Gå til innhold

Lavterskelarbeid for meg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har to kriterier (kan de ikke oppfylles, kan jeg faktisk ikke arbeide, jeg står midt i avklaring nå):

1) Det må ikke være sosialt (kundebehandling, nærkontakt med andre)

2) Det må ikke være fysisk tungt. 

Jeg har ikke utdanning fordi jeg ble syk under utdanningen. Jeg er ikke frisk nok til å starte på det, men vil bidra med noe, derfor trenger jeg reelle tips til arbeid jeg kan prøve gjennom et arbeidutprøvingsfirma.

Jeg har sosial angst og sliter med fysisk helse, og er helt avhengig av at arbeidet ikke er særlig sosialt(mye pga jeg har sosial angst, men også fordi helsen min gjør at jeg har dårlige dager og da greier jeg ikke å klistre på et smil), og at det ikke er fysisk tungt. Men kommer ikke på noe egentlig, så trenger tips fra dere som sikkert har hørt om flere yrker enn jeg :)?

Anonymkode: 1eb0b...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du står midt i avklaring nå skal du vel ha samtaler med en karriereveileder? De vet om alle typer arbeid som finnes, og kan hjelpe deg med dette.

Anonymkode: 67820...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

vaskeri
 

Anonymkode: cad8c...129

Mulig det finnes flere typer vaskerier, men det jeg kjenner til (hvor de får inn sykehusklær, sengetøy osv) er absolutt fysisk tungt arbeid. Tyngre enn veldig mye annet, faktisk.

Anonymkode: b0373...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Mulig det finnes flere typer vaskerier, men det jeg kjenner til (hvor de får inn sykehusklær, sengetøy osv) er absolutt fysisk tungt arbeid. Tyngre enn veldig mye annet, faktisk.

Anonymkode: b0373...31b

Ja, mange tunge løft osv? 

Anonymkode: 1eb0b...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gartneriarbeid.

Truckfører på lager.

Merke stier i skogen.

Vekter som følger med på overvåkningskameraer.

Anonymkode: 54192...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, mange tunge løft osv? 

Anonymkode: 1eb0b...c7e

Ja, mange tunge løft. Og mange som jobber der sier de sliter med ryggen fordi de gjerne gjør de samme bevegelsene gang på gang i timesvis. Ikke en jobb jeg anbefaler til en som allerede har fysiske begrensninger.

Anonymkode: b0373...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, mange tunge løft. Og mange som jobber der sier de sliter med ryggen fordi de gjerne gjør de samme bevegelsene gang på gang i timesvis. Ikke en jobb jeg anbefaler til en som allerede har fysiske begrensninger.

Anonymkode: b0373...31b

Nei, har nettopp prøvd meg i en fysisk belastende jobb og er helt kake. Fikk nesten ikke sove :(

Anonymkode: 1eb0b...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gartneriarbeid.

Truckfører på lager.

Merke stier i skogen.

Vekter som følger med på overvåkningskameraer.

Anonymkode: 54192...606

Men jeg er allergisk mot blomster etc. Og dyr. Ellers skulle jeg gjerne jobbet med dyr. 

Kunne kanskje tatt truckførerkurs? men da må jeg spare et års tid, eller mer. 

Men kan man bare få jobb som vekter da? trodde man måtte ha utdanning?

Anonymkode: 1eb0b...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at jeg spør her er at de som skal hjelpe meg "tar hensyn" til det jeg sliter med, men setter meg i arbeid uten å vite hva arbeidet innebærer. F.eks. setter meg i en jobb med mye løfting selv om jeg ikke kan det, fordi ingen visste at den jobben innebar løft 

Anonymkode: 1eb0b...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

grunnen til at jeg spør her er at de som skal hjelpe meg "tar hensyn" til det jeg sliter med, men setter meg i arbeid uten å vite hva arbeidet innebærer. F.eks. setter meg i en jobb med mye løfting selv om jeg ikke kan det, fordi ingen visste at den jobben innebar løft 

Anonymkode: 1eb0b...c7e

Telefonselger

Anonymkode: cad8c...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Telefonselger

Anonymkode: cad8c...129

Eller blir det for sosialt?

 

Anonymkode: cad8c...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Telefonselger

Anonymkode: cad8c...129

Har tenkt tanken. Men det er sosialt. Tror ingen vil ansette sure-magda som selger 😂"Ja, jeg driter vel i om du vil ha den jeg vel, idiot!". Neida, men som sagt.. ofte egner jeg meg best uten kundekontakt. 

 

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Eller blir det for sosialt?

 

Anonymkode: cad8c...129

Nettopp:)

Anonymkode: 1eb0b...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mulig det finnes flere typer vaskerier, men det jeg kjenner til (hvor de får inn sykehusklær, sengetøy osv) er absolutt fysisk tungt arbeid. Tyngre enn veldig mye annet, faktisk.

Anonymkode: b0373...31b

Det er nok endel forskjell ja. Ikke noe sykehustøy på vaskeriene her, men det er nok annerledes på vaskeri tilknyttet sykehus og sykehjem

Anonymkode: cad8c...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg er allergisk mot blomster etc. Og dyr. Ellers skulle jeg gjerne jobbet med dyr. 

Kunne kanskje tatt truckførerkurs? men da må jeg spare et års tid, eller mer. 

Men kan man bare få jobb som vekter da? trodde man måtte ha utdanning?

Anonymkode: 1eb0b...c7e

Truckførerkurs er ikke så dyrt. Noen steder får du det av arbeidsgiver. Kanskje du kan få nav til å betale det.

Utdannelseskravet til vektere varierer. Er ikke sikkert det bestandig kalles vekter. Det er ikke formelle krav til utdanning for slike jobber.

Ikke alle gartnerier har blomster. Noen driver med grønne planter, urter eller grønnsaker.

Anonymkode: 54192...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg er allergisk mot blomster etc. Og dyr. Ellers skulle jeg gjerne jobbet med dyr. 

Kunne kanskje tatt truckførerkurs? men da må jeg spare et års tid, eller mer. 

Men kan man bare få jobb som vekter da? trodde man måtte ha utdanning?

Anonymkode: 1eb0b...c7e

Å jobbe på lager er tungt, og som regel sosialt

Anonymkode: cad8c...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å jobbe på lager er tungt, og som regel sosialt

Anonymkode: cad8c...129

ok.. Kanskje ikke så lurt da..

Anonymkode: 1eb0b...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Truckførerkurs er ikke så dyrt. Noen steder får du det av arbeidsgiver. Kanskje du kan få nav til å betale det.

Utdannelseskravet til vektere varierer. Er ikke sikkert det bestandig kalles vekter. Det er ikke formelle krav til utdanning for slike jobber.

Ikke alle gartnerier har blomster. Noen driver med grønne planter, urter eller grønnsaker.

Anonymkode: 54192...606

De jeg har sett på koster 3000 :) Er på minstesats aap. Så har ikke råd :( kan hende nav kunne hjulpet til, men om det er tungt og sosialt som en annen skriver så tja.. Dvs jeg kan prate med folk på lageret. Det går bra. Man kan ikke unngå folk helt. Men tungt? det går ikke. trodde kanskje man bare kjørte truck  

Anonymkode: 1eb0b...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Truckførerkurs er ikke så dyrt. Noen steder får du det av arbeidsgiver. Kanskje du kan få nav til å betale det.

Utdannelseskravet til vektere varierer. Er ikke sikkert det bestandig kalles vekter. Det er ikke formelle krav til utdanning for slike jobber.

Ikke alle gartnerier har blomster. Noen driver med grønne planter, urter eller grønnsaker.

Anonymkode: 54192...606

Ok :) ddet er jo en tanke 

Anonymkode: 1eb0b...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er nok endel forskjell ja. Ikke noe sykehustøy på vaskeriene her, men det er nok annerledes på vaskeri tilknyttet sykehus og sykehjem

Anonymkode: cad8c...129

men er det sykehustøy eller ikke som avgjør grad av tyngde i arbeidet? 

Anonymkode: 1eb0b...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De jeg har sett på koster 3000 :) Er på minstesats aap. Så har ikke råd :( kan hende nav kunne hjulpet til, men om det er tungt og sosialt som en annen skriver så tja.. Dvs jeg kan prate med folk på lageret. Det går bra. Man kan ikke unngå folk helt. Men tungt? det går ikke. trodde kanskje man bare kjørte truck  

Anonymkode: 1eb0b...c7e

Hvor tungt det er kommer an på hvilket lager. Hvor sosialt det er varierer også, men hvis alt som heter bevegelse og menneskekontakt er et problem er det sikkert ikke å anbefale.

Her jeg jobber har vi en liten dame på drøyt 70 på lageret. Hun er skikkelig sur  og irritabel, men hun gjør jobben strålende.

Anonymkode: 54192...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

men er det sykehustøy eller ikke som avgjør grad av tyngde i arbeidet? 

Anonymkode: 1eb0b...c7e

Det var det hun jeg kommenterte la vekt på, men hvor tungt det er, er nok forskjellig fra vaskeri til vaskeri. Det kommer vel like mye an på hvor mye de har å gjøre, hvor bra tilrettelagt arbeidet er, hvor gode hjelpemidler de har.

Anonymkode: cad8c...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor tungt det er kommer an på hvilket lager. Hvor sosialt det er varierer også, men hvis alt som heter bevegelse og menneskekontakt er et problem er det sikkert ikke å anbefale.

Her jeg jobber har vi en liten dame på drøyt 70 på lageret. Hun er skikkelig sur  og irritabel, men hun gjør jobben strålende.

Anonymkode: 54192...606

Altså, jeg snakker om tungt fysisk arbeid. F.eks. renhold, stabling etc. 

Anonymkode: 1eb0b...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har tenkt tanken. Men det er sosialt. Tror ingen vil ansette sure-magda som selger 😂"Ja, jeg driter vel i om du vil ha den jeg vel, idiot!". Neida, men som sagt.. ofte egner jeg meg best uten kundekontakt. 

 

Nettopp:)

Anonymkode: 1eb0b...c7e

Telefonselgerjobb ( i alle fall den mine store barn har hatt ved siden av studier) er ikke nødvendigvis sosialt krevende, siden du har manus på alt du skal si. Det kan være verd et forsøk.

Anonymkode: 6dea3...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med renholder? Ikke mange tunge løft i kommunal sektor i alle fall, de renholderne på skolen jeg jobber ved flytter ikke hverken sekker eller stoler. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...