Gå til innhold

På stranden i dag (ang vekt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

HI, her. Absolutt ikke meningen å være stygg, men dere må tro hva dere vil. Har gått ned 20 kg selv og er nå normalvektig. Ønsker 5 kg til ned. 

Det er synd å se pga helsemessige ting og vet hva jeg snakker om. Har fått et nytt liv etter. 

Klart jeg og tenkte at flott at de var der. Ville bare lufte observasjonen min. 

Anonymkode: 8b2a7...538

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og der skal jeg ikke på stranden denne sommeren heller. 

Anonymkode: 72118...20e

Skrevet

Så heldig du er som kan legge merke til sånt da! Har mer enn nok med meg selv og ungene jeg! 

Anonymkode: 57005...c39

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI, her. Absolutt ikke meningen å være stygg, men dere må tro hva dere vil. Har gått ned 20 kg selv og er nå normalvektig. Ønsker 5 kg til ned. 

Det er synd å se pga helsemessige ting og vet hva jeg snakker om. Har fått et nytt liv etter. 

Men hvorfor hadde du behov for å lufte observasjonen din? Kanskje du skal legge mer fokus på dette behovet ditt enn at det tasser overvektige folk på stranda.

Anonymkode: c2958...89f

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og der skal jeg ikke på stranden denne sommeren heller. 

Ærlig talt. Så det var nok til å ikke gå på stranden? 

Da sier det mer om hva du tenker selv enn hva jeg tenker. 

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor følte du for det? Hva tror du blir konsekvensen av innlegget ditt? At alle tjukkaser helt magisk får viljestyrke nok til å gå ned i vekt? Eller at vi gruer enda mer for å dra på stranden? 

Om du virkelig ikke mente å være stygg, er du faktisk litt dum og naiv. Og det klarer du ikke å slanke bort. 

Anonymkode: c5262...54c

Skrevet

Det kan være like vanskelig for overvektige å slanke seg som undervektige å legge på seg. Selv om begge deler er ikke er sunt er det kun en av de to som er akseptert og det er å være undervektig. Da må hele helseapparatet stå beredt for å hjelpe. 

Selv om de fleste er overvektige pga mat og lite bevegelse er det nok oftere at overvektige sliter psykisk og faktisk trenger hjelp. Hadde hjulpet samfunnet mye hvis man tok fatt i psykiske plager som resulterer i overvekt. 

Anonymkode: 59515...7a1

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor hadde du behov for å lufte observasjonen din? Kanskje du skal legge mer fokus på dette behovet ditt enn at det tasser overvektige folk på stranda.

Er ikke dette et forum jeg akkurat kan det? 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor følte du for det? Hva tror du blir konsekvensen av innlegget ditt? At alle tjukkaser helt magisk får viljestyrke nok til å gå ned i vekt? Eller at vi gruer enda mer for å dra på stranden? 

Om du virkelig ikke mente å være stygg, er du faktisk litt dum og naiv. Og det klarer du ikke å slanke bort. 

Visst noen dropper stranden pga en på et forum luftet tanker rundt dette så har de disse tankene selv fra før. Og trodde det var mulig å lufte dette uten at jeg er stygg, frekk osv. 

Og mener ikke at det var flott om folk var undervektig eller at det var bedre. 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke dette et forum jeg akkurat kan det? 

Du svarer på spørsmålet med et spørsmål. Forsvarsmekanisme

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du svarer på spørsmålet med et spørsmål. Forsvarsmekanisme

Gjerne det, men fikk en del pga et innlegg som ikke var stygt ment. 

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Visst noen dropper stranden pga en på et forum luftet tanker rundt dette så har de disse tankene selv fra før. Og trodde det var mulig å lufte dette uten at jeg er stygg, frekk osv. 

Og mener ikke at det var flott om folk var undervektig eller at det var bedre. 

Selvsagt har vi de tankene fra før! Men det gjør det ikke lettere å lese innlegg som dette.

Men så lenge du får luftet tankene dine, så...

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når du nærmest får kun kommentarer på at det ble oppfattet stygt så bør du kanskje ta til deg tilbakemeldingene?

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når du nærmest får kun kommentarer på at det ble oppfattet stygt så bør du kanskje ta til deg tilbakemeldingene?

Tar det til meg. 

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt har vi de tankene fra før! Men det gjør det ikke lettere å lese innlegg som dette.

Men så lenge du får luftet tankene dine, så...

Synes du helt ærlig at jeg skrev noe frekt og nedlatende? 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror dessverre jeg knapt så en normalvektig person der. 😳

Trist. Noen barn var det, men voksne. 

Det å ta tak i overvekt som et problem er ikke feil. Men når du fremhever det på denne måten, så er det ikke fristende å kle av seg på stranda. Jeg prøver å tenke at andre har nok med seg selv og sitt, og ikke stirrer og tenker sitt om andre. Men nå vet jeg at det finnes sånne som deg, som tenker sitt om de som er overvektige. Da blir det litt vanskelig å overbevise seg selv om at det bare sitter i sitt eget hode.

Anonymkode: 9fd21...f79

Skrevet

Min observasjon er at de som er mest fordomsfull mot overvektige er de som akkurat bikker Bmi-grensen selv.. halvfeit, men ikke overvektig. Gjerne 5-7 kg for mye.. Og hvorfor gjør de da selv ikke noe med det!? Hvorfor dømme andre når man selv har noen lite kledelige valker over bukselinningen!? Jeg jobber i helsevesenet og de som himler høyest med øyebrynene sine over «store» pasienter, er de som straks er overvektige selv.. Hvorfor!? Og hvis de tror det er så lett å gjøre noe med det, hvorfor ikke begynne med seg selv? 

Anonymkode: db3f0...f3f

Skrevet

Jeg er 170 høy, og 68 kg. Lubben, men normal BMI. Jeg følte meg som den største på stranda her i byen i alle fall. Tenkte at folk generelt var veldig trente og slanke. Jeg tenkte helt motsatt av deg. Syntes det var litt trist, ettersom  jeg var redd det er fordi overvektige ikke tør å gå på stranda. Jeg vil helst se folk i alle former og fasonger komme seg ut og kose seg i sola med venner og familie. Det hadde gjort meg glad.

Anonymkode: c6eac...9f8

Skrevet

Jeg tenker at folk som sitter slik på stranden og observerer kropper og konkluderer enten ikke har det hyggelig på stranden eller sliter med egen kropp eller selvbilde, «hun er feitere enn meg, hun er feitere enn meg, han er feitere enn meg....»

Og at denne kommentaren kommer fra et folkehelseperspektiv tror jeg ikke en dritt på. Det er skjult uthenging. 

Jeg er selv normalvektig og var på stranden i går, jeg kan ikke huske en eneste kroppsfasong. Jeg bryr meg ikke om andres kropp. 

Anonymkode: f9355...0f9

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ærlig talt. Så det var nok til å ikke gå på stranden? 

Da sier det mer om hva du tenker selv enn hva jeg tenker. 

Hva tenker jeg, mener du? 

Jeg går på stranden med sterk motvilje fordi barna koser seg. Det gjør jeg også i badeland. Jeg prøver å tenke alle har nok med seg selv og min kropp med arr, noen kilo ekstra og diverse skavanker ikke er interessant for andre. Det viser seg tydeligvis å være feil. 

Gjest Darwinia:-)
Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, overvekt dessverre. 

Skriver ikke dette for å være stygg på noen måte, men synes det er synd å se for det. 

Overvekt, desverre? Det hadde vært bedre om de var undervektige?

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men du svarte ikke på noen ganske relevante spørsmål

Skrevet

Nå ble jeg litt lei meg. Jeg prøver å overbevise meg selv om at alle har nok med din egen plage, men det er tydeligvis feil. 

At noen sitter og studerer andre på stranden, og lager innlegg om alle de feite kroppene etterpå synes jeg er trist, uansett om det ikke var vondt ment. 

Anonymkode: 92a3e...77c

Skrevet

Det er pga sånne som deg HI at jeg har så store komplekser for kroppen min at jeg aldri kommer til å bade sammen med barna mine på en offentlig badeplass eller i basseng. Trist.. 

Anonymkode: 73280...0b1

Det går jo faktisk an å gjøre noe med det da, så du kan bade med ungene dine. Så det er jo ditt valg. 

Anonymkode: 34931...bb6

Skrevet

Piss. Det er bedre å være tjukk og aktiv enn tynn og passiv. Vitenskapelig bevist. Så alle som var ute og bada i dag gjorde helt rett.

Anonymkode: cbe2d...8bf

Vel, vitenskapelig bevist er vel en sannhet med store modifikasjoner. Ville gjerne sett studiene du refererer til. Her siteres det en metaanalyse med 60 000 deltakere hvor de ser at selv de overvektige som fremstår sunne har økt helserisiko https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/sunn-overvekt-er-en-myte/

Ellers er jeg enig med deg! Aktivitet er alltid bra, og bad med den kroppen man har! MEN at det er et enormt helsemessig problem som kommer til å koste mye lidelse i fremtiden må man kunne diskutere uten at vi går i andre grøfta. Det er forskjell på å diskutere sak og person(er), noen her på forumet har store vansker med.

Anonymkode: 6a69c...0cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...