Gå til innhold

Julekalender?


the amazing spidermamma

Anbefalte innlegg

Luke 23

Ved hjelp av Marriets mesterhjerne, mrs Marples finstemte deduksjonsevne, Himmel og havs uendelige visdom, lektor Dopplers kunnskap om historie og diverse vitenskaper, prøver de nå å resonnere seg fram til hvor Sug Lut kan befinne seg. 

- Har dere i det hele tatt fått noe livstegn fra henne siden hun ble røvet av barnevernet? spør Marriet. De husker på det forvirrede gulpe-innlegget Sug Lut hadde lagt ut på forumet. Marriet scroller nedover forumet som ser underlig tomt og trist ut uten den strie strømmen av fornærmelser som pleier å være der. Så finner hun igjen innlegget. - Maglarp!!  Hun er i Maglarp!!  Det ligger jo rett her borte! 

I ei grøft utenfor Maglarp ligger Sug Lut i en krøll. Jesusbarn-kostymet varmer dårlig, og bålet har sluknet for lengst. Hun har begynt å få feberfantasier, som i et mareritt ser hun for seg mennesker som fråtser i kapteinens fylte rødspette og løvbiff til julemiddag, mens de heller innpå med litago jordbærmelk. Hun grøsser og ynker seg svakt, men har ikke krefter til å kjempe imot de vonde synene. 

Fantasiene øker på, og da hun ser en buss full av dib-damer, skjønner hun at hun er på vei over i det hinsidige. Hun rekker å gruble litt over om hun er kommet til himmelen eller helvete før rullegardina går ned og alt blir sort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Luke 23

Ved hjelp av Marriets mesterhjerne, mrs Marples finstemte deduksjonsevne, Himmel og havs uendelige visdom, lektor Dopplers kunnskap om historie og diverse vitenskaper, prøver de nå å resonnere seg fram til hvor Sug Lut kan befinne seg. 

- Har dere i det hele tatt fått noe livstegn fra henne siden hun ble røvet av barnevernet? spør Marriet. De husker på det forvirrede gulpe-innlegget Sug Lut hadde lagt ut på forumet. Marriet scroller nedover forumet som ser underlig tomt og trist ut uten den strie strømmen av fornærmelser som pleier å være der. Så finner hun igjen innlegget. - Maglarp!!  Hun er i Maglarp!!  Det ligger jo rett her borte! 

I ei grøft utenfor Maglarp ligger Sug Lut i en krøll. Jesusbarn-kostymet varmer dårlig, og bålet har sluknet for lengst. Hun har begynt å få feberfantasier, som i et mareritt ser hun for seg mennesker som fråtser i kapteinens fylte rødspette og løvbiff til julemiddag, mens de heller innpå med litago jordbærmelk. Hun grøsser og ynker seg svakt, men har ikke krefter til å kjempe imot de vonde synene. 

Fantasiene øker på, og da hun ser en buss full av dib-damer, skjønner hun at hun er på vei over i det hinsidige. Hun rekker å gruble litt over om hun er kommet til himmelen eller helvete før rullegardina går ned og alt blir sort...

Oioi. Går dette bra, da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke julekveld før Luten er i sikkerhet ❤️ En mer dramatisk desember har vi vel knapt nok hatt her på DIB 😱 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, her kjennes det ikke ut som Det kimer nå til julefest,  mer som For whom the bell tolls. Redda Joppe slutter alltid godt, men her ligger jeg, mer död enn levande! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, sug lut skrev:

Ooo men må hører jeg da virkelig Titi Suru i det fjerne, yummy redning på gang? 

Helt korrekt, vi tok med kjekkeste ulven på veien. Må holde han skjult i bussen da de anonyme Dibhønene kommer til å rive han i filler om de ser han. 

Endret av frk Nilsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper luten ikke har valpet i natten.

Titi suru har tross alt et rykte på seg. Nå må vi finne luten og komme oss hjem før svoren slagner.  Mulig å stoppe for en burger på veien?  Ribbe er ikke godt.

 

Anonymkode: 8f948...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Himmel og hav skrev:

La oss sende varme tanker alle sammen! Kanskje det kan lunke opp den forfrosne Jesusluten i grøfta? 

Det hjelper masse. Og en passerende polakk ga meg et julekort, gammeldags på papir med julekirkebilde - DET varmet også, langt ned i de lodne tærne mine, og nesepelsen dirret av juleglede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor nådde ikke spidermamma og poste luke 24 før 1. Juledag. 

Mens Eli Rygh og andre barnetv helter sikkert tar dette som et tegn på at hun prioriterer barn, hus og besøk og velger sunne ting. 

Føler jeg for å spørre liker hun virkelig familien sin bedre enn oss? Selv har jeg nettopp lagt en spinnvill 2 åring som ligger i sengen og sier vil ikke sove, men står man opp 1 time før stå opp tid å skal være våken og spinnvill til langt etter leggetid.  Skal duppen soves for hvis ikke blir ho sur.

Eldste er behørig pasifisert med et nytt spill. Mor burde nok duppe hun og før innrykk av besteforeldre som kan drikke for mye hverdag hele året, men isteden velger å ta det den ene dagen hele familien er samlet. 

 

Jeg drikker selv og ser ikke noe galt i at barna ser det, men ikke så mye når barna er der. Hvem var det forsåvidt som fant ut at akevitt var en god ide. Folk drikker da normalt ikke brennvin til middag og tåler det gjør de jo heler ikke. 

 

Håper luten koser seg med kortet sitt og ikke bærer nag hvis ribbetiden går forbi mens hun ligger der  i grøfta

Anonymkode: 8f948...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luke 24

- Luten!! Luten!! Er det liv i deg, Luten?  

Mrs Meisebolle rister i den livløse bylten. Kan det være for sent?? 

De diskuterer om det kanskje er på tide å ringe ambulanse. - Vent litt! sier Lillagorilla. Jeg har en ide...

De finner frem den spesiallagde tråden som de forberedte til Sug Luts tilbakekomst og begynner å lese den høyt, det ene provoserende innlegget etter det andre. En anonym bruker blir inspirert og improviserer et innlegg som kombinerer lavkarbohysteri, vaksineskepsis og manglende julekortskriving i ett og samme svar.

Da! Endelig rykker det til! Sug Lut mumler 'Ta deg en glutenfri bolle, din pokkers infantile, tradisjonsdrepende,  urtetedrikkende bæsj!'

- HURRA! Luten er tilbake! Hele bussen jubler! Nå får de det travelt. For ennå har de et problem som må løses. De må skaffe penger til julespriten. Sug Lut overhører diskusjonen og mumler at hun har løsningen på dette også. Hun vet jo om en bil som står parkert like i nærheten, med bagasjerommet fullt av polsk hjemmebrent! Hele bussen jubler igjen!

De kjører og henter den polske spriten, og nå kan det endelig bli jul! 

Kira og Ann Christin har hørt på hele den lange historien, og nå forstår de også hvorfor ingen først kunne huske hva som hadde skjedd. Polsk hjemmebrent er kraftige saker. 

De klarer ikke lenger å være strenge. Men de er litt fornærmet for at de ikke fikk være med på turen. Men så får de smake litt på polakkspriten og et par julekuker, og da kommer de straks i bedre humør. 

Nå kan det endelig bli julefeiring. Smelly Catering stiller med julemat, en anonym bruker har fortsatt et lite lager med hyllebærsaft. AmaNdine tryller fram en sjuretter med chateau de la confiture avec chapelure de croissant et de jambon haricot con des chaussures. Det blir et riktig festmåltid! 

En anonym bruker lurer på om den polske spriten er glutenfri. En annen lurer på om det er innafor å invitere fastlegen sin til julefeiring med familien. En tredje har en mann som kanskje bør hives på huet og ræva ut. Det blir heftige 5-siders diskusjoner rundt bordet. Akkurat som det skal være. GOD jul! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei riktig god jul til Spidermama og takk for årets beste kalender ❤️

Og god jul til alle dykk som sørgar for verdas beste tidsfordriv, både de som brukar nick og ein blir litt kjent med og alle dei fine anonyme. Og også dei kjipe anonyme. Dei tre gruppene er vel ganske overlappande. Uansett, takk for året som har gått og alt vel i det nye som kjem 🎄🎅❄️❤️🍫🌨️☃️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har reddet julen spidermamma! Du er amazing. God jul til deg og god jul til alle dere som holder koken her inne. Håper vi sees mer og mer i tiden fremover 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Amazing! Det er du virkelig!

God jul kjære dibbedamer! 

Dere gjør jaggu livet mindre kjedelig 😘

Endret av oslofrk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for årets julekalender!!! 

Kan melde at både jeg og nærmeste slekt har overlevd julen i år også! 

Gledelig jul alle sammen! - både de som er på bussen og alle andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kan jeg puste lettet ut!

Må bare passe på å ikke puste så hardt og brått når jeg puster letter ut, for om jeg sitter ved et dekket bord, kan magen skyte så hardt ut at den velter hele bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...