Gå til innhold

Eirik Jensen, dømt til 21 års ubetinget fengsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange år får man for voldtekt? Dyremishandling? Uaktsomt drap? 

Anonymkode: f10a9...97c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke sammenligne sånn.

Det er uhyre viktig at det slås hardt ned på korrupsjon, vi vil ikke ha sånne tilstander i Norge som i visse andre land. Så korrupte politifolk tas hardt, veldig hardt.

Anonymkode: 758d4...a8c

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du kan ikke sammenligne sånn.

Det er uhyre viktig at det slås hardt ned på korrupsjon, vi vil ikke ha sånne tilstander i Norge som i visse andre land. Så korrupte politifolk tas hardt, veldig hardt.

hvorfor i all verden kan jeg ikke sammenligne sånn?

Det skal man, og bør man. Selvsagt kan man slå hardt ned på slikt, men dra med voldtekt i samme slengen. Det burde vært 21 år før voldtekt som kan bevises.

Skrevet

Tragisk, føler ikke bevisene er gode nok til at han skulle bli dømt. 

Skrevet

Jeg synes også at dette kan sammenlignes. Norge har latterlig lav straff for voldtekt, barnemishandling, drap osv. 

Synes selvfølgelig at en korrupt politimann fortjener sin straff også. 

Anonymkode: c3d27...aa7

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det skal man, og bør man. Selvsagt kan man slå hardt ned på slikt, men dra med voldtekt i samme slengen. Det burde vært 21 år før voldtekt som kan bevises.

Akkurat som det er forskjell på alvorligjetsgraden for korrupsjon er det forskjell på alvorlighetsgraden av voldtekt. Begge deler har en strafferamme på 21 år og for begge typer forbrytelser er det slik at de aller fleste ikke er så alvorlige at gjerningspersonen får 21 år. Heldig vis har vi et rettssystem som gir straff etter en helhetsvurdering og ikke maksimalstraffen uansett.

Anonymkode: c82e1...db2

Skrevet

Stefaren til Christoffer fikk 8 år. 

Og Jensen får 21 år? Pinlig!

Anonymkode: 1eae2...d0e

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stefaren til Christoffer fikk 8 år. 

Og Jensen får 21 år? Pinlig!

Du får gå inn i politikken og jobbe med å få folk med deg på å endre lovene. Personlig mener jeg en slik korrupsjonssak er værre enn drap av et enkelt menneske.

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En voldtekt er vold, ingen får 21 år i Norge for vold som ikke er dødelig....

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du får gå inn i politikken og jobbe med å få folk med deg på å endre lovene. Personlig mener jeg en slik korrupsjonssak er værre enn drap av et enkelt menneske.

Og i min verden er tortur, mishandling og drap på et uskyldig barn verre enn korrupsjon. 

Skrevet

Nå er vel det dommen fra tingretten, han har vært oppe i lagmannsretten nå og der er ikke prosedyrene ferdige enda? Men ja, han som politimann har et spesielt ansvar. Når du i stedet ender opp med å smugle narkotika inn i landet så skal du straffes hardt. 

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og i min verden er tortur, mishandling og drap på et uskyldig barn verre enn korrupsjon. 

Konsekvensen av korrupsjonen er uhorvelig mengder narkotika inn i landet da. Tenk på konsekvensene av det. 

Anonymkode: e7366...fc6

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Konsekvensen av korrupsjonen er uhorvelig mengder narkotika inn i landet da. Tenk på konsekvensene av det. 

Så vi kan ikke ha strenge strafferammer for barnemordere, fordi det finnes andre problemer i verden? 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så vi kan ikke ha strenge strafferammer for barnemordere, fordi det finnes andre problemer i verden? 

Selvfølgelig kan man det, man da er det jo strafferammene for barnemord som må bli strengere, ikke strafferammen for korrupsjon som er feil.

HI legger det jo frem som han har fått for streng straff fordi folk som voldtar får mildere....

Skrevet

Om man ikke kjenner til jus og forstår jus, så kan det føles slik du fremstiller det. Men så er det slik at man i Norge ikke dømmer med følelser, kun fakta i saken. Man kan og skal ikke blande følelser i jus. 

Anonymkode: 1d113...494

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorda greier du å konkludere med det ut i fra hva jeg skrev? Snakk om å overtolke! 

Jeg forklarte kun hvorfor Jensen fortjener streng straff! 

Skrevet

helt sykt ja, klart han skal ha fengsel,men 21 år er latterlig

Anonymkode: 1fef9...fec

Skrevet

Konsekvensene av hasj = For sløv til å gjøre noe med drømmene sine!

Konsekvens av at uskyldige dømmes = Store konsekvenser for rettsikkerheten og personen som dømmes for noe han ikke har gjort!

Jeg synes ikke de har over enhver rimelig tvil bevist at han er skyldig. Det er ikke blåbær han får heller og da bør en dom være godt begrunnet, og uansett hvordan du vrir og vender det så er ikke bevisene gode nok. 21 år i fengsel! Det er en skam i seg selv. Det er for stor sjanse for at han er uskyldig.

Om han så er var skyldig, er det OK med dødsstraff? For i prinsippet er det det han får.

Skrevet
4 minutter siden, Elina skrev:

Konsekvensene av hasj = For sløv til å gjøre noe med drømmene sine!

Konsekvens av at uskyldige dømmes = Store konsekvenser for rettsikkerheten og personen som dømmes for noe han ikke har gjort!

Jeg synes ikke de har over enhver rimelig tvil bevist at han er skyldig. Det er ikke blåbær han får heller og da bør en dom være godt begrunnet, og uansett hvordan du vrir og vender det så er ikke bevisene gode nok. 21 år i fengsel! Det er en skam i seg selv. Det er for stor sjanse for at han er uskyldig.

Om han så er var skyldig, er det OK med dødsstraff? For i prinsippet er det det han får.

Nå mener jo dommerene at det kan bevises over en hver rimelig tvil at han er korrupt, så hva du mener bevisene tilsier er irrelevant. 

Han får ikke dødsstraff i prinsipp eller realitet. 

Skrevet

Selvfølgelig kan man det, man da er det jo strafferammene for barnemord som må bli strengere, ikke strafferammen for korrupsjon som er feil.

HI legger det jo frem som han har fått for streng straff fordi folk som voldtar får mildere....

Ja, straffen for barnemord må bli strengere og slik jeg har forstått det så har de blitt det. Men når det gjelder korupsjon så er dette alt for høy straff, i korrupsjonsaker så er det mye synsing og indisier og ofte en mangel på gode beviser. Dessuten så er det en veldig stor variasjon av saker angående korrupsjon, se bare Trude Drevland som var mistenkt for korupsjon. Beviser var det lite av, men synsing og indisier var det som sto i fokus. Hun hadde nok ikke fått 21 år i fengsel heller om saken kom opp i retten.

Saker angående korrupsjonhar et så bredt spekter. Har aldri hørt om saker der noen har fått 21 års fengsel for korrupsjon, det virker rett og slett mot sin hensikt. Uansett om man synes drapsmenn får for lave straffer så skal man ikke sette en fornærmet stat over et menneskeliv. Det gir overhode ikke mening, har snakket med ganske mange om dette og ALLE har vært enige i at 21 år er ren idioti. 8 år for drap men 21 år om du fornærmer staten??? Helt bakvendtland!

Skrevet
6 minutter siden, Elina skrev:

Ja, straffen for barnemord må bli strengere og slik jeg har forstått det så har de blitt det. Men når det gjelder korupsjon så er dette alt for høy straff, i korrupsjonsaker så er det mye synsing og indisier og ofte en mangel på gode beviser. Dessuten så er det en veldig stor variasjon av saker angående korrupsjon, se bare Trude Drevland som var mistenkt for korupsjon. Beviser var det lite av, men synsing og indisier var det som sto i fokus. Hun hadde nok ikke fått 21 år i fengsel heller om saken kom opp i retten.

Saker angående korrupsjonhar et så bredt spekter. Har aldri hørt om saker der noen har fått 21 års fengsel for korrupsjon, det virker rett og slett mot sin hensikt. Uansett om man synes drapsmenn får for lave straffer så skal man ikke sette en fornærmet stat over et menneskeliv. Det gir overhode ikke mening, har snakket med ganske mange om dette og ALLE har vært enige i at 21 år er ren idioti. 8 år for drap men 21 år om du fornærmer staten??? Helt bakvendtland!

Du føler alt for mye og ser for lite på jussen. Straffen er ikke fordi han fornærmet staten, men hvor mange som har blitt skadet eller har lidd under hans korrupsjon. Det er også årsaken til at man kan få lavere straff for drap enn for korrupsjon. Man har skadet et menneske ved drap på et menneske. Jensen kan ha skadet flere hundre mennesker ved korrupsjonen sin. Dette er årsaken til at straffen er strengere for han

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå mener jo dommerene at det kan bevises over en hver rimelig tvil at han er korrupt, så hva du mener bevisene tilsier er irrelevant. 

Han får ikke dødsstraff i prinsipp eller realitet. 

Hva jeg mener og hva andre mener om saken er absolutt ikke irrelevante, heldigvis bor vi i et land med ytringsfrihet. Hva jeg mener har mye å si for MIN rettoppfattning. Jeg har sett en god del saker de siste årene til å vite at feil skjer, gang på gang. 

Jo, når du ser på gjennomsnittsalderen til menn i Norge så er det 80,9 år. Han blir 62 i år, denne saken har pågått en stund nå og hans livskvalitet er nok ikke på topp, det kan jeg love deg.

Denne saken blir kanskje anket enda en gang, kanskje dom står til neste år og da er han 63 år. Da må han vente på soningsplass og søke diverse plasser, siden dommen er såpass lang så har han diverse krav som skal oppfylles i forhold til soning som betyr at han da kanskje må vente litt lengre enn snittet. La oss si han begynner å sone året han fyller 64 år, da vil han være 85 år når han slipper ut av soningen noe som altså er over gjennomsnittsalderen for menn i Norge. Han kan søke prøveløslatelse når 2/3 del av dommen er sonet, han er da 78 år men sjansene er uansett store for at han dør i fengsel da gjennomsnittsalderen er lavere for innsatte i fangsel.

Jo, det vil jeg si er dødsstraff. Hvis han blir dømt til 21 års fengsel så er livet hans ferdig og man skal ikke se bort ifra at han bare dreper seg selv istedenfor å sone en straff han mener er feil. 

Skrevet
1 minutt siden, Elina skrev:

Hva jeg mener og hva andre mener om saken er absolutt ikke irrelevante, heldigvis bor vi i et land med ytringsfrihet. Hva jeg mener har mye å si for MIN rettoppfattning. Jeg har sett en god del saker de siste årene til å vite at feil skjer, gang på gang. 

Jo, når du ser på gjennomsnittsalderen til menn i Norge så er det 80,9 år. Han blir 62 i år, denne saken har pågått en stund nå og hans livskvalitet er nok ikke på topp, det kan jeg love deg.

Denne saken blir kanskje anket enda en gang, kanskje dom står til neste år og da er han 63 år. Da må han vente på soningsplass og søke diverse plasser, siden dommen er såpass lang så har han diverse krav som skal oppfylles i forhold til soning som betyr at han da kanskje må vente litt lengre enn snittet. La oss si han begynner å sone året han fyller 64 år, da vil han være 85 år når han slipper ut av soningen noe som altså er over gjennomsnittsalderen for menn i Norge. Han kan søke prøveløslatelse når 2/3 del av dommen er sonet, han er da 78 år men sjansene er uansett store for at han dør i fengsel da gjennomsnittsalderen er lavere for innsatte i fangsel.

Jo, det vil jeg si er dødsstraff. Hvis han blir dømt til 21 års fengsel så er livet hans ferdig og man skal ikke se bort ifra at han bare dreper seg selv istedenfor å sone en straff han mener er feil. 

Han kan da ikke slippe straff fordi han er "gammel"? Du kan ikke være seriøs....

Skrevet
3 minutter siden, Elina skrev:

Så moralen din er «vær kriminell i ung alder, så slipper du å dø mens du soner og i prinsippet få dødsstraff»?

så lenge det ikke er du som skal dømme, så er dine meninger om saken irrelevante for straffen han får. 

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mange år får man for voldtekt? Dyremishandling? Uaktsomt drap? 

Vet du hva uaktsomt drap er? 

Anonymkode: 29abc...23c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...