Gå til innhold

Hadde det ikke vært deilig om man sluttet med disse gavene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Synes gaver til voksne som har fått barn er unødvendig. Skulle ønske folk i så fall bare kjøpte noe helt symbolsk, som en ansiktsmaske, en pakke te, en såpe, et duftlys eller lignende. 

Barna kan få gaver. Gjerne second hand, eller forbruksvarer til dem også. 

Blir kvalm av overfloden og søppelproduksjonen vår.

Anonymkode: 4d2b2...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker gaver, både å gi og å få. Men jeg skulle gjerne ønske at det var vanlig å kun gi til sine aller nærmeste og at hver person gir og får av kanskje 5-7 personer.

Istedet har vi måttet kjøpe over 30 julegaver i år. Jeg syns det er vanvittig mange. 

Anonymkode: 2e553...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enig med deg hi! Helt tåpelig å kjøpe gaver til folk som har alt. Har ikke hatt ønsker på mange år og det vi får kommer sjelden til bruk. 

Anonymkode: c929b...9d9 

Buhu, så synd det er i deg. Dette kan du jo svært enkelt løse selv. Gi beskjed til familien din at du ønsker deg en geit, om du har absolutt alt? Den kommer til nytte og huset ditt fylles ikke opp med unødvendige ting. Vipps, problem løst. 

Anonymkode: 2e553...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Buhu, så synd det er i deg. Dette kan du jo svært enkelt løse selv. Gi beskjed til familien din at du ønsker deg en geit, om du har absolutt alt? Den kommer til nytte og huset ditt fylles ikke opp med unødvendige ting. Vipps, problem løst. 

Anonymkode: 2e553...501

Det har vi faktisk prøvd, men det hjelper ikke. Har også sagt at vi voksne bør ikke gi til hverandre, men det kommer like mye hvert år alikevell. 

Anonymkode: c929b...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å gi gaver og føler det hører til for å gjøre julen spesiell. Husker ennå følelsen da jeg var liten og det lå gaver under juletreet og spenningen med å gå å vente.

 

vi gir gavekort på feks restaurantbesøk, kino, bowling, togreise, leos lekeland, trampolinepark og teater til jul. Tror alle over 10 år får det i år. Tilpasset hva vi vet mottaker blir glad for. Pent pakket inn i eske med personlig skrevet kort og favorittgodteriet utpå! 

 

Tantebarn under 10 år får en leke de ønsker seg! Vi har bestemt i familien at alle barn/ungdom alltid skal få gave. Jeg tror studenten jeg er tante til setter mer pris på å få kinobilletter enn de mindre. Studenten må jo bruke penger selv og de har ofte dårlig råd.

Anonymkode: 84004...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker gaver, både å plukke ut den rette gaven og gi til andre, og å få selv. 

Dere som er så veldig i mot, ta en alvorsprat med familie og venner og forsøk å få dem til å forstå at dere virkelig ikke vil ha og at de kan gi dere geit. Sørg for at de forstår at dere mener det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er hyggelig med gaver til barna, men til voksne synes jeg det er tull. Da må det isåfall være vin eller god olivenolje eller noe annet man bruker opp. Jeg vil helst ikke ha noe, og har sagt dette til de det gjelder, men det kommer gaver likevel. 

Anonymkode: 7305f...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke vil ha gaver. Kjøper dere alt dere har lyst på med en gang dere får lyst på det? Ønsker dere dere aldri ting som en ny genser, ullsokker, en spesiell kjele, deksel til mobilen, verktøy eller andre ting?

Anonymkode: a4c29...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Føles så feil å bruke tusenvis på gaver til folk som har alt! Mamma som er pensjonist og har mye mindre enn oss gir oss gaver pga noe som skjedde flere tusen år siden, og som jeg engang ikke tror på. 

Kunne man ikke startet en tradisjon at alle ga litt til veldedighet isteden? Og man kunne gjerne møttes for å markere Jesus fødsel. Men disse gavene vi skal gi hverandre? Synes det er litt flaut jeg 🙄

Hva synes dere? 

Anonymkode: cd905...22b

Hvis du ikke tror på Jesus, hvorfor feirer du jul!? Du er hykler mot din egen tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere som ikke vil ha gaver. Kjøper dere alt dere har lyst på med en gang dere får lyst på det? Ønsker dere dere aldri ting som en ny genser, ullsokker, en spesiell kjele, deksel til mobilen, verktøy eller andre ting?

Anonymkode: a4c29...e80

Deksler kjøper jeg på e-buy for 10kr, familien har ikke samme smak som meg så uaktuelt at de skal kjøpe klær til meg, ullsokker er fint men det har jeg 3 bæreposer fulle av. Har bodd med mannen min i 16 år så alt av kjeler osv har vi, verktøy har mannen flust av, 

Anonymkode: c929b...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Anonym bruker said:

Dere som ikke vil ha gaver. Kjøper dere alt dere har lyst på med en gang dere får lyst på det? Ønsker dere dere aldri ting som en ny genser, ullsokker, en spesiell kjele, deksel til mobilen, verktøy eller andre ting?

Anonymkode: a4c29...e80

Hvorfor ønske seg når når jeg kan kjøpe det selv? Ønskeliste er noe barn driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Tøystykke said:

Hvis du ikke tror på Jesus, hvorfor feirer du jul!? Du er hykler mot din egen tro.

Julen er hedensk.

Anonymkode: 8ebbf...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Tøystykke skrev:

Hvis du ikke tror på Jesus, hvorfor feirer du jul!? Du er hykler mot din egen tro.

Ikke så mange som tror på Gud/ Jesus lengere heldigvis. 

Anonymkode: c929b...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Anonym bruker said:

La vær å kjøp meningsløse gaver da

Anonymkode: 8dedd...3be

Alle gaver er meningsløse. Det er bare pengeutveksling.

Anonymkode: 8ebbf...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ikke så mange som tror på Gud/ Jesus lengere heldigvis. 

Anonymkode: c929b...9d9

Jo, det er det faktisk! :) Det finnes ganske mange flere religiøse enn ateister i verden - heldigvis. Ateister er noe dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg er så inderlig lei folk som deg hi som mener at vi skal gi og gi og gi til veldedighet, og aldri fokusere på oss selv. Julen er gaver, familie og hygge, og det kommer jeg til å fortsette med verdens beste samvittighet selvom det finnes folk som ikke har det så godt som oss i Norge. 

Anonymkode: 9dfe4...e0e

Vi fokuserer på oss selv hele året. Fråtser i luksus så det lukter kvalmt. Og i jula skal nivået ti-dobles. 

Anonymkode: 8ebbf...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Tøystykke said:

Jo, det er det faktisk! :) Det finnes ganske mange flere religiøse enn ateister i verden - heldigvis. Ateister er noe dritt.

Du virker veldig oppegående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Tøystykke said:

Hahaha! Er du en sånn en? 

Julen er stjålet av den ekle krisendommen. Her i huset finnes det ikke spor av kristen julefeiring.

Jul er et fellesnordisk navn på den store hedenske festen som ble feiret omkring vintersolverv. Selve navnet jul stammer fra norrønt jólablót, eller jól (ord fra proto-germansk jehwlą/feiring) fra den hedenske offerfeiringen av midtvinterdagen i Norden.

Anonymkode: 8ebbf...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, graa skrev:

Du virker veldig oppegående.

En nullteori er ikke oppegående i seg selv, så kan man jo påstå at folk som tror på en... "ikke oppegående" teori kanskje ikke er så oppegående selv?

Det ville jo vært det logiske her. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Julen er stjålet av den ekle krisendommen. Her i huset finnes det ikke spor av kristen julefeiring.

Jul er et fellesnordisk navn på den store hedenske festen som ble feiret omkring vintersolverv. Selve navnet jul stammer fra norrønt jólablót, eller jól (ord fra proto-germansk jehwlą/feiring) fra den hedenske offerfeiringen av midtvinterdagen i Norden.

Anonymkode: 8ebbf...6c4

Feeeeil. 

At det er mulig å være så gjennomført kunnskapsløs? Jeg blir nesten overrasket. 

Les litt mer, julen er i aller høyeste grad en kristen høytid. 

Hvis det ikke finnes spor av kristen julefeiring, så gir dere ikke gaver heller. Og det er jo deres eget valg, det. Men jul slik "hvermansen" feirer jul er kristen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Tøystykke said:

En nullteori er ikke oppegående i seg selv, så kan man jo påstå at folk som tror på en... "ikke oppegående" teori kanskje ikke er så oppegående selv?

Det ville jo vært det logiske her. 

 

Takk for at du bekrefter hva jeg skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, graa skrev:

Takk for at du bekrefter hva jeg skrev.

Bare hyggelig! Ateister er, som sagt, noe dritt. Selv om det er innlysende, behøver man noen ganger en bekreftelse fra andre på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns det er for stort fokus på gaver og for lite på å samle seg for å kose seg bare. 

Om gavene hadde blitt droppet, så tror jeg 50% hadde funnet på unnskyldinger for å ikke dukke opp. 

Anonymkode: 0b6a0...507

Tror du det? Trist! Men jeg kjenner jeg tror det litt selv, man mister troen på mennesker noen ganger. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...