Gå til innhold

Å rive barn ut av armene på foreldrene

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 minutter siden, Pashla skrev:

Nei, det ligner ikke. Man kommer ikke rutinemessig og henter alle barn på bakgrunn av at foreldrene har tatt en gitt reise. Det er sterke indisier som må tyde på at barnet er i akutt risiko. 

Hvorfor skriver du på ny og på ny, med nick og uten nick, samme sak?

Anonymkode: f526e...505

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har tydeligvis litt tregt for det, men det er kanskje ikke så rart når du uttaler deg så bastant om ting du ikke forstår og ikke kan nok om ...

Jeg har svart anonymt, og jeg er ikke Pashla.

Anonymkode: e380e...54b

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har tydeligvis litt tregt for det, men det er kanskje ikke så rart når du uttaler deg så bastant om ting du ikke forstår og ikke kan nok om ...

Jeg har svart anonymt, og jeg er ikke Pashla.

Hvorfor så hetsende mot meg?

Skrevet

Det er ikke hetsende å påpeke det du selv viser, nemlig at du sammenligner ting som ikke kan sammenlignes (og hadde du hatt nok kunnskap om det ville du visst det). Når du selv etter å ha blitt oppmerksom på det påstår det samme, da gir du inntrykk av å være litt treg - spesielt når du så tror at Pashla gidder å skrive både anonymt og med nick. Det bør være ganske opplagt at det er flere på forumet, noen av oss (også du) velger å skrive uten nick, andre med nick. Og tydeligvis så er Pashla og jeg enige i at det ikke er mulig å sammenligne de to situasjonene du sammenligner.

Ta til deg at du har misforstått situasjonen i USA, sett deg inn i det, da vil du også se at det ikke er mulig å sammenligne det med barnevernets praksis i saker hvor man mener det er høy risiko for umiddelbar skade på barn.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke hetsende å påpeke det du selv viser, nemlig at du sammenligner ting som ikke kan sammenlignes (og hadde du hatt nok kunnskap om det ville du visst det). Når du selv etter å ha blitt oppmerksom på det påstår det samme, da gir du inntrykk av å være litt treg - spesielt når du så tror at Pashla gidder å skrive både anonymt og med nick. Det bør være ganske opplagt at det er flere på forumet, noen av oss (også du) velger å skrive uten nick, andre med nick. Og tydeligvis så er Pashla og jeg enige i at det ikke er mulig å sammenligne de to situasjonene du sammenligner.

Ta til deg at du har misforstått situasjonen i USA, sett deg inn i det, da vil du også se at det ikke er mulig å sammenligne det med barnevernets praksis i saker hvor man mener det er høy risiko for umiddelbar skade på barn.

Jeg skjønner fortsatt ikke at du har behov for å kalle meg for treg. 

Skrevet

Om nå har USA trukket seg fra FNs menneskerettsråd...

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Om nå har USA trukket seg fra FNs menneskerettsråd...

* menneskerettighetsråd

Skrevet
58 minutter siden, Pashla skrev:

Tror du jeg er et orakel? Der finnes som sagt ingen detaljert juss på dette. Det skrev jeg tidligere. 

Jeg regnet med at du hadde opplysni egne dine fra et sted. 

Anonymkode: 7b017...f73

Gjest Antarctica
Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skriver kun med nick. 

At andre skriver samme sak har jeg ikke kontroll over. Men det tyder vel på at det vi skriver er realiteten. 

Gjest Antarctica
Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg regnet med at du hadde opplysni egne dine fra et sted. 

Ja, nyhetsmedier og generelle leksika. Men situasjonen er jo ny. Det fins ikke praksis eller presedens på det som foregår nå.

Gjest Antarctica
Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis man trenger mange gjentakelser er man neppe spesielt kjapp...

Skrevet
7 minutter siden, Pashla skrev:

Hvis man trenger mange gjentakelser er man neppe spesielt kjapp...

Men i tråden over skriver du at det ikke finnes presedens på som foregår nå. Så hvorfor kalle meg treg?

Gjest Antarctica
Skrevet

Men i tråden over skriver du at det ikke finnes presedens på som foregår nå. Så hvorfor kalle meg treg?

Du kommenterte ikke det som skjer i USA (som er uten presedens).

Norske myndigheters plikt til å beskytte barn har presedens.

Skrevet
6 minutter siden, Pashla skrev:

Du kommenterte ikke det som skjer i USA (som er uten presedens).

Norske myndigheters plikt til å beskytte barn har presedens.

Men nå svare du jo som om du har fasiten

Gjest Antarctica
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men nå svare du jo som om du har fasiten

Nei, jeg svarer som om du avsporer tråden.

Skrevet
6 timer siden, Pashla skrev:

Ja, nyhetsmedier og generelle leksika. Men situasjonen er jo ny. Det fins ikke praksis eller presedens på det som foregår nå.

Har det stått noe sted at barna ikke skal gjenforenes med foreldrene når de slipper ut av forvaring?

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi du er korttenkt og på grensen til dum. Ikke samme anonym!

Anonymkode: 27176...7b3

Skrevet

De fleste vestlige land i hvertfall har regler om at barn ikke får bo i fengsler. Det er en god ting. Et fengsel er ikke et sted for barn.

Problemet her er ikke at barna blir tatt fra foreldre som skal i fengsel, men at de voksne fengsles.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

De fleste vestlige land i hvertfall har regler om at barn ikke får bo i fengsler. Det er en god ting. Et fengsel er ikke et sted for barn.

Problemet her er ikke at barna blir tatt fra foreldre som skal i fengsel, men at de voksne fengsles.

Nja, problemet er vel så mye at små barn interneres i leire uten omsorg. Riktignok tidsbegrenset, men flere dager er ikke uvanlig.

Anonymkode: 69feb...e10

Skrevet

Nja, problemet er vel så mye at små barn interneres i leire uten omsorg. Riktignok tidsbegrenset, men flere dager er ikke uvanlig.

Anonymkode: 69feb...e10

Det er jeg enig i at er et problem, men da er det det vi må snakke om, ikke at de blir skilt fra foreldrene når de skal fengsles.

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er fordi du er treg.

Skrevet

Men det er jo ikke flykninger fra hvor som helst dette gjelder? Søker de asyl? Er det ikke "bare" de som kommer fra Mexico?

Skrevet
4 minutter siden, Eliseflisa skrev:

Men det er jo ikke flykninger fra hvor som helst dette gjelder? Søker de asyl? Er det ikke "bare" de som kommer fra Mexico?

De kommer fra andre land og, mange har reist langt før de kom til Mexico

Anonymkode: b616d...8b6

Skrevet

Sånn, ja så de krysser grensen der, det er ikke mexicanere bare. '

Så de forsøker stoppe strømmen da, de snakker om illegale flykninger, så da mener de at det kommer mennesker som IKKE søker asyl og bare forsvinner inn i landet.

Skrevet
4 minutter siden, Eliseflisa skrev:

Sånn, ja så de krysser grensen der, det er ikke mexicanere bare. '

Så de forsøker stoppe strømmen da, de snakker om illegale flykninger, så da mener de at det kommer mennesker som IKKE søker asyl og bare forsvinner inn i landet.

De her f.eks kommer fra Honduras

https://www.dagbladet.no/nyheter/historien-bak-bildet-som-opprorer-verden/69917846

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...