Anonym bruker Skrevet 26. november 2018 #1 Skrevet 26. november 2018 Jeg jobber i helsevesenet. Nå nærmer det seg jul og alle vil feire den med familien. For meg så er jula veldig viktig. På jobben skulle vi sette opp jule ønsker, jeg satt opp mine ønsker og fikk vite nå før helga at jeg ikke får noen av ønskene mine og det var fordi jeg skylte noen arbeids timer. Når jeg spørte hva det kan være så fikk jeg vite at det var helt tilbake til 2015 og 2016. Det med at jeg får vite dette nå rett før jul gjorde meg forbanna og deprimert, jeg synes det er utrolig dårlig gjort av sjefen min og komme med dette nå når ho kunne salt ifra om dette for noen år siden, så jeg er rimelig forbanna og deprimert, har gått og vert lei meg og deprimert helt siden jeg fikk vite det, humøret mitt er så langt nede som det kan være og jeg har rett og slett gråter en del. Hva ville du gjort om du var i mine sko? Har snakka med mange på jobben og de er oppgitt over min situasjon. Noen mener jeg skal gå til høyere makter, noen mener jeg bare burde sykemelde meg. Nå har det seg sånn at familien min bor 6t unna meg og jeg ser de nesten Alldrig da det er 0 rom for og reise nesten. Jeg har en unge på snart 2 år som jeg veldig ville tatt med og feira jul med. Og jeg vil ikke gå rundt og være deprimert i jula. Anonymkode: e87ef...b84
Anonym bruker Skrevet 26. november 2018 #2 Skrevet 26. november 2018 Seriøst, du må ta deg sammen, verden går ikke under selv om du må jobbe en jul. Sykmelde deg fordi du ikke fikk juleønskene dine innfridd, det er så bak mål at jeg har ikke ord Anonymkode: 9acf2...e1a
Anonym bruker Skrevet 26. november 2018 #3 Skrevet 26. november 2018 Inviter familien til deg da vel. Da har du til og med barnevakt mens du er på jobb. Anonymkode: 3f383...3a2
Anonym bruker Skrevet 26. november 2018 #4 Skrevet 26. november 2018 Sånn er det bare å jobbe i helsevesenet.. I er det din tur. Jeg jobber stort sett hver jul, i år skal jeg jobbe natt til 1.og natt til 2.juledag. Og nattevakter helgen før nyttår..Selv om jeg bare har 76%stilling. Anonymkode: 22eb7...904
Anonym bruker Skrevet 26. november 2018 #5 Skrevet 26. november 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Sånn er det bare å jobbe i helsevesenet.. I er det din tur. Jeg jobber stort sett hver jul, i år skal jeg jobbe natt til 1.og natt til 2.juledag. Og nattevakter helgen før nyttår..Selv om jeg bare har 76%stilling. Anonymkode: 22eb7...904 75% Anonymkode: 22eb7...904
Anonym bruker Skrevet 26. november 2018 #6 Skrevet 26. november 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Sånn er det bare å jobbe i helsevesenet.. I er det din tur. Jeg jobber stort sett hver jul, i år skal jeg jobbe natt til 1.og natt til 2.juledag. Og nattevakter helgen før nyttår..Selv om jeg bare har 76%stilling. Anonymkode: 22eb7...904 Nettopp, sånn er livet i helsevesenet.. ☺ Anonymkode: 38997...19a
Anonym bruker Skrevet 26. november 2018 #7 Skrevet 26. november 2018 Altså, hvis du sykemelder deg etter å ha fått avslag på fru, blir du med rette, den minst populære arbeidstakeren de har. Da kan du i hvert fall glemme good will senere Anonymkode: 713a2...973
Anonym bruker Skrevet 26. november 2018 #8 Skrevet 26. november 2018 1.juledag og 2.juledag hadde det ikke gjort noe som helst å jobbe,men julaften er hvertfall helllig for min del! Er så glad jeg har en jobb der vi er stengt på julaften. Anonymkode: 6680e...b11
beef sister Skrevet 26. november 2018 #9 Skrevet 26. november 2018 Det kalles å være nedstemt, ikke deprimert. Dere får feire en annen dag? Altså... Ja, det er kjipt, men slik er det jo i jobben din. Du kan ikke alltid slippe unna.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2018 #10 Skrevet 26. november 2018 Men synes dere det er greit at sjefen kommer 3 år senere og forteller at jeg skylder de jobb timer? Dette er noe som hun skulle nevn for lenge siden sånn at jeg da kunne jobba de timene inn til og få ordna det med jula i år. Anonymkode: e87ef...b84
Anonym bruker Skrevet 26. november 2018 #11 Skrevet 26. november 2018 Du er deprimert x 4 for at du må gjøre jobben din? Du vil gå til høyere makter (tror ærlig talt Gud eller Allah har andre ting å fokusere på med krig og ebola og aids og sånn, altså) og vurderer å sykemelde deg (på hvilket grunnlag? At du er lei deg?) Ta deg sammen og voks opp. Og frisk opp rettskrivingen din. Anonymkode: 1e4a0...e6e
Anonym bruker Skrevet 26. november 2018 #12 Skrevet 26. november 2018 For meg så er jula veldig veldig viktig. jeg har fri 24 og 25 men det og skulle kjøre bil i 6t den 24 det gjør jeg ikke for det blir ikke noe tid igjen med familien da jeg må reise tidelig dagen etterpå. Så når alle andre på jobben får sine oppfylt men ikke jeg så er det helt greit? Jeg har også snakket med fagforbundet og de er ikke særlig glade for og høre dette. Nå har det seg sånn at noen skal gifte seg på jobben, da fikk vedkommende beskjed om og utsette bryllupet så det er også greit og si av en sjef. Det er da også greit og si av en seg at når du har mista noen i familien så får du ikke fri til og reise i begravelsen? Anonymkode: e87ef...b84
Anonym bruker Skrevet 26. november 2018 #13 Skrevet 26. november 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men synes dere det er greit at sjefen kommer 3 år senere og forteller at jeg skylder de jobb timer? Dette er noe som hun skulle nevn for lenge siden sånn at jeg da kunne jobba de timene inn til og få ordna det med jula i år. Anonymkode: e87ef...b84 Sansynlig vis har det stått på en lønnsslipp eller noe. Anonymkode: 3f383...3a2
Anonym bruker Skrevet 26. november 2018 #14 Skrevet 26. november 2018 Du er tragisk. Anonymkode: 1da86...642
Anonym bruker Skrevet 26. november 2018 #15 Skrevet 26. november 2018 Er vokst opp med en mor som jobba i helsevesenet og mange en julaften. Enten så kom hun hjem etter endt formiddagsvakt og jeg og pappa hadde begynt å forberede til kvelden. Eller så dro hun mens vi satt med gavene. Jul ble det likevel😊 Du har valgt en utdanning der det er jobbing helg/ rød dager og da må du forholde deg til det. Men når det er sagt så synes jeg at timene du skylder, skulle de ha sagt fra om for lenge siden. Anonymkode: 96186...bd5
beef sister Skrevet 26. november 2018 #16 Skrevet 26. november 2018 2 minutes ago, Anonym bruker said: For meg så er jula veldig veldig viktig. jeg har fri 24 og 25 men det og skulle kjøre bil i 6t den 24 det gjør jeg ikke for det blir ikke noe tid igjen med familien da jeg må reise tidelig dagen etterpå. Så når alle andre på jobben får sine oppfylt men ikke jeg så er det helt greit? Jeg har også snakket med fagforbundet og de er ikke særlig glade for og høre dette. Nå har det seg sånn at noen skal gifte seg på jobben, da fikk vedkommende beskjed om og utsette bryllupet så det er også greit og si av en sjef. Det er da også greit og si av en seg at når du har mista noen i familien så får du ikke fri til og reise i begravelsen? Anonymkode: e87ef...b84 Hvem skal jobbe for at du skal ha fri, da? Du har jo en turnusjobb. Da risikerer du at du må jobbe når det er jul. Når det gjelder hvorvidt du skylder timer eller ikke, er jeg enig i at det er en merkelig ting å komme med etter flere år. Synes det høres veldig merkelig ut. Men jeg synes ikke det er rart at du må jobbe noen dager i julen. Du kan ikke alltid få det slik du ønsker, og må jobbe med å tenke at verden ikke raser bare fordi du ikke får feiret med storfamilien.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2018 #17 Skrevet 26. november 2018 Trodde faktisk at alle skulle få noen ønsker oppfylt, trodde det var derfor man fikk komme med ønsker. Hvordan jobbet du i fjord jul? Trodde det var vanligst å jobbe annenhver jul. Selv jobber jeg også turnus i helsevesenet, og tilbyr meg alltid å jobbe nyttårsaften kveld mot å få fri på julaften, da jeg jobber med mange som ikke har barn, og ønsker seg fri nyttårsaften. Om du har vært ansatt der i flere år, så kan det være greit om du skriver noe om hvordan du har jobbet de siste juler. Men nei, det er ikke greit å begrunne turnusen med at du skylder vakter for flere år siden. Med den begrunnelsen bør du kontakte fagforeningen. Eh, du har fri 24 og 25. Da kan du jo ikke klage. Start etter jobb 23. Spiller ingen rolle om du jobber tidlig eller sent da, og bruker halve natta på å kjøre, du får i hvert fall julaften med familien. Og når skal du på jobb igjen 26? Om du skal tidlig, så starter du etter middag den 25. Ser virkelig ikke problemet. Anonymkode: 19b32...ca7
Anonym bruker Skrevet 26. november 2018 #18 Skrevet 26. november 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men synes dere det er greit at sjefen kommer 3 år senere og forteller at jeg skylder de jobb timer? Dette er noe som hun skulle nevn for lenge siden sånn at jeg da kunne jobba de timene inn til og få ordna det med jula i år. Anonymkode: e87ef...b84 Noen må jo uansett jobbe i jula, og hadde det ikke vært deg, så hadde det vært noen andre Anonymkode: 9acf2...e1a
Anonym bruker Skrevet 26. november 2018 #19 Skrevet 26. november 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: For meg så er jula veldig veldig viktig. jeg har fri 24 og 25 men det og skulle kjøre bil i 6t den 24 det gjør jeg ikke for det blir ikke noe tid igjen med familien da jeg må reise tidelig dagen etterpå. Så når alle andre på jobben får sine oppfylt men ikke jeg så er det helt greit? Jeg har også snakket med fagforbundet og de er ikke særlig glade for og høre dette. Nå har det seg sånn at noen skal gifte seg på jobben, da fikk vedkommende beskjed om og utsette bryllupet så det er også greit og si av en sjef. Det er da også greit og si av en seg at når du har mista noen i familien så får du ikke fri til og reise i begravelsen? Anonymkode: e87ef...b84 Du har fri julften og 1 juledag, men klager over at du må jobbe i jula. Du har jo fri i jula. Når du jobber i helsevesenet, så hører det med å jobbe i jula, sånn er det bare. Har du aldri jobbet i jula før? Anonymkode: 9acf2...e1a
Anonym bruker Skrevet 26. november 2018 #20 Skrevet 26. november 2018 For å si det sånn,så har du ikke jobb i jula hvis du har fri 24 og 25. I helsevesenet er seinvakt julaften den mest belastende vakta iløpet av hele året, og må derfor fordeles på alle. Gled deg til du må jobbe seinvakt julaften,da kan du klage...eller ikke! Glad jeg ikke er din sjef!!! Anonymkode: e0276...8ce
Anonym bruker Skrevet 26. november 2018 #21 Skrevet 26. november 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: For å si det sånn,så har du ikke jobb i jula hvis du har fri 24 og 25. I helsevesenet er seinvakt julaften den mest belastende vakta iløpet av hele året, og må derfor fordeles på alle. Gled deg til du må jobbe seinvakt julaften,da kan du klage...eller ikke! Glad jeg ikke er din sjef!!! Anonymkode: e0276...8ce Glad jeg ikke er din sjef, Nå veit ikke du hvordan min sjef er da! Men jeg skjønner det på dere alle som skriver i innlegge mitt at vi mennesker har ikke lov til og ha følelser, er sånn det virker på dere fleste her som skriver det dere skriver med at jeg er glad jeg ikke er din sjef og se til og voks opp osv. Så om dere selv hadde stått i mine sko så hadde dere ikke følt noen ting da? bare vert kalde og akseptert at sånn er det. Anonymkode: e87ef...b84
Fru Banderas Skrevet 26. november 2018 #22 Skrevet 26. november 2018 Det handler ikke om at vi mener du ikke får ha følelser, men når du sitter her og skriver at du vurderer å sykmelde deg, da er det sånn at jeg tenker at du nesten burde hatt juling.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2018 #23 Skrevet 26. november 2018 Skjønner deg godt. Derfor sluttet jeg å jobbe som sykepleier. 😊 Anonymkode: 03750...134
Anonym bruker Skrevet 26. november 2018 #24 Skrevet 26. november 2018 7 minutter siden, Fru Banderas skrev: Det handler ikke om at vi mener du ikke får ha følelser, men når du sitter her og skriver at du vurderer å sykmelde deg, da er det sånn at jeg tenker at du nesten burde hatt juling. nesten burde hatt juling ja, takk for det :)👍 Anonymkode: e87ef...b84
Anonym bruker Skrevet 26. november 2018 #25 Skrevet 26. november 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skjønner deg godt. Derfor sluttet jeg å jobbe som sykepleier. 😊 Anonymkode: 03750...134 Godt noe skjønner meg:). Der på jobben min er det desverre ikke bare jeg som klager, der jeg jobber har det også slutta en god del med sykepleiere og helsefagarbeider. Og skjønner det godt, for er ufattelig mye og gjøre. Anonymkode: e87ef...b84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå