Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #26 Skrevet 9. mars 2018 Han prioriterer helt feil syns jeg. Anonymkode: 82e25...413
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #27 Skrevet 9. mars 2018 Men ærlig talt! Du bidrar med bare 12000 til husholdningen. Han bør absolutt kunne bestemme mer over penger enn du, når har står for 2/3 av potten! Anonymkode: 21ca1...fa2
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #28 Skrevet 9. mars 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men ærlig talt! Du bidrar med bare 12000 til husholdningen. Han bør absolutt kunne bestemme mer over penger enn du, når har står for 2/3 av potten! Anonymkode: 21ca1...fa2 Prøver du å provosere eller er du så dum? Anonymkode: 06664...991
blyant33 Skrevet 9. mars 2018 #29 Skrevet 9. mars 2018 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men ærlig talt! Du bidrar med bare 12000 til husholdningen. Han bør absolutt kunne bestemme mer over penger enn du, når har står for 2/3 av potten! Anonymkode: 21ca1...fa2 regner med at du er et mannfolk, siden du svarer på den måten hehe. men nei, vi er samboere med felles barn, jeg hadde delt min del hvis jeg hadde hatt 8 tusen kr ekstra i mnd
blyant33 Skrevet 9. mars 2018 #30 Skrevet 9. mars 2018 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Prøver du å provosere eller er du så dum? Anonymkode: 06664...991 jeg tror h*n bare er så dum egentlig
blyant33 Skrevet 9. mars 2018 #31 Skrevet 9. mars 2018 for å gjøre det enkelt da. hadde jeg sittet med 10.000 kr hver mnd til overs. så hadde jeg med glede gitt samboer 5.000 kr og meg selv 5.000 kr.. enten som vi kan ha glede av for oss selv, eller sammen med barna. jeg hadde blitt glad om jeg kunne gledet min samboer på den måten, men her går alt til en ting. mototsykkelen, som kun han får glede han. ikke jeg, ikke barna.. kun han.. hadde vi hatt bedre råd..så ja. men nå er ikke det tilfelle. vi har ikke god økonomi, og vi har masse utgifter som alle andre familier har. desverre så går jeg på aap og det begrenser utgifter og muligheter
Pengetreet Skrevet 9. mars 2018 #32 Skrevet 9. mars 2018 Hadde ikke funnet meg i det. En familie skal være er et as, ikke et egoløp.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #33 Skrevet 9. mars 2018 Det samme gjorde min ekssamboer bare at han tjente mer enn din og skjulte forbruket sitt. Jeg har 13.000kr i AAP og barnetrygd. Jeg spurte eksen om hvor mye penger han egentlig har siden vi hadde så dårlig rå men jeg visste at han tjente bra, men han løy, hver gang jeg spurte. Og han klandret meg for den dårlige økonomien pga helsa mi. Jeg mistet alle følelser for han pga null støtte som kronisk syk, aldri noen støttende ord og bare kritikk å få. Jeg som aldri klager, han klagde for meg til meg. Jeg som mange ganger presset meg igjennom aktiviteter for å ha en fin dag med vårt barn, med store smerter og andre plager. Aldri noen oppmuntrende ord el en klem å få. Jeg gjorde det slutt og da kom sannheten om pengebruken frem. Da visste jeg at det var 200% rett av meg å flytte fra han. En fyr som bryr seg mer om seg selv enn sitt barn er ikke noe å dele livet sitt med. Jeg har nok vært naiv ang hans pengebruk, jeg burde skjønt det for lenge siden og hadde en mistanke men siden jeg ikke har hatt tilgang til å sjekke hans kontoer så måtte jeg jo stole på han. Men vet nå at det var bortkastet å gjøre. Du må snakke med din fyr, siden du vet at han sløser så snakk med han. Slå av tven, legg fra dere mobilene og ha en ordentlig samtale. Håper det ender godt. Lykke til! Anonymkode: 4246e...e21
Mrs. Bouquet Skrevet 9. mars 2018 #34 Skrevet 9. mars 2018 Vil ikke kalle det sløsing, men dårlig prioritering. Han har nok ikke skjønt hvilket ansvar han bør ha som nå som han er voksen. Er guttunger som holder på slik. Mannfolk prioriterer det beste til kone og barn, og lar seg selv komme i andre rekke. Jeg tenker du må snakke med han, så mye mer er det vel ikke å gjøre. Men vi bør tenke at vi som foreldre jobber med endrer tankesettet når det kommer til økonomi. Nå er det så utrolig mange som skal dele alle oppgaver og utgifter 50/50. "Det kjedelige som utgifter, oppvask og matlaging deler vi likt på, mens godene beholder vi selv", syns det vitner om mangel på respekt og omsorg.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #35 Skrevet 9. mars 2018 Dere må se det slik: FAMILIEN har en inntekt på 36.000 i måneden. De pengene skal dekke alles behov. Med mindre en av dere har tatt opp privatgjeld, så må dere tenke at både det som går inn og det som går ut er alles penger, og at de pengene må planlegges og fordeles til alles beste. Hvis det etter alle nødvendige utgifter er noe igjen, så kan man jo melde inn et ønske om noen penger til å dyrke en hobby. Men med respekt å melde: motorsykkel er vel en av de dyreste hobbyene man kan få seg? Å gå på ski, synge i kor, bowle eller spille bridge er også trivelig, og mye billigere... Anonymkode: 5a997...42a
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #36 Skrevet 10. mars 2018 Uavhengig av sløsing eller ei, jeg hadde aldri klart hus, hjem og to barn på 35.000.Skjønner godt du blir fortvilet. Vi har også mindre enn gjennomsnittet (40.000) men alt går i fellespott og hovedsakelig til barna. Anonymkode: 94db8...aac
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #37 Skrevet 10. mars 2018 Min man har tjent mer enn meg i alle år. Han ville tidlig ha felles økonomi. Hvis ikke hadde ikke jeg hatt råd til noe etter regninger var betalt. Vi setter lønna inn på felleskonto. Jeg jobbet redusert i mange år og han kunne tjene 20.000 eller mer, mer enn meg. Vi snakker sammen om kjøp av dyrere kjøp og hva vil bruke penger på. Han unner meg å gjøre det jeg har lyst til og barna får sitt. Innen rimelig grense selvfllgelig. Nå jobber jeg 100/ allikevel tjener han 7000 mer enn meg. Vi ser for oss å leve livet sammen. Vi gir og tar i den økonomiske potten. Vi har også felles mål og prosjekter som koster mye. Jeg trives mye bedre med en slik ordning enn mitt og ditt. Mitt og ditt gir ingen god stemning. Anonymkode: 82e25...413
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #38 Skrevet 10. mars 2018 Helt ærlig: Du kan ikke påstå at han sløser. Han bruker mesteparten av sine penger på dere og familien, men du kan ikke kreve at alt som er til overs, skal brukes på dere. Det er faktisk hans penger. At du ikke kan betale inn mer, er ikke hans problem. Han betaler mer enn deg inn i måneden. Han kan få lov å unne seg en hobby. Anonymkode: 65e0b...b28
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #39 Skrevet 10. mars 2018 Men har han tatt opp lån siden han han brukt over 20.000 på sykelen denne måneden..? Eller har han brukt sparepenger? Hvordan ser utsiktene ut for at du kan komme tilbake i jobb? (Du er på aap ikke ufør?) Dere har to barn og hund og 35 000 samlet inn pr måned? Det er på ingen måte riktig, men jeg forstår faktisk at mannen din av og til ikke orker å være snill og fornuftig alltid. Tror jeg hadde blitt gal om jeg aldri kunne unnet meg noe. Anonymkode: 448d1...be4
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #40 Skrevet 10. mars 2018 Det er vel normalt at man bestemmer over egne penger? Selvsagt skal barn ha klær osv men det er ikke alle som deler økonomien sin. Vi har separat økonomi. Deler alt av utgifter på to. Mannen tjener litt mer enn meg men betaler ikke mer. Veldig greit! Her er det hylekor om far i huset er så frekk å bruke surt tjente penger på seg selv. Skjønner ikke hvorfor mange gidder. Hadde min mann vært ufør hadde jeg selvsagt måtte betale mer men ikke alt. Jeg er da voksen. Anonymkode: 7617a...e16
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #41 Skrevet 10. mars 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Uavhengig av sløsing eller ei, jeg hadde aldri klart hus, hjem og to barn på 35.000.Skjønner godt du blir fortvilet. Vi har også mindre enn gjennomsnittet (40.000) men alt går i fellespott og hovedsakelig til barna. Anonymkode: 94db8...aac "Hovedsakelig til barna"? Hvor mange har du egentlig? Anonymkode: 5a997...42a
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #42 Skrevet 10. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Helt ærlig: Du kan ikke påstå at han sløser. Han bruker mesteparten av sine penger på dere og familien, men du kan ikke kreve at alt som er til overs, skal brukes på dere. Det er faktisk hans penger. At du ikke kan betale inn mer, er ikke hans problem. Han betaler mer enn deg inn i måneden. Han kan få lov å unne seg en hobby. Anonymkode: 65e0b...b28 Det er jo ikke et fellesskap hvis resten av familien lever som fattige, mens far bruker tusener på en hobby. Anonymkode: 5a997...42a
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #43 Skrevet 10. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: "Hovedsakelig til barna"? Hvor mange har du egentlig? Anonymkode: 5a997...42a To barn. Vi prioriterer begge selvsagt barnas behov før våre. Har man lite tar man selvsagt vare på barna man har valgt å sette til livet. Ikke synd på oss. Anonymkode: 94db8...aac
MammantilNurket Skrevet 10. mars 2018 #44 Skrevet 10. mars 2018 Har dere en samlet inntekt på 35 000 etter skatt per måned??? Det er jo en vanlig månedslønn for én person?? Det hørtes veldig lite ut. Hva jobber samboeren din med? Han kan da ikke jobbe 100%? For å være ærlig ville jeg ha kvittet meg med både mann og motorsykkel, og byttet ham ut med en som ikke kaster bort pengene sine, jobber full tid og tjener langt bedre. Du fortjener så utrolig mye bedre enn dette.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #45 Skrevet 10. mars 2018 15 minutter siden, MammantilNurket skrev: Har dere en samlet inntekt på 35 000 etter skatt per måned??? Det er jo en vanlig månedslønn for én person?? Det hørtes veldig lite ut. Hva jobber samboeren din med? Han kan da ikke jobbe 100%? For å være ærlig ville jeg ha kvittet meg med både mann og motorsykkel, og byttet ham ut med en som ikke kaster bort pengene sine, jobber full tid og tjener langt bedre. Du fortjener så utrolig mye bedre enn dette. Det er jo et deilig eksempel på damer som vil gifte seg rikt. Kjempeambisjoner - bli gold digger. Enig i at sykkelprioritering ikke er sjarmerende og fellesøkonomi er å foretrekke. Er likevel oppgitt over at kvinner ikke tar mer ansvar for egen økonomi og skaffer seg jobb med ok inntekt (ikke nødvendigvis i dette tilfellet hvor HI er på aap). Anonymkode: 28a13...873
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #46 Skrevet 10. mars 2018 Vil dere ha bedre råd, så må dere kvitte dere med det dere ikke trenger å bruke penger på. Motorsykkel og hund trenger man ikke. De kan begge selges. De er en unødvendig kostnad. Anonymkode: fde19...db1
blyant33 Skrevet 10. mars 2018 #47 Skrevet 10. mars 2018 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vil dere ha bedre råd, så må dere kvitte dere med det dere ikke trenger å bruke penger på. Motorsykkel og hund trenger man ikke. De kan begge selges. De er en unødvendig kostnad. Anonymkode: fde19...db1 noen familier trenger hund, i denne saken så er hunden terapihund for eldste barnet. sånne uforståelige mennesker som deg kan jeg ha meg frabedt
MollyOdd Skrevet 10. mars 2018 #48 Skrevet 10. mars 2018 Deltar jo et hyggelig svar fra noen som prøver å komme med forslag.
MammantilNurket Skrevet 10. mars 2018 #49 Skrevet 10. mars 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er jo et deilig eksempel på damer som vil gifte seg rikt. Kjempeambisjoner - bli gold digger. Enig i at sykkelprioritering ikke er sjarmerende og fellesøkonomi er å foretrekke. Er likevel oppgitt over at kvinner ikke tar mer ansvar for egen økonomi og skaffer seg jobb med ok inntekt (ikke nødvendigvis i dette tilfellet hvor HI er på aap). Anonymkode: 28a13...873 Det dreier seg ikke om å være «gold digger», men om et ønske om trygghet. Begge parter må bidra økonomisk - ikke bare en. Når det er sagt kunne jeg likevel aldri levd med en «fattig» mann.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #50 Skrevet 10. mars 2018 2 minutter siden, MollyOdd skrev: Deltar jo et hyggelig svar fra noen som prøver å komme med forslag. Nja, nå har jo hi forklart tidligere i tråden at hunden er terapihund for det ene barnet, det burde gå inn ved første forklaring. Det er prioriteringen til mannen som er feil. Å bruke masse penger på motorsykkel når familien ikke har penger til mat blir helt, helt feil. Anonymkode: 06664...991
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå