Anonym bruker Skrevet 6. september 2018 #1 Skrevet 6. september 2018 Overalt ser jeg , spesielt damer, som ikke spiser brød, matvarer med hvetemel eller sukker. Det er cottage cheese, avokado, kylling og brokkoli som gjelder. Jeg vet jo selvsagt at sukker i mengder ikke er bra. Men hva med moderasjon? Spiser du feks en loffskive i blant, poteter til kjøttkakene og en skolebolle om du har lyst på? Selv kan jeg finne på å spise en pølse med brød til lunsj en dag, nugatti på brødskiva og ett glass cola en vanlig tirsdag. Men får nesten inntrykk av at folk har blitt hysteriske. Anonymkode: 941cf...c09
Anonym bruker Skrevet 6. september 2018 #2 Skrevet 6. september 2018 Spiser helt vanlig mat ja. Men det innebærer ikke loff og nugatti. Heller ikke cola. Spiser vanlig men sunt. Og loff er tomme kalorier. Helt uten næring så kjøper det aldri. Brus drikker jeg ikke. Vann eller vin ☺️ Slank og aldri vært i nærheten av overvektig eller «lubben». Anonymkode: b92c3...971
Anonym bruker Skrevet 6. september 2018 #3 Skrevet 6. september 2018 Jeg er som deg HI. Spiser vanlig mat. Spiser sunt, men kan fint drikke brus ved anledning og på lørdag er det loff til frokost😊 Drikker aldri alkohol. Alltid vært slank, frisk og har mye energi. Anonymkode: f7d9c...ead
Anonym bruker Skrevet 6. september 2018 #4 Skrevet 6. september 2018 Spiser vanlig mat, så lenge det er glutenfritt. Kan lett spise sjokolade fem ganger i uken, og cola zero nesten hver dag. Trener mye, så jeg har en veltrent og slank kropp, selv om jeg vet jeg kunne vært sunnere i matveien. Anonymkode: 2252c...0bf
Anonym bruker Skrevet 6. september 2018 #5 Skrevet 6. september 2018 Jeg må spørre dere damer, hvorfor er dere så opptatt av det med diet osv? spis hva dere vil og når dere vil! ta deg en saftig 250 grams burger istedenfor en tørr salat. Anonymkode: 4d339...c10
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #6 Skrevet 7. september 2018 Ja, jeg spiser vanlig mat. Cottage cheese, kylling og brokkoli er for meg helt vanlig mat. Men jeg spiser ikke loff eller skoleboller nei, spiser heller ikke godteri eller drikker brus. Anonymkode: 72b29...82e
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #7 Skrevet 7. september 2018 Ja, jeg liker medisterkaker, poteter og skolebrød og mye annet godt. Loff får jeg litt vondt i magen av så spiser det kun når jeg blir servert det av andre. Jeg spiser normalt, den typen mat jeg spiste da jeg var liten. Synes det er trist at fokuset er så skrudd i dag. Eneste forskjellen jeg har gjort på "gammeldags" og nytt kosthold for familien er å kutte ned på sukkerholdig brus og fløten i all mulig mat. Økt fiberinntaket noe også. Anonymkode: 43b5e...3ac
Hjertefru Skrevet 7. september 2018 #8 Skrevet 7. september 2018 Jeg er som deg, og spiser helt vanlig mat. Spiser nesten aldri knekkebrød og yoghurt. Liker burgere, og cola zero. Kjøper en sjokolade hvis jeg får lyst 😊 Merkelig nok er jeg slankere enn alle på jobben som spiser lettskyr og sånt tynt grovt knekkebrød. Spiser ikke så mye mat i gangen, og er mer glad i brødskiver enn middag.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #9 Skrevet 7. september 2018 Jeg eser ut og blir olle bolle hvis jeg slipper alle tømmer og spiser brød, loff og skoleboller. Magen tåler det svært dårlig, jeg flyr og promper hele tiden, og tarmene vrir seg. Derfor spiser jeg rugsprø og annet grovt knekkebrød (gjerne hjemmelaget) fordi det funker best for meg. Folk er forskjellig, og selv om loff passer deg utmerket, er det ikke sikkert det er slik for alle. Anonymkode: 4acb4...ce4
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #10 Skrevet 7. september 2018 Avokado, kylling, brokkoli og cottage cheese er da virkelig vanlig mat. Cola og pølser er tilsvarende uvanlig som del av et normalt ukekosthold. Anonymkode: 366c8...78b
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #11 Skrevet 7. september 2018 Jeg spiser helt vanlig mat. Drikker sukkerholdig saft Når jeg vil, spiser brød med det pålegget jeg vil. Nugatti liker jeg ikke, men brunost og syltetøy spiser jeg. Spiser vanlig middag med potet, og pasta som tilbehør. Prøver å ha grønnsaker til middag, men det er vel ganske normalt. Jeg drikker nesten ikke brus, mrn det er fordi jeg ikke liker det. Prøver å begrense godteri inntaket. Anonymkode: a593e...a07
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #12 Skrevet 7. september 2018 Jeg spiser det jeg liker. Jeg er ikke så glad i pølser, burgere, cola og loff, men spiser gjerne en croissant med nyrørte jordbær. Grovt brød spiser jeg også innimellom. Avokado, brokkoli, cottage cheese og forsåvidt kylling liker jeg til hverdags, men foretrekker skalldyr, oster etc når jeg skal kose meg. Velger rugbrød til reker, rett og slett fordi jeg liker det bedre enn loff. At jeg unngår nugatti etc har ingenting med spiseforstyrrelse eller vrangforestillinger om mat å gjøre. Jeg spiser det jeg kaller normalt, men trykker ikke i meg usunne ferdigprodukter kun for å bli mett. Anonymkode: a6c9e...3e8
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #13 Skrevet 7. september 2018 Jeg spiser helt vanlig mat, men jeg har cøliaki, så det er jo glutenfri mat jeg må ha. Men cottage cheese er jo helt vanlig mat. Jeg har spist det siden jeg ble født tidlig på 80-tallet. Brokkoli er jo vitterlig en gammel norsk grønnsak. Kylling er jo også veldig vanlig. Avokado er vel den nyeste matsorten du nevner, men den også veldig vanlig. Ellers drikker jeg brus, spiser sjokolade osv. Anonymkode: 6a16a...076
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #14 Skrevet 7. september 2018 Jeg spiser vanlig mat, men liker ikke nugatti, foretrekker grovt surdeigsbrød, og spiser bare loff om det er eneste alternativ. Godt pålegg er for meg gode oster, godt kjøttpålegg eller eggerøre med laks for eksempel. Jeg spiser både sukker og hvetemel innimellom, men har det bedre med kroppen min hvis jeg lar være. Jeg er ikke perfekt, og skeier ut innimellom. Men gjærbakst frister ikke så veldig. Is derimot, det er vanskelig å la være. Anonymkode: 10e08...ea6
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #15 Skrevet 7. september 2018 Jeg spiser det jeg har lyst på, tror jeg har ett normalt sunt kosthold egentlig. Kan spise sukker og drikke brus, men alt har jo med mengden og hvor ofte. Nå har jeg spist kake i to dager, kommer sikkert til å spise det idag også. Datter med kjærlighetssorg hjemme som ville ha sjokoladekake og vant en diger bløtekake på jobb igår, så kake har det blitt litt av nå. Helt greit, for jeg spiser ikke ofte kake eller lignende. Spiser heller ting med sukker, enn kunstigsøtning. Jeg liker å vite hva jeg putter i meg. Anonymkode: 80d21...2dc
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #16 Skrevet 7. september 2018 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Avokado, kylling, brokkoli og cottage cheese er da virkelig vanlig mat. Cola og pølser er tilsvarende uvanlig som del av et normalt ukekosthold. Anonymkode: 366c8...78b Hva baserer du det på? Anonymkode: efae9...412
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #17 Skrevet 7. september 2018 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva baserer du det på? Anonymkode: efae9...412 Ikke meg du spør, men disse varene har jo null næringsverdi, og ingen ting å gjøre i dagligkosten. Anonymkode: a6c9e...3e8
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #18 Skrevet 7. september 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke meg du spør, men disse varene har jo null næringsverdi, og ingen ting å gjøre i dagligkosten. Anonymkode: a6c9e...3e8 Det er fortsatt vanlig mat. Doh Anonymkode: efae9...412
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #19 Skrevet 7. september 2018 Jeg spiser vanlig mat, men har så mye matallergi, så det er litt begrenset. Nå liker jeg ikke brus, junkmat osv, så spiser stort sett sunt. Men elsker kaffe mocca, og drikker det hver morgen. Men jeg er ikke redd for poteter, pasta osv, men spiser det jo ikke daglig. Anonymkode: 2cf5f...72b
sug lut Skrevet 7. september 2018 #20 Skrevet 7. september 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er fortsatt vanlig mat. Doh Anonymkode: efae9...412 Vanlig søppel. Vi spiser ikke søppel.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #21 Skrevet 7. september 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er fortsatt vanlig mat. Doh Anonymkode: efae9...412 Ok. For deg er det kanskje det. Det betyr ikke at andre liker å fore kroppen sin med slikt. Anonymkode: a6c9e...3e8
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #22 Skrevet 7. september 2018 Elsker mat og spiser det meste. Er glad i gode desserter og en skikkelig burger på feks Kverneriet. Men Mc Donald’s og loff spises sjeldent. Loff til reker hører med, men kjøper aldri loff til vanlig. Alt med måte er en god leveregel. Spiser mye og god mat da jeg trener mye, har alltid vært slank og sterk. Anonymkode: 3a0be...427
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #23 Skrevet 7. september 2018 Jeg spiser relativt sunt, men har en forbrenning som gjør at jeg ikke legger på meg så fort. Alle er ikke like heldige. Anonymkode: 4f7c2...3e3
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #24 Skrevet 7. september 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ok. For deg er det kanskje det. Det betyr ikke at andre liker å fore kroppen sin med slikt. Anonymkode: a6c9e...3e8 Jeg snakker ikke om meg. Vanlig angår ikke meg, det angår alle. Hvor mange pølser eller colaflasker tror du samtlige narvesenkiosker selger i løpet av en uke? Anonymkode: efae9...412
mamma_bergen Skrevet 7. september 2018 #25 Skrevet 7. september 2018 Jeg spiser det jeg vil, er heldigvis heldig med forbrenningen, samtidig er vi sånn noenlunde sunne i normalkosten her i huset. Men kan fint kjøpe cola og sjokolade en hvilken som helst dag, og noen ganger har vi burger eller annen "søppelmat" en helt vanlig dag i uken. Vi er så rar at vi på den andre siden kan slå til med fisk eller annet "rart" på en fredag eller lørdag😅 Alt med måte sier jeg, så lenge man ikke lever utelukkende på dårlig mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå