Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #51 Skrevet 7. september 2018 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg spiser vanlig mat. Mel, sukker og stivelse er ikke del av kosten min da jeg får mer smerter hvis jeg spiser slikt. Anonymkode: 15517...7cc Da spiser du ikke vanlig mat. Om du har kuttet ut alt av kornprodukter, sukkerholdige varer og stivelsesholdige ting som poteter, så spiser du ikke lenger det som er et vanlig, norsk mat, anbefalt av helsemyndighetene. Selv om du spiser som du gjør for din helses skyld, så kan du ikke påstå at dette er vanlig mat. Anonymkode: 48319...d35
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #52 Skrevet 7. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Da spiser du ikke vanlig mat. Om du har kuttet ut alt av kornprodukter, sukkerholdige varer og stivelsesholdige ting som poteter, så spiser du ikke lenger det som er et vanlig, norsk mat, anbefalt av helsemyndighetene. Selv om du spiser som du gjør for din helses skyld, så kan du ikke påstå at dette er vanlig mat. Anonymkode: 48319...d35 Det er jo ingenting som tilsier at hun har lagt til noe uvanlig? Hun dropper noen ting - hun spiser ikke uvanlig mat av den grunn. Anonymkode: 366c8...78b
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #53 Skrevet 7. september 2018 4 timer siden, RMBT skrev: Hei. Jeg er en 30 år gammel dame, venter mitt 3 barn. Jeg spiser hva jeg vil, sjokolade, hamburger,kebab, og har middag som er sunne og usunne, drikker brus,saftig vann. Har aldring gått på diett i hele mitt liv. Mitt motto er spis det du vil👍 Vi lever jo bare en gang!!!👍😄 Slik levde jeg også da jeg var 30, helt til kroppen sa stopp. Nok drittmat. Anonymkode: 31ce1...b79
Superdolly Skrevet 7. september 2018 #54 Skrevet 7. september 2018 "Vanlig mat" er ikke en objektiv størrelse som man vel ser av svarene her. Jeg mener at vi her i huset har et helt vanlig norsk kosthold, nokså tradisjonelt. Veldig ofte middag med poteter og grønnsaker til kjøtt eller fisk. Brød til frokost, lunsj og kvelds som regel. Jeg baker brød selv og det er nokså grovt. Loff spiser jeg sjelden, rett og slett fordi jeg ikke blir mett av det. Cola og sjokolade har vi sjelden i hus, fordi jeg er en uforbederlig skapsniker som spiser det hvis vi har det. Og jeg ønsker egentlig ikke å spise det hver dag, så jeg tar valget i butikken og lar være å kjøpe det inn. Jeg synes ikke avokado og hva det nå var du nevnte er så uvanlig heller, jeg. Det går da under helt vanlig mat i min verden. Godt er det også, så å hevde at det er mer matglede i å spise hamburger enn avokado er bare rart. Alt til sin tid, og alt med måte.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #55 Skrevet 7. september 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er jo ingenting som tilsier at hun har lagt til noe uvanlig? Hun dropper noen ting - hun spiser ikke uvanlig mat av den grunn. Anonymkode: 366c8...78b Når man har et kosthold som utelater omtrent halvparten av det som er et tradisjonelt, vanlig, norsk kosthold, så spiser man ikke lenger "vanlig mat". Om man må ha spesialbestilt mat i farfars 80-årslag, om man ikke kan forsyne seg av rundstykkene på kurset (men mauler pålegget?) eller smake på kaka når ungene har bursdag, når maten på jenteklubb må tas med hjemmefra fordi de andre skal ha pasta, så kan man ikke lenger si at man spiser "vanlig mat". Om noen kommer til meg og jeg spør om du trenger tilpasninger i kosten, og de svarer "Neida, jeg spiser vanlig mat", så ville jeg blitt veldig forbausa når jeg satte fram pizza, og de ikke kan spise det. Anonymkode: 48319...d35
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #56 Skrevet 7. september 2018 Jeg vil si jeg spiser vanlig mat, men ut fra hi så gjør jeg kanskje ikke det allikevel😅 jeg er veldig glad i cottage cheese, kesam, avokado, kylling, svin, havregrynsgrøt, proteinrundstykker eller grove rundstykker , fullkornsris osv. Jeg er derimot ikke glad i brød, hamburger, potet, potetgull og pasta. Det har jeg aldri vært, men jeg spiser gjerne smågodt innimellom😊 Anonymkode: da1e1...915
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #57 Skrevet 7. september 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg vil si jeg spiser vanlig mat, men ut fra hi så gjør jeg kanskje ikke det allikevel😅 jeg er veldig glad i cottage cheese, kesam, avokado, kylling, svin, havregrynsgrøt, proteinrundstykker eller grove rundstykker , fullkornsris osv. Jeg er derimot ikke glad i brød, hamburger, potet, potetgull og pasta. Det har jeg aldri vært, men jeg spiser gjerne smågodt innimellom😊 Anonymkode: da1e1...915 Jeg spiser selvsagt både kylling og brokkoli, avokado elsker jeg, spiser det ofte . Det var ikke det som bare poenget mitt :) men ser feks på jobb at folk takker nei til ett kakestykke fordi det er midt i uka eller ikke kan unne seg en softis når de har lyst på. Eller spise en stor skål med pasta ute pga karbohydrater. Synes det blir hysterisk. Anonymkode: 941cf...c09
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #58 Skrevet 7. september 2018 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg spiser selvsagt både kylling og brokkoli, avokado elsker jeg, spiser det ofte . Det var ikke det som bare poenget mitt men ser feks på jobb at folk takker nei til ett kakestykke fordi det er midt i uka eller ikke kan unne seg en softis når de har lyst på. Eller spise en stor skål med pasta ute pga karbohydrater. Synes det blir hysterisk. Anonymkode: 941cf...c09 Jeg takker og nei til et kakestykke, rett og slett fordi jeg ikke er så glad i kake. Jeg spiser heller ikke en stor skål med pasta ute, fordi det gir meg magetrøbbel og jeg føler meg litt uvel av det. Men jeg forteller sjelden hvorfor jeg ikke spiser det ene eller det andre. Og jeg skjønner godt at hvis folk har problemer med å spise mye karbohydrater, så er jo ikke en stor bolle med pasta noe man ønsker å spise. Anonymkode: 72b29...82e
Mrs. Kaizer Skrevet 8. september 2018 #59 Skrevet 8. september 2018 Jeg spiser akkurat det jeg vil, men er opptatt av trening og sunn mat. Så jeg VIL spise knekkebrød, kylling, brokkoli og sånt. Sjokolade, brus og annen kosemat spiser jeg på lørdager.
Luksusdyret Skrevet 8. september 2018 #60 Skrevet 8. september 2018 22 timer siden, Hjertefru skrev: Jeg er som deg, og spiser helt vanlig mat. Spiser nesten aldri knekkebrød og yoghurt. Liker burgere, og cola zero. Kjøper en sjokolade hvis jeg får lyst 😊 Merkelig nok er jeg slankere enn alle på jobben som spiser lettskyr og sånt tynt grovt knekkebrød. Spiser ikke så mye mat i gangen, og er mer glad i brødskiver enn middag. Det har jeg også alltid lurt på - de damene på jobben som slanker seg og går på diett, er gjerne like overvektige 10 år etter de startet på dietten. Rart.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #61 Skrevet 8. september 2018 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg spiser selvsagt både kylling og brokkoli, avokado elsker jeg, spiser det ofte . Det var ikke det som bare poenget mitt men ser feks på jobb at folk takker nei til ett kakestykke fordi det er midt i uka eller ikke kan unne seg en softis når de har lyst på. Eller spise en stor skål med pasta ute pga karbohydrater. Synes det blir hysterisk. Anonymkode: 941cf...c09 Dette synes jeg er ren mobbing og helt latterlig. HVORFOR SKAL DU BRY DEG OM HVA FOLK SPISER? HVORFOR SKAL FOLK VÆRE SÅ SABLA LIKE HELE TIDEN? Vil jeg ikke ha kake midt i uka, så gjør jeg ikke det, VIL jeg spise det så er det også min sak. Det må være helt forferdelig å være overvektig og vite at det sitter sånne hauker som deg og dømmer hva de spiser. Jeg spiser ikke mat for å være solidarisk, jeg gjør det for å dekke egne behov. Anonymkode: 65973...597
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #62 Skrevet 8. september 2018 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette synes jeg er ren mobbing og helt latterlig. HVORFOR SKAL DU BRY DEG OM HVA FOLK SPISER? HVORFOR SKAL FOLK VÆRE SÅ SABLA LIKE HELE TIDEN? Vil jeg ikke ha kake midt i uka, så gjør jeg ikke det, VIL jeg spise det så er det også min sak. Det må være helt forferdelig å være overvektig og vite at det sitter sånne hauker som deg og dømmer hva de spiser. Jeg spiser ikke mat for å være solidarisk, jeg gjør det for å dekke egne behov. Anonymkode: 65973...597 Det dreier seg om vanlig høffelighet. Man kommuniserer mye gjennom mat akkurat som gjennom klær, smil, hilsning og kroppsspråk. Hvis du avviser kakestykket du blir tilbudt kommuniserer du mye av det samme som hvis du nekter å ta en fremstrakt hånd fra en som vil hilse på deg eller om du skulle snu ryggen til en som smilte og sa hei. Anonymkode: 78ea7...1a6
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #63 Skrevet 8. september 2018 Jeg spiser vanlig mat. Gått ned 18 kg nå. Jeg tar selvsagt bevisste valg på næringsinnhold. Spiser mye sunt men kan spise en pølse til lunsj, men da må jeg selvsagt stramme inn på middagen. Alt handler jo om å finne rett balanse. Raffinerte matvarer trenger faktisk kroppen ikke, jeg spiser det, men veldig lite og sparer det til spesielle anledninger. Anonymkode: 38cfd...331
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #64 Skrevet 8. september 2018 Jeg spiser alt jeg blir servert, men merker at jeg spiser nok litt sunnere nå, som jeg er blitt noe eldre, men det har mer med at jeg liker bedre smaken. For eksempel liker jeg bedre smaken på et skikkelig brød enn en loff. Forstår hvem HI sikter til. Har en dame på jobb som ofte er innom forskjellige dietter som hun har med seg i plastbeger. Hun er overvektig, og vet «alt» om kosthold, men klarer tydeligvis ikke å praktisere all kunnskapen. Anonymkode: b79af...c16
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #65 Skrevet 8. september 2018 Ja, vi spiser vanlig mat. Men det vi legger i begrepet "vanlig mat" er helt sikkert ikke det samme som du legger i begrepet. Det mener jeg er viktig å huske. I manges øyne spiser vi sikkert det de vul kalle "gammeldags mat", uten at jeg gidder å bruke en halv kalori på å bekymre meg for det. Anonymkode: b3064...eac
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #66 Skrevet 8. september 2018 Alt det du nevner at de spiser er jo vanlig mat 🤔 Jeg spiser vegansk og fettfri mat akkurat nå, det er mitt siste håp om å slippe akne før jeg må i gang med isotretinoin. Anonymkode: 053b5...03d
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #67 Skrevet 8. september 2018 På 7.9.2018 den 0.20, Anonym bruker skrev: Overalt ser jeg , spesielt damer, som ikke spiser brød, matvarer med hvetemel eller sukker. Det er cottage cheese, avokado, kylling og brokkoli som gjelder. Jeg vet jo selvsagt at sukker i mengder ikke er bra. Men hva med moderasjon? Spiser du feks en loffskive i blant, poteter til kjøttkakene og en skolebolle om du har lyst på? Selv kan jeg finne på å spise en pølse med brød til lunsj en dag, nugatti på brødskiva og ett glass cola en vanlig tirsdag. Men får nesten inntrykk av at folk har blitt hysteriske. Anonymkode: 941cf...c09 Jeg spiser aldri hvetemel, boller, loff etc. Jeg hater å være oppblåst og det gir meg virkelig ingenting . Jeg spiser lørdagsgodt og det holder i massevis. Lager mye god og næringsrik mat som gjør at jeg holder meg frisk og har mye energi 😊 Hveteboller frister ikke nei. Det finnes mange veier til rom og det er ikke noe standardisert formel som passer alle. Jeg stortrives med min livsstil og andre må gjerne spise Hveteboller hver dag, men jeg forventer aksept i begge retninger. Hvorfor er det hysterisk å være opptatt av egen helse? Den norske befolkning blir stadig sykere og det er ikke helt ubegrunnet Anonymkode: de861...822
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #68 Skrevet 8. september 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Dette synes jeg er ren mobbing og helt latterlig. HVORFOR SKAL DU BRY DEG OM HVA FOLK SPISER? HVORFOR SKAL FOLK VÆRE SÅ SABLA LIKE HELE TIDEN? Vil jeg ikke ha kake midt i uka, så gjør jeg ikke det, VIL jeg spise det så er det også min sak. Det må være helt forferdelig å være overvektig og vite at det sitter sånne hauker som deg og dømmer hva de spiser. Jeg spiser ikke mat for å være solidarisk, jeg gjør det for å dekke egne behov. Anonymkode: 65973...597 Enig. Normalitetsboksen blir bare mindre og mindre. Jeg spiser heller aldri kake på jobb. Synes ikke lengre kaker som smaker sukker er godt . Liker best mine egne sunne kaker 😊 Anonymkode: de861...822
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #69 Skrevet 8. september 2018 21 timer siden, Anonym bruker skrev: Slik levde jeg også da jeg var 30, helt til kroppen sa stopp. Nok drittmat. Anonymkode: 31ce1...b79 Plutselig får du kreft, diabetes eller annen livsstilssykdom. Da er du kanskje ikke like høy i hatten, du på 30 år med 3 barn som sa at du spiser hva du vil Du tenker heller ikke over at du overfører dårlige verdier til dine barn Anonymkode: de861...822
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #70 Skrevet 8. september 2018 På 7.9.2018 den 12.44, Anonym bruker skrev: Da spiser du ikke vanlig mat. Om du har kuttet ut alt av kornprodukter, sukkerholdige varer og stivelsesholdige ting som poteter, så spiser du ikke lenger det som er et vanlig, norsk mat, anbefalt av helsemyndighetene. Selv om du spiser som du gjør for din helses skyld, så kan du ikke påstå at dette er vanlig mat. Anonymkode: 48319...d35 La nå damen spise det som fungerer for henne. Det finnes ikke et kosthold som passer alle. Noen tåler mye karbohydrater, andre må redusere Anonymkode: de861...822
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #71 Skrevet 8. september 2018 På 7.9.2018 den 12.44, Anonym bruker skrev: Da spiser du ikke vanlig mat. Om du har kuttet ut alt av kornprodukter, sukkerholdige varer og stivelsesholdige ting som poteter, så spiser du ikke lenger det som er et vanlig, norsk mat, anbefalt av helsemyndighetene. Selv om du spiser som du gjør for din helses skyld, så kan du ikke påstå at dette er vanlig mat. Anonymkode: 48319...d35 Hun kan jo fremdeles spise vanlig mat, selv om hun utelukker noen ting. Det står ingenting om at hun lever på fuglefrø og vann. Spiser du hver eneste matvare som er tilgjengelig da? Og hvorfor i himmelens navn er det et problem for deg hva andre spiser? Anonymkode: 72b29...82e
Hannasbananas Skrevet 8. september 2018 #72 Skrevet 8. september 2018 På 7.9.2018 den 11.10, Anonym bruker skrev: Noen her inne gjør seg dummere en de er (håper jeg da). Det HI mener er om det er mange som kutter konsekvent ut matvarer med begrunnelse at det er sunt og til slutt har de et nokså snevert utvalg. Tenk på melkeprodukter. Er du opphengt "for mye sukker" og "for mye fett" står du til slutt faktisk med skummet melk, cottage cheese og sukkerfri skyr. Ingenting av dette er spesielt deilig. Man blir mett, ja, men ingen nytelse i det. Anonymkode: 0ef20...d77 Det finnes ikke noe snevert med å kutte ut sukker, mel og melk. Sunt fett som fett fra grasfora kyr og olivenolje bør du derimot definitivt ikke kutte ut. Jeg spiser masse grønt, fisk, kjøtt, rører verken sukkerfri skyr eller skummet melk. Har massevis av matglede med sunn, delikat og næringsrik mat. Som en bieffekt er jeg slankere og har mer energi enn noensinne. Klarere i hodet er jeg også. Å hundse folk fordi de tar vare på kroppen sin, og å argumentere med at de er hysteriske blir for dumt. Kos dere med sukkeret og skolebollene deres. Jeg sier nei takk og lever veldig (ekstremt) godt med det.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #73 Skrevet 8. september 2018 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg spiser selvsagt både kylling og brokkoli, avokado elsker jeg, spiser det ofte . Det var ikke det som bare poenget mitt men ser feks på jobb at folk takker nei til ett kakestykke fordi det er midt i uka eller ikke kan unne seg en softis når de har lyst på. Eller spise en stor skål med pasta ute pga karbohydrater. Synes det blir hysterisk. Anonymkode: 941cf...c09 Du har aldri vært overvektig og forsøkt å gjøre noe med det, skjønner jeg... 🙄 empati er en fin bil. Anonymkode: 810d8...a97
Hannasbananas Skrevet 8. september 2018 #74 Skrevet 8. september 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Det dreier seg om vanlig høffelighet. Man kommuniserer mye gjennom mat akkurat som gjennom klær, smil, hilsning og kroppsspråk. Hvis du avviser kakestykket du blir tilbudt kommuniserer du mye av det samme som hvis du nekter å ta en fremstrakt hånd fra en som vil hilse på deg eller om du skulle snu ryggen til en som smilte og sa hei. Anonymkode: 78ea7...1a6 For noe bullshit.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #75 Skrevet 8. september 2018 På 7.9.2018 den 1.57, Anonym bruker skrev: Jeg må spørre dere damer, hvorfor er dere så opptatt av det med diet osv? spis hva dere vil og når dere vil! ta deg en saftig 250 grams burger istedenfor en tørr salat. Anonymkode: 4d339...c10 Jeg kan ikke fordra hamburger og pølser osv. Salat er mye bedre. Derfor velger jeg salat, og det er slett ikke tørt. Anonymkode: b6c79...0d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå