Gå til innhold

Lavterskelarbeid for meg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Optatium skrev:

Hva med renholder? Ikke mange tunge løft i kommunal sektor i alle fall, de renholderne på skolen jeg jobber ved flytter ikke hverken sekker eller stoler. 

 

Eller møkk. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Optatium skrev:

Hva med renholder? Ikke mange tunge løft i kommunal sektor i alle fall, de renholderne på skolen jeg jobber ved flytter ikke hverken sekker eller stoler. 

 

hi her

Jo. Det er bare tungt arbeid, har en renholder i familien. Ødelagte knær, ødelagt rygg. De fleste på jobben får ødelagte kropper etter få år i bransjen dessverre. 

Anonymkode: 1eb0b...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sug lut skrev:

Eller møkk. Dessverre.

Nei, virkelig ikke. Det er så laber arbeidsutførelse at jeg blir flau. Er det synlig møkkete skal elever/lærere vaske før de kommer. De er faktisk renholdere. (Skjønner det om noen har klint ut en yoghurt, det blir noe annet). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

hi her

Jo. Det er bare tungt arbeid, har en renholder i familien. Ødelagte knær, ødelagt rygg. De fleste på jobben får ødelagte kropper etter få år i bransjen dessverre. 

Anonymkode: 1eb0b...c7e

Da må det komme an på hvor man jobber. 

Å moppe gulv, vaske toalett, vask og speil, samt en ytterdør i ny og ne kan da ikke være tungt? De plukker ikke engang ned gardiner for vask jo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Optatium skrev:

Da må det komme an på hvor man jobber. 

Å moppe gulv, vaske toalett, vask og speil, samt en ytterdør i ny og ne kan da ikke være tungt? De plukker ikke engang ned gardiner for vask jo. 

Som sagt, jeg har sett det på nært hold. Du vet tydeligvis ikke hva arbeidet innebærer, men det gjør jeg. De skrubber på knærne, pusser, bærer mange, mange kilo tungt utstyr over lange distanser (de må til vaskesentralen for å hente utstyr og så ta det med seg dit de skal rengjøre).

Men nå handler ikke denne tråden om at jeg skal lære deg hva renholdsarbeidere gjør, jeg vet nok om det til å se mine begrensninger. Heldigvis. 

 

Anonymkode: 1eb0b...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Optatium skrev:

Nei, virkelig ikke. Det er så laber arbeidsutførelse at jeg blir flau. Er det synlig møkkete skal elever/lærere vaske før de kommer. De er faktisk renholdere. (Skjønner det om noen har klint ut en yoghurt, det blir noe annet). 

Dere skulle ansatt mitt familiemedlem! :) får bare skryt, og jobben blir nærmest desperate om det tas ut ferie.. For de andre er ikke like nøye. Fikk t.o.m julegave/kalendergaver av en kunde. 

Anonymkode: 1eb0b...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Optatium skrev:

Da må det komme an på hvor man jobber. 

Å moppe gulv, vaske toalett, vask og speil, samt en ytterdør i ny og ne kan da ikke være tungt? De plukker ikke engang ned gardiner for vask jo. 

Jeg jobbet i hjemmetjenesten med rengjøring og det var i alle fall tungt. Mange bøy ned på gulvet, tungt å vri opp mopper, bøye seg rundt toaletter, utstyr opp trapper og ned trapper etc. 

Hi, jeg aner virkelig ikke. Jeg er i samme situasjon som deg. Dvs foreløpig er jeg på vei mot ufør, men jeg tenker selvsagt på hva slags alternativ jeg egentlig har hvis ufør ikke skulle gå gjennom. Det er virkelig ikke mange.... 

Anonymkode: 05aec...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avis eller postomdeling. Har gjort begge deler og der var ikke mye sosialt. Litt tungt for jeg måtte sykle rundt, men ser jo nå at det de fleste steder kjøres bil eller scooter.

Anonymkode: f3506...c66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Optatium skrev:

Hva med renholder? Ikke mange tunge løft i kommunal sektor i alle fall, de renholderne på skolen jeg jobber ved flytter ikke hverken sekker eller stoler. 

 

Jeg har jobbet med renhold på fulltid, og det er tungt for kroppen, uansett om man ikke flytter så mye på ting.

Anonymkode: cad8c...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Avis eller postomdeling. Har gjort begge deler og der var ikke mye sosialt. Litt tungt for jeg måtte sykle rundt, men ser jo nå at det de fleste steder kjøres bil eller scooter.

Anonymkode: f3506...c66

Eller kjøre rundt med reklame

Anonymkode: cad8c...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Optatium skrev:

Da må det komme an på hvor man jobber. 

Å moppe gulv, vaske toalett, vask og speil, samt en ytterdør i ny og ne kan da ikke være tungt? De plukker ikke engang ned gardiner for vask jo. 

Å gjøre det dag etter dag er tungt

Anonymkode: cad8c...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer jobbet på et kundesenter, som puncher, veldig lite kundekontakt og jobbet mest alene. Krevde ingen utdannelse, bør være litt datakyndig.

Anonymkode: c746e...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forefallende kontorarbeid hos et lite firma? Ei jeg kjenner, hun er egentlig pensjonist, jobber en dag i uka med fakturering og regnskap. Slike stillinger vokser neppe på trær, men bruk nettverket ditt så kanskje noe dukker opp.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du verken kan bruke kroppen eller de sosiale evnene dine, så gjenstår det å bruke intellektet. Ta utdannelse. Dersom du f eks er translatør, jobber du aleine og trenger kun bruke fingrene på tastaturet.

Anonymkode: ce2b3...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg er allergisk mot blomster etc. Og dyr. Ellers skulle jeg gjerne jobbet med dyr. 

Kunne kanskje tatt truckførerkurs? men da må jeg spare et års tid, eller mer. 

Men kan man bare få jobb som vekter da? trodde man måtte ha utdanning?

Anonymkode: 1eb0b...c7e

Å jobbe på lager er tungt selvom man kjører truck! Mye løft og gåing. Og sitter man i trucker som flytter varer på høylager bli man ødelagt i nakken

Anonymkode: c1918...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobbet i hjemmetjenesten med rengjøring og det var i alle fall tungt. Mange bøy ned på gulvet, tungt å vri opp mopper, bøye seg rundt toaletter, utstyr opp trapper og ned trapper etc. 

Hi, jeg aner virkelig ikke. Jeg er i samme situasjon som deg. Dvs foreløpig er jeg på vei mot ufør, men jeg tenker selvsagt på hva slags alternativ jeg egentlig har hvis ufør ikke skulle gå gjennom. Det er virkelig ikke mange.... 

Anonymkode: 05aec...88b

Man blir litt desperat!

hi

Anonymkode: 1eb0b...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Avis eller postomdeling. Har gjort begge deler og der var ikke mye sosialt. Litt tungt for jeg måtte sykle rundt, men ser jo nå at det de fleste steder kjøres bil eller scooter.

Anonymkode: f3506...c66

Ja, og vi har vært inne på det, men fikk ikke napp der. Posten f.eks. driver jo og sier opp en haug med folk.

Anonymkode: 1eb0b...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Resepsjonist på hotell på nattestid, oversetter, datapunching?

Anonymkode: 50e98...fe3

Ja, kunne vært oversetter :)

Anonymkode: 1eb0b...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Forefallende kontorarbeid hos et lite firma? Ei jeg kjenner, hun er egentlig pensjonist, jobber en dag i uka med fakturering og regnskap. Slike stillinger vokser neppe på trær, men bruk nettverket ditt så kanskje noe dukker opp.

 

 

 

takk.

Anonymkode: 1eb0b...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du verken kan bruke kroppen eller de sosiale evnene dine, så gjenstår det å bruke intellektet. Ta utdannelse. Dersom du f eks er translatør, jobber du aleine og trenger kun bruke fingrene på tastaturet.

Anonymkode: ce2b3...c7d

Jeg forstår det. Og jeg har et ønske om det, men det er for sosialt. Og veien er veldig lang å gå. 

Akkurat nå har jeg penger fra nav frem til april, da er det slutt. Da må jeg vite om jeg greier å jobbe. 

Anonymkode: 1eb0b...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager å måtte si det, men å finne en jobb uten sosial kontakt (annet enn noe med kolleger) og som ikke er fysisk tung, når du ikke har noen utdanning, det tror jeg dessverre du kan glemme. Jobber man kan få uten utdanning er gjerne enten fysisk tunge, som f.eks. renholder eller med utstrakt menneskelig kontakt som f.eks. butikkmedarbeider. (Edit: Og det kan være fysisk tungt å jobbe i butikk også.)

Klarer du å ta utdanning? Det må jo være det beste for deg, sånn at du kan få en jobb du kan takle både fysisk og psykisk. Finnes det et studium du kan ta nettbasert, eventuelt samlingsbasert for å minimere den sosiale kontakten med medstudenter?

Endret av Superdolly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...