Gå til innhold

Hva er det mest harry du vet om til hus og hjem?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skilt og bokstaver som det står "home" på. 

1. Må du ha skilt for å vite at du er hjemme? De som ikke vet at dette er hjemme er på besøk, ergo det er ikne hjemme for dem. Så du som da bor der burde ikke behøve det.

2. Home? Det heter vel i såfall hjem, hjemme, bolig e.l. Det norske språk har mange ord som funker. 

3. Hvorfor må vi ha helt banale ting skrevet på veggen? Før var det fader vår, de ti bud, fjellvett reglene. Nå er det noe så banalt som "home". For er det huset, rommet eller tingene? Byen? "Home is where the heart is" gir mer mening enda det er en skikkelig klisje.

Anonymkode: 72e37...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, prekæs skrev:

Overdreven luksus og overdrevent kostbart.

...koblet med totalt fravær av selvstendig smak.

Men sånn er det jo med nyrike Norge, for mye penger i flyt hos folk med fraværende estetisk oppdragelse. Man kan si mye om gamle penger, men et visst minimum av dannelse følger gjerne med.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er harry å dømme andres stil som harry, å tro at egen smak eller mening er overlegen andres.

Anonymkode: f66d7...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, sug lut skrev:

...koblet med totalt fravær av selvstendig smak.

Men sånn er det jo med nyrike Norge, for mye penger i flyt hos folk med fraværende estetisk oppdragelse. Man kan si mye om gamle penger, men et visst minimum av dannelse følger gjerne med.

Jeg er enig i at det er mye smakløst, men hvordan skille mellom det jeg synes er fælt og smakløst som tilskrives min personlige smak og «smakløst og fravær av selvstendig smak»? F. eks har jeg en venninne som har Arne Jacobsen 7’er-stoler. Kjempedyre stoler jeg ikke liker, men hun liker dem. Dyrt kan jo også bety håndlaget og kvalitet?

Selv liker jeg ikke skrift på vegg (à la home og love o.l), glassbord, sofa/stoler med velur, fliser på gulv i stua, store mønstrede tapet, voldsomme «barokke» bilderammer samt bryllupsbilder på veggen i stua (med mindre det er litt mer artistisk enn standard bryllupsbilde). 

Anonymkode: 2edfa...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brune treskap fra 90 og 2000-tallet som blir halvhjertet hvitmalt og skifter knotter kjøpt på kremmerhuset.

Sjukt mye pynteputer i sofaer og senger. 

Billige kaffemaskiner som støver ned og ikke er i bruk.

Anonymkode: e0852...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Brune treskap fra 90 og 2000-tallet som blir halvhjertet hvitmalt og skifter knotter kjøpt på kremmerhuset.

Sjukt mye pynteputer i sofaer og senger. 

Billige kaffemaskiner som støver ned og ikke er i bruk.

Anonymkode: e0852...8d4

Jøsses det var random ting 🤣 ja ja hver sin smak men om kaffe maskinen er støvete eller ei det har vel ikke så mye å si? De fleste bruker vel det til å lage kaffe

Anonymkode: 1bc36...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg lite om hva andre har, men harry for meg er liksomslitt chic antique, speil med sløyfer og hvite påtatt liksomromantiske kjedelige interiører.  Som gjerne deles på insta i stilen #hvitt #myhomeismycastle #love #familylove #mitthus 

Anonymkode: c6f8a...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svart/hvitt skinn, hodeskaller, bling og gjerne litt shabby chic i skjønn forening med visdomsord og trebokstaver.

Anonymkode: 03c48...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse glass, gull, skai, porselen, nips, engler, dusker og enorme mengder visdomsord på veggen.

Sørstatsflagg, “ulv i måneskinn” og alkoholflasker på utstilling.

Anonymkode: 8371b...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her inne er så mange opptatt av hva som er «harry». 

Det er ikke alt jeg liker her i verden, både når det gjelder navn, interiør, klær osv. Likevel velger jeg å holde det for meg selv. Det er jo min personlige smak, og den er riktig for meg, ikke alle andre. 

Her inne har jeg lagt merke til at folk fryder seg når de får lov å snakke dritt om andres valg. Lurer på hvordan barn dere oppdrar der det er OK å gjøre narr av andre. 

Helt uskyldig mener dere sikkert. Det er kanskje folk her inne som har den stilen dere henger ut. 

Nei, jeg har nesten ingen av de tingene som nevnes da,men dere synes sikkert mitt hjem er tragisk. Jeg har mye arvede møbler. Skikkelig gamelt endel av de. Har en slagbenk ved kjøkkenbordet som er 200 år. Har filleryer på gulvet, ikke fordi de er så fine men fordi bestemor har vevet de (og fordi det er gulvkaldt) jeg har en gammel stige på badet faktisk, den er fra trehytta til pappa da han var barn. 

Ellers er det fritt for visdomsord og masseprodusert dekor. 

Synes det er bra folk har forskjellig smak, og jeg besøker heller et «harry» hjem så lenge menneskene er varme og inkluderende fremfor det perfekte hjem (i deres øyne) med dømmende mennesker som tror de besitter fasiten hva personlig smak angår. 

Anonymkode: 6fca2...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her inne er så mange opptatt av hva som er «harry». 

Det er ikke alt jeg liker her i verden, både når det gjelder navn, interiør, klær osv. Likevel velger jeg å holde det for meg selv. Det er jo min personlige smak, og den er riktig for meg, ikke alle andre. 

Her inne har jeg lagt merke til at folk fryder seg når de får lov å snakke dritt om andres valg. Lurer på hvordan barn dere oppdrar der det er OK å gjøre narr av andre. 

Helt uskyldig mener dere sikkert. Det er kanskje folk her inne som har den stilen dere henger ut. 

Nei, jeg har nesten ingen av de tingene som nevnes da,men dere synes sikkert mitt hjem er tragisk. Jeg har mye arvede møbler. Skikkelig gamelt endel av de. Har en slagbenk ved kjøkkenbordet som er 200 år. Har filleryer på gulvet, ikke fordi de er så fine men fordi bestemor har vevet de (og fordi det er gulvkaldt) jeg har en gammel stige på badet faktisk, den er fra trehytta til pappa da han var barn. 

Ellers er det fritt for visdomsord og masseprodusert dekor. 

Synes det er bra folk har forskjellig smak, og jeg besøker heller et «harry» hjem så lenge menneskene er varme og inkluderende fremfor det perfekte hjem (i deres øyne) med dømmende mennesker som tror de besitter fasiten hva personlig smak angår. 

Anonymkode: 6fca2...52c

Datteren min på 13 har selvsagt fått med seg at det er ting jeg og samfunnet anser som “harry”. Hun sa likevel her om dagen; Hva er så gale med å være harry da? Da noen kommenterte det på TV.

Jeg har selvfølgelig lært henne at det ikke er noe galt i å være harry. Det har ingenting å si for hvordan du er som person. Det er kjempemange harry folk jeg elsker! Stilen er likefullt harry, uten at det trenger være noe galt med det ;) Gøy at folk har forskjellig stil 👍

Anonymkode: 8371b...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Datteren min på 13 har selvsagt fått med seg at det er ting jeg og samfunnet anser som “harry”. Hun sa likevel her om dagen; Hva er så gale med å være harry da? Da noen kommenterte det på TV.

Jeg har selvfølgelig lært henne at det ikke er noe galt i å være harry. Det har ingenting å si for hvordan du er som person. Det er kjempemange harry folk jeg elsker! Stilen er likefullt harry, uten at det trenger være noe galt med det ;) Gøy at folk har forskjellig stil 👍

Anonymkode: 8371b...266

Jeg er forresten ikke redd for å være litt harry selv :)

Anonymkode: 8371b...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Her inne er så mange opptatt av hva som er «harry». 

Det er ikke alt jeg liker her i verden, både når det gjelder navn, interiør, klær osv. Likevel velger jeg å holde det for meg selv. Det er jo min personlige smak, og den er riktig for meg, ikke alle andre. 

Her inne har jeg lagt merke til at folk fryder seg når de får lov å snakke dritt om andres valg. Lurer på hvordan barn dere oppdrar der det er OK å gjøre narr av andre. 

Helt uskyldig mener dere sikkert. Det er kanskje folk her inne som har den stilen dere henger ut. 

Nei, jeg har nesten ingen av de tingene som nevnes da,men dere synes sikkert mitt hjem er tragisk. Jeg har mye arvede møbler. Skikkelig gamelt endel av de. Har en slagbenk ved kjøkkenbordet som er 200 år. Har filleryer på gulvet, ikke fordi de er så fine men fordi bestemor har vevet de (og fordi det er gulvkaldt) jeg har en gammel stige på badet faktisk, den er fra trehytta til pappa da han var barn. 

Ellers er det fritt for visdomsord og masseprodusert dekor. 

Synes det er bra folk har forskjellig smak, og jeg besøker heller et «harry» hjem så lenge menneskene er varme og inkluderende fremfor det perfekte hjem (i deres øyne) med dømmende mennesker som tror de besitter fasiten hva personlig smak angår. 

Anonymkode: 6fca2...52c

Alle er ikke gode på alt, vi er ikke opptatt av de samme tingene og hva som er fint er høyst subjektivt.

Jeg tenker at manglende interesse for interiør eller manglende evne til å gjøre det fint hjemme (iht den jevne smak) er blandt de MINST viktige egenskapene hos et menneske.

Men vi er nå en snodig rase, som måler, vurderer og setter hverandre i bås på bakgrunn av totalt overfladiske faktorer.

Anonymkode: 1b996...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyremønster, sorte skinnmøbler og polert stål. Hver for seg går det meste bra, men samlet får jeg litt grøss. 

Anonymkode: 043b7...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Askebeger og røyklukt inne, altså at folk røyker inne.... Svogeren min røyker inne, og det lukter skikkelig sneip av hele mannen.

Ellers er det mye jeg ikke liker, f.eks skrift på veggen, men det er helt greit at ikke alle liker det samme synes jeg.

Anonymkode: dd192...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har wallsticker på veggen og love bokstaver på sjenken 😂 

Anonymkode: 038ca...bc3

Ja, ja, som det står over her, så er det ikkje noko gale i å vere harry, du kan vere hyggelig og grei for det 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...