Gå til innhold

Namsmannen har bestemt seg å trekke meg i lønn (aleneforsørger)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bor i en vesteuropeisk storby, og så og si ingen av ungenes venner har egne rom. Mine har delt hele livet og er nå syv og elleve. Jeg kjenner mange her hvor det er opptil tre barn og to voksne i treroms leiligheter. Det ikke det ringeste synd på hverken dem eller meg; her bor det ressurssterke, høyt utdannede mennesker som har valgt å bli boende i sentrum, som bruker byen aktivt og som finner kreative løsninger med hemser og køyesenger og foreldre i stua. Det går så fint, at. Mange er også miljøbevisste og ønsker å leve enkelt, uten bil eller høyt forbruk av ting. 

En god venninne bor i en toroms med sine to jenter etter skilsmissen og har aldri hatt det bedre. En annen flyttet til en større leilighet for at eldstejenta skulle få eget rom, men da det kom til stykket, valgte den eldste selv å fortsette å dele med de to småsøsknene, fordi hun syntes det var hyggelig og det var det hun var vant til. 

Selv bor jeg i en leid treroms og kommer sannsynligvis aldri inn på boligmarkedet, siden men kjære eksmann screwed me over økonomisk, og det kunne jeg selvfølgelig bruke resten av livet på å furte over og føle meg forfordelt, eller jeg kunne sammenligne meg med 95 % av verdens befolkning, som sannsynligvis kunne slått noen i hjel for å få det jeg har. 

 

Anonymkode: 8c90e...728

Whataboutism er ikke et argument. Nå befinner vi oss i Oslo og HI bor allerede billig i forhold til antall personer i husstanden.

Anonymkode: 7e22c...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke for en liten 3- roms. Barnas skolekrets er også av betydning.

Anonymkode: 7e22c...c8e

Men da må man først ha råd til å være kresen.

Anonymkode: cc83c...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Whataboutism er ikke et argument. Nå befinner vi oss i Oslo og HI bor allerede billig i forhold til antall personer i husstanden.

Anonymkode: 7e22c...c8e

Hjelper lite det, hvis hun uansett ikke HAR DE PENGENE. 

Alternativet er jo å bli hivd ut uten forvarsel. Det er uforsvarlig overfor barna. 

Anonymkode: cc83c...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Whataboutism er ikke et argument. Nå befinner vi oss i Oslo og HI bor allerede billig i forhold til antall personer i husstanden.

Anonymkode: 7e22c...c8e

Når HI har fått lønnstrekk og har gjeld hun ikke kan betale, så sier det seg selv at hun ikke har råd til denne husleien. Så hun må jo se etter et annet sted å bo. Så selv om du synes hun bor billig, så viser økonomien hennes at dette ikke er billig for henne!

Anonymkode: 52bea...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Whataboutism er ikke et argument. Nå befinner vi oss i Oslo og HI bor allerede billig i forhold til antall personer i husstanden.

Anonymkode: 7e22c...c8e

Kjempebra å bo sånn. Så kan gjelden øke og budsjettet strammes inn og når hun dør, så arver barna 1 mill i gjeld (om de er dumme nok til å ta i mot arven) og ellers en haug med selfier. 

Drit i å ta grep HI. Barna dine fortjener å leve på et minimum og arve null og niks! Da er de sikret en god fremtid!

Anonymkode: 4b964...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det denne tråden forteller meg er at vi nordmenn er utrolig bortskjemte og har vanvittige krav til hva vi skal slippe å fikse selv. 

Anonymkode: cd833...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

For noe tull.  Har man ikke råd til å bo dyrere, så har man ikke det, uansett om man føler man bor i en skoeske eller ei

Anonymkode: c4200...fe9

For noe tull. Fattigdom gir i Norge heldigvis krav på økonomisk hjelp ved behov og alle har rett på et sted å bo som egner seg for antall personer i husholdningen.

Anonymkode: 7e22c...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Whataboutism er ikke et argument. Nå befinner vi oss i Oslo og HI bor allerede billig i forhold til antall personer i husstanden.

Anonymkode: 7e22c...c8e

Jeg sammenligner ikke med å sitte i en flyktningleir i Sudan, men med en europeisk storby som minner veldig om Oslo. Er ikke det relevant, synes du? Har nordmenn krav på mer enn andre? Er det verre for hennes unger å dele rom enn for mine? 

Anonymkode: 8c90e...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjempebra å bo sånn. Så kan gjelden øke og budsjettet strammes inn og når hun dør, så arver barna 1 mill i gjeld (om de er dumme nok til å ta i mot arven) og ellers en haug med selfier. 

Drit i å ta grep HI. Barna dine fortjener å leve på et minimum og arve null og niks! Da er de sikret en god fremtid!

Anonymkode: 4b964...4fe

Hva faen er det for slags svar til en dypt fortvilet kvinne som nettopp har hatt et alvorlig sykt barn på sykehus?!!

Bedre å ha ressurser til å lære barna sine empati og ha litt elementær kunnskap om hvordan samfunnet fungerer, enn å ikke ha annet enn ha gods og gull å gi videre til sine barn!

Anonymkode: 7e22c...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sammenligner ikke med å sitte i en flyktningleir i Sudan, men med en europeisk storby som minner veldig om Oslo. Er ikke det relevant, synes du? Har nordmenn krav på mer enn andre? Er det verre for hennes unger å dele rom enn for mine? 

Anonymkode: 8c90e...728

Hennes unger deler nok allerede rom og det regnes som nøkternt. Det er tre stk på et soverom du vil ha.

Anonymkode: 7e22c...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke for en liten 3- roms. Barnas skolekrets er også av betydning.

Anonymkode: 7e22c...c8e

Barna går i barnehage

Anonymkode: 3cad5...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Finn ligger det for eksempel: liten 3-roms på Kampen til 11 000,-, 70 m2 i Prinsdal til 9 000,- og 60 m2 på Majorstuen til 10 500,-

Anonymkode: bae6b...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For noe tull. Fattigdom gir i Norge heldigvis krav på økonomisk hjelp ved behov og alle har rett på et sted å bo som egner seg for antall personer i husholdningen.

Anonymkode: 7e22c...c8e

Man er ikke fattig når man VELGER å betale 14500 i husleie fordi man VIL bo i Oslo. Er man fattig flytter man ut av storbyen ogfår antagelig dobbel areal til halv pris. 

Anonymkode: 3cad5...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bodde syv personer på tre soverom og ett bad i to år mens vi sparte opp penger til hus og i byggeperioden. Gjorde det for å minske lånebelastningen. Barna har så mange gode minner fra den tiden! De er nok flinke til å holde fast ved det gode og sile ut de mindre gode delene, men alt i alt var det en positiv opplevelse. Som voksne må vi ta ansvar over egen økonomi. 

Hi: Hva er det som binder deg til Oslo? Jobb? Familie? Jeg garanterer deg at barna kan få det fint andre steder hvis de er det eneste argumentet. Du må rett og slett velge. Trangt og sentralt eller romslig og usentralt. 

Anonymkode: cd833...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva faen er det for slags svar til en dypt fortvilet kvinne som nettopp har hatt et alvorlig sykt barn på sykehus?!!

Bedre å ha ressurser til å lære barna sine empati og ha litt elementær kunnskap om hvordan samfunnet fungerer, enn å ikke ha annet enn ha gods og gull å gi videre til sine barn!

Anonymkode: 7e22c...c8e

Det tok ikke 3 uker å skaffe seg flere hundre tusen i gjeld. 

Dessuten kan man fint lære seg empati OG arve en mill etter foreldrene. 

De holdningene du og HI har, hvor alt kan unnskyldes med enten det ene eller det andre, er jo det som gjør at fattigdom går i arv.

Anonymkode: 4b964...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For noe tull. Fattigdom gir i Norge heldigvis krav på økonomisk hjelp ved behov og alle har rett på et sted å bo som egner seg for antall personer i husholdningen.

Anonymkode: 7e22c...c8e

Omg, er du virkelig så tett som det du fremstiller deg selv som i denne tråden.

Anonymkode: c4200...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke for en liten 3- roms. Barnas skolekrets er også av betydning.

Anonymkode: 7e22c...c8e

Beggars can't be choosers. Når ble en treroms en menneskerett? Hadde jeg namsmannen på døra hadde jeg ikke akkurat oppført meg som om verden skyldte meg noe. Skolekrets er relativt uvesentlig for barnehagebarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For noe tull. Fattigdom gir i Norge heldigvis krav på økonomisk hjelp ved behov og alle har rett på et sted å bo som egner seg for antall personer i husholdningen.

Anonymkode: 7e22c...c8e

Det er heller ingen som forventer at de skal bo slik resten av livet. Bare inntil hun har betalt tilbake pengene hun er skyldig andre. 

Anonymkode: cd833...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når HI har fått lønnstrekk og har gjeld hun ikke kan betale, så sier det seg selv at hun ikke har råd til denne husleien. Så hun må jo se etter et annet sted å bo. Så selv om du synes hun bor billig, så viser økonomien hennes at dette ikke er billig for henne!

Anonymkode: 52bea...f50

Da kan hun få stanset lønnstrekkordningen og betale når hun får bedre økonomien. Husleien er dessuten så rimelig at hun vil få hjelp med denne om hun etter at trekket er stanset fremdeles har for lite å leve for. Noe rimeligere som er egnet er det usannsynlig at hun finner. 

Anonymkode: 7e22c...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Da kan hun få stanset lønnstrekkordningen og betale når hun får bedre økonomien. Husleien er dessuten så rimelig at hun vil få hjelp med denne om hun etter at trekket er stanset fremdeles har for lite å leve for. Noe rimeligere som er egnet er det usannsynlig at hun finner. 

Anonymkode: 7e22c...c8e

Hvordan mener du hun skal bedre økonomien når hun aldri går i pluss?

Anonymkode: 4b964...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er heller ingen som forventer at de skal bo slik resten av livet. Bare inntil hun har betalt tilbake pengene hun er skyldig andre. 

Anonymkode: cd833...857

Slik fungerer det ikke. Levekostnader som sørger for at barna har et minimum av det de trenger kommer først, og så gjeld. Dette vil enhver gjeldsrådgiver opplyse deg om. 

Anonymkode: 7e22c...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Slik fungerer det ikke. Levekostnader som sørger for at barna har et minimum av det de trenger kommer først, og så gjeld. Dette vil enhver gjeldsrådgiver opplyse deg om. 

Anonymkode: 7e22c...c8e

Selvfølgelig skal barna ha det de trenger. Det er husleien det er mye å spare på. Barna får det ikke dårligere av at mor velger husvære etter betalingsevne. Snarere mener jeg de vil få det bedre med en mor som tar ansvar. Det er mye verdt å ha et godt og sterkt forbilde. 

Anonymkode: cd833...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan mener du hun skal bedre økonomien når hun aldri går i pluss?

Anonymkode: 4b964...4fe

Du skjønner at folks inntekt og livssituasjon endrer seg gjennom årene? 

Anonymkode: 7e22c...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skjønner at folks inntekt og livssituasjon endrer seg gjennom årene? 

Anonymkode: 7e22c...c8e

Og skyldbeløpet blir bare større og større jo lenger hun utsetter å gjøre noe med det. 

Anonymkode: cd833...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skjønner at folks inntekt og livssituasjon endrer seg gjennom årene? 

Anonymkode: 7e22c...c8e

Ja, som ved et mirakel får de plutselig bedre råd på et gitt tidspunkt. 

Det tidspunkte heter "når jeg er gjeldfri". 

Anonymkode: cc83c...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...