Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #51 Skrevet 30. desember 2018 Hvorfor er det påfallende mange unge, og ofte kvinner, som blir rammet av me? Både før, under og etter barn? Anonymkode: 8b099...ff0
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 30. desember 2018 #52 Skrevet 30. desember 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Over nyttår tror jeg jammen at jeg skal teste ut hvor vanskelig det kan være å bli sykemeldt på bakgrunn av ME-symptomer, gitt. Det tviler jeg på at blir særlig vanskelig. Gå til et par leger og fortelle dem hvor inderlig utslitt jeg er, at jeg bare vil sove, at jeg ikke fikser noen ting i hverdagen. Det skal bli greit med et års ferie, altså! Selvfølgelig kan jeg i løpet av året være med barna på deres fritidsaktiviteter, dét orker jeg jo, siden jeg kan sove hele neste dag. Sorry folkens, men så enkelt er det. Anonymkode: e8763...105 Så enkel viser du at DU er
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #53 Skrevet 30. desember 2018 2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Så enkel viser du at DU er Det er så enkelt å bli sykemeldt. Og altfor mange spekulerer i det. Ikke alle. Men en god del. Anonymkode: 8b099...ff0
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #54 Skrevet 30. desember 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det er så enkelt å bli sykemeldt. Og altfor mange spekulerer i det. Ikke alle. Men en god del. Anonymkode: 8b099...ff0 Har du vært sykemeldt i løpet av de siste årene? Det er stadig krav til oppfølging, møter med lege, nav og arbeidsgiver, tilrettelegging på arbeidsplassen osv, osv. Det er faktisk litt av en jobb å følge opp alt når man er syk. Anonymkode: 1ff90...027
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #55 Skrevet 30. desember 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du vært sykemeldt i løpet av de siste årene? Det er stadig krav til oppfølging, møter med lege, nav og arbeidsgiver, tilrettelegging på arbeidsplassen osv, osv. Det er faktisk litt av en jobb å følge opp alt når man er syk. Anonymkode: 1ff90...027 Ja, det har jeg. Av og på de siste 20 årene faktisk. Jeg kunne dinglet 100% hjemme hele dagen om jeg hadde villet. Uten krav eller spørsmål. Men det er ikke meg. Selv i 100% sykemelding har jeg jobbet noe. Folk sykemelder seg direkte etter foreldrepermisjon for å være hjemme lenger med full lønn. Sykemelder seg fra jobb nummer 2 for å jobbe mer i jobb nummer 1. Meld deg inn i noen nav-grupper. Du vil bli overrasket hvor lett man kan lure systemet og hvor mange som faktisk gjør det. Anonymkode: 8b099...ff0
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #56 Skrevet 30. desember 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ja, det har jeg. Av og på de siste 20 årene faktisk. Jeg kunne dinglet 100% hjemme hele dagen om jeg hadde villet. Uten krav eller spørsmål. Men det er ikke meg. Selv i 100% sykemelding har jeg jobbet noe. Folk sykemelder seg direkte etter foreldrepermisjon for å være hjemme lenger med full lønn. Sykemelder seg fra jobb nummer 2 for å jobbe mer i jobb nummer 1. Meld deg inn i noen nav-grupper. Du vil bli overrasket hvor lett man kan lure systemet og hvor mange som faktisk gjør det. Anonymkode: 8b099...ff0 Jeg har også vært sykemeldt av og på i mange år, og dette er ikke min opplevelse. Jeg har en arbeidsgiver som er kjempeflink på oppfølging, noe de også må for å følge nav sine regler. Så sorry, jeg tror ikke det er så enkelt som du av en eller annen grunn skal ha det til. Anonymkode: 1ff90...027
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #57 Skrevet 30. desember 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har også vært sykemeldt av og på i mange år, og dette er ikke min opplevelse. Jeg har en arbeidsgiver som er kjempeflink på oppfølging, noe de også må for å følge nav sine regler. Så sorry, jeg tror ikke det er så enkelt som du av en eller annen grunn skal ha det til. Anonymkode: 1ff90...027 Neida. Din opplevelse er nok eneste sannhet. Det ligger 100-vis av historier ute som backer min påstand. Dessverre. Godt det blir strengere og flere krav, bare synd det går såpass utover de alvorlig syke. Anonymkode: 8b099...ff0
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #58 Skrevet 30. desember 2018 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det har jeg. Av og på de siste 20 årene faktisk. Jeg kunne dinglet 100% hjemme hele dagen om jeg hadde villet. Uten krav eller spørsmål. Men det er ikke meg. Selv i 100% sykemelding har jeg jobbet noe. Folk sykemelder seg direkte etter foreldrepermisjon for å være hjemme lenger med full lønn. Sykemelder seg fra jobb nummer 2 for å jobbe mer i jobb nummer 1. Meld deg inn i noen nav-grupper. Du vil bli overrasket hvor lett man kan lure systemet og hvor mange som faktisk gjør det. Anonymkode: 8b099...ff0 Jeg går ikke hjemme og dingler fordi jeg vil det. Jeg går hjemme og dingler fordi jeg ikke har noe valg. Det er ikke meg å bare dasse hjemme heller. Dette er ikke frivillig Anonymkode: a161d...c3a
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #59 Skrevet 30. desember 2018 Helene Ragnhild spiste seg frisk fra ME Anonymkode: fb763...6f2
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #60 Skrevet 30. desember 2018 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Noen her som virkelig ikke har skjønt noen ting.... Men gå til legen med symptomene dine du, mest sannsynlig kan du få en utbrent eller deprimert diagnose, men ME vet du lite om hvordan fungerer. Anonymkode: 844a8...04d Såvidt meg bekjent så er ikke diagnoser verken utbrente eller deprimerte. Dessverre vet jeg altfor mye om hvor enkelt det er å bli sykemeldt med enn eller annenn vag diagnose. ME, utmattelse og utbrenthet er blant disse. Anonymkode: e8763...105
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #61 Skrevet 30. desember 2018 39 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Så enkel viser du at DU er Niks, jeg er langtfra enkel, men jeg har levd lenge nok til å ha sett baksiden av medaljen. Anonymkode: e8763...105
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #62 Skrevet 30. desember 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg går ikke hjemme og dingler fordi jeg vil det. Jeg går hjemme og dingler fordi jeg ikke har noe valg. Det er ikke meg å bare dasse hjemme heller. Dette er ikke frivillig Anonymkode: a161d...c3a Du misset dessverre litt av poenget der. Anonymkode: 8b099...ff0
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #63 Skrevet 30. desember 2018 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor er det påfallende mange unge, og ofte kvinner, som blir rammet av me? Både før, under og etter barn? Anonymkode: 8b099...ff0 Nei, si det... Anonymkode: e8763...105
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 30. desember 2018 #64 Skrevet 30. desember 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Niks, jeg er langtfra enkel, men jeg har levd lenge nok til å ha sett baksiden av medaljen. Anonymkode: e8763...105 Poenget er at du har en bastant mening om noe legeverdenen er uenig med deg i. Hvorfor skulle DU sitte på fasiten?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #65 Skrevet 30. desember 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Niks, jeg er langtfra enkel, men jeg har levd lenge nok til å ha sett baksiden av medaljen. Anonymkode: e8763...105 Det nytter jo ikke at du nekter 😂 Du viser i hvert ord du skriver at du ikke skjønner særlig mye. Ikke overraskende at du ikke skjønner det, engang. Anonymkode: 1ff90...027
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #66 Skrevet 30. desember 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det nytter jo ikke at du nekter 😂 Du viser i hvert ord du skriver at du ikke skjønner særlig mye. Ikke overraskende at du ikke skjønner det, engang. Anonymkode: 1ff90...027 Snakk for deg selv, lille venn. Anonymkode: e8763...105
sug lut Skrevet 30. desember 2018 #67 Skrevet 30. desember 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Joda, det bodde noen sånne sarte sjeler i bortgjemte kammers og loft i det gamle bondesamfunnet. Disse bidro ikke stort, og ble stort sett regnet som en ekstra byrde. Kanskje de strikket og lappet litt klær, men ellers var de lite produktive. I dag er det ikke så enkelt å bo i boden hos et søsken eller andre familiemedlemmer, derfor har det blitt laget en diagnose som utløser økonomisk støtte fra NAV. De aller fleste av disse ME-syke er allet mest syke i viljen, selv om noen få selvsagt er reelt syke. Anonymkode: e8763...105 Du synes dette er en god måte å avslutte året på?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #68 Skrevet 30. desember 2018 12 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Poenget er at du har en bastant mening om noe legeverdenen er uenig med deg i. Hvorfor skulle DU sitte på fasiten? Det er langt ifra alle leger som har stor tro på ME diagnosen. Anonymkode: f23f1...050
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #69 Skrevet 30. desember 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Skjønner hva du mener. 😉 Men det var et direkte sitat av en sterk kvinne som har opplevd begge deler. Hun har også sagt at det var lettere de to gangene hun hadde kreft, for det var en sykdom som er mer allment akseptert. Anonymkode: 5aa97...d55 Til tross for at jeg mener det jeg sa, ser jeg at du/hun (og du andre som skriver om dette her) har noen gode poenger. Jeg tenkte vel kanskje først og fremst på sykdomserfaringen i seg selv, men det er nok helt udiskutabelt sånn at man møter et helt annen motstand i både samfunnet/byråkrati/legestand/NAV-systemet når sykdommen ikke er så allment akseptert, ja. Selv har jeg vært "heldig" (haha) på den måten at jeg har en annen alvorlig diagnose sammen med ME-diagnosen min som har høyere status (dobbelt haha), dermed har ingen, heller ikke blant legestand og NAV gitt meg ekstra motstand utover det diagnosene mine i seg selv har gitt meg. Anonymkode: 8a7e8...c00
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 30. desember 2018 #70 Skrevet 30. desember 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er langt ifra alle leger som har stor tro på ME diagnosen. Anonymkode: f23f1...050 Mulig det men hvorfor skulle noen her inne så bastant sitte på fasiten om ME ?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #71 Skrevet 30. desember 2018 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Neida. Din opplevelse er nok eneste sannhet. Det ligger 100-vis av historier ute som backer min påstand. Dessverre. Godt det blir strengere og flere krav, bare synd det går såpass utover de alvorlig syke. Anonymkode: 8b099...ff0 Hvorfor er du medlem av "noen NAV-grupper" om du selv er frisk og rask? Hva får du ut av det? Anonymkode: 8a7e8...c00
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #72 Skrevet 30. desember 2018 Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev: Mulig det men hvorfor skulle noen her inne så bastant sitte på fasiten om ME ? Tja si det. Sikkert fordi alle kjenner noen med «ME» som orker det de har lyst til. Bare de slipper å jobbe. Anonymkode: f23f1...050
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 30. desember 2018 #73 Skrevet 30. desember 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Tja si det. Sikkert fordi alle kjenner noen med «ME» som orker det de har lyst til. Bare de slipper å jobbe. Anonymkode: f23f1...050 En god grunn til å sitte på fasiten det. Eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #74 Skrevet 30. desember 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor er du medlem av "noen NAV-grupper" om du selv er frisk og rask? Hva får du ut av det? Anonymkode: 8a7e8...c00 Ser nå at du skriver at du har vært av og på sykemeldt i tjue år, min feil. Du har jobbet, men kunne ha dinglet hjemme om du bestemte deg for å være lat ...? "Men det er ikke meg". Hm. Kunne du ikke bare IKKE ha vært sykemeldt i stedet for å være det innimellom, da? Hvis du ikke ønsker å være lat, mener jeg? Anonymkode: 8a7e8...c00
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #75 Skrevet 30. desember 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor er du medlem av "noen NAV-grupper" om du selv er frisk og rask? Hva får du ut av det? Anonymkode: 8a7e8...c00 Hvor har jeg sagt jeg er frisk og rask? Selv om du ikke har noe med det så er jeg alvorlig syk. På livstid. Anonymkode: 8b099...ff0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå