Gå til innhold

Bør uføre få barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Burde ikke være lov til å være så dum og dømmende . 

Anonymkode: 2c3ac...d9c

Jeg forstår du føler deg truffer man vi kan ikke ha et samfunn der folk prioriterer barn over jobb, og derfor blir ufør for å kunne orke barn.

Anonymkode: 09619...d52

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår du føler deg truffer man vi kan ikke ha et samfunn der folk prioriterer barn over jobb, og derfor blir ufør for å kunne orke barn.

Anonymkode: 09619...d52

Uføre blir ikke kastet etter noen uten en god grunn til det. Så samfunnet vil ikke bli som du beskriver

Anonymkode: af644...26e

Skrevet

Jeg ble ufør som 16 åring pga en feil staten gjorde. Mener dere virkelig at jeg bare skal glemme alt som har med et normalt liv å gjøre? 

Anonymkode: 214b7...6e7

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ble ufør som 16 åring pga en feil staten gjorde. Mener dere virkelig at jeg bare skal glemme alt som har med et normalt liv å gjøre? 

Sier du at man ikke kan ha et normalt liv uten barn? 

Anonymkode: c9b22...3f3

Skrevet

Heldigvis er det heller ikke sånn at uføre ikke får lov å jobbe. Mange kan gjøre noe. Flere en god del om arbeidsgivere snart bare vil gi dem en sjanse. Men så har man de andre da. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De fleste får barn, dermed er det normen. 

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man kan være en god foreldre selvom man ikke kan jobbe 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De fleste får barn, dermed er det normen. 

Ingen menneskerett eller et absolutt for å leve et godt liv. Normen er også å forsørge seg selv og sine barn. Om man velger å få barn. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ingen menneskerett eller et absolutt for å leve et godt liv. Normen er også å forsørge seg selv og sine barn. Om man velger å få barn. 

Gjelder dette kun hvite uføre, eller asylsøkere også? 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vet at noen har god uføre og forsikringer eller!? Fordi de blant annet har betalt skatt i mange år og hatt gode inntekter før de ble syke eller fikk en skade ? 

Skrevet

Gjelder dette kun hvite uføre, eller asylsøkere også? 

Hvor kom asylsøkere inn? Hvorfor skal man gjøre forskjell? 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du leser kodene på svarene ser du at jeg er enig med deg ;) og at jeg selv har en uføre samboer etter en ulykke 

Ja det forstod eg 👌👍 eg svarte egentlig bare til alle andre 😊er virkelig endel folk som rett og slett ikkje forstår noko verdens ting... Og at ting ikkje er så enkelt som dei vil ha det til 

Anonymkode: 8e3b7...991

Skrevet
På 19.12.2018 den 15.55, Anonym bruker skrev:

Hvis man har så lite restarbeidsevne at man blir 100% ufør, da kan man jo ikke få barn, for det er mye jobb

Anonymkode: 18ac1...eea

Enig der. Barn er virkelig jobb det. Den mest slitsomme jobben, men også den beste jobben. Å ha barn er den mest slitsomme jobben en kan ha. 24/7. En har aldri fri. 

Kan en ikke jobbe, så kan en ihverfall ikke ha barn tenker jeg... 

Anonymkode: f3130...77b

Skrevet

Feil staten gjorde?

Men... Klarer du å oppdra barn, skal du også klare å jobbe. 

En kan gå tilbake fra uføretrygd til å jobbe hvis en klarer det. 

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Feil staten gjorde?

Men... Klarer du å oppdra barn, skal du også klare å jobbe. 

En kan gå tilbake fra uføretrygd til å jobbe hvis en klarer det. 

Dette her blir så dumt og naivt at det er ikkje vits i å diskutere det lenger.... Det er enormt stor forskjell på jobb og å ha barn... Og eit barn kan vokse opp og ha verdens beste oppvekst sjølv om foreldrene er ufør........ Så dei to tingene der kan rett og slett ikkje samanlignes...... 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette her blir så dumt og naivt at det er ikkje vits i å diskutere det lenger.... Det er enormt stor forskjell på jobb og å ha barn... Og eit barn kan vokse opp og ha verdens beste oppvekst sjølv om foreldrene er ufør........ Så dei to tingene der kan rett og slett ikkje samanlignes...... 

Enorm forskjell ja. For det er så mye mer krevende å ha barn enn å jobbe. Det er naivt å tro noe annet. Og ja, noen barn kan nok ha verdens beste oppvekst med uføre foreldre - men de fleste ikke. Det er naivt å tro noe annet..og egoistisk å la staten betale.

Anonymkode: 5478b...ddb

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Enorm forskjell ja. For det er så mye mer krevende å ha barn enn å jobbe. Det er naivt å tro noe annet. Og ja, noen barn kan nok ha verdens beste oppvekst med uføre foreldre - men de fleste ikke. Det er naivt å tro noe annet..og egoistisk å la staten betale.

Enorm forskjell er det. Jobb er 7,5 timers dag. Barn er 24 timers jobb.

Anonymkode: 0afe9...c86

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enig der. Barn er virkelig jobb det. Den mest slitsomme jobben, men også den beste jobben. Å ha barn er den mest slitsomme jobben en kan ha. 24/7. En har aldri fri. 

Kan en ikke jobbe, så kan en ihverfall ikke ha barn tenker jeg... 

Og så har du de som er uføre, etter å ha fått barn, som ikke har restarbeidsevne fordi de må kunne ta seg av barna også (og en jobb betyr neglisjering og omsorgssvikt fordi den siste resten av energi du har må gå til familien). 

Sånne folk kan faktisk ha barn.

Anonymkode: a7102...e7f

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så du gir bort barnetrygden hver måned, du? Du betaler alltid for deg på sykehus? 

Du er kunnskapsløs om hvor mye staten betaler for deg.

At staten betaler folk som driver omsorgsarbeid hjemme er egentlig bare rett og rimelig; slike mennesker skulle hatt omsorgslønn for de gjør den viktigste jobben av alle i hele Norge, de sørger for fremtiden! Landets fremtid. De gamle (inkludert deg) sine sykepleiere på gamlehjemmet. 

Skrevet

Så du gir bort barnetrygden hver måned, du? Du betaler alltid for deg på sykehus? 

Du er kunnskapsløs om hvor mye staten betaler for deg.

At staten betaler folk som driver omsorgsarbeid hjemme er egentlig bare rett og rimelig; slike mennesker skulle hatt omsorgslønn for de gjør den viktigste jobben av alle i hele Norge, de sørger for fremtiden! Landets fremtid. De gamle (inkludert deg) sine sykepleiere på gamlehjemmet. 

Hvem er kunnskapsløs sa du? Hvordan skulle velferdsgodene blitt finansiert om alle valgte å være hjemme istedenfor på jobb?

Skrevet
2 minutter siden, HeiteH skrev:

Hvem er kunnskapsløs sa du? Hvordan skulle velferdsgodene blitt finansiert om alle valgte å være hjemme istedenfor på jobb?

Hvem snakker om at alle velger å være hjemme? De som er uføre er det for en grunn, ikke fordi de ikke gidder.

Skrevet
2 minutter siden, HeiteH skrev:

Uføre har ikkje valgt å gå heime, dei er uheldige som er i ein situasjon som gjere at dei må gå heime din løk! 

Og det finnes tusen vis av grønne til å gå heime som ikkje har invirkning på det å være foreldre og ta godt vare på barna

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Uføre har ikkje valgt å gå heime, dei er uheldige som er i ein situasjon som gjere at dei må gå heime din løk! 

Og det finnes tusen vis av grønne til å gå heime som ikkje har invirkning på det å være foreldre og ta godt vare på barna

Grunner sku det stå 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Grunner sku det stå 

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusenvis? Få hundre gode eksempler da? Ingen som har sagt at det ikke kan være gode grunner til å være ufør. Men det som sies er at da er det lite sannsynlig at man kan ta seg godt av et barn, hvis man har 0% restarbeidsevne.

Skrevet

Tusenvis? Få hundre gode eksempler da? Ingen som har sagt at det ikke kan være gode grunner til å være ufør. Men det som sies er at da er det lite sannsynlig at man kan ta seg godt av et barn, hvis man har 0% restarbeidsevne.

Eg gidde ikkje bruke meir tid på kverulanter som rett og slett er dumme som brød... Og som ikkje kan ha opplevd mykje vondt her i livet...du er heldig ❤

Det er ofte slik med personer som sklir rett igjenom livet uten uforesette ting at dei rett og slett ikkje klare å sette seg inn i andre sine situasjoner og trur alt er så enkelt......... Men plutseleg ein dag så kan det skjer ein ting i livet deiras og, og dei forstår at ting ikkje altid er så enkelt alikevell 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...