for hardt. ABB får 21 år. Ikke på nærheten av å sammenlignes. Anonymkode: 9260e...54d
Elina Skrevet 30. januar 2019 #93 Skrevet 30. januar 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Husk at i Norge er det dårlig gjort å ha mer kunnskap enn andre. Slemt og dårlig gjort. Anonymkode: 2ae10...73b Ja, jeg ble sikkert utrolig fornærmet fordi hun påpekte at jeg skrev etternavnet til Cappelen feil. Jeg hadde faktisk sett det selv når jeg besynte å se på saken igjen. Men følte faktisk det hadde noe med temaet å gjøre at jeg skrev en feil for jeg er faktisk ikke så selvhøytidelig. Det betyr ikke så mye for meg. Du kan jo lese det jeg skrev til henne EN gang til og les det med en munter tone så skjønner du det sikkert.
Elina Skrevet 30. januar 2019 #94 Skrevet 30. januar 2019 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: 21 år er for hardt. ABB får 21 år. Ikke på nærheten av å sammenlignes. Anonymkode: 9260e...54d 21 år i fengsel er ikke det samme som ABB får. ABB er dømt til forvaring i minimum 21 år, men han kommer aldri til å komme ut i vårt samfunn igjen. Om Erik Jensen får 21 år i fengsel så først få permisjon etter han har sonet 1/3 av straffen, altså 7 år. Han kan også søke om prøveløslatelse etter 14 år i fengsel. Man kan jo spørre seg selv hvor lurt det er å bruke så masse av samfunnets ressurser på å holde en gammel mann inne i fangsel? Et fengselsopphold er temmelig kostbart og med en som Erik Jensen så kommer det til å bli enda mere kostbart da de må passe på han ekstra godt og muligens bygge noen ekstra sikkerhetstiltak rundt han. Mange som sitter inne i fangsel og er bitter på Hr Jensen. Selv om det er noe som skurrer med saken så mener jeg enda at de ikke har noen håndfaste beviser mot han i narkosaken. For korrupsjon så har de iallefall NOE, men ikke nok til at det er grov korrupsjon uten å ta med Cappelens påstander. Cappelen er ikke en person som ville ha kunne vært noens alibi i en straffesak engang, så merkelig at han har sånn tiltro i politiet i denne saken. Men noe som skurrer, ugler i mosen hos Oslo politiet.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #95 Skrevet 30. januar 2019 16 minutter siden, Elina skrev: 21 år i fengsel er ikke det samme som ABB får. ABB er dømt til forvaring i minimum 21 år, men han kommer aldri til å komme ut i vårt samfunn igjen. Om Erik Jensen får 21 år i fengsel så først få permisjon etter han har sonet 1/3 av straffen, altså 7 år. Han kan også søke om prøveløslatelse etter 14 år i fengsel. Man kan jo spørre seg selv hvor lurt det er å bruke så masse av samfunnets ressurser på å holde en gammel mann inne i fangsel? Et fengselsopphold er temmelig kostbart og med en som Erik Jensen så kommer det til å bli enda mere kostbart da de må passe på han ekstra godt og muligens bygge noen ekstra sikkerhetstiltak rundt han. Mange som sitter inne i fangsel og er bitter på Hr Jensen. Selv om det er noe som skurrer med saken så mener jeg enda at de ikke har noen håndfaste beviser mot han i narkosaken. For korrupsjon så har de iallefall NOE, men ikke nok til at det er grov korrupsjon uten å ta med Cappelens påstander. Cappelen er ikke en person som ville ha kunne vært noens alibi i en straffesak engang, så merkelig at han har sånn tiltro i politiet i denne saken. Men noe som skurrer, ugler i mosen hos Oslo politiet. En pedofil bestefar på 70 år som har voldtatt 4 av sine barnebarn fra de var 4 år da? Er ikke lurt å bruke samfunnets ressurser på å ha en gammel mann i fengsel. Og pedofile må de passe ekstra godt på i fengsel, for de er ikke godt likt. Best at han bare går fri, blir gammel, lykkelig og dør. Jeg skjønner at du vil han skal være både uskyldig og ustraffet, men du tenker ikke med logikk. Du tenker med hva du føler. Det er ikke sånn lov og rettferdighet fungerer. Heldigvis vet retten dette Anonymkode: 1d113...494
Elina Skrevet 30. januar 2019 #96 Skrevet 30. januar 2019 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: En pedofil bestefar på 70 år som har voldtatt 4 av sine barnebarn fra de var 4 år da? Er ikke lurt å bruke samfunnets ressurser på å ha en gammel mann i fengsel. Og pedofile må de passe ekstra godt på i fengsel, for de er ikke godt likt. Best at han bare går fri, blir gammel, lykkelig og dør. Jeg skjønner at du vil han skal være både uskyldig og ustraffet, men du tenker ikke med logikk. Du tenker med hva du føler. Det er ikke sånn lov og rettferdighet fungerer. Heldigvis vet retten dette Anonymkode: 1d113...494 Det er jo slike folk vi burde bruke samfunnets ressurser på! Så ikke ta ord inni munnen min. Folk som skader andre, som gjør overgrep, vold, voldtekt etc bør sperres inne LEEEEENGE! Jeg tenker absolutt ikke med hva jeg føler, jeg tenker på de manglende BEVISENE. Bevisene er manglende. Kan tenkes du er en av de som mener retten vet best, men slike saker som dette får sjelden rett dom har historien vist. Mang en saker har blitt dømt med folkets velsignelse og senere har det vist seg at helt andre krefter har vært i sving. Jeg anbefaler blant annet å se denne: https://tv.nrk.no/program/kmte30000314/syndebukken?fbclid=IwAR1Te49Xp0JK7vhuz3_SLCGFdwt9X2lngp0JVZ9KgymOtssZyPm2LRAJh_4 Den er god, den viser hvor lett det er å manipulere folket til å dømme en uskyldig mann. Framtiden vil kanskje vise et helt annet bilde av saken, så håper du enda da husker din dom over Jensen. Er så mange som "plutselig" skifter side da og "ikke husker" at de var en av de som var bastante på at personen var 100% skyldig. Har nemlig sett det før!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #97 Skrevet 30. januar 2019 9 minutter siden, Elina skrev: Det er jo slike folk vi burde bruke samfunnets ressurser på! Så ikke ta ord inni munnen min. Folk som skader andre, som gjør overgrep, vold, voldtekt etc bør sperres inne LEEEEENGE! Jeg tenker absolutt ikke med hva jeg føler, jeg tenker på de manglende BEVISENE. Bevisene er manglende. Kan tenkes du er en av de som mener retten vet best, men slike saker som dette får sjelden rett dom har historien vist. Mang en saker har blitt dømt med folkets velsignelse og senere har det vist seg at helt andre krefter har vært i sving. Jeg anbefaler blant annet å se denne: https://tv.nrk.no/program/kmte30000314/syndebukken?fbclid=IwAR1Te49Xp0JK7vhuz3_SLCGFdwt9X2lngp0JVZ9KgymOtssZyPm2LRAJh_4 Den er god, den viser hvor lett det er å manipulere folket til å dømme en uskyldig mann. Framtiden vil kanskje vise et helt annet bilde av saken, så håper du enda da husker din dom over Jensen. Er så mange som "plutselig" skifter side da og "ikke husker" at de var en av de som var bastante på at personen var 100% skyldig. Har nemlig sett det før! For det første: jeg tar ingen ord inni munnen din. Det heter «ikke legg ord i min munn». Hvis du sier at det kun er de som utøver vold, overgrep, voldtekt og drap som skader noen, så har du ikke forstått poenget over hodet. Man kan ikke la noen gå fri fra korrupsjon fordi de er gamle. Hvilket signal sender det til folk da? Er du over 60, så kan du være så korrupt du vil, for du er en utgift i fengsel og den vil ikke samfunnet ta! Det er å tenke med følelser. Hva du mener er mer skadelig enn andre ting. Du må nok lære deg å se helheten i stedet for å se dokumentarer. Jeg har lovdatapro, så jeg leser de fleste ting der jeg. Anonymkode: 1d113...494
Elina Skrevet 30. januar 2019 #98 Skrevet 30. januar 2019 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: For det første: jeg tar ingen ord inni munnen din. Det heter «ikke legg ord i min munn». Hvis du sier at det kun er de som utøver vold, overgrep, voldtekt og drap som skader noen, så har du ikke forstått poenget over hodet. Man kan ikke la noen gå fri fra korrupsjon fordi de er gamle. Hvilket signal sender det til folk da? Er du over 60, så kan du være så korrupt du vil, for du er en utgift i fengsel og den vil ikke samfunnet ta! Det er å tenke med følelser. Hva du mener er mer skadelig enn andre ting. Du må nok lære deg å se helheten i stedet for å se dokumentarer. Jeg har lovdatapro, så jeg leser de fleste ting der jeg. Anonymkode: 1d113...494 For det første les denne: https://www.ark.no/boker/Sigmund-Aas-Skammens-historie-9788202476137?gclid=CjwKCAiAs8XiBRAGEiwAFyQ-ekF9Dww-5FViGgXKKBMW3dkkvz94FVcuXPrxylJw-zUV9a_6NEMxxBoChE0QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Så snakkes vi etterpå. Jeg tror ikke Eirik Jensen er kurrupt. Jeg tror ikke på fengsel som noe straff med mindre noen faktisk har forvoldt andre skade. Fengsel er kun straff i et primitivt samfunn, det hjelper nemlig ikke. I Norge så sier vi at fengsel skal virke forebyggende og at det skal rehabilitere, det er bare tull. Men nok om det, denne tråden handler om syndebukken Jensen, en person som de prøver alt de kan på å dømme uten håndfaste beviser. Det er få land i verden som har en slik praksis som Norge i å dømme folk basert på indisier. Han har mange støttespillere og personer som tror på han, mange i systemet som mener han ikke har gjort det han skal dømmes for. For saken er slik, han kommer til å bli dømt samme hva som kommer fram i retten. Ingen motbevis Jensen kommer med vil være gode nok for retten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå