blyant33 Skrevet 10. mars 2018 #76 Skrevet 10. mars 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er fullt klar over at ordningen finnes. Men deg er altså ikke en ordning man Jan møte opp og bare be om over skranken. Siden dere allerede har fått tilbud om dette tidligere er det tydeligvis endel opplysninger du ikke gir her. Frivillig offentlig forvaltning gis som et ledd i en større ordning til mennesker med alvorlige økonomiske problemet. Det gis som et tillegg til økonomisk veiledning, gjeldsrådgivning og gjeldsordning osv. Altså for personer som er i dyp økonomisk krise, som ikke klarer sine økonomiske forpliktelser, som har stor grad av inkassogjeld, som står i fare for å miste boligen osv. Det brukes ikke ovenfor par som er uenige om det er greit å bruke pengene på motorsykkel eller på aktiviteter med barna! her finner du gode tips: https://www.nav.no/no/Person/Flere+tema/Sosiale+tjenester/Okonomisk+radgivning+og+gjeldsradgivning/tips-og-råd-når-økonomien-svikter og her om frivillig forvaltning; https://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/_attachment/99491?_ts=14101d2feb8 Anonymkode: 5e5e9...585 hei, jeg er klar over det. men vi har alikevell fått tilbud, jeg har vært i utredning og innen nav i 8 år. så vi har alikevell fått tilbud om det, selvom vi ikke har økonomisk krise. de kjenner meg godt, og er på møter der stadig og de er klar over situasjonen. de har tilbudt seg og hjelpe gjennom forvaltning selvom vi ikke har krise, gjeld eller står i fare for å miste eiendommen ( vi leier ) de ønsker å hjelpe selvom det ikke er KRISE KRISE liksom
blyant33 Skrevet 10. mars 2018 #77 Skrevet 10. mars 2018 3 timer siden, 3 i april skrev: Lurer også litt på hvilke forsikringer dere har, siden dere har 1500 kr i mnd og leier.. vi har noe av det samme og vi eier både hus, garasje, bil og har 4 unger. Dere bør ta dere en ringerunde til div forsikringsselskapene og kutte unødvendige forsikringer. Nesten 1000 kr i mobil hver mnd syns jeg også var mye. Her er det nok også litt å spare. Snusen bør dere kutte tvert. Med så lav inntekt og et budsjett som går med 70 kr i pluss med et stramt budsjett, så har dere faktisk ikke råd til snus. vi har råd til dette. det inngår i budsjettet.. men mc står ikke i budsjettet og opptar mye. vi har forsikting på bil, 4 mennesker, 1 hund, innbo, mc , 1000 kr er for 3 mobiler. ca 350 kr per mobil. det er helt ok synes jeg. men ja, skal ta en ringerunde og høre på andre forsikringer og mob ab:)
blyant33 Skrevet 10. mars 2018 #78 Skrevet 10. mars 2018 3 timer siden, MammantilNurket skrev: 3500.- per måned på snus ...??? Jeg har ikke ord. 5 timer siden, blyant33 skrev: 35.000 kr i mnd 11.750 kr i husleie 1299 i strøm ( fast pris hver mnd for å unngå overaskelser ) 500 kr i mob på meg og barna 400 kr i mobilen samboer 3380 kr i barnehage 5000 kr i mat ca.. noen ganger mindre og noen ganger mere 1500 kr i forsikringer 2000 kr i fritidsaktiviteter for barna 1500 kr i klær ca snus ( flaut og dyrt og unødvendig ) 3500 kr... uff.. 500 kr i voffsa ( hund ) 600 kr internett og tv 2500 kr i bensin. da har vi igjen 71 kr i mnd, men da er absolutt alt betalt og vi har mat og ting og tang. må sitere denne, stemor kjøper snus i sverige, så vi bruker FAKTISK 700 kr i mnd på dette. men i budskjette så legger jeg ikke norske priser hvis hun ikke er i sverige. men den faktiske utgiften per dags dato er 700, og noen ganger så skal hun ikke ha noe for det, ( hun trenger heller hjelp til noe arbeid på huset feks )
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #79 Skrevet 10. mars 2018 70 kr i pluss? Hva med tannlege, frisør, legebesøk, medisiner, gaver til familiemedlemmer og når barna blir bedt i selskaper, verksted og vedlikehold av bil, sparing osv. 3500 kr i snus er jo helt hinnsides idotisk, verre enn motorsykkel! Anonymkode: 6c215...3a6
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #80 Skrevet 10. mars 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: MC-klubben Superretards😁🤣🤣🤣 Anonymkode: 6aa5d...337 Hehe, nesten like morsomt som Dirty ducks Glemmer aldri den gangen vi skulle på danskebåten og det sto noen motorsykler foran oss hvor mennene hadde jakker med "Dirty Ducks" på ryggen. Sønnen vår som selvfølgelig synes motorsyklene var veldig kule lurte på hvorfor en motorsykkelklubb kalte seg møkkete ender. Vi ler av det enda Anonymkode: 6c215...3a6
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #81 Skrevet 10. mars 2018 Dere har så vidt penger til å klare dere også bruker dere 3500kr i mnd på snus? Er dere helt blåst? Har dere ingen økonomisk sans i det hele tatt? Så dere kan ikke gå på kino, badeland eller andre ting som koster penger med barna fordi dere bruker de pengene på snus!?🤦🏻♀️ Og dere bør få dere noen billigere mobilabonnement, men skjønner ikke hvorfor ett barnehagebarn skal ha mobilabonnement.. Betaler dere 2000 kr i mnd for fritidsaktiviteter for barna? Hva er det de går på da som koster så mye? Dere kunne virkelig trengt et kurs om økonomi, for dere har jo virkelig ikke kontroll litt en gang.. Anonymkode: d0fa5...ce4
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #82 Skrevet 10. mars 2018 altså... jeg har også motorsykkel og jeg har aldri betalt 22K for noe etter den var kjøpt. mekke på den gjør jeg selv, enten det er vårklargjøring, sette den sammen etter smash på bane, plastikksveis etter jeg har mistet den i bakken, plukke ned motoren om vinteren. fek det er jo en del av hobbien deler får jeg på ebay, eller kjøper billig når jeg kommer over dem. dekk legger jeg om selv. så... må det koste, eller kan du utfordre mannen på å lære seg å fikse selv? forsikring på mc er grisedyrt, da - så der går det nok en del penger jeg har forresten 33K utbetalt pr mnd og har både barn, mc, hund, hus og hjem. går fint an å leve bra for den summen Anonymkode: ef15a...505
MammantilNurket Skrevet 10. mars 2018 #83 Skrevet 10. mars 2018 38 minutter siden, blyant33 skrev: må sitere denne, stemor kjøper snus i sverige, så vi bruker FAKTISK 700 kr i mnd på dette. men i budskjette så legger jeg ikke norske priser hvis hun ikke er i sverige. men den faktiske utgiften per dags dato er 700, og noen ganger så skal hun ikke ha noe for det, ( hun trenger heller hjelp til noe arbeid på huset feks ) Det gjør jo saken milevis bedre ... 😂
Mumua Skrevet 10. mars 2018 #84 Skrevet 10. mars 2018 Dere velger å snuse istedet for å bygge buffer/spare/dra på ferie etc? Snus/røyk er idiotisk luksus. Dere har ikke råd til hverken snus eller motorsykkel med mindre dere har en solid buffer. Hvis du i tillegg er kronisk syk vil vel ikke snus bidra med noe positivt heller, uansett hva du feiler. Jeg vet det er lett å finne unnskyldninger, både jeg og samboer røyket i mange år. Det var tungt å slutte, men ingen av oss ønsket å pisse bort penger og helse på den måten når vi skulle familisere oss. Vi har ikke mye høyere inntekt enn dere siden samboeren min har en ustabil jobb, men vi prioriterer ganske annerledes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå