Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #76 Skrevet 27. november 2018 På 26.11.2018 den 20.27, Anonym bruker skrev: For meg så er jula veldig veldig viktig. jeg har fri 24 og 25 men det og skulle kjøre bil i 6t den 24 det gjør jeg ikke for det blir ikke noe tid igjen med familien da jeg må reise tidelig dagen etterpå. Så når alle andre på jobben får sine oppfylt men ikke jeg så er det helt greit? Jeg har også snakket med fagforbundet og de er ikke særlig glade for og høre dette. Nå har det seg sånn at noen skal gifte seg på jobben, da fikk vedkommende beskjed om og utsette bryllupet så det er også greit og si av en sjef. Det er da også greit og si av en seg at når du har mista noen i familien så får du ikke fri til og reise i begravelsen? Anonymkode: e87ef...b84 Spør om du kan ta tidlig vakt den 23 og senvakt den 26 kanskje? Da kan du dra rett etter jobb den 23. Eller om du kan få en dag fri uten lønn, hvis du skylder timer? Si du kan jobbe nyttårsaften eller 17 mai i stede?. Men i utgangspunktet bør du være litt glad for at du alt har fått fri den 24 og 25. Det er jo mange som må jobbe de dagene også, som kanskje heller ikke har veldig lyst. Anonymkode: ddca9...863
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #77 Skrevet 28. november 2018 19 timer siden, Fru Banderas skrev: Hvilke krav? Turnus er turnus, og noen må jobbe! Pasientene skulle nok helst vært hjemme med familien sin de og, men sånn er nå det. Det er veldig urimelig å kreve å få fri igjen, slik at andre, som kanskje jobbet julen i fjor også, igjen må jobbe julen i år fordi de som skulle gjort det velger å feige ut. Noen må jobbe i jula.,men vi får no alltid beskjed i veldig god tid. Og det er uproft å ikke nevne timer man skylder det året det gjelder. Ta det fram to år senere er jo helt bak mål Anonymkode: e0b1d...f27
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #78 Skrevet 28. november 2018 På 26.11.2018 den 20.21, Anonym bruker skrev: Men synes dere det er greit at sjefen kommer 3 år senere og forteller at jeg skylder de jobb timer? Dette er noe som hun skulle nevn for lenge siden sånn at jeg da kunne jobba de timene inn til og få ordna det med jula i år. Anonymkode: e87ef...b84 Dette står i personalportalen og på lønnsslippen din, og er noe du skal holde styr på selv. 🤷🏻♀️ Arbeidsgiver har sin fulle rett til å gjøre det de gjør -bare hør med sykepleierforbundet eller et annet forbund du har del i. Du sier du har snakket med mange på jobben og klaget din nød -ikke lurt. Tenk på hvordan du fremstiller deg selv. 90% av de du klager til nå nikker og trøster, men himler med øynene når du går fordi dette er noe du skal følge med på. Har jobbet i helsevesenet i 18år, og hver eneste julaften de første 10 for at andre med barn skulle få fri. Når jeg fikk barn fikk man ikke takk for det, for å si det sånn Jeg måtte jobbe min første sønn sin første julaften og romjul. Husker det var så trist der og da -men ser at det er nå når de er større at det betyr mer (for de!). Så nå sørger jeg for at regnskapet er i orden innen august, og er første til å sende inn jobbønsker når det åpner seg -Og får det stort sett som jeg ønsker, og hvis ikke så hender det vi får til internbytter. Anonymkode: 66d49...78a
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #79 Skrevet 28. november 2018 ...og du, prøv å se på det sånn her -De som du skal pleie/møte i julen vil i allefall heller være sammen med familiene sine en på sykehus/Lgv/institusjon/alene hjemme(hjemmesykepleien)/akutt skadde (velg utifra hvor i helsevesenet du jobber), og da er det jo godt at de kan møte akkurat deg som vil prøve å gjøre den tiden dere er sammen til den beste for dere begge. Sånn tenker jeg. At jeg kan hjelpe både pasienten å meg til å få en fin jul, på tross av hvor vi er. Varme og omtanke. Da blir vaktene gode, og julefølelsen sitter godt etterpå når man føler at man gjør godt. Gå for all del ikke sur på jobb fordi du må verre der. -Du valgte jobben, pasientene valgte ikke deg! ps hvis du sykemelder deg nå de vaktene så kan arbeidsgiver etterprøve det, og gi advarsel om du lyver og blir avslørt. (Smarte folk har gjort det før, og blitt sagt opp på bakgrunn av info på sosmed.😏) Anonymkode: 66d49...78a
Gjest Marihønne Skrevet 28. november 2018 #80 Skrevet 28. november 2018 Tenk deg hvor skummelt det hadde blitt hvis alle i helsevesenet hadde samme innstilling... forstår det er en liten nedtur å jobbe i jula, men det er mange andre yrker som man kan utdanne seg til hvis dette blir for ille
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #81 Skrevet 28. november 2018 22 timer siden, Hjertefru skrev: Sikkert barnslig av meg, men du greide å provosere meg med det hoverende svaret til hi. Du vet nada om hvordan det er å sette seg i bilen og kjøre på jobb når mann og barn pynter seg og julematen putrer på komfyren. Neste gang foreslår jeg at du avstår fra å svare i tråder der du åpenbart har null å bidra med annet enn å gjøre hi enda mer deprimert. Jeg skjønner hi til en viss grad. Har selv vært lei meg pga mye jobb i høytider. Og før du kommer med leksa om at vi har valgt det selv skal du vite at det er ikke alt man skjønner når man velger yrke som ung. Jeg fex skulle ikke ha barn. I dag har jeg 4, som jeg måtte forlate julaften i fjor. Heldigvis har jeg fri på ettermiddag i år. Jeg har også en god sjef og gode kolleger, og vi deler på de belastende vaktene. Jeg vet såpass om å "forlate putrende gryte" at jeg helt bevisst ikke valgte et yrke med turnus! Svaret mitt er ikke en "hovering", men en realitetsorientering som burde vært unødvendig! Anonymkode: cb9d4...b8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå