Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2018 #1 Skrevet 7. oktober 2018 Det er selvfølgelig viktig og ta vare på miljøet, men jeg synes at hele miljødebatten har tatt av de siste åra og har på mange måter gått for langt. Jeg begynner og bli lei alt dette fokuset på grønt og miljøet. Anonymkode: 2384e...e94
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2018 #2 Skrevet 7. oktober 2018 Det er faktisk ikke lov. Vi har ikke noe alternativ, og må alle bidra så godt vi kan. Det finnes ingen planet B. Anonymkode: 30bd8...4eb
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2018 #3 Skrevet 7. oktober 2018 Hva har gått for langt? Anonymkode: 27894...f67
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2018 #4 Skrevet 7. oktober 2018 Eg skulle ønske det bare var deg.. Anonymkode: 71d41...15f
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2018 #5 Skrevet 7. oktober 2018 Jeg lurer også på hva som har gått for langt? Er vi for miljøbevisste? Det er jo en kjempeviktig kamp som gjelder fremtiden til barna våre, men hvis du er lei så... Da får vi vel bare gi opp da? Anonymkode: e2908...2b9
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2018 #6 Skrevet 7. oktober 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er selvfølgelig viktig og ta vare på miljøet, men jeg synes at hele miljødebatten har tatt av de siste åra og har på mange måter gått for langt. Jeg begynner og bli lei alt dette fokuset på grønt og miljøet. Anonymkode: 2384e...e94 Hva tenker du er alternativet? Tror du problemet forsvinner om vi slutter å fokusere på det? Får du litt dårlig samvittighet for at du ikke er miljøvennlig og derfor hadde likt at vi fokuserte på noe annet? Anonymkode: fe2da...641
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2018 #7 Skrevet 7. oktober 2018 Noen ganger er jeg også lei debatten og ønsker meg verdensomspennende tvang. En forurensningskvote til hver person for eksempel kunne vært interessant. Anonymkode: 27894...f67
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2018 #8 Skrevet 7. oktober 2018 Ja, jeg er kjempelei av at grådighet vinner over miljøhensyn igjen og igjen. Vi burde klare dette på en bedre måte. Anonymkode: fb7a9...d2c
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2018 #9 Skrevet 7. oktober 2018 Jeg er så lei av at mennesker er så selvsentrerte og egoistiske og ikke kan se lenger enn sin egen nese, hva skal du gjøre når du opplever stadig mer ekstremvær pga klimaforandringene? Lei my ass..... Anonymkode: 884a5...e8d
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2018 #10 Skrevet 7. oktober 2018 Jeg gidder ikke å bruke 3 sekundet på miljødebatten så det er et ikke problem. Anonymkode: 13772...c57
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2018 #11 Skrevet 7. oktober 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg er så lei av at mennesker er så selvsentrerte og egoistiske og ikke kan se lenger enn sin egen nese, hva skal du gjøre når du opplever stadig mer ekstremvær pga klimaforandringene? Lei my ass..... Anonymkode: 884a5...e8d Ekstremvær har det vært så lenge jorden har eksistert og finnes det noen beviser på at de er menneskeskapte? Jeg har ingen tro på at klimaendringer er menneskeskapt. Anonymkode: 2384e...e94
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2018 #12 Skrevet 7. oktober 2018 Ja, det har gått for langt. Folk gidder uansett ikke gjøre det som skal til. Hvor mange her villig til å kutte ut alle flyreiser, ingen tur til varmere strøk eller langhelger i europeiske storbyer neste år? Anonymkode: e395a...ff6
frk Nilsen Skrevet 7. oktober 2018 #13 Skrevet 7. oktober 2018 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ekstremvær har det vært så lenge jorden har eksistert og finnes det noen beviser på at de er menneskeskapte? Jeg har ingen tro på at klimaendringer er menneskeskapt. Anonymkode: 2384e...e94 https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/KMTE50002518/03-10-2018
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2018 #14 Skrevet 7. oktober 2018 48 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg er så lei av at mennesker er så selvsentrerte og egoistiske og ikke kan se lenger enn sin egen nese, hva skal du gjøre når du opplever stadig mer ekstremvær pga klimaforandringene? Lei my ass..... Anonymkode: 884a5...e8d Og hva gjør du for å redde jorda? Anonymkode: e395a...ff6
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2018 #15 Skrevet 7. oktober 2018 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det har gått for langt. Folk gidder uansett ikke gjøre det som skal til. Hvor mange her villig til å kutte ut alle flyreiser, ingen tur til varmere strøk eller langhelger i europeiske storbyer neste år? Anonymkode: e395a...ff6 Helt greit for min del, men bare om alle andre også gjør det. Vi treger et tvangssystem. Anonymkode: 27894...f67
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2018 #16 Skrevet 7. oktober 2018 Hvordan kan du være lei?? Det burde være enda mer fokus på det, vi ødelegger jo jorden vår! Bryr du deg ikke om fremtiden til dine barn og barnebarn? Anonymkode: c8134...345
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2018 #17 Skrevet 7. oktober 2018 Var det ikke en stat i USA som vedtok at miljøproblemer ikke finnes? Høres ut som stedet for deg, HI. Så får vi andre bidra i den store dugnaden det er å redde jorda og vårt eget eksistensgrunnlag fra undergang. Anonymkode: 5b6c7...7a8
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2018 #18 Skrevet 7. oktober 2018 9 minutes ago, Anonym bruker said: Var det ikke en stat i USA som vedtok at miljøproblemer ikke finnes? Høres ut som stedet for deg, HI. Så får vi andre bidra i den store dugnaden det er å redde jorda og vårt eget eksistensgrunnlag fra undergang. Anonymkode: 5b6c7...7a8 Du har selv kuttet ut alle flyreiser? For det holder ikke i kildesortere søppel, og sitte i mørket i en time under Earth Hour en gang i året. Anonymkode: e395a...ff6
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2018 #19 Skrevet 7. oktober 2018 Snakk om å kaste stein i glasshus. 😮 Vi bruker mer av jordens resurser enn jorden er i stand til å reprodusere. Det sier seg selv at en dag tar det slutt. Jeg synes vi tenker for lite på miljøet. Anonymkode: 61f52...e76
the amazing spidermamma Skrevet 7. oktober 2018 #20 Skrevet 7. oktober 2018 Man kan gjerne være lei, men det blir ikke borte. Litt som å være lei av å være sjuk eller å ha hull i tennene. Det er ikke morsomt, men det forsvinner ikke, og det nytter i hvert fall ikke å late som om det ikke er der.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2018 #21 Skrevet 7. oktober 2018 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har selv kuttet ut alle flyreiser? For det holder ikke i kildesortere søppel, og sitte i mørket i en time under Earth Hour en gang i året. Anonymkode: e395a...ff6 Nei, jeg har ikke sluttet å fly, men jeg flyr uansett svært lite. Vi i bittelille Norge kan ikke innbille oss at vi skal redde verden alene, men alle monner drar. Derfor hjelper det å sortere søpla si, å ikke fly annenhver uke, ikke kjøre mer bil enn vi må. Jeg har ikke høye tanker om å redde verden alene, nemlig, men jeg kan bidra med det jeg kan - og slik er også jeg en del av verdensdugnaden. Anonymkode: 5b6c7...7a8
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2018 #22 Skrevet 7. oktober 2018 4 minutes ago, Anonym bruker said: Nei, jeg har ikke sluttet å fly, men jeg flyr uansett svært lite. Vi i bittelille Norge kan ikke innbille oss at vi skal redde verden alene, men alle monner drar. Derfor hjelper det å sortere søpla si, å ikke fly annenhver uke, ikke kjøre mer bil enn vi må. Jeg har ikke høye tanker om å redde verden alene, nemlig, men jeg kan bidra med det jeg kan - og slik er også jeg en del av verdensdugnaden. Anonymkode: 5b6c7...7a8 Du må minst halvere forbruket ditt hvis hver enkelt person på hele jorda skal forurense like mye/lite (som er det eneste rettferdige). Det er du neppe villig til å gjøre. Anonymkode: e395a...ff6
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2018 #23 Skrevet 7. oktober 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du må minst halvere forbruket ditt hvis hver enkelt person på hele jorda skal forurense like mye/lite (som er det eneste rettferdige). Det er du neppe villig til å gjøre. Anonymkode: e395a...ff6 Greit for meg at du mener det, men siden jeg ikke er fanatisk, så bidrar jeg som sagt til dugnaden i så stor grad som jeg faktisk evner, ikke i den grad MDG tuter oss ørene fulle av. Som sagt - alle monner drar og alle bekker små gjør ei stor å. Jeg kan ikke redde verden fra miljøproblemene alene. Sånn, ferdig snakka fra min side. Anonymkode: 5b6c7...7a8
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2018 #24 Skrevet 7. oktober 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du må minst halvere forbruket ditt hvis hver enkelt person på hele jorda skal forurense like mye/lite (som er det eneste rettferdige). Det er du neppe villig til å gjøre. Anonymkode: e395a...ff6 I og med at du ikke vet hvor mye hun forurenser er det vanskelig å vite hvor mye hun må redusere det. Jeg har for eksempel ikke fløyet på drøyt 2 år og kjører under 30 km (hovedsaklig i en gammeø el-bil) bil på en vanlig uke. Det sier seg selv at en videre reduksjon av mitt forbruk vil være vanskeligere og monne mindre enn en halvering av min venninnes forbruk som har vært på 5 flyturer, tur/retur, bare siste år. En av dem var til USA og en til Kina. I tillegg kjører hun over 50 km kver dag. Jeg burde redusere utslippene mer, men deg er begrenset hva jeg er villig til uten at alle andre gjør sin del. Slik tror jeg det er med må te. Vi trenger lover som forbyr oss å forurense. Det må ikke være hvert enkelt menneskes valg. Til det er vi alt for egoistiske, klarsynte og flinke til å finne unnskyldninger for hvorfor akkurat jeg trenger eller fortjener den flyturen, det store huset eller den nye bilen. Anonymkode: 27894...f67
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2018 #25 Skrevet 7. oktober 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Noen ganger er jeg også lei debatten og ønsker meg verdensomspennende tvang. En forurensningskvote til hver person for eksempel kunne vært interessant. Anonymkode: 27894...f67 Nettopp!! Anonymkode: eacfb...55f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå