Gå til innhold

Namsmannen har bestemt seg å trekke meg i lønn (aleneforsørger)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hennes unger deler nok allerede rom og det regnes som nøkternt. Det er tre stk på et soverom du vil ha.

Anonymkode: 7e22c...c8e

Hallo. Mor kan sove på stua. Det går fint an med to barn og en voksen på toroms. 

Anonymkode: cc83c...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig skal barna ha det de trenger. Det er husleien det er mye å spare på. Barna får det ikke dårligere av at mor velger husvære etter betalingsevne. Snarere mener jeg de vil få det bedre med en mor som tar ansvar. Det er mye verdt å ha et godt og sterkt forbilde. 

Anonymkode: cd833...857

Kjære vene, går det virkelig ikke inn? Hun har omtrent rimeligst mulig husvære allerede. I Oslo er snittprisen for en 2-roms 13000 og for en 3-roms 16000. I en eventuell vurdering av å flytte utenbys må hun også ta hensyn til reisevei til jobb og barnas behov for stabilitet. 

Anonymkode: 7e22c...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skjønner at folks inntekt og livssituasjon endrer seg gjennom årene? 

Anonymkode: 7e22c...c8e

Joda. Men bør mannlige ta de grepene man kan frem til det evt blir bedre? For det må ikke bli bedre. Det kan bli verre også.

Anonymkode: 4b964...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kjære vene, går det virkelig ikke inn? Hun har omtrent rimeligst mulig husvære allerede. I Oslo er snittprisen for en 2-roms 13000 og for en 3-roms 16000. I en eventuell vurdering av å flytte utenbys må hun også ta hensyn til reisevei til jobb og barnas behov for stabilitet. 

Anonymkode: 7e22c...c8e

Stabilitet...? Så utkastelse er et bedre alternativ for dem? 

Anonymkode: cc83c...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hi har liten inntekt og omtrent ingenting å avse så burde hun muligens få gjeldsordning ?

Om hun har 1300 kr å avse i mnd og flere hundretusen i gjeld så vil hun ALDRI bli kvitt gjelden. Med så mye dyr gjeld som jeg regner med har gått til inkasso så dekker ikke 1300 kr rentene engang.

Hi bør sterke vurdere gjeldsordning. Tror det er eneste måten hun kan bli kvitt gjelden på.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjære vene, går det virkelig ikke inn? Hun har omtrent rimeligst mulig husvære allerede. I Oslo er snittprisen for en 2-roms 13000 og for en 3-roms 16000. I en eventuell vurdering av å flytte utenbys må hun også ta hensyn til reisevei til jobb og barnas behov for stabilitet. 

Anonymkode: 7e22c...c8e

Selvfølgelig må alle faktorer tas med i beregningen. Har hun ikke mulighet til å få jobb et billigere sted, må hun flytte til noe billigere (mindre). Barna har godt av et forbilde som tar grep om egen situasjon. 

Anonymkode: cd833...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man er ikke fattig når man VELGER å betale 14500 i husleie fordi man VIL bo i Oslo. Er man fattig flytter man ut av storbyen ogfår antagelig dobbel areal til halv pris. 

Anonymkode: 3cad5...fbb

Og mest sannsynlig umulig reisevei til jobb når barn skal leveres og hentes i BHG, ingen jobb eller en jobb med lavere lønn.

Anonymkode: 7e22c...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, 3 i april skrev:

Om hi har liten inntekt og omtrent ingenting å avse så burde hun muligens få gjeldsordning ?

Om hun har 1300 kr å avse i mnd og flere hundretusen i gjeld så vil hun ALDRI bli kvitt gjelden. Med så mye dyr gjeld som jeg regner med har gått til inkasso så dekker ikke 1300 kr rentene engang.

Hi bør sterke vurdere gjeldsordning. Tror det er eneste måten hun kan bli kvitt gjelden på.

 

Regner da at namsmann sier hun må bo billigere. Og man skal være varig ute av stand til å betjene gjelden. Vi vet alt for lite om HIs budsjett til å kunne vite om de 1300 er alt hun har. Kan være at hun lever litt over evne om hun mener hun bare skal fortsette å bo for 14500,- i mnd uten tanke på at gjelden vokser. Det eneste hun er interessert i er hvordan unngå tvangstrekk, ikke hvordan få betalt gjelden.

Anonymkode: 4b964...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stabilitet...? Så utkastelse er et bedre alternativ for dem? 

Anonymkode: cc83c...2fb

Skaff deg litt elementær kunnskap om dette. Utkastelse er ikke noen risiko her.

Anonymkode: 7e22c...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Regner da at namsmann sier hun må bo billigere. Og man skal være varig ute av stand til å betjene gjelden. Vi vet alt for lite om HIs budsjett til å kunne vite om de 1300 er alt hun har. Kan være at hun lever litt over evne om hun mener hun bare skal fortsette å bo for 14500,- i mnd uten tanke på at gjelden vokser. Det eneste hun er interessert i er hvordan unngå tvangstrekk, ikke hvordan få betalt gjelden.

Anonymkode: 4b964...4fe

Nei, Namsmannen vil godta boutgiftene hennes, de er godt innenfor nøktern norm.

Anonymkode: 7e22c...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Skaff deg litt elementær kunnskap om dette. Utkastelse er ikke noen risiko her.

Anonymkode: 7e22c...c8e

Man blir kastet ut om man ikke betaler husleie. Det er jo ofte det det endrer opp med når man bruker penger man ikke har

Anonymkode: 4b964...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og mest sannsynlig umulig reisevei til jobb når barn skal leveres og hentes i BHG, ingen jobb eller en jobb med lavere lønn.

Anonymkode: 7e22c...c8e

Når ble dette din tråd?

Anonymkode: c4200...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, Namsmannen vil godta boutgiftene hennes, de er godt innenfor nøktern norm.

Anonymkode: 7e22c...c8e

Om hun får gjeldsordning handler ikke bare om husleie. Det handler om mer enn det. Feks har studenter som søker gjeldsordning blitt bedt om å avslutte studiene og begynne å jobbe så de kan betale gjelden. Det finnes de som er blitt bedt om å skaffe seg billigere sted å bo for å kunne betjene gjelden. Man skal være varig ute av stand til å betjene gjelden og det er ikke sikkert HI er det.

Anonymkode: 4b964...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og skyldbeløpet blir bare større og større jo lenger hun utsetter å gjøre noe med det. 

Anonymkode: cd833...857

Det gjør det dessverre, men slik må det da være. 

Anonymkode: 7e22c...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man har jo havnet i dette uføret på et vis. Kanskje leien har vært for høy hele veien? Kanskje hi generelt har brukt for mye penger? Kanskje det uansett er på tide å ta viktige grep? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, som ved et mirakel får de plutselig bedre råd på et gitt tidspunkt. 

Det tidspunkte heter "når jeg er gjeldfri". 

Anonymkode: cc83c...2fb

Eller får en bedre betalt jobb, eller en ekstrajobb, eller arver.... for å nevne noe.

Anonymkode: 7e22c...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Eller får en bedre betalt jobb, eller en ekstrajobb, eller arver.... for å nevne noe.

Anonymkode: 7e22c...c8e

Eller blir syk og mister 30% inntekt. Merkelig nok er liksom ikke denne gjelden en stor bekymring. Den bare er der og så lever HI videre med det. Men ikke f! om det skal betales tilbake nå. Det må vente i tilfelle det blir bedre tider.

Anonymkode: 4b964...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det gjør det dessverre, men slik må det da være. 

Anonymkode: 7e22c...c8e

Så ditt råd er å drite i gjelda til økonomien er så ødelagt at den ikke kan reddes på noen som helst måte?

Anonymkode: c4200...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så ditt råd er å drite i gjelda til økonomien er så ødelagt at den ikke kan reddes på noen som helst måte?

Anonymkode: c4200...fe9

Da kan hun jo bare få gjeldsordning! ;)

Anonymkode: e86ad...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da kan hun jo bare få gjeldsordning! ;)

Anonymkode: e86ad...5d3

Så du tror det funker ikke så lett

Anonymkode: c4200...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da kan hun jo bare få gjeldsordning! ;)

Anonymkode: e86ad...5d3

 

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så du tror det funker ikke så lett

Anonymkode: c4200...fe9

Sorry, trodde du var anonym c8e

Anonymkode: c4200...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det tok ikke 3 uker å skaffe seg flere hundre tusen i gjeld. 

Dessuten kan man fint lære seg empati OG arve en mill etter foreldrene. 

De holdningene du og HI har, hvor alt kan unnskyldes med enten det ene eller det andre, er jo det som gjør at fattigdom går i arv.

Anonymkode: 4b964...4fe

Du har selv åpenbart ikke empati eller kunnskaper om dette å videreføre til dine egne barn, så hvorfor hevder du det? Rikdom korrelerer høyt med nedsatt empati og selvrettferdighet, og barn i fattige familier har mest empati.

https://psykologisk.no/2015/07/gjor-rikdom-oss-til-darligere-mennesker/

Anonymkode: 7e22c...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva faen er det for slags svar til en dypt fortvilet kvinne som nettopp har hatt et alvorlig sykt barn på sykehus?!!

Bedre å ha ressurser til å lære barna sine empati og ha litt elementær kunnskap om hvordan samfunnet fungerer, enn å ikke ha annet enn ha gods og gull å gi videre til sine barn!

Anonymkode: 7e22c...c8e

Noe som sier meg at du ikke har noen av delene. 

Anonymkode: 90f1e...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har selv åpenbart ikke empati eller kunnskaper om dette å videreføre til dine egne barn, så hvorfor hevder du det? Rikdom korrelerer høyt med nedsatt empati og selvrettferdighet, og barn i fattige familier har mest empati.

https://psykologisk.no/2015/07/gjor-rikdom-oss-til-darligere-mennesker/

Anonymkode: 7e22c...c8e

Så stastistisk sett skulle mine barn og jeg ha en masse empati?

Men så har jeg lite empati med de som ikke gidder ta grep og gjøre noe med det. De som gjør noe med det eller forsøker å gjøre noe med det har jeg empati for. Har du et problem- fiks det, ikke lat som at det ikke eksisterer eller Overfør til noen andre å fikse drt. 

Anonymkode: 4b964...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og mest sannsynlig umulig reisevei til jobb når barn skal leveres og hentes i BHG, ingen jobb eller en jobb med lavere lønn.

Anonymkode: 7e22c...c8e

Dette er et veldig typisk "jeg har ikke lyst til å se etter en løsning, for det er synd på meg og staten burde ordne dette for meg så jeg slipper å tenke på det".

Med en ikke helt liten del flauhet må jeg innrømme at det er DETTE jeg tenker på når begrepet "typisk Norsk" kommer på banen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...