Gå til innhold

På stranden i dag (ang vekt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dessverre jeg knapt så en normalvektig person der. 😳

Trist. Noen barn var det, men voksne. 

Anonymkode: 8b2a7...538

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når over halvparten av befolkningen er overvektige så er det vel bare slik det er, dessverre.

Det er imidlertid bra folk kommer seg og får gode doser D-vitamin (som kanskje også gir et lite puff til å gjøre noe med helsen ...)

Anonymkode: 37b9f...31b

Skrevet

Kan ikke folk bare slutte å legge merke til/kommentere andres kropper? Hurra for at alle går i badetøy. Topptrente, utrente, høye, lave, undervektige, overvektige, normalvektige, folk med og uten strekkmerker, arr, tatoveringer, kroppshår, gamle, unge, flatbrystete, hengepuppete, silikonimplanterte... Kropp er kropp. 

Anonymkode: a43f1...abe

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror dessverre jeg knapt så en normalvektig person der. 😳

Trist. Noen barn var det, men voksne. 

Var alle undervektige da? 

Anonymkode: 02518...be6

Skrevet

Så du vet hva de veier? 

Mener du da at de var overvektige eller undervektige? Jeg får inntrykk av at jeg skal anta noe, men ikke helt hva...

Anonymkode: c2958...89f

Skrevet

Nei er det sant??? 

Anonymkode: ec6b1...3e1

Skrevet

Jeg så mange mange på Huk i dag.

Og jeg så overvektige, og undervektige.. Og i motsetning til deg synes jeg det er så imponerende at de tar på seg bikini og bader i vei.

Jeg er tynn selv, men ikke like komfortabel i bikini

Anonymkode: 4f368...21a

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Var alle undervektige da? 

Nei, overvekt dessverre. 

Skriver ikke dette for å være stygg på noen måte, men synes det er synd å se for det. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, overvekt dessverre. 

Skriver ikke dette for å være stygg på noen måte, men synes det er synd å se for det. 

Men du var selvfølgelig omtrent den eneste normalvektige der 🙄

Anonymkode: dd9aa...d05

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, overvekt dessverre. 

Visst faen skriver du dette for å være stygg, og et ønske om å fremheve deg selv. Takke meg til å bade sammen med kun overvektige på stranda enn å måtte forholde meg til en slik som deg! Det eneste som er trist i denne tråden er du!

Anonymkode: 20702...d85

Skrevet

Det er vel mer et bilde på hvordan gjennomsnittet ser ut. 

De aller, aller fleste ser ikke ut som en fotomodell

Skrevet

Visst faen skriver du dette for å være stygg, og et ønske om å fremheve deg selv. Takke meg til å bade sammen med kun overvektige på stranda enn å måtte forholde meg til en slik som deg! Det eneste som er trist i denne tråden er du!

Hvorfor sier du det? Hva stygt sier jeg da? 

Skrevet

Det er pga sånne som deg HI at jeg har så store komplekser for kroppen min at jeg aldri kommer til å bade sammen med barna mine på en offentlig badeplass eller i basseng. Trist.. 

Anonymkode: 73280...0b1

Skrevet

Jeg forstår hva du mener, men samtidig synes jeg slike tråder (som dukker opp hver sommer) er en uting. Det er fryktelig synd om noen som leser trådene velger å ikke ta med barna på stranden eller i bassenget, eller å ikke kle av seg. Hva slags signaler sender vi da til unge jenter og gutter? At det bare er de med «sommerkroppen20xx» som er verdige til å vise seg i badetøy? 

Skrevet

Det er pga sånne som deg HI at jeg har så store komplekser for kroppen min at jeg aldri kommer til å bade sammen med barna mine på en offentlig badeplass eller i basseng. Trist.. 

Det skal du ikke gjøre. Alle oppegående mennesker vet at antall kilo på kroppen betyr null og niks for om du er et godt menneske eller ikke. 

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, overvekt dessverre. 

Med dette svaret impliserer du at det er bedre å være undervektig enn overvektig. 

Om målet ikke er å være stygg, hva er i såfall agendaen din?

Hvorfor synes du det er synd å se?

De fleste overvektige er litt overvektige, ikke mye. Bedre å være litt overvektig enn litt undervektig, i et helseperspektiv.

Anonymkode: c2958...89f

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke hvilken hensikt Hi hadde med å skrive dette - mulig du har rett, men hun sier at hun ikke mener det stygt, og da velger jeg å tro henne.

Hennes kommentar er jo ikke stygg! Det er trist å se at så enormt mange ikke tar godt nok vare på sin egen helse. Det er trist å tenke på hvilke konsekvenser dette har og får i enda større grad i fremtiden for samfunnet vårt. Så enormt mange med overvekt og fedme vil få helsesystemet til å kollapse. De helse- og trygdeordningene vi har i dag er en drøm ift. hva våre barnebarn vil oppleve, hvis vi ikke får snudd denne utviklingen og får folk til å ta større ansvar for sin egen helse.

Jeg er helt enig med Hi i at det er veldig trist å se at så mange nå er overvektige eller har fedme. Nyere forskning viser at selv "bare" overvekt også har helseulemper som ikke er blitt anerkjent de siste årene. Det er trist å se så mange som vil få større problemer med helsen sin, og det er enda tristere å vite at dette går utover våre barn og barnebarn og fremtidige generasjoner - fordi vi ikke tar vare på og ansvar for egen helse. Det er trist å vite at velferdsstaten slik vi kjenner den vil være historie om noen år om overvektutviklingen i samfunnet ikke snus.

Når det er sagt synes jeg det er flott med alle som kommer seg ut i finværet og er aktive, det er flott med folk som er glade og nyter tilværelsen.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er grunnet overvekt, så er det jo noe man kan gjøre noe med 😉

Anonymkode: 97f73...a76

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke hvilken hensikt Hi hadde med å skrive dette - mulig du har rett, men hun sier at hun ikke mener det stygt, og da velger jeg å tro henne.

Hennes kommentar er jo ikke stygg! Det er trist å se at så enormt mange ikke tar godt nok vare på sin egen helse. Det er trist å tenke på hvilke konsekvenser dette har og får i enda større grad i fremtiden for samfunnet vårt. Så enormt mange med overvekt og fedme vil få helsesystemet til å kollapse. De helse- og trygdeordningene vi har i dag er en drøm ift. hva våre barnebarn vil oppleve, hvis vi ikke får snudd denne utviklingen og får folk til å ta større ansvar for sin egen helse.

Jeg er helt enig med Hi i at det er veldig trist å se at så mange nå er overvektige eller har fedme. Nyere forskning viser at selv "bare" overvekt også har helseulemper som ikke er blitt anerkjent de siste årene. Det er trist å se så mange som vil få større problemer med helsen sin, og det er enda tristere å vite at dette går utover våre barn og barnebarn og fremtidige generasjoner - fordi vi ikke tar vare på og ansvar for egen helse. Det er trist å vite at velferdsstaten slik vi kjenner den vil være historie om noen år om overvektutviklingen i samfunnet ikke snus.

Når det er sagt synes jeg det er flott med alle som kommer seg ut i finværet og er aktive, det er flott med folk som er glade og nyter tilværelsen.

Piss. Det er bedre å være tjukk og aktiv enn tynn og passiv. Vitenskapelig bevist. Så alle som var ute og bada i dag gjorde helt rett.

Anonymkode: cbe2d...8bf

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er grunnet overvekt, så er det jo noe man kan gjøre noe med 😉

Anonymkode: 97f73...a76

Men trene kan hun ikke, da. For når hun går ut i badetøy eller treningstøy for å være litt aktiv, da sitter sånne surmulere som HI og rister på hodet over hvor trist det er å se på henne...

Skrevet

Mye overvekt i dag dessverre. Nå snakker jeg ikke om folk som har født barn og som har litt ekstra på magen o.s.v. Datteren min badet med flere venninner i dag.  Er 8 år. Puper og stor mage på flere av de. Synes det er forferdelig trist å se. Dette er  sunne barn, som har et usunt kosthold.

Anonymkode: 1b1d0...5eb

Skrevet

Piss. Det er bedre å være tjukk og aktiv enn tynn og passiv. Vitenskapelig bevist. Så alle som var ute og bada i dag gjorde helt rett.

Om du mener det jeg skrev over er "piss" så bør du skaffe deg langt mer kunnskap om overvekt og fedme.

Det beste er å være normalvektig og aktiv. Det å si at det er bedre "å være tjukk og aktiv enn tynn og passiv" er en unnskyldning for å ikke ta tak i det som er et reelt helseproblem og samfunnsproblem - nemlig overvekten/fedmen.

Skrevet

Men trene kan hun ikke, da. For når hun går ut i badetøy eller treningstøy for å være litt aktiv, da sitter sånne surmulere som HI og rister på hodet over hvor trist det er å se på henne...

Hyn kan i hvert fall ikke gå på treningssenteret, for da blir hun stemplet som en latsabb som vare har fått et infall og tar plassen fra alle normalvektige som trener........

Anonymkode: dd9aa...d05

Skrevet

Tull! Dette er din egen mistolkning av det andre skriver.

Du kalte det jeg skrev over her "piss". Jeg har skrevet at jeg synes det er flott med alle som er ute og ev. også aktive. Jeg har nemlig evnen til å ha flere tanker i hodet på en gang. Jeg kan se det triste i den generelle overvekt-/fedmeproblematikken OG jeg kan glede meg over alle som er i de kategoriene som er ute, som er aktive, som nyter tilværelsen. Jeg dømmer ikke enkeltpersoner, og jeg ville tenkt positivt om hun som sa hun ikke tør gå ut - rett og slett fordi det er både fornuftig og deilig å være ute i solen og glede seg over naturen.

Skrevet

Så hyggelig av deg å bemerke det. Vi vet det ikke selv, skjønner du, så veldig bra av deg å ofre deg slik at vi skal skjønne hvor tykke og usunne vi er!

Du gjorde hverdagen til mange lysere med innlegget ditt 💕

Anonymkode: c5262...54c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...