Anonym bruker Skrevet 25. desember 2018 #26 Skrevet 25. desember 2018 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Folk som sitter i rullestol er i jobb, ser ikke hvordan en fot skal føre til uførhet. Anonymkode: 0afe9...c86 Du burde lese deg litt opp Anonymkode: af644...26e
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2018 #27 Skrevet 25. desember 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du burde lese deg litt opp Anonymkode: af644...26e Hvordan kan en ødelagt fot gi null inntektsevne, men fullgod omsorgsevne for barn? Anonymkode: 0afe9...c86
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2018 #28 Skrevet 25. desember 2018 Hvis du er 100% ute av stand til å jobbe er det svært betenkelig at man tenker at man fint er i stand til å ta seg av et barn, som er svært mye mer krevende enn en hvilken som helst jobb. Jobben kan du du bytte, ta ferie fra og dra hjem fra hver dag, et barn er 24/7 hver dag. Og det er også svært egoistisk å tenke at man kan lene seg tungt på en partner. Denne kan også bli syk, forlate deg eller i verste fall dø. Ikke ta på deg et ansvar som du faktisk ikke kan ta alene. Anonymkode: 5478b...ddb
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2018 #29 Skrevet 25. desember 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvis du er 100% ute av stand til å jobbe er det svært betenkelig at man tenker at man fint er i stand til å ta seg av et barn, som er svært mye mer krevende enn en hvilken som helst jobb. Jobben kan du du bytte, ta ferie fra og dra hjem fra hver dag, et barn er 24/7 hver dag. Og det er også svært egoistisk å tenke at man kan lene seg tungt på en partner. Denne kan også bli syk, forlate deg eller i verste fall dø. Ikke ta på deg et ansvar som du faktisk ikke kan ta alene. Anonymkode: 5478b...ddb Noen fungerer i jobb , men orker da ikke delta i hverdagslivet . Hvis man har en uføre kan man som en over her skriver hvile på dagen , og fungere i en familie. Det finnes mange grunner til uføre. Anonymkode: af644...26e
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2018 #30 Skrevet 25. desember 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Folk som sitter i rullestol er i jobb, ser ikke hvordan en fot skal føre til uførhet. Anonymkode: 0afe9...c86 Enig med deg. Anonymkode: 2f57a...d8b
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2018 #31 Skrevet 25. desember 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Folk som sitter i rullestol er i jobb, ser ikke hvordan en fot skal føre til uførhet. Anonymkode: 0afe9...c86 Store Smerter 😓 han jobba 100 prosent før ulykka skjedde ... Så hadde det bare vore rullestol så hadde det ikkje vore problem Anonymkode: 8e3b7...991
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2018 #32 Skrevet 25. desember 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Pisspreik! Barna våre har hatt ei strålende oppvekst til tross for at far er 100 prosent ufør.. Skade i ein fot pgr av feil oprasjon.. Og eg har jobba deltid.. Og me har hatt tid til å ha barna heime til dei har vore rundt 2-3 år Og fått starta deltid i Barnehagen... Altid vore heime når dei kom heim fra skulen med god mat osv.... Så her kan enn ikkje dra alle under samme kam Anonymkode: 8e3b7...991 Hvis man er ufør på grunn av en fot. Hvordan kan man da ta vare på en 2-3 åring? Eller har dere begge gått hjemme?? Anonymkode: 2f57a...d8b
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2018 #33 Skrevet 25. desember 2018 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Noen fungerer i jobb , men orker da ikke delta i hverdagslivet . Hvis man har en uføre kan man som en over her skriver hvile på dagen , og fungere i en familie. Det finnes mange grunner til uføre. Anonymkode: af644...26e Klart det finnes mange diagnoser. Men med 0% restarbeidsevne mener jeg likevel det fort burde bli for krevende med en baby. Og mange diagnoser kan man ikke hvile seg bedre av heller. Da er det kanskje slik at man egentlig har restarbeidsevne, men bruker den på familie i steden for jobb. Så er spørsmålet om det er staten som skal betale for et egoistisk, personlig valg. Anonymkode: 5478b...ddb
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2018 #34 Skrevet 25. desember 2018 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Klart det finnes mange diagnoser. Men med 0% restarbeidsevne mener jeg likevel det fort burde bli for krevende med en baby. Og mange diagnoser kan man ikke hvile seg bedre av heller. Da er det kanskje slik at man egentlig har restarbeidsevne, men bruker den på familie i steden for jobb. Så er spørsmålet om det er staten som skal betale for et egoistisk, personlig valg. Anonymkode: 5478b...ddb Så babyer er babyer for alltid ? Mor er vel i de fleste tilfeller hjemme store deler av det første året . Så hvis far er uføre er ting annerledes da? Anonymkode: af644...26e
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2018 #35 Skrevet 25. desember 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Noen fungerer i jobb , men orker da ikke delta i hverdagslivet . Hvis man har en uføre kan man som en over her skriver hvile på dagen , og fungere i en familie. Det finnes mange grunner til uføre. Anonymkode: af644...26e Det burde være førstepri å forsørge seg selv. Ikke hvile på staten. Anonymkode: c9b22...3f3
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2018 #36 Skrevet 25. desember 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det burde være førstepri å forsørge seg selv. Ikke hvile på staten. Anonymkode: c9b22...3f3 Stort sett ønsker de fleste som er uføre at de ikke skulle vært uføre. Ting skjer i livet dessverre. Kan si det samme om sykemeldte og de på aap da mener du? Anonymkode: af644...26e
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2018 #37 Skrevet 25. desember 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Så babyer er babyer for alltid ? Mor er vel i de fleste tilfeller hjemme store deler av det første året . Så hvis far er uføre er ting annerledes da? Anonymkode: af644...26e Nei, men de kommer ut som babyer. Da kan man ikke hvile hele dagen. Og de er krevende. Og fortsetter å være det til de flytter ut, selv om man etterhvert kan hvile på dagtid. Og som sagt er det mange diagnoser som ikke lar seg hvile bedre. Det er revnende likegyldig om det er mor eller far, det er evnen til å være en ressurs som forelder. Anonymkode: 5478b...ddb
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2018 #38 Skrevet 25. desember 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Stort sett ønsker de fleste som er uføre at de ikke skulle vært uføre. Ting skjer i livet dessverre. Kan si det samme om sykemeldte og de på aap da mener du? Anonymkode: af644...26e Like lite gjennomtenkt å starte familie når man er langtidssykemeldt og i avklaring (aap). For å ikke snakke om de som er så syk på aap at de må få far sykemeldt for å være hjemme sammen. (Ups, «svindel» #2) Men det er jo en genial måte å få lengst mulig tid hjemme med baby på. Inntil nå som regelverket blir strammet inn mer og mer. Anonymkode: c9b22...3f3
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2018 #39 Skrevet 25. desember 2018 3 hours ago, Anonym bruker said: Noen fungerer i jobb , men orker da ikke delta i hverdagslivet . Altså, det blir helt galt å få uføre fordi man ikke klarer både jobb og barn. Det er ingen menneskerett å få barn. Anonymkode: 09619...d52
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2018 #40 Skrevet 25. desember 2018 Det er veldig mange som tar det for gitt at alle kan planlegge sin egen familie til enhver tid... Hvis man blir gravid, selv om man forsøker å unngå det, så er det noe som skjer noen ganger. Betyr det at man skal drepe barnet? - Nei! Det betyr at man gjør det beste ut av det. Om kvinnen er ufør, så får mannen trå til og ta den største biten av arbeidet. Det er noe man må være enige om når man har sex. Anonymkode: a7102...e7f
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2018 #41 Skrevet 25. desember 2018 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Altså, det blir helt galt å få uføre fordi man ikke klarer både jobb og barn. Det er ingen menneskerett å få barn. Anonymkode: 09619...d52 Ting kan skje , og det er synd man ikke klarer å se andre sider av en sak Anonymkode: af644...26e
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2018 #42 Skrevet 25. desember 2018 Det er en forskjell på hva man aktivt planlegger og ting som skjer utenfor ens kontroll. De fleste vet og tar dette med i betraktningen. Anonymkode: c9b22...3f3
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2018 #43 Skrevet 25. desember 2018 På 19.12.2018 den 15.55, Anonym bruker skrev: Hvis man har så lite restarbeidsevne at man blir 100% ufør, da kan man jo ikke få barn, for det er mye jobb Anonymkode: 18ac1...eea Hva med meg som ble 100 % ufør etter ulykke, ETTER at barna ble til? Må jeg gi dem fra meg? Barna mine har det bra. Anonymkode: 2c3ac...d9c
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2018 #44 Skrevet 25. desember 2018 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Altså, det blir helt galt å få uføre fordi man ikke klarer både jobb og barn. Det er ingen menneskerett å få barn. Anonymkode: 09619...d52 Burde ikke være lov til å være så dum og dømmende . Anonymkode: 2c3ac...d9c
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2018 #45 Skrevet 25. desember 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva med meg som ble 100 % ufør etter ulykke, ETTER at barna ble til? Må jeg gi dem fra meg? Barna mine har det bra. Anonymkode: 2c3ac...d9c Før og etter. Aktivt planlegge eller være «uheldig». Ser du? Anonymkode: c9b22...3f3
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2018 #46 Skrevet 25. desember 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva med meg som ble 100 % ufør etter ulykke, ETTER at barna ble til? Må jeg gi dem fra meg? Barna mine har det bra. Anonymkode: 2c3ac...d9c OG hvis du skulle blitt gravid, så sjalu ikke ta abort bare fordi du er ufør. Anonymkode: a7102...e7f
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2018 #47 Skrevet 25. desember 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis man er ufør på grunn av en fot. Hvordan kan man da ta vare på en 2-3 åring? Eller har dere begge gått hjemme?? Anonymkode: 2f57a...d8b Foten fungere heilt greit i kvardagen, men ikkje ved store anstrengelser som jobb heile dagen! Planen har vore omskolering, då han ikkje kan gå tilbake til jobben han hadde... Men det viser seg å være vanskeleg å finne ein jobb som ikkje vil ødelegge foten enda meir og føre til enda meir Smerter og skader andre stader i kroppen på grunn av feil belastninger 😏 i kvardagen tar han smertestillende ved behov! Men foten blir aldri bra og det vil bare bli meir og meir skade både i fot og videre opp i ryggen osv..... Anonymkode: 8e3b7...991
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2018 #48 Skrevet 25. desember 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Stort sett ønsker de fleste som er uføre at de ikke skulle vært uføre. Ting skjer i livet dessverre. Kan si det samme om sykemeldte og de på aap da mener du? Anonymkode: af644...26e I vårt tilfelle så var det sjukhuset som gjorde at minn mann blei ufør! Dei gjorde store feil under ein enkel oprasjon og har tatt all ansvar for det.... Så det sku bare mange at han faktisk får inntekt sjølv han ikkje kjem seg tilbake i arbeid Anonymkode: 8e3b7...991
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2018 #49 Skrevet 25. desember 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: I vårt tilfelle så var det sjukhuset som gjorde at minn mann blei ufør! Dei gjorde store feil under ein enkel oprasjon og har tatt all ansvar for det.... Så det sku bare mange at han faktisk får inntekt sjølv han ikkje kjem seg tilbake i arbeid Anonymkode: 8e3b7...991 Hvis du leser kodene på svarene ser du at jeg er enig med deg og at jeg selv har en uføre samboer etter en ulykke Anonymkode: af644...26e
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2018 #50 Skrevet 25. desember 2018 42 minutes ago, Anonym bruker said: Foten fungere heilt greit i kvardagen, men ikkje ved store anstrengelser som jobb heile dagen! Planen har vore omskolering, då han ikkje kan gå tilbake til jobben han hadde... Men det viser seg å være vanskeleg å finne ein jobb som ikkje vil ødelegge foten enda meir og føre til enda meir Smerter og skader andre stader i kroppen på grunn av feil belastninger 😏 i kvardagen tar han smertestillende ved behov! Men foten blir aldri bra og det vil bare bli meir og meir skade både i fot og videre opp i ryggen osv..... Hva med kontorjobb? Anonymkode: 09619...d52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå