Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #76 Skrevet 8. september 2018 49 minutter siden, Hannasbananas skrev: For noe bullshit. Nei. Det er ikke bullshit. Det er årsaken til at folk blir provosert. De fleste tenker ikke over det, men tenk selv på hvordan du føler det hvis du har laget noe godt til dem på jobben og så får du beskjed om at : - Nei, jeg spiser ikke økologisk mat... - Nei, jeg spiser ikke dyrelik... - Nei, jeg liker ikke grønnsaker... De aller fleste blir påvirket av det. Anonymkode: 78ea7...1a6
Hannasbananas Skrevet 8. september 2018 #77 Skrevet 8. september 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei. Det er ikke bullshit. Det er årsaken til at folk blir provosert. De fleste tenker ikke over det, men tenk selv på hvordan du føler det hvis du har laget noe godt til dem på jobben og så får du beskjed om at : - Nei, jeg spiser ikke økologisk mat... - Nei, jeg spiser ikke dyrelik... - Nei, jeg liker ikke grønnsaker... De aller fleste blir påvirket av det. Anonymkode: 78ea7...1a6 Hvis man virkelig lar seg på noe vis påvirke eller provosere av at andre takker nei til mat man har laget, bør man ta en lang, hard titt på seg selv og sin egen selvopptatthet. Skulle jeg virkelig blitt provosert, lei meg eller tatt det personlig da jeg hadde med meg hjemmelagede makroner på jobben, og to personer ikke ville ha fordi de ikke spiser sukker? Å ta sånt personlig er seriøs bullshit!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #78 Skrevet 8. september 2018 2 timer siden, Hannasbananas skrev: Hvis man virkelig lar seg på noe vis påvirke eller provosere av at andre takker nei til mat man har laget, bør man ta en lang, hard titt på seg selv og sin egen selvopptatthet. Skulle jeg virkelig blitt provosert, lei meg eller tatt det personlig da jeg hadde med meg hjemmelagede makroner på jobben, og to personer ikke ville ha fordi de ikke spiser sukker? Å ta sånt personlig er seriøs bullshit! SÅ ENIG! Vi lever i et overflodssamfunn, det er mat overalt og ofte med høyt kaloriinnhold. Det er noe annet hvis man drar på besøk og er gjest, men hvis jeg tilfeldigvis blir tilbudt noe på jobb, bør jeg kunne få lov til å takke nei og ikke måtte forklare seg heller. Jeg har slitt med overvekt, er normalvektig nå, men har problemer med å begrense porsjoner. Jeg jobber hardt med dette, kan ikke la en annens velmenthet ødelegge for meg. Er det rart det er så få som klarer å gå ned i vekt eller går opp igjen, når det forventes at de hele tiden skal ta hensyn til andre? Anonymkode: 65973...597
Anonym bruker Skrevet 9. september 2018 #79 Skrevet 9. september 2018 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg spiser aldri hvetemel, boller, loff etc. Jeg hater å være oppblåst og det gir meg virkelig ingenting . Jeg spiser lørdagsgodt og det holder i massevis. Lager mye god og næringsrik mat som gjør at jeg holder meg frisk og har mye energi 😊 Hveteboller frister ikke nei. Det finnes mange veier til rom og det er ikke noe standardisert formel som passer alle. Jeg stortrives med min livsstil og andre må gjerne spise Hveteboller hver dag, men jeg forventer aksept i begge retninger. Hvorfor er det hysterisk å være opptatt av egen helse? Den norske befolkning blir stadig sykere og det er ikke helt ubegrunnet Anonymkode: de861...822 Blir vi det? Så vidt meg bekjent blir vi stadig friskere, men opplys meg gjerne. Anonymkode: a6c9e...3e8
Anonym bruker Skrevet 9. september 2018 #80 Skrevet 9. september 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Blir vi det? Så vidt meg bekjent blir vi stadig friskere, men opplys meg gjerne. Anonymkode: a6c9e...3e8 Astma, allergier, diabetes, artrose, øyesykdommer, fibromyalgi, revmatisme, angst, depresjon, MS, demens, kreft.. Har det blitt mindre av dette, tror du? Jeg har ingen statistikker som beviser det motsatte, men trodde virkelig at alt dette var på fremmarsj. Synes «alle» eldre har kreft nå... Hvor finner du at befolkningen blir friskere? Skulle gjerne lest om det... Anonymkode: 1cffc...eba
Anonym bruker Skrevet 9. september 2018 #81 Skrevet 9. september 2018 Ja og nei. Det kunne ikke falle meg inn å drikke brus med sukker men jeg kan godt spise en god hjemmelaget bolle. Det må være noe som er verdt det Jeg spiser gjerne poteter til fisk men kjøttkaker er ikke hverdagskost hjemme hos oss. Anonymkode: 02d78...e8f
Anonym bruker Skrevet 9. september 2018 #82 Skrevet 9. september 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Blir vi det? Så vidt meg bekjent blir vi stadig friskere, men opplys meg gjerne. Anonymkode: a6c9e...3e8 Det høres ikke ut som du har satt deg så godt inn i det 😉 Man kan jo undre seg hvorfor så mange får kreft, hjerneslag etc. Kostholdet har stor betydning for helse, selvfølgelig andre faktorer også. I tillegg sliter mange med lite energi og andre plager som eks oppblåsthet og/eller vondt i magen. Vi lever stadig lengre, men friskere blir vi ikke Anonymkode: de861...822
Anonym bruker Skrevet 9. september 2018 #83 Skrevet 9. september 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Astma, allergier, diabetes, artrose, øyesykdommer, fibromyalgi, revmatisme, angst, depresjon, MS, demens, kreft.. Har det blitt mindre av dette, tror du? Jeg har ingen statistikker som beviser det motsatte, men trodde virkelig at alt dette var på fremmarsj. Synes «alle» eldre har kreft nå... Hvor finner du at befolkningen blir friskere? Skulle gjerne lest om det... Anonymkode: 1cffc...eba Signerer denne . Synes stadig vekk folk i 50-60-årene får kreft. Tar man ikke vare på helsa si, kan det straffe seg senere i livet. Faren min er 57 år og fikk påvist forstadium til kreft i tarmen. Det blir stadig mer fokus på bakteriefloraens betydning og at man dermed jevnlig bør innta fermentert mat. Store deler har befolkningen har en tarmflora som er nærmest blottet for gode bakterier. 70 % av immunforsvarer sitter i tarmen Anonymkode: de861...822
Anonym bruker Skrevet 9. september 2018 #84 Skrevet 9. september 2018 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Signerer denne . Synes stadig vekk folk i 50-60-årene får kreft. Tar man ikke vare på helsa si, kan det straffe seg senere i livet. Faren min er 57 år og fikk påvist forstadium til kreft i tarmen. Det blir stadig mer fokus på bakteriefloraens betydning og at man dermed jevnlig bør innta fermentert mat. Store deler har befolkningen har en tarmflora som er nærmest blottet for gode bakterier. 70 % av immunforsvarer sitter i tarmen Anonymkode: de861...822 Det er mange fler som får kreft nå enn før 70 år siden, men det skyldes i hovedsak at vi har veldig mange fler eldre og at vi generelt sett blir flere. Det er i tillegg litt fler som får kreft sev når man tar høyde for alder og antall innbyggere. Mye av det skyldes sansynlig vis livsstil der vi nå beveger oss mye mindre enn før, spiser mindre fiber, soler oss mer og drikker mer alkohol. Anonymkode: 78ea7...1a6
Anonym bruker Skrevet 9. september 2018 #85 Skrevet 9. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det høres ikke ut som du har satt deg så godt inn i det 😉 Man kan jo undre seg hvorfor så mange får kreft, hjerneslag etc. Kostholdet har stor betydning for helse, selvfølgelig andre faktorer også. I tillegg sliter mange med lite energi og andre plager som eks oppblåsthet og/eller vondt i magen. Vi lever stadig lengre, men friskere blir vi ikke Anonymkode: de861...822 Jeg har kanskje ikke det? Jeg forsker på medisin selv, riktignok klinisk, og ikke på samfunnsmedisin eller folkehelse, men jeg deltar på en del konferanser der det er et tema. Konsensus på konferansene jeg har deltatt på er at det går fremover på de fleste områder. Folk er mer bevisste. Røyking har gått kraftig ned, man er mer oppdatert på kosthold, vi er flinkere til å beskytte oss mot solskader, og fokus på viktigheten av fysisk aktivitet er sterkere. Kreft går opp, mye på grunn av at vi blir eldre (lever vi lenge nok vil vi alle utvikle kreft før eller senere), vi ser resultat av solskader og tilsetningsstoffer/sprøytemidler/gift i tøy og leker fra 80-tallet etc. Men langt flere overlever. Hjerte- og karsykdommer går ned, det samme gjør antall selvmord. Det forventes ytterligere nedgang i sykdommer relatert til røyking etter hvert som røykegenerasjonen dør ut. Men, det er også tydelig at dette er todelt. Mange får langt bedre helse, men mange andre er ikke med på oppturen. Dette gjelder særlig de med lav sosioøkonomisk status. Jeg er ydmyk for at dette ikke er mitt spesialområde, og lærer gjerne noe nytt, men dette er i alle fall status slik jeg har blitt det fortalt. Anonymkode: a6c9e...3e8
RMBT Skrevet 20. september 2018 #86 Skrevet 20. september 2018 På 8.9.2018 den 12.47, Anonym bruker skrev: Plutselig får du kreft, diabetes eller annen livsstilssykdom. Da er du kanskje ikke like høy i hatten, du på 30 år med 3 barn som sa at du spiser hva du vil Du tenker heller ikke over at du overfører dårlige verdier til dine barn Anonymkode: de861...822 Er det din sak??? Jeg spiser hva jeg vil!!!
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #87 Skrevet 20. september 2018 3 timer siden, RMBT skrev: Er det din sak??? Jeg spiser hva jeg vil!!! Det er ikke min sak nei, men skjønner ikke at folk tør ta den sjansen ettersom man bare får utdelt en kropp Anonymkode: de861...822
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå