Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #1 Skrevet 13. april 2018 Jeg har en søster som skal ha barn i august. I den forbindelse har jeg og en felles venninne av meg og søsteren (kaller henne Mari) opprettet ett arrangement på Facebook hvor vi to står oppført som arrangør. Dette falt ikke i god jord hos en av de andre nære venninnene til søstra mi, la meg kalle henne Petra. Petra sendte privat melding til meg på Facebook og sa at hun også gjerne ville bli oppført som arrangør på arrangementet på facebook. Jeg synes det holder i massevis med meg og Mari som arrangør og jeg synes det skal være sånn. Man kan ikke tilfredsstille alle. Hva skal jeg svare Petra? Jeg leste mellom linjene at hun er skuffa , men selv om hun ikke står oppført som arrangør, kan hun jo fint komme med ulike forslag til gjennomføringen. Jeg var før venninne med Petra, men nå er vi ikke det pga jeg var lei av at hun skulle ordne drama for "ingenting". Jeg ser jo at hun ikke har forandret seg ett gram. Vi er rundt 30 år og jeg synes det er flaut at dette i det hele tatt skal være ett tema. Anonymkode: 39cf7...0b6
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #2 Skrevet 13. april 2018 Det er jo du som lager drama Om hun er en nær venninne av søsteren din og kanskje så for seg at hun skulle arrangere babyshower for henne er det vel ikke så rart at hun vil være med å arrangere når det da ble du som tok det første initiativet. Hvorfor kan ikke hun også få stå som arrangør om hun ønsker det? Anonymkode: 61f26...567
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #3 Skrevet 13. april 2018 Når jeg leser innlegget ditt får jeg litt barneskole-vibes, faktisk. "Nå skal jeg og Anne gjøre noe sammen og det er det baaaare jeg og Anne som skal det og INGEN andre får være med fordi her er det bare plass til to liksom!" Må si meg enig med hun over, det er du som lager drama. Hva koster det egentlig å inkludere denne andre venninnen når hun ønsker det? Hun er en nær venninne av søsteren din, og hadde kanskje både gledet seg og laget tanker om baby shower hun også. Alle gjestene kan ikke være arrangører, men tre stykker er da absolutt ingen problem i det hele tatt. Og om tre er en for mye, står du jo alltids fritt til å trekke deg. Anonymkode: 3ddb7...c1c
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #4 Skrevet 13. april 2018 Ved å dømme andre og plassere dem i bokser, som «dramaqueen» lærer du ingenting. Hva med å bruke empatien din og prøve å forstå hvorfor hun vil være med som arrangør? Anonymkode: 50463...221
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #5 Skrevet 13. april 2018 Er det ikke bare fint at flere vil bidra da? Synes du lager mer drama, du kunne fint latt henne bli med som arrangør uten å gjøre noe ut av det. Var forresten borti et tilfelle her, noen ordnet babyshower for ei venninne, og vi var mange som ikke ble invitert fordi dette var venninner fra en annen gjeng. Jeg ble overrasket over at jeg så at det hadde vært, men tenkte mer over andre nære venninner av den kommende moren som heller ikke var invitert. Selv om den kommende moren la ut på Facebook om en hyggelig overraskelse som om alt var i orden, tok hun en beklager-runde til oss som ikke var invitert, og var tydelig lei seg for at vi var utelatt. Vi ble enige om å gjøre noe hyggelig en annen gang, men det viser at det kan være lurt å være et par ekstra hoder i slike situasjoner. Anonymkode: b38ab...14d
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #6 Skrevet 13. april 2018 Sett henne som arrangør sammen med dere. Problem solved. Anonymkode: 78fa3...8a9
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #7 Skrevet 13. april 2018 Sett Facebook, snakk med de som bør involveres i et slikt arrangement og send ut invitasjon på SMS. Så slipper dere å bruke deres dyrebare tid på å administrere en Facebookside. For det er jo problemet hennes, at hun ikke står der, ikke hvem som faktisk ender med å ha ansvar for hva. Dere er seriøse dramaqueens begge to slik jeg oppfatter det. Tullhøner kaller vi det der morfar kommer fra. Anonymkode: 99204...e29
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #8 Skrevet 13. april 2018 Men herregud. Hva er problemet med at hun står som arrangør da??? Du er minst like dramatisk. Hadde du ikke skrevet at du var over 30 så hadde jeg spurt om dere var 17 år. Anonymkode: 9c745...11b
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #9 Skrevet 13. april 2018 Hvis flere står som arrangør, kan flere redigere i arrangementet. Hvis jeg lager en hendelse på FB, vil jeg bestemme hvem som skal kunne redigere i den. Skjønner deg godt, HI. Det er bare rart å ta kontakt sånn som P gjorde. Anonymkode: 7afc8...b45
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #10 Skrevet 13. april 2018 Sett henne som arrangør. Det er du som lager drama her. Anonymkode: 0be02...c98
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #11 Skrevet 13. april 2018 Hun bare spør om noe/sier hun har lyst til å vøre arrangør og du "leser mellom linjene" og blir sur. Er vel du som lager drama her Anonymkode: ce419...9e5
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #12 Skrevet 13. april 2018 Sjelden man ser så like svar her inne... Og jeg må bare si meg enig med de andre. Du lager dette problemet. Det er tydeligvis viktig for henne, og det koster deg ikke noe å inkludere henne. Les svar nr. 4 en gang til, HI og ta det til deg og gjør det som står der. Anonymkode: 29c43...1f8
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #13 Skrevet 13. april 2018 Dere har opprettet et Facebook-arrangement for fødselen....???? Anonymkode: 01514...481
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #14 Skrevet 13. april 2018 Jeg må og si meg enig i alle andre, det er du som lager drama her Anonymkode: d160c...35d
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #15 Skrevet 13. april 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har en søster som skal ha barn i august. I den forbindelse har jeg og en felles venninne av meg og søsteren (kaller henne Mari) opprettet ett arrangement på Facebook hvor vi to står oppført som arrangør. Dette falt ikke i god jord hos en av de andre nære venninnene til søstra mi, la meg kalle henne Petra. Petra sendte privat melding til meg på Facebook og sa at hun også gjerne ville bli oppført som arrangør på arrangementet på facebook. Jeg synes det holder i massevis med meg og Mari som arrangør og jeg synes det skal være sånn. Man kan ikke tilfredsstille alle. Hva skal jeg svare Petra? Jeg leste mellom linjene at hun er skuffa , men selv om hun ikke står oppført som arrangør, kan hun jo fint komme med ulike forslag til gjennomføringen. Jeg var før venninne med Petra, men nå er vi ikke det pga jeg var lei av at hun skulle ordne drama for "ingenting". Jeg ser jo at hun ikke har forandret seg ett gram. Vi er rundt 30 år og jeg synes det er flaut at dette i det hele tatt skal være ett tema. Anonymkode: 39cf7...0b6 Gjør det du føler er rett. Hvis det å bare være dere to, er sånn du /dere to vil ha det, så,skriv det. Så kan du jo minne henne på at selv om hun ikke står som arrangør, så kan hun komme med forslag til gjennomføringen .m.m. Er ikke verre enn det. Anonymkode: 104df...43f
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #16 Skrevet 13. april 2018 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gjør det du føler er rett. Hvis det å bare være dere to, er sånn du /dere to vil ha det, så,skriv det. Så kan du jo minne henne på at selv om hun ikke står som arrangør, så kan hun komme med forslag til gjennomføringen .m.m. Er ikke verre enn det. Anonymkode: 104df...43f Takk for svar. Skjønner at det ikke er enkelt for dere andre å skjønne når dere ikke kjenner til hele "forhistorien". Jeg og Petra har hatt utallige diskusjoner siden vi ikke er på bølgelengde. Jeg vil forebygge ytterligere friksjon mellom oss . Hun kan fint komme med forslag til gjennomføringen , men ønsker ikke ha henne som arrangør. Hvis hun blir sur for det så vær så god HI Anonymkode: 39cf7...0b6
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #17 Skrevet 13. april 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Dere har opprettet et Facebook-arrangement for fødselen....???? Anonymkode: 01514...481 Les HI på nytt 😊 HI Anonymkode: 39cf7...0b6
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #18 Skrevet 13. april 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Skjønner at det ikke er enkelt for dere andre å skjønne når dere ikke kjenner til hele "forhistorien". Jeg og Petra har hatt utallige diskusjoner siden vi ikke er på bølgelengde. Jeg vil forebygge ytterligere friksjon mellom oss . Hun kan fint komme med forslag til gjennomføringen , men ønsker ikke ha henne som arrangør. Hvis hun blir sur for det så vær så god HI Anonymkode: 39cf7...0b6 Bare lurer, hvorfor skriver du her hvis du ikke vil ta til deg råd? Når det det er en forhistorie, så må du da ta med den hvis det er begrunnelsen for at du utelater henne. Anonymkode: b38ab...14d
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #19 Skrevet 13. april 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Les HI på nytt 😊 HI Anonymkode: 39cf7...0b6 Det står faktisk ingenying om hva dere skal arrangere, bare at dere har arrangert et fb arrangement i forbindelse med fødselen Anonymkode: d160c...35d
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #20 Skrevet 13. april 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Skjønner at det ikke er enkelt for dere andre å skjønne når dere ikke kjenner til hele "forhistorien". Jeg og Petra har hatt utallige diskusjoner siden vi ikke er på bølgelengde. Jeg vil forebygge ytterligere friksjon mellom oss . Hun kan fint komme med forslag til gjennomføringen , men ønsker ikke ha henne som arrangør. Hvis hun blir sur for det så vær så god HI Anonymkode: 39cf7...0b6 Så du tenkte at vi bare skulle lukte den forhistorien av oss selv? Eller det mer at historien forandret seg når du ikke likte at de fleste er uenige med deg Anonymkode: d160c...35d
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #21 Skrevet 13. april 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det står faktisk ingenying om hva dere skal arrangere, bare at dere har arrangert et fb arrangement i forbindelse med fødselen Anonymkode: d160c...35d Vi skal arrangere babygavedryss (de fleste sier babyshower) som overraskelse for den vordrende mor 😊 HI Anonymkode: 39cf7...0b6
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #22 Skrevet 13. april 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så du tenkte at vi bare skulle lukte den forhistorien av oss selv? Eller det mer at historien forandret seg når du ikke likte at de fleste er uenige med deg Anonymkode: d160c...35d Hehe, hvor ser du at jeg skrev at dere skulle sniffe forhistorien? 😆 Jeg tenkte jeg skulle fatte meg i korthet, men ser at relasjonen til meg og Petra er relevant. Jeg lever fint med at folk er uenig med meg HI Anonymkode: 39cf7...0b6
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #23 Skrevet 13. april 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bare lurer, hvorfor skriver du her hvis du ikke vil ta til deg råd? Når det det er en forhistorie, så må du da ta med den hvis det er begrunnelsen for at du utelater henne. Anonymkode: b38ab...14d Ja, Jeg burde tatt med forhistorien fra starten. Jeg kommer enklere fram til svaret når jeg resonnerer sammen med andre HI Anonymkode: 39cf7...0b6
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #24 Skrevet 13. april 2018 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Skjønner at det ikke er enkelt for dere andre å skjønne når dere ikke kjenner til hele "forhistorien". Jeg og Petra har hatt utallige diskusjoner siden vi ikke er på bølgelengde. Jeg vil forebygge ytterligere friksjon mellom oss . Hun kan fint komme med forslag til gjennomføringen , men ønsker ikke ha henne som arrangør. Hvis hun blir sur for det så vær så god HI Anonymkode: 39cf7...0b6 👍🏿 Anonymkode: 104df...43f
Anonym bruker Skrevet 13. april 2018 #25 Skrevet 13. april 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: 👍🏿 Anonymkode: 104df...43f Snakket med en venninne av meg og hun mente jeg burde stå på mitt. Jeg er så ambivalent... HI Anonymkode: 39cf7...0b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå