Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #51 Skrevet 27. august 2018 Ville kontaktet advokat, dette høres ikke riktig ut. Ja, barn har rett på å ha samvær med far, men far skal også tilrettelegge for dette og han har tatt et valg om å flytte så langt bort. Jeg tror heller ikke far hadde kommet noe vei med trusler om å ta over barna, hadde det blitt sak hadde det vist at han er urimelig og urettferdig. Det kan umulig være greit at mor med stram økonomi skal ut med så store utgifter til samvær, og det er heller ikke greit at mor aldri får ferie med sine barn, eller mer rett, barn har også krav på ferie med mor. Anonymkode: c3a52...631
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #52 Skrevet 27. august 2018 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå møter ikke far opp på familivernskontoret nettopp fordi han bor i et annet land... han møtte heller ikke opp da han bodde her... det er snakk om 4 barn i alderen 10-15.. Så han manipulerer den av de han kan. Han har dem som sagt i alle skoleferier. Og billettene pluss reise til flyplassen (vi bor 3 timer unna pluss ferje) vil koste i gjennomsnitt 10.000 for alle. De reiser dit høstferie, annen hver jul, vinterferie, påskeferie og sommerferie.. Så det blir mellom 20-25 tusen jeg må ut med i året.. Han truer med å kreve det inn via namsmannen om jeg ikke betaler... vet ikke hva jeg skal gjøre... Anonymkode: 2be45...019 Han lyver jo så det renner. Namsmannen? Herregud dame, du må lese deg opp. Han snylter på deg fordi du ikke vet noe om rettighetene dine. HAN har få rettigheter når han her valgt å flytte utenlands, sett deg ned med ungene og forklar alt i detalj og sleng samtidig på at det ikke er normalt å ha råd til å reise på titusenkronersturer flere ganger i året, og det er det nå slutt på. De kan velge en ferie til får i året, vil de dit oftere får han betale. Nå setter du ned foten og leser deg samtidig opp på regelverket. Skaff time på familievernkontoret uansett, hvis han ikke dukker opp er det synd for han. Vilkårene i avtalen dere hadde har han brutt ved å flytte utenlands, så du kan med god samvittighet be ham dra til helvete og bla opp selv fremover. Måtte le litt av at han tror namsmannen bryr seg katten om samværet hans, for en idiot. Anonymkode: 5741a...93f
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #53 Skrevet 27. august 2018 10 timer siden, Evablaum skrev: Det er likevel barnas rett å ha samvær. Som mor ønsker å nå begrense pga penger. Mener du virkelig at det er kun morens ansvar her? Så hvis vi setter det litt på spissen. Far flytter til Afrika, skal samværsavtale som er inngått mens han bodde i Norge følges til punkt og prikke? Skal mor betale den kostnaden fordi far velger å flytte langt fra barna sine? Anonymkode: 34f94...151
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #54 Skrevet 27. august 2018 10 timer siden, Evablaum skrev: Det er likevel barnas rett å ha samvær. Som mor ønsker å nå begrense pga penger. Bla bla bla. Du er her inne kun for å krangle. Begynner å bli lei. Anonymkode: 3f35c...75b
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #55 Skrevet 27. august 2018 Jeg vil tro at den avtalen dere hadde om å dele reiseutgiftene i utgangspunktet bare var gyldig så lenge får bodde der han bodde eller i samme område. Hvis du har fortsatt å betale i lang tid etter flytting uten protester eller krav om endret avtale kan man si at du har godtatt at det faktisk skal være slik, men du kan likevell kreve å få endret avtalen. Det blir bare litt vanskeligere å få gjennomslag. Anonymkode: 386dc...e1e
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #56 Skrevet 27. august 2018 10 timer siden, Evablaum skrev: Da får de jo både hverdag og fest & moro. Du kan ikke være så ensporet at du mener det er greit at barna får kun hverdager med mor og kun fest og moro med far. Det er til barnas beste å oppleve både fest og hverdager med både mor og far, men far har tatt et valg som gjør at hverdager med far ikke er mulig. Men det igjen betyr ikke at det beste for barna er å kun ha hverdager med mor. Hadde man satt barnas beste i fokus hadde ferier blitt fordelt mellom mor og far slik at barna får sammenhengende ro sammen med mor også. Anonymkode: de122...b87
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #57 Skrevet 27. august 2018 17 timer siden, Evablaum skrev: Nå er det igjen fokus på andre enn barna. Da nytter det ikke Hvis du ikke evner å se at samarbeid mellom mor og far påvirker barna så får du bare sitte i hjørnet ditt å være vrang. Anonymkode: 12fee...f2a
Evablaum Skrevet 27. august 2018 #58 Skrevet 27. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Mener du virkelig at det er kun morens ansvar her? Så hvis vi setter det litt på spissen. Far flytter til Afrika, skal samværsavtale som er inngått mens han bodde i Norge følges til punkt og prikke? Skal mor betale den kostnaden fordi far velger å flytte langt fra barna sine? Anonymkode: 34f94...151 Det er viktig for barna at de ser far så ofte som mulig, og da må også mor bidra. Afrika, så spennende for barna!!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #59 Skrevet 27. august 2018 1 minutt siden, Evablaum skrev: Det er viktig for barna at de ser far så ofte som mulig, og da må også mor bidra. Afrika, så spennende for barna!! Mor skal ikke svi for fars elendige oppførsel. Svir det for mor, svir det for barna. Spørs hvor bra det er for barna å tilbringe hver ferie med en far som prioritererer seg selv foran dem? Men du er som alltid fornøyd når rike drittsekker får tråkke på og utnytte hardtarbeidende, ansvarsfulle arbeiderklassefolk, som faktisk tar vare på barna sine. Skyv barna foran deg du, men vi gjennomskuer deg. Mor ønsker ikke å begrense samvær. Far står fritt til å ha samvær med barna i Norge. Anonymkode: fc4e9...515
Evablaum Skrevet 27. august 2018 #60 Skrevet 27. august 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mor skal ikke svi for fars elendige oppførsel. Svir det for mor, svir det for barna. Spørs hvor bra det er for barna å tilbringe hver ferie med en far som prioritererer seg selv foran dem? Men du er som alltid fornøyd når rike drittsekker får tråkke på og utnytte hardtarbeidende, ansvarsfulle arbeiderklassefolk, som faktisk tar vare på barna sine. Skyv barna foran deg du, men vi gjennomskuer deg. Mor ønsker ikke å begrense samvær. Far står fritt til å ha samvær med barna i Norge. Anonymkode: fc4e9...515 Hardtarbeidende? Mor jobber jo redusert, så vet uke helt jeg...
Elina Skrevet 27. august 2018 #61 Skrevet 27. august 2018 13 minutter siden, Evablaum skrev: Det er viktig for barna at de ser far så ofte som mulig, og da må også mor bidra. Afrika, så spennende for barna!! Jeg er ikke HI men det hadde jeg ikke betalt for. Far kan komme til Norge om han vil se ungene. Mor skal da ikke betale i dyre dommer fordi far har valgt å flytte langt vekk.
Evablaum Skrevet 27. august 2018 #62 Skrevet 27. august 2018 Akkurat nå, Elina skrev: Jeg er ikke HI men det hadde jeg ikke betalt for. Far kan komme til Norge om han vil se ungene. Mor skal da ikke betale i dyre dommer fordi far har valgt å flytte langt vekk. Samværssabotasje
Elina Skrevet 27. august 2018 #63 Skrevet 27. august 2018 Akkurat nå, Evablaum skrev: Samværssabotasje Hadde ikke brydd meg det minste. Han saboterer selv når han flytter langt vekk, og det vil da få konsekvenser for hans samvær. I tillegg så bidrar ikke far men lever som en "trofemenn" for sin nye kone i et fremmed land, hva slags inntrykk sitter barna igjen med? Nei, man har lov til å sette foten ned for tåpelige tilstander.
Evablaum Skrevet 27. august 2018 #64 Skrevet 27. august 2018 1 minutt siden, Elina skrev: Hadde ikke brydd meg det minste. Han saboterer selv når han flytter langt vekk, og det vil da få konsekvenser for hans samvær. I tillegg så bidrar ikke far men lever som en "trofemenn" for sin nye kone i et fremmed land, hva slags inntrykk sitter barna igjen med? Nei, man har lov til å sette foten ned for tåpelige tilstander. At han har funnet seg ei rik snelle, hva har det med samvær å gjøre?
Elina Skrevet 27. august 2018 #65 Skrevet 27. august 2018 Akkurat nå, Evablaum skrev: At han har funnet seg ei rik snelle, hva har det med samvær å gjøre? Ja, han har det og den snella gir han det han trenger så da har han selv ingen intekt slik at han ikke bidrar til å brødfø ungene sine. Selvsagt har det noe med samvær å gjøre, hadde han brydd seg om barna så hadde han ikke sugd mora tørr for penger. Hadde han brydd seg så hadde han bidrat til at ungene fikk en bedre økonomisk hverdag.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #66 Skrevet 27. august 2018 12 minutter siden, Evablaum skrev: Samværssabotasje Jeg fatter bare ikke hva du får for å være så ekkel og dum?!? Du har null peiling og jeg tror du kun driver på slik som her for å føle deg bedre, hvor bedrøvelig liv har ikke du som så tydelig kun er ute etter å tråkke på andre? Anonymkode: c3a52...631
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #67 Skrevet 27. august 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg fatter bare ikke hva du får for å være så ekkel og dum?!? Du har null peiling og jeg tror du kun driver på slik som her for å føle deg bedre, hvor bedrøvelig liv har ikke du som så tydelig kun er ute etter å tråkke på andre? Anonymkode: c3a52...631 Du syns det er helt greit at en "far" driver på slik, og at mor sliter og skal føye far? Herlighet!! Anonymkode: c3a52...631
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #68 Skrevet 27. august 2018 13 timer siden, Evablaum skrev: Det er likevel barnas rett å ha samvær. Som mor ønsker å nå begrense pga penger. Nei, det er faktisk FAR som begrenset samværet - ved å flytte langt unna. HAN - som den voksne part - kan fint gjenopprette masse samvær dersom han ønsker det. ved å selv komme på besøk til det stedet barna faktisk har sitt daglige bosted. At han ikke ønsker å gjøre det, at han ikke prioriterer å se barna der hvor de er i sitt daglige element, på skoleavslutninger, på foreldresammenkomster, på framføringer, på fotballkamper eller turnoppvisninger, på turer i nærområdet, sammen med venner, der hvor han har mulighet til å hente de fra bursdager eller fester osv, DET sier mer om hans prioriteringer! Anonymkode: 744e7...7d1
Evablaum Skrevet 27. august 2018 #69 Skrevet 27. august 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, det er faktisk FAR som begrenset samværet - ved å flytte langt unna. HAN - som den voksne part - kan fint gjenopprette masse samvær dersom han ønsker det. ved å selv komme på besøk til det stedet barna faktisk har sitt daglige bosted. At han ikke ønsker å gjøre det, at han ikke prioriterer å se barna der hvor de er i sitt daglige element, på skoleavslutninger, på foreldresammenkomster, på framføringer, på fotballkamper eller turnoppvisninger, på turer i nærområdet, sammen med venner, der hvor han har mulighet til å hente de fra bursdager eller fester osv, DET sier mer om hans prioriteringer! Anonymkode: 744e7...7d1 Jeg har da ikke skrevet at far er fantastisk. Jeg skriver at barna har rett på samvær. Og mor må betale halvparten av kostnaden for at barna skal få dekket denne retten og ikke minst behovet!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #70 Skrevet 27. august 2018 1 time siden, Evablaum skrev: Det er viktig for barna at de ser far så ofte som mulig, og da må også mor bidra. Afrika, så spennende for barna!! Det må være kjekt å bo i sin egen lille boble! Mener du mor skal ta opp forbrukslån for å betale dette eller evner du ikke å se at far må ta ansvar for egne handlinger! Anonymkode: 34f94...151
Evablaum Skrevet 27. august 2018 #71 Skrevet 27. august 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det må være kjekt å bo i sin egen lille boble! Mener du mor skal ta opp forbrukslån for å betale dette eller evner du ikke å se at far må ta ansvar for egne handlinger! Anonymkode: 34f94...151 Mor og far skal dele på utgifter til samvær. Slik er det nå en gang, og mor må forholde seg til det. Far sier ikke at mor skal ta hele kostnaden selv, han betaler selv sin halvpart. Da får mor se og jobbe fullt da
Øyne som ser!! Skrevet 27. august 2018 #72 Skrevet 27. august 2018 Akkurat nå, Evablaum skrev: Mor og far skal dele på utgifter til samvær. Slik er det nå en gang, og mor må forholde seg til det. Far sier ikke at mor skal ta hele kostnaden selv, han betaler selv sin halvpart. Da får mor se og jobbe fullt da Mens han flytter til utlandet å lever på sin kone å ikke må jobbe en dritt??? Du er faen ikke sann og ikke tro jeg ikke har avslørt deg, måte du skriver på viser det.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #73 Skrevet 27. august 2018 13 timer siden, Evablaum skrev: Det er dine subjektive følelser. Hva har det med denne saken å gjøre? Og hadde du hatt mer samvær med din far under oppveksten, så kan det tenkes at du ville hatt et annet forhold til ham nå. Hvorfor har dine meninger mer å si for saken, enn anonym 1e8 sine meninger? Dine meninger er og høyst subjektive. Anonymkode: a0f02...877
Evablaum Skrevet 27. august 2018 #74 Skrevet 27. august 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvorfor har dine meninger mer å si for saken, enn anonym 1e8 sine meninger? Dine meninger er og høyst subjektive. Anonymkode: a0f02...877 På hvilken måte er de subjektive? Det er ikke kun min personlige mening at barn trenger samvær med begge foreldre og at begge foreldre må dele på kostnaden for å få gjennomført disse samværene.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #75 Skrevet 27. august 2018 56 minutter siden, Evablaum skrev: Samværssabotasje Er det mer samværssabotasje enn å flytte til et annet land? Anonymkode: a0f02...877
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå