Gå til innhold

August 2019


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Så koselig 😊😊 jeg skal på ul på mandag . Er nå 10 uker 😊 første svangerskapskontroll 

Anonymkode: fb24c...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så koselig 😊😊 jeg skal på ul på mandag . Er nå 10 uker 😊 første svangerskapskontroll 

Anonymkode: fb24c...eb4

Det blir spennende! Masse lykke til! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tiaelia skrev:

Da var min reise over .. jeg ønsker dere all lykke. Klem fra meg 

Ånei.. hva har skjedd?😢

Anonymkode: b36e3...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne til TUL igår, 8+5 og der fant de dessverre inget liv og fostersekken hadde begynt å trekke seg sammen. Så hvis ikke kroppen setter igang dette selv så må jeg ta piller om en uke .. Dette var andre SA efter 18 måneders prøving så akkurat nå klarer jeg ikke å tenke positivt i det hele tatt .. er knust. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var trist! Men kanskje neste forsøk er ment2be? ❤️ Håper du kommer greit igjennom dette! Stor klem ❤️

Anonymkode: fb24c...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig trist å høre, Tialeia. Er selv 12 +2 etter å ha hatt 3 SA etter hverandre. Det er forferdelig vondt, og håper du/dere får den hjelpen dere har behov for. Gikk selv til psykolog og det hjalp meg veldig. Veien er lang og ekstremt tung, og det finnes ingen riktige ord å si..  Lykke til videre i deres reise, jeg krysser alt jeg har for dere!! 

Anonymkode: 17d1c...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere her som sliter med kvalme?

Var innlagt og fikk kvalmestillende intravenøst, samt væske og vitaminer. Vel hjemme igjen gikk det ikke mer enn et døgn før kvalmen og oppkast kom.. er såå lei så jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere nå? Jeg er i uke 11, termin 12. august. Er skikkelig trøtt og sliten, men har sluppet unna kvalme. Var uheldig og fikk influensa i uke 9, endelig helt ferdig med det. Håper ungen har det bra inni der. Har ikke vært på ultralyd ennå - har ikke tenkt så mye på det, for å være ærlig. Er førstegangsgravid og vet lite om hvilke tilbud som finnes der ute. Skal snakke med legen min til uken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, First00 skrev:

Er det flere her som sliter med kvalme?

Var innlagt og fikk kvalmestillende intravenøst, samt væske og vitaminer. Vel hjemme igjen gikk det ikke mer enn et døgn før kvalmen og oppkast kom.. er såå lei så jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg 😞

Off! Jeg var veldig kvalm. Det har gitt seg litt nå. Men hadde det ikke så ille som deg! Huff håper det gir seg snart ! 

Anonymkode: fb24c...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Trøttitrynet skrev:

Hvordan går det med dere nå? Jeg er i uke 11, termin 12. august. Er skikkelig trøtt og sliten, men har sluppet unna kvalme. Var uheldig og fikk influensa i uke 9, endelig helt ferdig med det. Håper ungen har det bra inni der. Har ikke vært på ultralyd ennå - har ikke tenkt så mye på det, for å være ærlig. Er førstegangsgravid og vet lite om hvilke tilbud som finnes der ute. Skal snakke med legen min til uken. 

Hei. Jeg er akkurat like langt på vei. Første kontroll pleier å være i uke 8/9 . Har du vært på den? 12 ukers kontrollen er viktig, men det er kanskje den du skal på til uken? Eller?

Anonymkode: fb24c...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ikke godt ut... jeg ble også innlagt for å få væske da jeg fikk utslag på ketoner i urinen. Kaster ikke opp da, bare ekstrem kvalme som gjør at jeg ikke får i meg mye mat/drikke.. hvor langt er du på vei first? Jeg er 12+3. Har termin 2. august

Anonymkode: 17d1c...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hørtes ikke godt ut... jeg ble også innlagt for å få væske da jeg fikk utslag på ketoner i urinen. Kaster ikke opp da, bare ekstrem kvalme som gjør at jeg ikke får i meg mye mat/drikke.. hvor langt er du på vei first? Jeg er 12+3. Har termin 2. august

Anonymkode: 17d1c...df3

Jeg er 9+2. Verste jeg vet er å være kvalm. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har dere fortalt det til mange? Fortalte familien i dag. Er 11 uker! 

Anonymkode: fb24c...eb4

Har fortalt det til nærmeste familie og ei venninne. 

Familien måtte få vite det pga sykehus innleggelsen ellers hadde jeg ventet litt tror jeg :) men veldig godt å få støtte av de nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/18/2019 at 9:56 PM, Anonym bruker said:

Hei. Jeg er akkurat like langt på vei. Første kontroll pleier å være i uke 8/9 . Har du vært på den? 12 ukers kontrollen er viktig, men det er kanskje den du skal på til uken? Eller?

Anonymkode: fb24c...eb4

Ja, jeg har vært på en kontroll, og skal på en nå om to dager. Kjenner et behov for å få vite om det står bra til der inne. Det hadde vært betryggende med en ultralyd for å se etter hjerteslag. Har fått en ultralydtime i mars, men det føles veldig lenge til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på UL i går igjen, for 3 gang. Denne gangen pga høy alder. Er 39 år. Alt ser helt perfekt ut. Kunne ikke finne noe galt med babyen. Så er så lettet nå. Er 13+1 i dag Termin er satt til 3 august foreløpig.  Har kjent på angsten denne graviditeten. Etter å ha mistet 3 ganger etter hverandre, blir en vel litt stressa. Men føler endelig at jeg kan slappe av. Skal inn til ordinær UL i mars. så blir spennende. Morkaken ligger fremdeles framfor åpningen, men den ville mest sannsynlig flytte på seg. Så er fremdeles sykemeldt en god stund fremover pga dette(jobber i helsevesenet) så kan ikke på jobb pga tunge løft.

Endret av håpefullmammablir3barnsmor
måtte legge til noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har begynt å kjøpe noe utstyr ennå? Har sett litt på nettet på ulike ting. vognpakker, og div. Men vet ikke helt hva jeg skal kjøpe ennå. Er 12 år siden sist jeg var gravid, så det er en stund siden sist ja. og mye har endret seg siden den gang. Har en del baby klær ennå som jeg har tatt vare på, både fra datter som er 16 og gutten som nå er 12. men har ingenting annet babyting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at alt så bra ut på UL! Ser ut som om jeg er kommet en dag kortere enn deg! Skal også på ordinær UL i starten av mars selv! Jobber i helsevesenet selv, og vært sykemeldt lenge selv pga sterk kvalme og at jeg nesten ikke spiser. Er førstegangsfødende, og har abortert 3 ganger. Har fått et hentesett, men tør ikke kjøpe mer enda før etter den ordinære UL i mars... gleder meg til å kjøpe!

Anonymkode: 17d1c...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/18/2019 at 11:00 PM, Anonym bruker said:

Har dere fortalt det til mange? Fortalte familien i dag. Er 11 uker! 

Anonymkode: fb24c...eb4

Vi har fortalt det etter klarsignal fra legen på forrige ultralyd. Er 11+6. Alle gleder seg veldig. Dette er der første barnebarnet på begge sider og vi er først i vennegjengen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.1.2019 den 16.20, håpefullmammablir3barnsmor skrev:

Er det noen av dere som har begynt å kjøpe noe utstyr ennå? Har sett litt på nettet på ulike ting. vognpakker, og div. Men vet ikke helt hva jeg skal kjøpe ennå. Er 12 år siden sist jeg var gravid, så det er en stund siden sist ja. og mye har endret seg siden den gang. Har en del baby klær ennå som jeg har tatt vare på, både fra datter som er 16 og gutten som nå er 12. men har ingenting annet babyting.

Jeg har også klær fra forrige barn (nesten 15 år siden). Ellers har jeg bestilt tøybleier og brystskjold som har kommet og ammeinnlegg i bambus, men de er ikke kommet enda. Bestilte også en type fleecejakke med eget stykke til baby, men absolutt ingen støtte til nakken eller hofter så den er ikke aktuell å bruke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? Hvor langt er dere kommet nå? 

Jeg var Hos legen i dag- har hostet i 2 uker. Hadde 82 i CRP og noen andre høye verdier. Fikk antibiotika. Så her hoster jeg og nyser! Lever på Paracet og otrivin! Håper dette avtar snart! Er 11+6 så på mandag er 12 ukers kontrollen! Håper spiren fortSatt sitter og har det bra! Føler jeg må kjenne hjerte lyd mest hver dag for å slappe av. Har mistet før i uke 8 tidligere.

Anonymkode: fb24c...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg vel offisielt i 2 trimester. Er i uke 14 nå😍 noen som kjenner liv? Synes jeg kjenner noen små bobler innimellom. Vet ikke helt om det er babyen men tror det. Selv om mange vil si at det er alt for tidlig til å kjenne noe ennå. Innbiller meg likevel at det er babyen😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...