Anonym bruker Skrevet 26. august 2018 #26 Skrevet 26. august 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Selvsagt er det viktig for mor å også ha ferie sammen med ungene sine. Er du virkelig uenig i det? Anonymkode: 3dc2d...1d7 Hun spør ikke om det er viktig. Hun spør om det er viktigere. Det er en forskjell. Jeg er enig med henne. Det er viktigere at de får være sammen med far enn at hun skam ha ferie med de Anonymkode: 76a8c...bf0
Evablaum Skrevet 26. august 2018 #27 Skrevet 26. august 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selvsagt er det viktig for mor å også ha ferie sammen med ungene sine. Er du virkelig uenig i det? Anonymkode: 3dc2d...1d7 Viktig, ja. Men, ikke viktigere enn at barna får samvær med sin far.
graa Skrevet 26. august 2018 #28 Skrevet 26. august 2018 1 minute ago, Evablaum said: Viktig, ja. Men, ikke viktigere enn at barna får samvær med sin far. Da må far være sitt ansvar bevisst og ikke flytte så langt unna.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2018 #29 Skrevet 26. august 2018 Det er ikke i barnas interesse at faren deres ruinerer moren deres. Barn har rett til ferietid med begge foreldrene sine. Jeg synes det er litt heftig at han skal ha alle feriene. Så moren skal ta hverdagsslitet med barna men aldri få ha en skikkelig friperiode med dem? Kontakt advokat eller fvk og be om hjelp. Hvis samværsavtalen er fra før han flyttet utenlands er det en selvfølge at den reforhandles når han flytter. Anonymkode: a500b...765
Evablaum Skrevet 26. august 2018 #30 Skrevet 26. august 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke i barnas interesse at faren deres ruinerer moren deres. Barn har rett til ferietid med begge foreldrene sine. Jeg synes det er litt heftig at han skal ha alle feriene. Så moren skal ta hverdagsslitet med barna men aldri få ha en skikkelig friperiode med dem? Kontakt advokat eller fvk og be om hjelp. Hvis samværsavtalen er fra før han flyttet utenlands er det en selvfølge at den reforhandles når han flytter. Anonymkode: a500b...765 Barna får jo ikke mer tid med sin far, enn det som allerede er i samværsavtalen.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2018 #31 Skrevet 26. august 2018 Han skal da ikke ha dem i alle feriene?? Det vil familievernkontoret være helt enig i. Du har like mye rett på ferie med dine barn, og han skal også kunne besøke dem i Norge. Han kan true med alt han vil, men han har absolutt ingen sak. Forhør deg med familievernkontor! Tro meg. De er på din side! Anonymkode: b029b...ef3
Anonym bruker Skrevet 26. august 2018 #32 Skrevet 26. august 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Han truer med å kreve det inn via namsmannen om jeg ikke betaler... vet ikke hva jeg skal gjøre... La ham true. Han har endret avtalen ved å flytte. Anonymkode: f687b...d74
Anonym bruker Skrevet 26. august 2018 #33 Skrevet 26. august 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå møter ikke far opp på familivernskontoret nettopp fordi han bor i et annet land... han møtte heller ikke opp da han bodde her... det er snakk om 4 barn i alderen 10-15.. Så han manipulerer den av de han kan. Han har dem som sagt i alle skoleferier. Og billettene pluss reise til flyplassen (vi bor 3 timer unna pluss ferje) vil koste i gjennomsnitt 10.000 for alle. De reiser dit høstferie, annen hver jul, vinterferie, påskeferie og sommerferie.. Så det blir mellom 20-25 tusen jeg må ut med i året.. Han truer med å kreve det inn via namsmannen om jeg ikke betaler... vet ikke hva jeg skal gjøre... Anonymkode: 2be45...019 Men kjære vene, har du aldri barna i en ferie. Det er jo ikke rett Anonymkode: a0f02...877
Anonym bruker Skrevet 26. august 2018 #34 Skrevet 26. august 2018 Du MÅ snakke med en advokat. Ikke sikkert det er så dyrt. Anonymkode: 3f35c...75b
Anonym bruker Skrevet 26. august 2018 #35 Skrevet 26. august 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Hun spør ikke om det er viktig. Hun spør om det er viktigere. Det er en forskjell. Jeg er enig med henne. Det er viktigere at de får være sammen med far enn at hun skam ha ferie med de Anonymkode: 76a8c...bf0 Min pappa flyttet utenlands og aldri om jeg ville byttet bort alle feriene med mamma. Å dra på ferie med mamma var også kjekt, fint og bra. Ville aldri valgt kun hverdager med mamma og alle ferier med pappa. Den tufsen som flytta langt fra ungene sine.... Anonymkode: 24bbc...1e8
Evablaum Skrevet 26. august 2018 #36 Skrevet 26. august 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min pappa flyttet utenlands og aldri om jeg ville byttet bort alle feriene med mamma. Å dra på ferie med mamma var også kjekt, fint og bra. Ville aldri valgt kun hverdager med mamma og alle ferier med pappa. Den tufsen som flytta langt fra ungene sine.... Anonymkode: 24bbc...1e8 Det er dine subjektive følelser. Hva har det med denne saken å gjøre? Og hadde du hatt mer samvær med din far under oppveksten, så kan det tenkes at du ville hatt et annet forhold til ham nå.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2018 #37 Skrevet 26. august 2018 1 minutt siden, Evablaum skrev: Det er dine subjektive følelser. Hva har det med denne saken å gjøre? Og hadde du hatt mer samvær med din far under oppveksten, så kan det tenkes at du ville hatt et annet forhold til ham nå. Selvsagt er det mine subjektive følelser. Mer samvær bør adresseres til min far. Det var ikke jeg som flyttet fra ham Anonymkode: 24bbc...1e8
Evablaum Skrevet 26. august 2018 #38 Skrevet 26. august 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Selvsagt er det mine subjektive følelser. Mer samvær bør adresseres til min far. Det var ikke jeg som flyttet fra ham Anonymkode: 24bbc...1e8 Det er likevel barnas rett å ha samvær. Som mor ønsker å nå begrense pga penger.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2018 #39 Skrevet 26. august 2018 5 timer siden, Evablaum skrev: Nå er det igjen fokus på andre enn barna. Da nytter det ikke Det er jo fokus på barna. Fortjener de ikke gode opplevelser med mor? Skal hverdagen bare såvidt gå rundt, ingen rom for aktiviteter eller kos? Bare hverdager med mor og fest og morro hos far... Anonymkode: f4043...9cc
Anonym bruker Skrevet 26. august 2018 #40 Skrevet 26. august 2018 4 minutter siden, Evablaum skrev: Det er likevel barnas rett å ha samvær. Som mor ønsker å nå begrense pga penger. Skal vi snakke om barns beste så er det vel å ha foreldre som ikke flytter fra dem. Anonymkode: 24bbc...1e8
Evablaum Skrevet 26. august 2018 #41 Skrevet 26. august 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skal vi snakke om barns beste så er det vel å ha foreldre som ikke flytter fra dem. Anonymkode: 24bbc...1e8 Det får jo ingen gjort noe med. Som jeg skrev tidligere, absolutt ingen ideel situasjon dette. Er fokuset barnas beste, så sier det seg selv at de har det best med å ha kontakt med begge foreldre.
Evablaum Skrevet 26. august 2018 #42 Skrevet 26. august 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo fokus på barna. Fortjener de ikke gode opplevelser med mor? Skal hverdagen bare såvidt gå rundt, ingen rom for aktiviteter eller kos? Bare hverdager med mor og fest og morro hos far... Anonymkode: f4043...9cc Da får de jo både hverdag og fest & moro.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2018 #43 Skrevet 26. august 2018 14 minutter siden, Evablaum skrev: Det får jo ingen gjort noe med. Som jeg skrev tidligere, absolutt ingen ideel situasjon dette. Er fokuset barnas beste, så sier det seg selv at de har det best med å ha kontakt med begge foreldre. Jo, det får noen gjort noe med. Far! Han kan velge å flytte nærmere barna sine, slik at regelmessig samvær lar seg gjøre. Her har faktisk far valgt ny dame framfor barna, og det er mor som er urimelig som også ønsker å kunne feriere med barna? Du sier at mor må velge det som er best for barna og ikke seg selv. Dette burde vel også gjelde far? Jeg er helt sikker på at far ikke kan kreve at mot betaler fir reise, når han har bosatt seg urimelig langt og dyrt borte. Anonymkode: c3cec...82d
Anonym bruker Skrevet 26. august 2018 #44 Skrevet 26. august 2018 22 minutter siden, Evablaum skrev: Det får jo ingen gjort noe med. Som jeg skrev tidligere, absolutt ingen ideel situasjon dette. Er fokuset barnas beste, så sier det seg selv at de har det best med å ha kontakt med begge foreldre. Nei «noen får ikke gjort noe med det. FAR derimot kan gjøre noe med det. Anonymkode: 7f9a8...535
Anonym bruker Skrevet 26. august 2018 #45 Skrevet 26. august 2018 1 time siden, Evablaum skrev: Det får jo ingen gjort noe med. Som jeg skrev tidligere, absolutt ingen ideel situasjon dette. Er fokuset barnas beste, så sier det seg selv at de har det best med å ha kontakt med begge foreldre. Å ha kontakt med begge foreldrene kan fint løses på en bedre måte, dessuten har far et like stort ansvar for barnas beste som mor. Han flytta fra sine 4 mindreårige barn til et annet land, tror ikke barnas beste var så langt fremme i hans bevissthet... Anonymkode: 3f99c...a14
Anonym bruker Skrevet 26. august 2018 #46 Skrevet 26. august 2018 Evablaum elsker å stå på de rikeste sin side, og trykke fattige ned. Hun nyter når andre sliter økonomisk. Det er ikke bra for barna at mor må leve på 25000 mindre i året. Det går ut over dem! Far har tydeligvis god råd til å komme til Norge og besøke dem her, så mye han vil! Men det vil han ikke. Det hadde vært til barnas beste. Anonymkode: fc4e9...515
Evablaum Skrevet 27. august 2018 #47 Skrevet 27. august 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Evablaum elsker å stå på de rikeste sin side, og trykke fattige ned. Hun nyter når andre sliter økonomisk. Det er ikke bra for barna at mor må leve på 25000 mindre i året. Det går ut over dem! Far har tydeligvis god råd til å komme til Norge og besøke dem her, så mye han vil! Men det vil han ikke. Det hadde vært til barnas beste. Anonymkode: fc4e9...515 At far er en drittsekk, skal vel ikke gå utover barnas rett til samvær med ham?
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #48 Skrevet 27. august 2018 49 minutter siden, Evablaum skrev: At far er en drittsekk, skal vel ikke gå utover barnas rett til samvær med ham? Han har ikke rett til samvær i alle ferier. Og du finner ikke et eneste familievernkontor som vil være enig med deg her! Samvær skal tilrettelegges, og betales av begge. Og far vil oppfordres til å besøke barna i Norge, fremfor at barna skal sendes frem og tilbake. Dette VET jeg, nettopp fordi jeg selv er i situasjonen. Anonymkode: b029b...ef3
Evablaum Skrevet 27. august 2018 #49 Skrevet 27. august 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han har ikke rett til samvær i alle ferier. Og du finner ikke et eneste familievernkontor som vil være enig med deg her! Samvær skal tilrettelegges, og betales av begge. Og far vil oppfordres til å besøke barna i Norge, fremfor at barna skal sendes frem og tilbake. Dette VET jeg, nettopp fordi jeg selv er i situasjonen. Anonymkode: b029b...ef3 De har jo tydeligvis allerede en avtale der far skal ha barna i alle ferier, foruten jul annethvert år? Du skriver at far oppfordres, ikke at han pliktes til å besøke barna, og at samvær skal betales av begge foreldre. Da skjønner jeg ikke hva problemet er? Skjønner ikke helt hva du VET...?
Anonym bruker Skrevet 27. august 2018 #50 Skrevet 27. august 2018 1 time siden, Evablaum skrev: At far er en drittsekk, skal vel ikke gå utover barnas rett til samvær med ham? Men det ansvaret må jo også far ta. Ikke bare mor?! Mødre (oftest de som sitter med hovedomsorgen fir barna) skal svelge enorme kameler hele tiden for å kompensere for fars dumme valg eller at han nekter å bidra. Anonymkode: c3cec...82d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå