Gå til innhold

Når voksne folk lager drama for ingenting

Anbefalte innlegg

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, hvor ser du at jeg skrev at dere skulle sniffe forhistorien? 😆 Jeg tenkte jeg skulle fatte meg i korthet, men ser at relasjonen til meg og Petra er relevant. Jeg lever fint med at folk er uenig med meg

HI

Anonymkode: 39cf7...0b6

Relasjonen mellom deg og Petra burde ikke ha noen betydning i det hele tatt, men relasjonen mellom Petra og den kommende mammaen 

Anonymkode: 40772...264

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik jeg forstår det er Petra en nær venninne av din søster. Da er det forståelig at hun vil være med å arrangere dette.

Anonymkode: 06aba...c00

Skrevet

Jeg har bare skumlest de siste svarene, men jeg tenker ikke at du lager drama Hi. Jeg tror bare du spør på Norges største samlingssted for dramaqueens og da får du dramasvar. 

Greia er at kvinner hele tiden er lært opp til å samarbeide og inkludere og jatte. Det er koselig nok det, men innmari ueffektivt. Hvis du og hun andre venninnen din bare vil ordne med den showeren, shmack bom bang og bli ferdig, så skjønner jeg godt at dere ikke vil ha med flere arrangører og dermed måtte jatte mer.

Det er helt greit å si «Sorry, vi ordner det denne gangen, men bare bidra om det er noe helt spesifikt du vil bidra med». Altså å åpne opp for at hun kan være med, uten å åpne opp for evige demokratiske runder der alle skal ha noe å si om absolutt alle detaljer. 

Jeg tenker ikke det er en barnslig eller umoden approach, jeg tenker det er voksent og modent. Som du sa, man kan ikke please alle, og det er faktisk bare en babyshower. Ingenting å lage drama av.

Om det er veldig viktig for henne å markere at hun er supergod venn med søsteren din, så er det flere måter hun kan vise det på, som ikke krever at hun må stå som (og være) arrangør. Hun kan f.eks. holde en tale, eller invitere til egen liten babylunsj hos seg med to tre venninner, hun kan ta med den gravide ut på middag, kino, eller ordne noe annet koselig. Hun må ikke ta over deres arrangement for å få vist det. Så om hun vil vise det er det noe hun har alle muligheter til å ta ansvar for selv.

Anonymkode: a9d6d...9c9

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kunne aldri vært besatt av å være arrangør. Det viser hvor ulike jeg og Petra er.Hi

Men du er jo besatt av et hun IKKE skal være arrangør 

Anonymkode: f0fc9...84d

Skrevet

Jeg begynner å lure på om dramaet mellom dere er at hun var forlover i bryllupet til søsteren din fordi du ikke ble valgt. Og at du nå som det er babyshower nyttet muligheten til å kuppe siden søsteren din ikke velger. I stedet for å kommunisere med søsteren din sin bestevenn velger du ei venninne som du går overens med.

Anonymkode: 4a67d...87e

Skrevet

Du er en av få som er enig med meg. Så hva bør jeg si til henne? Gidder ikke skrive før mye. Venninnen til søstra mi elsker oppmerksomhet, var toastmaster i bryllupet til søsteren min og var selvfølgelig skuffa over at hun ikke ble valgt som forlover  (Jeg ble valgt). 

HI

Forslag til svar: 

«det blir denne gangen som i bryllupet det jeg ble «valgt» til forlover, for jeg er så dominant som person at ingen tør å si i mot meg. Jeg vil også ha all ære for dette selskapet. Hun andre som står som arrangør gjør det kun fordi det var hun som foreslo det og ikke turte annet enn å la meg være sjefen. Jeg kommer dessverre ikke til å innse mine egne feilsteg på noe tidspunkt og mener alltid at jeg er den beste til det meste. Derfor kan ikke du få bestemme noe. Jeg tror nemlig at et gavedryss krever vanvittig mye planlegging og møtet face to face, noe som gjør meg enda mer tåpelig. Men så nekter jeg p endre meg også!»

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men du er jo besatt av et hun IKKE skal være arrangør 

Jeg foretrekker å samarbeide med folk jeg kommer overens med. HI

Skrevet

Ha ha ha!!! 😂😂😂

Det voldsomme engasjementet i denne tråden må jo være verdens beste eksempel på overskriften «når voksne folk lager drama for ingenting», jeg har aldri sett maken!!! 😂😂😂

Anonymkode: 8c2c3...ab7

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg foretrekker å samarbeide med folk jeg kommer overens med. HI

Og av og til må man være voksen og samarbeide med andre også

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og av og til må man være voksen og samarbeide med andre også

Ja, klart. I jobbsammenheng eks, men her må jeg ikke. HI

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ha ha ha!!! 😂😂😂

Det voldsomme engasjementet i denne tråden må jo være verdens beste eksempel på overskriften «når voksne folk lager drama for ingenting», jeg har aldri sett maken!!! 😂😂😂

Herlighet. For ett engasjement. 😂 HI

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herlighet. For ett engasjement. 😂 HI

Nå er det du som laget denne idiotiske tråden i utgangspunktet. Et problem du fint klarer å løse, og ser ut til å ha løst også. Så skjønner ikke hva du flirer så av egentlig. Det er jo du som er den latterlige som gidder lage en tråd, svare og svare og bruke masse tid på dette. 

Anonymkode: 9c745...11b

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det du som laget denne idiotiske tråden i utgangspunktet. Et problem du fint klarer å løse, og ser ut til å ha løst også. Så skjønner ikke hva du flirer så av egentlig. Det er jo du som er den latterlige som gidder lage en tråd, svare og svare og bruke masse tid på dette. 

Sier drama-skaperen... 😂

(ikke HI)

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, klart. I jobbsammenheng eks, men her må jeg ikke. HI

Og spesielt ikke for søsteren din sin skyld. Det er jo best å være sjefen og overkjøre henne

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Sier drama-skaperen... 😂

(ikke HI)

What? Jeg kommenterer at HI tyr til latterliggjøring av de som svarer. Dette gjør hun selvsagt fordi mange ikke er enig med henne. Hele tråden er latterlig og da må den mest latterlige være HI da, som starter den. 

Skrevet

En del av engasjementet bunner nok i at hi er totalt blottet for evnen til å ta til seg råd og kritikk! Hun vil KUN ha støtte, selv om de fleste mener hun gjør feil og selv lager drama. 

Det er ganske provoserende å se sånne mennesker i aksjon. Men som sagt, 'Petra' er nok glad for at hi er ute av hennes liv. 

Anonymkode: cd227...779

Skrevet

Herregud for noen svar...

Anonymkode: a9d6d...9c9

Skrevet

Du ser det tydeligvis ikke selv, men du er med på å skape disse situasjonene like mye som Petra. Og det med bildet hun hadde tatt og du la ut - der er det jo du som gjorde feil, mens du mener hun var urimelig.

Du er så sikker på at du har rett - da burde du jo også greie å skrive et svar til Petra som du kan stå for selv...

Anonymkode: 29c43...1f8

Altså, èn ting er hvis bildet er tatt av en fotograf eller hobbyfotograf, men jeg skriver da ikke på hverdagsbilder "tatt av datter, tatt av mor, tatt av en tilfeldig forbipasserende". 

Problemet med å svare på hva som er riktig og galt er at vi bare får høre èn side og at vi ikke aner hva slags personer verken hi eller Petra er. De kan være kranglete begge to, eller det kan være en av dem. Men det er umulig å få frem. Og det virker som enkelte lar det gå sport i å dømme hi nedenom og hjem uansett hva hun skriver. Det er ikke maktsykt eller rart å nevne i en parantes at hun ble forlover når poenget er å få frem at P ble skuffet over det til og med. 

Anonymkode: a5b9d...510

Skrevet

Skal vergen din være med på arrangeringen, HI?

Anonymkode: 6091e...be3

Skrevet

At P var uhøflig mot din mann, hva har det med dette babyshoweret å gjøre? P er så viktig i livet til din søster, at hun var toastmaster i hennes bryllup.. men, det har ingen betydning, for P var tross alt uhøflig mot mannen din... 

Skrevet
10 minutter siden, Evablaum skrev:

At P var uhøflig mot din mann, hva har det med dette babyshoweret å gjøre? P er så viktig i livet til din søster, at hun var toastmaster i hennes bryllup.. men, det har ingen betydning, for P var tross alt uhøflig mot mannen din... 

Det er bare en av mange saker hun har gjort. Jeg beholdt vennskapet for lenge, skulle sluttet mens leken var god. Jeg og P er veldig forskjellige og mistolker hverandre ofte, noe som fører til unødvendig mye friksjon. 

HI

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, èn ting er hvis bildet er tatt av en fotograf eller hobbyfotograf, men jeg skriver da ikke på hverdagsbilder "tatt av datter, tatt av mor, tatt av en tilfeldig forbipasserende". 

Problemet med å svare på hva som er riktig og galt er at vi bare får høre èn side og at vi ikke aner hva slags personer verken hi eller Petra er. De kan være kranglete begge to, eller det kan være en av dem. Men det er umulig å få frem. Og det virker som enkelte lar det gå sport i å dømme hi nedenom og hjem uansett hva hun skriver. Det er ikke maktsykt eller rart å nevne i en parantes at hun ble forlover når poenget er å få frem at P ble skuffet over det til og med. 

Anonymkode: a5b9d...510

P ble sur på en annen venninne en gang fordi at hun dro fra P sin bursdag etter 2 timer. Hun ble også sur for at hun fikk en dyr gave og mente at venninnen prøvde å kjøpe seg ut av å være kort tid i bursdagen 

HI

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

P ble sur på en annen venninne en gang fordi at hun dro fra P sin bursdag etter 2 timer. Hun ble også sur for at hun fikk en dyr gave og mente at venninnen prøvde å kjøpe seg ut av å være kort tid i bursdagen 

HI

Petra fikk for øvrig viljen sin angående bildet, ligger på Facebook den dag i dag hvor det står "Foto: Petra Jensen" 😆 HI

Skrevet

Du kan jo la Petra arrangere sitt eget selskap. Du lager oe for familien så kan hun lage noe for vennene. Ender dere opp med samme dag får søsteren din velge hvor hun vil gå.

Anonymkode: 09db8...657

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan jo la Petra arrangere sitt eget selskap. Du lager oe for familien så kan hun lage noe for vennene. Ender dere opp med samme dag får søsteren din velge hvor hun vil gå.

Anonymkode: 09db8...657

Hehe. Jeg tenkte å foreslå at Petra kan holde tale, arrangere lek (er) i gavedrysset, men tror ikke det faller i god jord hos henne . Hun tenker at hun kun fremstår som nær venninne ved å være arrangør 🤔 HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...