Gå til innhold

Hva er det mest harry du vet om til hus og hjem?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Darwinia:-)
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså... her vil jeg bare trekke frem svigermors hang til alt som glitrer, skinner og lyser. 

Feks et full-size dådyr satt sammen av lysende plastdioder. Står utenfor huset til jul og lyser opp 👍🏻

Anonymkode: 05406...456

Herregud, jeg leste plastdildoer. Lurer på hvor lenge jeg kommer til å slite med bilde av plastdildorådyret i hodet😶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Darwinia:-) skrev:

Kanskje ikke like viltre? Eller viltre på en måte som ikke går utover vegger? Eller kanskje du er litt flinkere til å begrense?

Men at smartpanel tåler mye mer enn gips, er jo fakta😊 Gips funker kanskje for deg og mange andre. Jeg har vært i mange hjem (noen UTEN barn😂) hvor det IKKE funker.

Hvordan ser disse gipsveggene ut da? Jeg har 3 viltre barn og pene gipsvegger.

Synes ikke smartpanel tåler så mye. Man kan jo aldri tette igjen hull og få det pent igjen hvis man fjerner skruer, for eksempel. 

Hi 

Anonymkode: 9d1a2...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Darwinia:-) skrev:

Kanskje ikke like viltre? Eller viltre på en måte som ikke går utover vegger? Eller kanskje du er litt flinkere til å begrense?

Men at smartpanel tåler mye mer enn gips, er jo fakta😊 Gips funker kanskje for deg og mange andre. Jeg har vært i mange hjem (noen UTEN barn😂) hvor det IKKE funker.

Tror ikke jeg har vært i et hjem der gipsvegger ikke fungerer. 

Anonymkode: 2edfa...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2018 den 13.57, Anonym bruker skrev:

Her inne er så mange opptatt av hva som er «harry». 

Det er ikke alt jeg liker her i verden, både når det gjelder navn, interiør, klær osv. Likevel velger jeg å holde det for meg selv. Det er jo min personlige smak, og den er riktig for meg, ikke alle andre. 

Her inne har jeg lagt merke til at folk fryder seg når de får lov å snakke dritt om andres valg. Lurer på hvordan barn dere oppdrar der det er OK å gjøre narr av andre. 

Helt uskyldig mener dere sikkert. Det er kanskje folk her inne som har den stilen dere henger ut. 

Nei, jeg har nesten ingen av de tingene som nevnes da,men dere synes sikkert mitt hjem er tragisk. Jeg har mye arvede møbler. Skikkelig gamelt endel av de. Har en slagbenk ved kjøkkenbordet som er 200 år. Har filleryer på gulvet, ikke fordi de er så fine men fordi bestemor har vevet de (og fordi det er gulvkaldt) jeg har en gammel stige på badet faktisk, den er fra trehytta til pappa da han var barn. 

Ellers er det fritt for visdomsord og masseprodusert dekor. 

Synes det er bra folk har forskjellig smak, og jeg besøker heller et «harry» hjem så lenge menneskene er varme og inkluderende fremfor det perfekte hjem (i deres øyne) med dømmende mennesker som tror de besitter fasiten hva personlig smak angår. 

Anonymkode: 6fca2...52c

Jeg er delvis enig med deg. Jeg må likevel innrømme at jeg grøsser litt når jeg ser noe jeg syns er harry. Harry for meg henger sammen med at noe er pretensiøst. Det er typisk ting som er kjøpt nytt og flashy, men uten selvstendig smak. Det du beskriver av interiør, ser jeg ikke på som harry, snarere det motsatte. Det er fint å ta vare på gamle ting, og ikke alt trenger å være så fancy. 

Anonymkode: 5d131...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det med personlige bilskilt. Særlig de som har «KONGEN», «SJEFEN», «2COOL» osv. Har møtt på «MORMOR», og den syns jeg var koselig. Men generelt sett er personlige bilskilt typisk FrP, og dermed automatisk harry.

Anonymkode: c5735...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det aller mest ultraharry jeg vet om er de som kjøper dyre merkeklær og dyrt interiør for å flashe hvor mye penger de har. At det meste er kjøpt på kreditt forteller de ikke.

Anonymkode: 2465d...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokstavord på vegger og hyller. Cottonballs lyslenker. Kahler vaser. Stoppete spisestuestoler med "oksering" bak på ryggen.

Anonymkode: 16230...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bokstavord på vegger og hyller. Cottonballs lyslenker. Kahler vaser. Stoppete spisestuestoler med "oksering" bak på ryggen.

Anonymkode: 16230...0f5

Men er det pr definisjon harry, eller bare liker du det ikke? 

Jeg tror at mange ikke skjønner forskjellen. 

Anonymkode: 02aaa...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det aller mest ultraharry jeg vet om er de som kjøper dyre merkeklær og dyrt interiør for å flashe hvor mye penger de har. At det meste er kjøpt på kreditt forteller de ikke.

Anonymkode: 2465d...041

Jeg kjøper dyrt interiør, og det er verken for å vise meg ei heller er det kjøpt på kreditt. Jeg sparer og unner meg det.

Anonymkode: cd475...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men er det pr definisjon harry, eller bare liker du det ikke? 

Jeg tror at mange ikke skjønner forskjellen. 

Anonymkode: 02aaa...97e

Enig med henne i at det er harry, ja. Jeg tror mange tror at mange ikke skjønner forskjellen. Kanskje fordi de har noe av det selv, og tenker at det umulig kan være harry, det som er så fint. 

Anonymkode: 9d1a2...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig med henne i at det er harry, ja. Jeg tror mange tror at mange ikke skjønner forskjellen. Kanskje fordi de har noe av det selv, og tenker at det umulig kan være harry, det som er så fint. 

Anonymkode: 9d1a2...1c6

Jeg følte meg absolutt ikke truffet, jeg har ingenting av det hun ramset opp. Men hvordan en svært enkel vase kan betegnes som harry, skjønner jeg ikke. Det blir jo ikke enklere linjer enn i en Khalervase? 

Harry er jo ofte 'over the top' og for mye av alt. Det er ikke snakk om personlig smak, i og for seg. 

Anonymkode: 02aaa...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg følte meg absolutt ikke truffet, jeg har ingenting av det hun ramset opp. Men hvordan en svært enkel vase kan betegnes som harry, skjønner jeg ikke. Det blir jo ikke enklere linjer enn i en Khalervase? 

Harry er jo ofte 'over the top' og for mye av alt. Det er ikke snakk om personlig smak, i og for seg. 

Anonymkode: 02aaa...97e

Da har du nok misforstått litt, for det har ikke nødvendigvis med over the top eller for mye av alt å gjøre. Det går mer på dårlig smak. 

Anonymkode: 9d1a2...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Darwinia:-) skrev:

Venninna mi sa det samme da vi pusset om samtidig, jeg la smartpanel, hun la gips. Et år etterpå så hennes vegger FOR JÆVLIGE ut. Noen forsøkte å fortelle henne at gipsplater og 3 viltre guttunger er en dårlig kombinasjon, men det ville hun ikke høre på. Smartpanel var jo så harry, må vite...

Veggene mine er kanskje harry, men de ser ut som nye, 4 år etterpå. 

Jeg er helt enig. I prinsippe er gipsvegger såå mye penere. Har du barn er smartpanel tingen. Vi har litt av begge deler, ingen tvil om hva som holder seg penest, smartpanel.

Anonymkode: 6d336...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

aaaaaaaa😱😱😱😱

men så mange likes på bilder da,,skjønner ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Selma_ skrev:

aaaaaaaa😱😱😱😱

men så mange likes på bilder da,,skjønner ikke.

Jeg vet...helt merkelig. kan virkelig ikke forstå at noen kan like dette her.

Anonymkode: 89509...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falske blomster, falske prismekroner og mye bling i interiøret er harry. Sebramønstret teppe, masseproduserte plakater eller digre bilder av ungene og brudeparet. Walk stickers (har sett noen som har hengt opp klokker som er innstilt på tidspunktet barna ble født med bilder av barna under hver klokke. Og et kleint sitat klistra over hele veggpryden.) Pallebord, Chanel logo på puter og table books, men Chanel eller andre ting. Mye glass og stål, store sofaer i sort «skinn». Lyslenker overalt. 

Anonymkode: 9f85c...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darwinia:-)
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan ser disse gipsveggene ut da? Jeg har 3 viltre barn og pene gipsvegger.

Synes ikke smartpanel tåler så mye. Man kan jo aldri tette igjen hull og få det pent igjen hvis man fjerner skruer, for eksempel. 

Hi 

Anonymkode: 9d1a2...1c6

Full av hakk og sår.

Galleriskinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎23‎.‎09‎.‎2018 den 12.16, Deterbaremeg:):) skrev:

Vi er sikkert harry☺️ Her er det salig blanding av IKEA, møbler fra mellomkrigstiden, hjemmelaget og fra bohus/bomøbler. Eneste jysk-møbler slipper ikke innom døra her. Men det handler om kvalitet og ikke minst mangel på service. Ingen veggord, men et par små metallskilt. Moderne lamper, klassiske lamper og retro-lampe. Foreløpig ingen gulvtepper. Men gulvbelegg. Pynten er hummer og kanari, men bare ting som betyr noe for meg☺️

VI kjøpte spisebord, spisestoler, stuebord, skjenk, vitrineskap og tv-benk fra jysk da vi flyttet inn i nytt hus. Manglet alt og det var billig. Vi har fortsatt bordene og stolene stående som reserve når vi skal ha selskap, stuebordet er i bruk, dog malt opp det samme er tv-bord og skjenk. Og de er MYE mer holdbar enn spisebordet og-stolene vi byttet ut. Det var mye dyrere møbler, like gamle som våre jyskmøbler, men byttet fordi jeg synes de var finere og vi fikk de av noen som skulle flytte og ikke hadde plass til de. Stolene vi har nå må stadig strammes og limes for de blir "lealøse", ryggen på to av de har sprukket opp og setene var synlig mer slitt enn de på våre jyskmøbler som var i DAGLIG bruk, mot de vi overtok som kun var brukt mer til "selskap".... Så å ikke kjøpe på jysk pga kvalitet er ikke nødvendigvis et godt argument,- har flere i omgangskretsen som har handlet enkeltmøbler på jysk, og alle er overrasket over kvaliteten...

Bare så det er sagt. Men sånn bortsett fra det så er ikke Jysk mitt førstevalg heller da :)

 

Anonymkode: 6d2bc...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet...helt merkelig. kan virkelig ikke forstå at noen kan like dette her.

Anonymkode: 89509...652

ikke jeg heller. 2 much 😱😱 for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

VI kjøpte spisebord, spisestoler, stuebord, skjenk, vitrineskap og tv-benk fra jysk da vi flyttet inn i nytt hus. Manglet alt og det var billig. Vi har fortsatt bordene og stolene stående som reserve når vi skal ha selskap, stuebordet er i bruk, dog malt opp det samme er tv-bord og skjenk. Og de er MYE mer holdbar enn spisebordet og-stolene vi byttet ut. Det var mye dyrere møbler, like gamle som våre jyskmøbler, men byttet fordi jeg synes de var finere og vi fikk de av noen som skulle flytte og ikke hadde plass til de. Stolene vi har nå må stadig strammes og limes for de blir "lealøse", ryggen på to av de har sprukket opp og setene var synlig mer slitt enn de på våre jyskmøbler som var i DAGLIG bruk, mot de vi overtok som kun var brukt mer til "selskap".... Så å ikke kjøpe på jysk pga kvalitet er ikke nødvendigvis et godt argument,- har flere i omgangskretsen som har handlet enkeltmøbler på jysk, og alle er overrasket over kvaliteten...

Bare så det er sagt. Men sånn bortsett fra det så er ikke Jysk mitt førstevalg heller da :)

 

Anonymkode: 6d2bc...420

Mulig vært uheldige vi da. Kjøpet var nå forsåvidt greit nok, men skapdøra måtte monteres oppned og de var ikke i stand til å rette den feilen. Ellers opplevd endel raklete møbler, med kjøkkenstoler som måtte strammes daglig og vaklevorent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...