Gå til innhold

føler jula er ødelagt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen må jobbe i jula og i år var det din tur. Selv har jeg akuttvakt hele julen. Det er dritt, men sånn er det. Neste år er det noen andre sin tur🎉😃

Anonymkode: 63fc4...4cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sansynlig vis har det stått på en lønnsslipp eller noe.

Anonymkode: 3f383...3a2

Det er det jeg driver og sjekker ut også.

Anonymkode: e87ef...b84

Skrevet

I alle dager. Man kan bli skuffet og lei seg, men å være deppa i hele desember er bare latterlig. Jeg jobber også i helsevesenet. Jeg fikk ingen av ønskene mine oppfylt i år. Sånn er det. Da er det min tur neste år. 

Det at du vurderer sykemelding er bare tragisk. Hvis alle hadde like slett arbeidsmoral som deg ville det blitt vanskelig å være pasient i jula. Slep deg ut av selvopptattheten, takk for at du har helsa og ikke er pasient og kom deg på jobb i jula selv om du er glad i jula. Makan til oppførsel fra voksne folk.

Anonymkode: 3e097...7fb

Skrevet

Sånn er det i helsevesenet. Og i politiet, hos hjemmetjenesten, brannmenn, meteorologer. Det er flere yrker der en jobber turnus, og dermed jobber i julen eller nyttår.

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er tragisk. 

Anonymkode: 1da86...642

Takk for det :)

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For meg så er jula veldig veldig viktig. jeg har fri 24 og 25 men det og skulle kjøre bil i 6t den 24 det gjør jeg ikke for det blir ikke noe tid igjen med familien da jeg må reise tidelig dagen etterpå. Så når alle andre på jobben får sine oppfylt men ikke jeg så er det helt greit?

Jeg har også snakket med fagforbundet og de er ikke særlig glade for og høre dette. 

Nå har det seg sånn at noen skal gifte seg på jobben, da fikk vedkommende beskjed om og utsette bryllupet så det er også greit og si av en sjef. Det er da også greit og si av en seg at når du har mista noen i familien så får du ikke fri til og reise i begravelsen?

Du har fri 24 og 25? Men da har du jo fri på julaften og 1 juledag? 

Du kan kjøre lillejulaften eller tidlig julaftens morgen. Kjør klokken 8 om morgenen, så er du der kl 14. Da har du hele ettermiddagen og kvelden. Så kan dere kose dere 1 juledag også. 

Evt fly?

Anonymkode: 148ea...842

Skrevet

Det er ingen som sier at du ikke kan/skal ha følelser, men det mange reagere på er at det virker som dine følelser er i overkanten. Kjipt du ikke fikk innvilget dine ønsker, men livet er ikke retterdig. Du har muligheten til å takle dette som et voksent menneske: være ergelig, men akseptere realiteten og gjøre det beste ut av det eller takle dette som et trassigt barn som vil klage, gråte og motsette seg realiteten.

Er enig i at din sjef burde ha sagt fra angående de skyldige timer mye før og tenker at dette kan du godt bringe opp på en saklig måte.

Når det er sagt så har du jo fri til jul. Både juleaften og 1. juledag. Tenk på at noen andre jobber disse dagene hvor alle sitter å koser seg.

Og så til neste år er det kanskje noe å overveie å søke om ferie i god tid før jul. Dersom du har ferie tilgode i desember er jo din arbeidsgiver interessert i at den bir avviklet fremfor den blir overført.

Anonymkode: 7fc21...1cd

Skrevet

At du blir skuffa skjønner jeg, men sånn er det nå engang.

Jeg er selv butikksjef og jobber julaften annenhvert år, i romjulen må vi rigge salgskampanjen som starter til nyttår og ta oss av byttingen etter jul. Annenhvert år tar jeg fri julehelga, men annehvert år jobber jeg til og med julaften.

Når man har sånne jobber som oss kan man ikke bli dødelig skuffet over å måtte jobbe i jula, det er bare sånn det er.

Men du kan jo ta ut litt ferie etter jul og reise en uke på vinterferie til familien din? Så har du noe å glede deg til.

Neste år er det din tur til å ta ut litt ferie i jula, men du kan ikke regne med å gjøre det hvert år.

Anonymkode: bf71e...80b

Skrevet

Du har selv valgt å jobbe i helsevesenet,og dermed har du selv valgt å jobbe jul,nyttår,påske,17.mai osv osv. Det er ingen andre som har gjort dette valget for deg. 

Jeg ønsker å vite hvem du mener skal jobbe i romjula hvis ikke du skal gjøre det? De som har jobbet julaften og 1 juledag(som du har fått fri)? Noen andre? De som jobbet i fjor,og året før der osv? Ingen? Skal vi bare be pårørende ta sine hjem i jula,og stenge sjappa?

Anonymkode: e0276...8ce

Skrevet

Men om du har fri julaften og 1.dag i år må du vel regne med å jobbe disse dagene neste år?

Skjønner at du gjerne ville hatt en uke ferie og ikke fikk det, men du fikk jo fri julaften og førstedag. En uke ferie midt i jula må du jo nesten regne med at det tar noen år mellom hver gang du får.....

Anonymkode: bf71e...80b

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

For meg så er jula veldig veldig viktig. jeg har fri 24 og 25 men det og skulle kjøre bil i 6t den 24 det gjør jeg ikke for det blir ikke noe tid igjen med familien da jeg må reise tidelig dagen etterpå. Så når alle andre på jobben får sine oppfylt men ikke jeg så er det helt greit?

Jeg har også snakket med fagforbundet og de er ikke særlig glade for og høre dette. 

Nå har det seg sånn at noen skal gifte seg på jobben, da fikk vedkommende beskjed om og utsette bryllupet så det er også greit og si av en sjef. Det er da også greit og si av en seg at når du har mista noen i familien så får du ikke fri til og reise i begravelsen?

Så du ønsket ikke fri 24 og 25 desember da? Det var helt tilfeldig at du fikk fri de dagene?

Anonymkode: 9acf2...e1a

Skrevet

Hvor mye fri ønsker du da? Du har vel en turnus å forholde deg til?

Jeg skjønner ikke problemet her jeg, tydeligvis. 

Skrevet

Stakkars liten... Du har fått fri de to viktigste juledagene og sutrer for at du må jobbe i romjula??? Og orker ikke å reise til familien fordi du ikke får nok tid? Lei for å si det, men det er nok på tide at du vokser opp. 

Anonymkode: 009cf...d6a

Skrevet

Hvis du ikke er så interessert i å ha fri den 24. og 25. Er det sikkert ikke vanskelig å finne noen som vil bytte.

Anonymkode: 3f383...3a2

Skrevet

Skjerp deg!!!! Du er DEPRIMERT????? fordi du ikke får ønskene dine oppfylt??? Virkelig? VET du hva det vil si å være deprimert??? 

Det er Ditt ansvar å sørge for å jobbe inn vaktene du skylder. Det er så mye enklere for deg å passe på dine vakter, enn at et menneske skal passe på samtlige ansatte sine vakter. 

Ta deg sammen! Dessuten, ungen din er 2 år. Det går over!

Anonymkode: d7e8a...6e5

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men synes dere det er greit at sjefen kommer 3 år senere og forteller at jeg skylder de jobb timer? Dette er noe som hun skulle nevn for lenge siden sånn at jeg da kunne jobba de timene inn til og få ordna det med jula i år. 

Merkelig argument, og du hadde sikkert ikke fått fri i år uansett. Men stå på og gjør en god jobb videre, så har du et veldig godt argument for fri neste år. 

Anonymkode: 63ed5...c3d

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjerp deg!!!! Du er DEPRIMERT????? fordi du ikke får ønskene dine oppfylt??? Virkelig? VET du hva det vil si å være deprimert??? 

Det er Ditt ansvar å sørge for å jobbe inn vaktene du skylder. Det er så mye enklere for deg å passe på dine vakter, enn at et menneske skal passe på samtlige ansatte sine vakter. 

Ta deg sammen! Dessuten, ungen din er 2 år. Det går over!

Herregud da menneske!! Ha et snev av empati. Hvis hun er på kanten til deprimert fra før av, så kan helt sikkert dette føles blytungt akkurat nå.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud da menneske!! Ha et snev av empati. Hvis hun er på kanten til deprimert fra før av, så kan helt sikkert dette føles blytungt akkurat nå.

Nei, sånne sutrefolk har jeg ikke empati for!

Skrevet

Du har jobbet flere år i helsevesenet og er forundra over at du må jobbe i jula? Når mener du at du skulle jobbe da? 

Skrevet

Men i alle dager!! Hvis jula er så sinnsykt viktig, hvorfor i huleste velger du en jobb der du må jobbe i jula??? Det kom vel ikke som en bombe nå? Jeg kunne ikke drømt om å jobbe i jula, derfor har jeg aldri tenkt tanken på en jobb i helsevesenet. Jeg valgte derimot lærer, som er helt perfekt! Nesten 3 ukers juleferie!!!

Anonymkode: cb9d4...b8a

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men i alle dager!! Hvis jula er så sinnsykt viktig, hvorfor i huleste velger du en jobb der du må jobbe i jula??? Det kom vel ikke som en bombe nå? Jeg kunne ikke drømt om å jobbe i jula, derfor har jeg aldri tenkt tanken på en jobb i helsevesenet. Jeg valgte derimot lærer, som er helt perfekt! Nesten 3 ukers juleferie!!!

Tre uker? Jøss, hvordan får du til det? 12 dager har jeg. 

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tre uker? Jøss, hvordan får du til det? 12 dager har jeg. 

Siste dag før jul er 21.12., skolen starter 07.01. Fantastisk!!

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Siste dag før jul er 21.12., skolen starter 07.01. Fantastisk!!

Siste dag 20.12. Skulle det stå....

Skrevet

Men kjære vene! Du har valgt et yrke som innebærer å måtte jobbe alle dager i året, enten det er jul eller en vanlig torsdags kveld! Og du har jo fri på selve julaften og 1.juledag også skriver du at du ikke har fått innvilget noen av ønskene dine? Så du hadde ikke søkt om fri 24 og 25? Var bare helt tilfeldig at du fikk fri? Og så blir du liksom så deprimert at du vurderer å sykemelde deg? Skjerp deg! 

Anonymkode: ba5d9...756

Skrevet

Det jeg stusser på her er de timene du må jobbe inn, dette ville jeg bedt om skriftlig utskrift / forklaring på hva kommer av. Og begrunnelse skriftlig for hvorfor de kommer med dette så sent. 

Jeg hadde også tatt dette via fagforeningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...