Gå til innhold

Synes dette er blodig urettferdig...

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Evablaum skrev:

På hvilken måte er de subjektive?

Det er ikke kun min personlige mening at barn trenger samvær med begge foreldre og at begge foreldre må dele på kostnaden for å få gjennomført disse samværene. 

Alt du kommer med er subjektivt

Anonymkode: a0f02...877

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alt du kommer med er subjektivt

Vet du hva subjektivt betyr?

Barna har lovfestet rett

Endret av Evablaum
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

https://advokatoslo.no/reisekostnader-ved-samvaer/

Det kan gjøres unntak fra reglen om at reiseutgiftene skal deles. Lang og dyr reisevei kan også være et argument for at samværet reduseres.

Anonymkode: 386dc...e1e

Der står det faktisk at utgifter må deles, selv om far velger å besøke barna i Norge. Da må mor betale halve billetten til far. Og det er da mer moro for barns å besøke far og hans rike kjæreste, enn at far kommer til de for samvær 

Skrevet
21 minutter siden, Evablaum skrev:

På hvilken måte er de subjektive?

Det er ikke kun min personlige mening at barn trenger samvær med begge foreldre og at begge foreldre må dele på kostnaden for å få gjennomført disse samværene. 

Men du er vel den eneste som mener at dette er uavhengig av hvor far velger å bosette seg!!

Anonymkode: 34f94...151

Skrevet
31 minutter siden, Evablaum skrev:

Vet du hva subjektivt betyr?

Barna har lovfestet rett

Ja, det gjør jeg. Og det eneste jeg leser ut i fra svarene dine er en umåtelig trang til å si din mening

Skrevet
38 minutter siden, Evablaum skrev:

Der står det faktisk at utgifter må deles, selv om far velger å besøke barna i Norge. Da må mor betale halve billetten til far. Og det er da mer moro for barns å besøke far og hans rike kjæreste, enn at far kommer til de for samvær 

Det står også at retten kan fravike normalordningen som er at utgiftene deles.

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det står også at retten kan fravike normalordningen som er at utgiftene deles.

Det at en av foreldrene flytter, vil som hovedregel ikke utgjøre en særlig grunn til å fravike den forholdsmessige fordelingen.

Skrevet
4 minutter siden, Evablaum skrev:

Det at en av foreldrene flytter, vil som hovedregel ikke utgjøre en særlig grunn til å fravike den forholdsmessige fordelingen.

Hovedregel, ja, men ekstremt lang eller dyr reise kan være det. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hovedregel, ja, men ekstremt lang eller dyr reise kan være det. 

Hun sendte aldri noen klage, kommer nok ingen vei nå

Skrevet
12 minutter siden, Evablaum skrev:

Hun sendte aldri noen klage, kommer nok ingen vei nå

Det kan det godt hende hun gjør. Jeg vet ikke hva retten vil vektlegge i en slik sak og jeg er ganske sikker på at du ikke har peiling.

Skrevet
1 time siden, Evablaum skrev:

1. Det er billigere for mor å betale halve billetten til far, enn for alle barna.

2. Mor skal ikke være med på å gjøre det mer moro for verken barn eller far, det sier seg selv.

26 minutter siden, Evablaum skrev:

Selv om ikke du kanskje skjønner det, så er det forskjell på å flytte unna, og å flytte til utlandet. Og dermed gir det en særlig grunn til å fravike.

Anonymkode: c3a52...631

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...