Anonym bruker Skrevet 20. april 2018 #76 Skrevet 20. april 2018 11 minutter siden, Ninni84 skrev: Vel her er et bilde av meg nå. Har vanligvis en normal midje. Ja, du er tydelig gravid Men det er alikevel ikke alltid så lett å se, spesielt ikke med ytterjakke på Anonymkode: b200a...fa3
Anonym bruker Skrevet 20. april 2018 #77 Skrevet 20. april 2018 21 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er frisk men har alltid med en krykke når jeg skal ta kollektiv transport. Slipper de masete blikkene til ståerne da, hihihi. Anonymkode: aa719...176 Så du synes det bedre å drasse rundt på en krykke og late som du bruker den, enn å reise deg for en som trenger plassen mer enn deg. Ikke sikkert at du er så frsk som du tror.......... Anonymkode: b200a...fa3
Pobie Skrevet 20. april 2018 #78 Skrevet 20. april 2018 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Har vært gravid selv og jeg har da ingen problemer med å stå på bussen. De fleste er i fin form selv om de er gravide så ser ikke hvorfor de har mer rett på plass enn andre. Anonymkode: 6428f...2c1 "JEG har ikke behov for det så da har ingen andre det heller" må være det argumentet som viser aller minst intelligens i en diskusjon. Jeg hadde også klart helt fint å stå på bussen gjennom begge svangerskapene mine, men jeg skjønner jo at det finnes gravide med større plager enn det jeg har.
Ninni84 Skrevet 20. april 2018 #79 Skrevet 20. april 2018 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, du er tydelig gravid Men det er alikevel ikke alltid så lett å se, spesielt ikke med ytterjakke på Anonymkode: b200a...fa3 Har pakket vekk vinterkåpen og bruker en jakke som ser litt mer blazer ut. Har ikke sjans til å få den igjen så den brukes åpen nå frem mot sommeren.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2018 #80 Skrevet 21. april 2018 selvom du er gravid har du ikke første rett på plass for det... Anonymkode: 3c3b8...faa
Anonym bruker Skrevet 21. april 2018 #81 Skrevet 21. april 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: selvom du er gravid har du ikke første rett på plass for det... Anonymkode: 3c3b8...faa Og selv om du kommer på toget med krykker har du ikke førsterett på plass for det. Men: Det er lov å vise folkeskikk og gi plass til de som mest sannsynlig trenger det mer. Anonymkode: ec96c...f2a
Anonym bruker Skrevet 21. april 2018 #82 Skrevet 21. april 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Og selv om du kommer på toget med krykker har du ikke førsterett på plass for det. Men: Det er lov å vise folkeskikk og gi plass til de som mest sannsynlig trenger det mer. Anonymkode: ec96c...f2a vert med krykker mange ganger og til og med vert gravid på tog,men man krever da ikke at noen skal flytte seg fordi du vil ha plassen Anonymkode: 3c3b8...faa
Anonym bruker Skrevet 21. april 2018 #83 Skrevet 21. april 2018 På 19.4.2018 den 9.30, Anonym bruker skrev: De vet da vel ikke at du har lavt blodtrykk og symfyseløsning. Like lite som du vet om deres (usynlige) plager. -Spør om å få sitte, istedenfor å sutre. Anonymkode: 461ba...882 Enig. Jeg er kronisk syk med mye smerter. Blant annet ennå bekkenløsningsmerter nå 5 år etter jeg var gravid. Men også andre usynlige sykdommer. Men jeg hadde gitt deg plassen min om jeg hadde en grei dag. Jeg vært gravid så hadde jeg bare sagt høyt ut "hey jeg er gravid og er dårlig, kan jeg få sitte en plass?". Men det er meg da Gjør det neste gang, ingen vil bite deg. Anonymkode: 72feb...326
Anonym bruker Skrevet 21. april 2018 #84 Skrevet 21. april 2018 Se deg ut en som du tenker burde gi fra seg plassen og still deg opp klin inn i han/len deg mot setet hans. Kanskje han flytter seg om han finner det ubehagelig. 🤣 Anonymkode: d795d...24d
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #85 Skrevet 22. april 2018 Det jeg syns er rart er at så mange ikke ser ut til å tenke på at det er farlig for en gravid å falle. Spesielt i en trang buss der andre ramler oppå. Jeg tok to busser hver vei i rushet daglig i første graviditet. Ingen flyttet seg noen gang. En dag sto jeg i midtgangen en helt full buss da en psykisk utviklingshemmet mann skulle av. Han ble redd for å ikke rekke det og dyttet meg og magen med en ikke ubetydelig kraft inn i et sete. Heldigvis hadde jeg flaks med hvordan magen havnet så den ikke fikk noe støt. Da fikk jeg plutselig mange tilbud om plass gitt. Det handler altså ikke bare om å klare å stå eller ikke, men også fare for skade under bråbremsing etc. Derfor blir jeg overrasket over at folk blandt annet syns det er helt Ok at små barn må stå. Anonymkode: 5ef7d...aff
Mandys Skrevet 22. april 2018 #86 Skrevet 22. april 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Det jeg syns er rart er at så mange ikke ser ut til å tenke på at det er farlig for en gravid å falle. Spesielt i en trang buss der andre ramler oppå. Jeg tok to busser hver vei i rushet daglig i første graviditet. Ingen flyttet seg noen gang. En dag sto jeg i midtgangen en helt full buss da en psykisk utviklingshemmet mann skulle av. Han ble redd for å ikke rekke det og dyttet meg og magen med en ikke ubetydelig kraft inn i et sete. Heldigvis hadde jeg flaks med hvordan magen havnet så den ikke fikk noe støt. Da fikk jeg plutselig mange tilbud om plass gitt. Det handler altså ikke bare om å klare å stå eller ikke, men også fare for skade under bråbremsing etc. Derfor blir jeg overrasket over at folk blandt annet syns det er helt Ok at små barn må stå. Anonymkode: 5ef7d...aff Dette er jeg SÅ enig i. Det er ikke bare det at gravide ofte er dårlige/svake, selv om man faktisk gjerne har litt dårligere balanse. Men det er mye større risiko å stå, akkurat som for små barn 👶🏼
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå