Gå til innhold

Jeg er visst obese😱

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ifølge min fettprosentvekt er jeg nå obese. Er det mulig? Jeg vet jeg er overvektig, men såå mye?? Er 160 og veier 72 kg. Er det virkelig obese? Jeg har veldig spinkel benbygning. 

Målet mitt er jo under 60 kg, helst 55 så det er jo nesten 20 kg. 

Anonymkode: 4a1af...5e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

BMI er ingen god måte å måle overvekt på egentlig.. da jeg ble gravid med nummer to var jeg godt trent, brukte str 38/M men veide likevel nesten 76 kg. Jeg er 169 cm.

Anonymkode: d2d9c...52f

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ifølge min fettprosentvekt er jeg nå obese. Er det mulig? Jeg vet jeg er overvektig, men såå mye?? Er 160 og veier 72 kg. Er det virkelig obese? Jeg har veldig spinkel benbygning. 

Men hvorfor vil du ned 20 kg, hvis du mener at du ikke er overvektig?

Anonymkode: 58d6d...d51

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

så overvektig skulle det stå

Skrevet

Obese betyr overvektig. Og det sier du jo at du er i første innlegget ditt. Tror du tror at obese betyr ekstremt overvektig. Men det gjør det ikke. 

Anonymkode: 47048...884

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Obese betyr overvektig. Og det sier du jo at du er i første innlegget ditt. Tror du tror at obese betyr ekstremt overvektig. Men det gjør det ikke. 

Jo, det gjør det. 

Obese: Well above one's normal weight. A person has traditionally been considered to be obese if they are more than 20% over their ideal weight. That ideal weight must take into account the person's height, age, sex, and build.

Obesity has been more precisely defined by the National Institutes of Health (the NIH) as a BMI (Body Mass Index) of 30 and above.

Anonymkode: 17b89...59f

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det gjør det. 

Obese: Well above one's normal weight. A person has traditionally been considered to be obese if they are more than 20% over their ideal weight. That ideal weight must take into account the person's height, age, sex, and build.

Obesity has been more precisely defined by the National Institutes of Health (the NIH) as a BMI (Body Mass Index) of 30 and above.

Anonymkode: 17b89...59f

Men i følge den norske bmi skalaen har hun under 30 i bmi, noe som tilsier overvektig, ikke fedme

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oi! 

Jeg er 160 og veier 49kg... Som høygravid (har vært det to ganger) veier jeg 70kg (65 på barn nr 2), og da er jeg STOR! 

Mulig du har en helt annen kroppsfasong en meg, men 70kg uten barn i magen når du er 160 høy er veldig stort 

Anonymkode: 0af75...be5

Skrevet

Har hørt at muskler veier mer enn fett. Så stor forskjell om man er en muskelbunt,gravid osv.. Er du redd for at du er overvektig ville jeg dratt til fastlegen :) 

Anonymkode: db3e2...3f9

Skrevet

Jeg er 158 cm og 69 kg. Ikke overvektig, bare godt trent. 

Anonymkode: 7bca8...7e9

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er jo overvektig, vil ned litt for å føle meg bedre, se bedre ut. Men at jeg er obese, dvs dritfeit visste jeg ikke. Ser jo ikke så stor ut liksom. Litt mage og litt mer lår, skjønner ikke helt hvor alle de 20 kg er. Søstera mi er like lav og hun ser ut som en sakkosekk med bein og armer, hva er hun da? Megaobese? Hun har mye tykkere beinbygning enn meg da. 

Skrevet

Obese er siste hakk på skalaen. Det er slight ovetwight, overweight, obese. Så på vekta betyr det jo ekstremt overvektig. 

Skrevet

Damer har virkelig ikke så store muskler at de kan veie 20-30 kg for mye uten å være tjukke altså. 

Anonymkode: 56f58...1c9

Skrevet

Oi! 

Jeg er 160 og veier 49kg... Som høygravid (har vært det to ganger) veier jeg 70kg (65 på barn nr 2), og da er jeg STOR! 

Mulig du har en helt annen kroppsfasong en meg, men 70kg uten barn i magen når du er 160 høy er veldig stort 

Jeg veide 49 før jeg ble 20 og da var jeg radmager altså. 55 kg som jeg føler er målet mitt er også spinkelt. 

Jeg veide over 80 som høygravid selv om startvekta var 55. Jeg hadde ekstremt stor mage og masse fostervann og store babyer. 

Skrevet

Jeg har også sykelig fedme ifølge min bmi. Tar det med en klype salt ...

8326A5D8-3703-49E8-881C-B03F3ECB2CA4.jpeg

Anonymkode: 18245...eb6

Skrevet

Jeg ser nok ganske lik ut. Magen mim buler veldig da pga at jeg har delte magemuskler. Kan ikke skjønne at det der er sykelig overvekt. Ikke tynn, nei, men sykelig? De en ser som er dritfeite må jo være hinsides sykelig overvekt da. 

Skrevet

Oi! 

Hadde du kunne lagt ut et ikke identifisert bilde av deg også slik hun nedenfor gjorde bare så jeg har referanse? Vanskelig å Google opp noen med slik høyde og vekt...

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er jo overvektig, vil ned litt for å føle meg bedre, se bedre ut. Men at jeg er obese, dvs dritfeit visste jeg ikke. Ser jo ikke så stor ut liksom. Litt mage og litt mer lår, skjønner ikke helt hvor alle de 20 kg er. Søstera mi er like lav og hun ser ut som en sakkosekk med bein og armer, hva er hun da? Megaobese? Hun har mye tykkere beinbygning enn meg da. 

Hva mener du med obese da?

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Obese er siste hakk på skalaen. Det er slight ovetwight, overweight, obese. Så på vekta betyr det jo ekstremt overvektig. 

Men du er ikke obese.  Hvor har du det i fra? Du har en bmi på 28,1, noe som tilsier overvekt, så nei, du er ikke ekstremt ovevektig

Skrevet

Men du er ikke obese.  Hvor har du det i fra? Du har en bmi på 28,1, noe som tilsier overvekt, så nei, du er ikke ekstremt ovevektig

Det er vekta jeg veier meg på som gir ut det svaret. 

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bildet ditt er veldig likt mitt fra tre år tilbake :) Jeg var den gang 173 cm og 88 kilo. Hadde en BMI på 29,8 den gang så skremmende nært fedme. Men jeg følte meg aldri ekstremt tykk. Og jeg synes du er flott! Jeg har gått ned en del siden den gang da og har ingen mage i dag, ellers ser kroppen nokså lik ut på som bildet i link.

Anonymkode: 2cf15...d13

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 158 cm og 69 kg. Ikke overvektig, bare godt trent. 

Hvor store muskler må du ha for å ikke være overvektig med denne høyden vs vekt? 

Jeg er veldig godt trent og trener MYE. Veier 66 kg og er 181 cm høy. 

Anonymkode: 82839...c6e

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor store muskler må du ha for å ikke være overvektig med denne høyden vs vekt? 

Jeg er veldig godt trent og trener MYE. Veier 66 kg og er 181 cm høy. 

Anonymkode: 82839...c6e

Litt vanskelig å svare på hvor store muskler jeg har, hehe. Jeg er styrkeløfter og løfter TUNGT. Har kanskje litt mer pupper enn jeg er komfortabel med akkurat nå, men har sixpack og definerte muskler på lår og armer. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Aww, du var fin! Flott figur.😍

Anonymkode: 37209...889

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva som defineres som "obese" kommer nok an på hvilken deffenisjon som brukes. En del vekter måler fettprosenten også, ikke bare vekten. Hvis man har en kroppsfasong som på bilde vil jeg tro fettprosenten er ganske høy. Kroppsfasongen tyder ikke på at du har særlig mye muskler og jeg vil anslå livvidden din til å være langt over de 80 cm som er omtrent grensen for når overvekten blir helseskadelig.

Anonymkode: f2fc4...740

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...