Gå til innhold

Flere enn meg som er lei miljødebatten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den mest effektive løsningen hadde nok vært å utvikle et luftbåret virus med ca 90% dødelighet og inkubasjonstid på over en uke, samt en effektiv vaksine. Vaksiner egen befolkning og spre viruset. Da vil de som overlever ha minst 10å år på å finne en løsning.

Det verste/beste er at det ikke er usannsynlig.

Anonymkode: 27894...f67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hele klimadebatten er ikke noe annet enn en fanatisk bløff, er så lei av dette hysteriet. Det har vært påvist langt høyere temperaturer og større forandringer tidligere i historien. Det eneste miljøfanatikerne på venstresiden har klart er og hjernevaske en hel generasjon.

Anonymkode: 2384e...e94

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hele klimadebatten er ikke noe annet enn en fanatisk bløff, er så lei av dette hysteriet. Det har vært påvist langt høyere temperaturer og større forandringer tidligere i historien. Det eneste miljøfanatikerne på venstresiden har klart er og hjernevaske en hel generasjon.

Det var da veldig til bastant innlegg. Jeg antar at du vet hva plankton er?

Anonymkode: 7fb4f...8dd

Skrevet
På 7. oktober 2018 den 23.11, Anonym bruker skrev:

Hjelper det ikkje om du er aldri så empatisk når mattilførselen tek slutt fordi det ikkje lenger er mogleg å drive jordbruk med tørke etterfylgt av flaum år etter år. 

Eller når klimaflyktningane kjem og vi må dele rikdomen vår. 

Eller når huset ditt flyt vekk i flaum, eller høgare havnivå. Eller bles vekk i superorkanar verda faktisk ikkje har sett før. 

Hjelper ikkje med empati når all fisken er borte pga søppel og varmare hav. 

Hjelper ikkje å tru at vi ikkje kjem til å kutte forbruket vårt. Før eller seinare kjem vi til å gjere det fordi økonomien går skeis når naturen går skeis. Betre å gjere det kontrolert, så kanskje vi kunne greie å redde planeten i same slengen. 

Anonymkode: e7e0e...393

Dette! 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det var da veldig til bastant innlegg. Jeg antar at du vet hva plankton er?

Jeg skriver hva jeg mener. Jeg hva plankton betyr, men hva har egentlig det med saken å gjøre da?

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er helt riktig at slike klimaforandringer er en syklus her på jorden, men poenget er at det går mye, mye fortere enn det skal om den hadde vært naturlig uten påvirkning fra oss mennesker. Jeg blir matt og trist av det fremdeles finnes slike som deg, som er så blind og dum at man klarer å lire av seg sånt som det der!

Anonymkode: c8134...345

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skriver hva jeg mener. Jeg hva plankton betyr, men hva har egentlig det med saken å gjøre da?

Du skriver hva du mener men har ikke satt deg inn i dette? Kan du så forklare hva plankton er?

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er jaggu meg rimelig lost in space. Det verste og skumleste er at du ikke er alene. 

Anonymkode: a553e...e94

Skrevet

Du er jaggu meg rimelig lost in space. Det verste og skumleste er at du ikke er alene. 

Anonymkode: a553e...e94

Kanskje space blir hennes neste adresse?

Skrevet

Det finnes ingen reelle bevis som støtter teoriene om at "miljøforandringer" er menneskeskapte, derimot så finnes det beviser for at det var langt høyere temperaturer og høyere/lavere vannstand og saker som i dag kalles for miljøkatastrofer på kloden vår før menneskearten ble utviklet, og at jorda har vært i forandring siden dag 1. Men dette har miljøentusiastene ikke noen gode forklaringer på.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er helt riktig at slike klimaforandringer er en syklus her på jorden, men poenget er at det går mye, mye fortere enn det skal om den hadde vært naturlig uten påvirkning fra oss mennesker. Jeg blir matt og trist av det fremdeles finnes slike som deg, som er så blind og dum at man klarer å lire av seg sånt som det der!

Klimaforandringer både her på jorden og på andre planeter forandres med tiden, hvis meg noen seriøse beviser som støtter ditt utsagn om at forandringene på jorden "går mye, mye fortere" pga av mennesker. Jeg synes at det trist og lese kommentarer fra sånne enøyde mennesker som deg.

Skrevet

Det finnes ingen reelle bevis som støtter teoriene om at "miljøforandringer" er menneskeskapte, derimot så finnes det beviser for at det var langt høyere temperaturer og høyere/lavere vannstand og saker som i dag kalles for miljøkatastrofer på kloden vår før menneskearten ble utviklet, og at jorda har vært i forandring siden dag 1. Men dette har miljøentusiastene ikke noen gode forklaringer på.

Plastproblemet er menneskeskapt, ingen tvil om det! Oljesøl er menneskeskapt! Forurensing i lufta og press på havet, samtidig, det er skummelt det! Alt dette er menneskeskapt! Felling av trær og opprydding, man skal ikke engang fjerne de veltede trær etter stormer, fordi de vil være grobunn for nytt liv. Få som vet dette! Plankton som lever i vann og hav sørger for 50 % av den lufta vi puster inn og folk vet ikke engang hva plankton er! Plankton er en truet art, akkurat som korallrev! Se for deg at all plankton forsvinner og at du vil måtte hoppe over annenhver "pust" du tar. Uten plankton, hm. hvem vet!

Skrevet

Poenget er at Norges bidrag opp mot de store gutta har ingen betydning. Men det er vanskelig å svelge for miljøforkjemperne. Sjokkerende at folk tror at det lille Norge prøver å gjøre betyr noe når hundrevis av millioner/ milliarder faktisk ikke gjør en dritt! 

Dette har ingenting å gjøre med kildesortering eller at to stykker på Kampen sykler til jobb hver dag. Eller at Oslo kommune har fjernet 2000 parkeringsplasser i byen. Er det noen her som kan geografi? Og vet hvem som sørget for bequerell forekomst i norsk liv og natur fram til dags dato? Hvem er naboen vår? Hvem har den egentlige makta i verden? Det er ikke lille Norge i hvert fall. 

Klart det er fint at vi satser på el- løsninger på båt, sykkel og biler, vi kjøper produkter som forurenser dobbelt så mye enn fossilt, pga produksjon, og at utvinningen av kobolt skjer ved barnehender inne i gruvene i Kongo, det betyr ingenting! Vi er så opplyste! Selvgode! 

Anonymkode: 1d9f2...3c6

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Poenget er at Norges bidrag opp mot de store gutta har ingen betydning. Men det er vanskelig å svelge for miljøforkjemperne. Sjokkerende at folk tror at det lille Norge prøver å gjøre betyr noe når hundrevis av millioner/ milliarder faktisk ikke gjør en dritt! 

Dette har ingenting å gjøre med kildesortering eller at to stykker på Kampen sykler til jobb hver dag. Eller at Oslo kommune har fjernet 2000 parkeringsplasser i byen. Er det noen her som kan geografi? Og vet hvem som sørget for bequerell forekomst i norsk liv og natur fram til dags dato? Hvem er naboen vår? Hvem har den egentlige makta i verden? Det er ikke lille Norge i hvert fall. 

Klart det er fint at vi satser på el- løsninger på båt, sykkel og biler, vi kjøper produkter som forurenser dobbelt så mye enn fossilt, pga produksjon, og at utvinningen av kobolt skjer ved barnehender inne i gruvene i Kongo, det betyr ingenting! Vi er så opplyste! Selvgode! 

Hvem mener du er de store gutta? Trump? SJokkerer det deg at lille Norge prøver å utrette noe? Snakker du om hundrevis av millioner mennesker og hundrevis av milliarder? Det var isåfall et høyt tall. Innlegget ditt er vanskelig å forstå.

Norge er et av verdens rikeste land og kan få utført mye. Sjokkerer det deg?

Skrevet

Kanskje menneskeheten er forutbestemt at skal utslettes? Kanskje dette er en naturlig prosess? Og vi kan ikke stoppe det? Sola er en stjerne som faktisk en dag dør, slik alle stjerner gjør en dag. Menneskene kommer til å dø alle en dag. Det er jo et faktum. HVIS sola er ei stjerne? Har vi reist inn i dens kjerne og sjekket? 

Naturen gjør sitt, og vi mennesker gjør vårt, slik vi alltid har gjort. Det er intet nytt under solen. Det nytter ikke enn hvor mye dere skriker om regnskogen og klimautslipp. Vi mennesker kan ikke måle slike enorme krefter, ingen kan påvise med 100% sikkerhet at alle endringene i klimaet er menneskeskapt. Det kom og gikk istider, enorme forandringer på jorda, kontinenter delte seg, osv, og ingenting av det var menneskeskapt. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvem mener du er de store gutta? Trump? SJokkerer det deg at lille Norge prøver å utrette noe? Snakker du om hundrevis av millioner mennesker og hundrevis av milliarder? Det var isåfall et høyt tall. Innlegget ditt er vanskelig å forstå.

Norge er et av verdens rikeste land og kan få utført mye. Sjokkerer det deg?

Kina, India, USA, Gulflandene og dem de samarbeider med ++++ 

Norge kan bidra her hjemme, men ikke i Kina. Sjokkerer det deg? Vi ga dem fredspris, og de svarte med milliardtap i fiske/laksenæringen her i Norge. Du ser tegningen, eller...? 

Skrevet

Kina, India, USA, Gulflandene og dem de samarbeider med ++++ 

Norge kan bidra her hjemme, men ikke i Kina. Sjokkerer det deg? Vi ga dem fredspris, og de svarte med milliardtap i fiske/laksenæringen her i Norge. Du ser tegningen, eller...? 

De fengslet vel fredsprisvinneren, såvidt jeg kan huske? Lakse og fiskenæringen kan for min del bare dø ut av det som gjelder oppdrett. 

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skjønte poenget ditt. Men skal vi berre dure på inn i verdas undergang då meinar du? Det vakre med menneske er at mange gongar kjempar den vesle mannen sin kamp. Mot overmakta, mot dei kreftene som dreg oss ned. Og det hender den vesle mannen vinn. Det er sjeldan. Men akkurat når det gjeld å kjempe for ei verd det går an å leve i syns eg det er verdt kampen. Så veit eg iallefall at vi prøvde. 

Anonymkode: e7e0e...393

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kvifor i alle dagar skulle venstresida bløffe om det?? Det er jo ingen som tenar på det? Venstresida har ein draum om ei verd der alle menneske har moglegheiter for ein jobb, skulegang og tilgong til rimeleg helsevesen. Det er jammen nok å gjere der. Det er heilt ulogisk at dei skulle finne opp eit kjempeproblem for å bruke alle ressursane der. 

Skrevet
11 minutter siden, Syngensang skrev:

Kvifor i alle dagar skulle venstresida bløffe om det?? Det er jo ingen som tenar på det? Venstresida har ein draum om ei verd der alle menneske har moglegheiter for ein jobb, skulegang og tilgong til rimeleg helsevesen. Det er jammen nok å gjere der. Det er heilt ulogisk at dei skulle finne opp eit kjempeproblem for å bruke alle ressursane der. 

Husker du når han gode gamle Al Gore uttalte i 2004 at arktis vil være smeltet innen 2012?.

Skrevet

Husker du når han gode gamle Al Gore uttalte i 2004 at arktis vil være smeltet innen 2012?.

Nei. Men kvifor skulle venstresida finne opp eit slikt problem? Det seier du ingenting om. Og sjøl om arktisk ikkje er heilt smelta, så ser vi allereie effekta av global oppvarming rundt oss. 

Skrevet

Det som forundrer meg med mange mennesker i dag er at de faktisk mener de kan velge å ikke «tro» på vitenskap. Så utrolig bortskjemte og skjermet de er, når de vedtar lover mot miljøforhandlinger,  og ikke vaksinerer barna sine. På mange måter står religion og overtro mye sterkere i dag enn på lenge. Vitenskapen som kommer oss til nytte i dag, bygger på generasjoner av kollektivt arbeid fra noen av historiens skarpeste hjerner, men så tror folk at det er bedre å «tenke selv» og «ikke følge saueflokken». De har jo Google, må vite🙄

Anonymkode: 30bd8...4eb

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det som forundrer meg med mange mennesker i dag er at de faktisk mener de kan velge å ikke «tro» på vitenskap. Så utrolig bortskjemte og skjermet de er, når de vedtar lover mot miljøforhandlinger,  og ikke vaksinerer barna sine. På mange måter står religion og overtro mye sterkere i dag enn på lenge. Vitenskapen som kommer oss til nytte i dag, bygger på generasjoner av kollektivt arbeid fra noen av historiens skarpeste hjerner, men så tror folk at det er bedre å «tenke selv» og «ikke følge saueflokken». De har jo Google, må vite🙄

Absolutt. Det er skremmende. 10000 forskere har konkludert med at sånn må det være, men neida, det «tror jeg ikke noe på.» Hvordan? Hvem tror de at de er?

Det er kjempefarlig. Ved hjelp av internett og trollfabrikker sprer de løgnene og propagandaen, mens vitenskapen og kloden lider. 

Og til deg anonym ...e94; Jo, det finnes bevis for at mye av klimaendringene er menneskeskapte. Selvsagt har det vært variasjoner før også, men de har aldri kommet så fort som de gjør nå. Det er fakta, du kan ikke velge å se bort fra dem. Og tør du virkelig å ta sjansen? Mener du virkelig at vi ikke skal gjøre noe? 

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet det, og det er skremmende at så mange er så blind og dum!!

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvem tror du har mest å tjene eller tape på miljøtiltak? Eiendomsmoguler som vil selge strandtomter og industriherrer som vil fortsette å rasere naturen for å fremstille varene sine, eller nøkternt betalte forskere og vitenskapere? Hvem tror du bedriver feilinformering og lobbyvirksomhet? Og hvem er det egentlig som blir lurt? Svært få vil ha noe økonomisk utbytte av begrenset forbruk og reiserestriksjoner. Det motsatte er det mange som tjener grovt på. 

Om du så tviholder på skepsisen, så lytt i alle fall til Willoch. Du forventer ikke at huset ditt skal brenne ned, men tegner allikevel forsikring. Hvorfor ikke være på den trygge siden når det gjelder miljøet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...