Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #1 Skrevet 5. mars 2018 Hva tenker dere nå? Det er SYKE ting som kommer frem nå! www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zLkzpK/rettsmedisiner-om-valdres-saken-utelukker-ikke-at-angelica-13-doede-dagen-foer-nyttaarsaften Anonymkode: afcee...232
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #2 Skrevet 5. mars 2018 Du har helt rett i at det er syke ting som kommer frem. Da gjenstår spørsmålet om det bare er sykt som i "uforståelig", eller sykt som i at det er (p)sykdom hos mor som burde vært fanget opp av helsevesenet slik at også jenta kunne fått den hjelpen hun burde fått. Uansett mener jeg at helsevesenet i denne saken har sluppet altfor lett unna fordi de ikke har fulgt opp jenta når hun har uteblitt fra behandling. Ikke vær så raskt ute til å se på denne moren som kun ondskapsfull, det er helt tydelig at dette er en veldig komplisert sak, og det er ikke en gang vi noen gang får vite hele sannheten om saken. Uansett er det en så tragisk sak at jeg synes vi skal være forsiktige med hvordan vi omtaler den, av omtanke for andre pårørende til jenta. Anonymkode: 3100b...c8f
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #3 Skrevet 5. mars 2018 Jeg synes hele denne saken er så forvirrende at jeg ikke helt vet hva jeg skal tenke. Men tenker at det er litt merkelig å dra på hytta dersom datteren opprinnelig veide 21 kg Anonymkode: e44ae...21e
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #4 Skrevet 5. mars 2018 Dette synes jeg var et usmakelig innlegg. Man kan ikke dømme så lenge man ikke kjenner saken. Jo mer som kommer frem, jo verre virker det, men det er fortsatt opp til rettssystemet vårt å få frem fakta og tilslutt avgi dom. Anonymkode: a82f0...bf0
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #5 Skrevet 5. mars 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes hele denne saken er så forvirrende at jeg ikke helt vet hva jeg skal tenke. Men tenker at det er litt merkelig å dra på hytta dersom datteren opprinnelig veide 21 kg Anonymkode: e44ae...21e Da hun døde veide hun det. Det dobbelte i september før de dro. Anonymkode: 55342...845
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #6 Skrevet 5. mars 2018 Det er nok mange som skulle ha tatt fatt i dette i årene forut for tragedien. mange i nærmiljøet som har merket at noe er galt, skole, leger, familie Mange som burde meldt sin bekymring på tidligere tidspunkt. Anonymkode: 8afc5...dbe
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #7 Skrevet 5. mars 2018 En forferdelig sak som blir verre og verre til mer man får vite. Stakkars lille jente. Bare 13 år. Anonymkode: b3cc0...6bc
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #8 Skrevet 5. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hva tenker dere nå? Det er SYKE ting som kommer frem nå! www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zLkzpK/rettsmedisiner-om-valdres-saken-utelukker-ikke-at-angelica-13-doede-dagen-foer-nyttaarsaften Anonymkode: afcee...232 Hva mener du med forsvarte i fortid? Er du så skråsikker på at folk har sluttet å forsvare henne? Anonymkode: 01bd8...966
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #9 Skrevet 5. mars 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mor er nok noe for seg selv ja. Hun er ikke dårligere enn at hun giftet seg på nytt og reiste Norge rundt på bryllupsreise. Dokumenterte det godt på sin facebookprofil også. Det som er skummelt er at hun har tatt sikkerhetskurs på pistol og kan nå gå til anskaffelse av våpen. Er noe rivruskende galt med det hele. Anonymkode: f310f...556 Skulle ønske jeg visste hva hun het. Er skikkelig nysgjerrig på hvem hun er. Men slik info kan man naturligvis ikke utgi her Anonymkode: 5a55d...2ff
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #10 Skrevet 5. mars 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skulle ønske jeg visste hva hun het. Er skikkelig nysgjerrig på hvem hun er. Men slik info kan man naturligvis ikke utgi her Anonymkode: 5a55d...2ff Offentliggjort fra før: https://www.tv2.no/a/9705241/ Anonymkode: db06e...dfb
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #11 Skrevet 5. mars 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva tenker dere nå? Det er SYKE ting som kommer frem nå! www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zLkzpK/rettsmedisiner-om-valdres-saken-utelukker-ikke-at-angelica-13-doede-dagen-foer-nyttaarsaften Anonymkode: afcee...232 Hvordan leser du nyheter egentlig? De sier ikke at de tror at hun døde dagen før. Det de vil frem til er først og fremst at det medisinsk er svært vanskelig å fastslå tidspunktet. Jeg hadde forventet at forsvaret ville ta opp mulige årsaker til dette og hvorvidt så fremskredne tegn er noe som har blitt sett tidligere eller ikke hos dødsfall hos andre anoreksipasienter, men det gjorde de av en eller annen grunn ikke. Det er ellers bevist at datteren var i live og satt oppreist kvelden den 30.12. Anonymkode: 48895...597
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #12 Skrevet 5. mars 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes hele denne saken er så forvirrende at jeg ikke helt vet hva jeg skal tenke. Men tenker at det er litt merkelig å dra på hytta dersom datteren opprinnelig veide 21 kg Anonymkode: e44ae...21e Hun hadde hatt raskt vekttap etter at de flyttet til hytta og gått ned over 15 kilo på få måneder. Anonymkode: 48895...597
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #13 Skrevet 5. mars 2018 https://www.tv2.no/a/8618055/ Hun ha selv latt seg intervjuet under fullt navn og bilde. Anonymkode: 3686a...e4f
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #14 Skrevet 5. mars 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg påstår ikke. Jeg sier det gir inntrykk av. Hvorfor folk handler som de gjør, har en svært sammensatt årsaksbakgrunn. Langt mer sammensatt enn at mennesket er “ondt” eller “godt”. Da er det mer rimelig å omtale handlinger som onde eller gode, enn mennesker. Man beveger seg på en serdeles utrygg vei, om man omtaler psykisk syke mennesker som onde. Anonymkode: b3064...de7 Veldig enig med deg! Anonymkode: 3100b...c8f
Gjest Mari Y Skrevet 5. mars 2018 #15 Skrevet 5. mars 2018 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: https://www.tv2.no/a/8618055/ Hun ha selv latt seg intervjuet under fullt navn og bilde. Anonymkode: 3686a...e4f Jeg stusset litt på hvorfor hun ikke var skjermet godt nok. Litt risky at hun stiller med fullt navn og bilde, dersom oevrige familiemedlem kan bli gjenkjent, er det ikke?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #16 Skrevet 5. mars 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er nok mange som skulle ha tatt fatt i dette i årene forut for tragedien. mange i nærmiljøet som har merket at noe er galt, skole, leger, familie Mange som burde meldt sin bekymring på tidligere tidspunkt. Anonymkode: 8afc5...dbe Men de gjorde jo det. Bare at foreldre kan trenere veldig mye hvis de ustanselig skifter adresse. Alle dokumenter skal jo til en ny kommune for hver flytting. Anonymkode: 6b773...e0e
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #17 Skrevet 5. mars 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men de gjorde jo det. Bare at foreldre kan trenere veldig mye hvis de ustanselig skifter adresse. Alle dokumenter skal jo til en ny kommune for hver flytting. Anonymkode: 6b773...e0e De gjorde det etter hvert.For sent. Mange som var rundt denne familien skjønte at noe var galt fra barnet var lite. Moren var overbeskyttende. Moren engasjerte seg i barnas lek. I at noen skulle gå først på skoleveien. Moren ringte og tok kontakt med skolen i enninga fordi hun var bekymret og hadde oppfatninger om ting. Var nok ganske tydelig at noe ikke stemte. Anonymkode: 8afc5...dbe
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #18 Skrevet 5. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: De gjorde det etter hvert.For sent. Mange som var rundt denne familien skjønte at noe var galt fra barnet var lite. Moren var overbeskyttende. Moren engasjerte seg i barnas lek. I at noen skulle gå først på skoleveien. Moren ringte og tok kontakt med skolen i enninga fordi hun var bekymret og hadde oppfatninger om ting. Var nok ganske tydelig at noe ikke stemte. Anonymkode: 8afc5...dbe Ja, men det nyttet jo ikke å motsi henne. Hun terroriserte jo venninnenes mødre med meldinger. Anonymkode: 6b773...e0e
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #19 Skrevet 5. mars 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, men det nyttet jo ikke å motsi henne. Hun terroriserte jo venninnenes mødre med meldinger. Anonymkode: 6b773...e0e Det er nok flere som burde sendt bekymringsmeldinger. Skolen også. Tror mange forsto at noe ikke stemte helt. Det sto jo i den artikkelen at en mamma ringte inn til skolen i juni før en ferie på barneskolen fordi hun var så bekymret for at Angelica skulle være alene med mor hele sommeren. Tenk deg selv hva som skulle til for at du ringer til skolen fordi du er bekymret for en klassekamerat av ditt barn. Tipper det skal ganske mye til. Så jo, mange forsto at noe var galt. Anonymkode: 8afc5...dbe
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #20 Skrevet 5. mars 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er nok flere som burde sendt bekymringsmeldinger. Skolen også. Tror mange forsto at noe ikke stemte helt. Det sto jo i den artikkelen at en mamma ringte inn til skolen i juni før en ferie på barneskolen fordi hun var så bekymret for at Angelica skulle være alene med mor hele sommeren. Tenk deg selv hva som skulle til for at du ringer til skolen fordi du er bekymret for en klassekamerat av ditt barn. Tipper det skal ganske mye til. Så jo, mange forsto at noe var galt. Anonymkode: 8afc5...dbe Men den mammaen skulle jo ringt til barnevernet, ikke til skolen. Det er ikke så mye tyngde i en bekymringsmelding man melder for andre Anonymkode: 89cae...5c1
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #21 Skrevet 5. mars 2018 Alle mulige etater var på saken. Men de fikk kastet blår i øynene, moren tok nemlig kontroll over virkelighetsbeskrivelsen ved å starte med å gjøre skolen og klassevenninnene til fienden, og da leses jo senere bekymringer inn i det verdensbildet. Anonymkode: 6b773...e0e
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #22 Skrevet 5. mars 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Men den mammaen skulle jo ringt til barnevernet, ikke til skolen. Det er ikke så mye tyngde i en bekymringsmelding man melder for andre Anonymkode: 89cae...5c1 Ja det er klart hun skulle det. Og mange andre skulle nok gjort det samme. Var mange som så at noe ikke stemte helt. Slik det gjerne er i mange små miljøer. Vi kjenner kanskje de fleste noen familier hvor vi aner at ting ikke er helt i orden. Anonymkode: 8afc5...dbe
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #23 Skrevet 6. mars 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva tenker dere nå? Det er SYKE ting som kommer frem nå! www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zLkzpK/rettsmedisiner-om-valdres-saken-utelukker-ikke-at-angelica-13-doede-dagen-foer-nyttaarsaften Anonymkode: afcee...232 Det er da vel ikke syke ting som kommer frem? De kan ikke si med sikkerhet tidspunktet? De åpner for at det er mulig, betyr ikke at det er tilfelle. Tør påstå at det ligger en viss arroganse hos motpart. Å si at moren overdriver (unnskyld meg, men hvilken mor ville ikke hulket i en slik setting?) sier noe om holdningene motparten har. Jeg velger å tro at moren er uskyldig til motsatte er bevist. At vi sitter her, i etterkant, og dømmer hvordan andre håndterer en situasjon, er typisk «de rettferdige». Du kan ikke se saken i samme lys når du står midt i det vs objektivt i etterkant. Jeg har også dessverre sett bekjente av meg kjempe for barna sine uten at systemet er verdt annet enn papiret det står på. Så jeg kan relatere meg til følelsen av at ingenting hjelper. Møter og instanser som involveres som strengt tatt bare gjør saken verre. Møter som kun utløser en papirmølle, men ingen faktisk handling. Så derfor har jeg ikke noen naiv tro på at så fort skole eller barnevern har vært involvert, så er alt det de gjør riktig og meningsfylt. Tvert i mot har jeg sett den type instanser også gjøre ting vondt verre. Anonymkode: 5794b...c57
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #24 Skrevet 6. mars 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Men hun terroriserte jo alle som sa henne imot. Skolene jenta gikk på, ble jo også stående i en shitstorm fra mora, som pusset fylkesmann og alle mulige på dem. At ens barn er død, betyr ikke automatisk at det er synd på en. At en er mor, betyr ikke automatisk at en er god og kjærlig og elsker barnet. Noen er faktisk så forvirra og forstyrra at de ikke har en normal tilknytning eller en adekvat mor/barn-relasjon. Så når folk her sitter og snufser over hvor trist det er for henne, da er det fordi de forestiller seg hvordan det ville være for DEM å miste et barn. Men den sammenligningen er ikke reell. For de tar utgangspunkt i sitt eget (normale) følelsesliv. Det FINS faktisk voksne som har et høyst instrumentelt forhold til egne barn. De er bare nyttige i den grad de fyller en funksjon i foreldrenes liv. Og da tenker jeg ikke kun på f eks seksuelle overgrep, som kanskje er det mest åpenbare eksempelet på sånne, men også andre måter. Følelsesmessig misbruk er også en variant her. Anonymkode: 6b773...e0e Godt skrevet, veldig enig med deg Anonymkode: 89cae...5c1
Hjertefru Skrevet 6. mars 2018 #25 Skrevet 6. mars 2018 Jeg skjønner at det kan være svært vanskelig å hjelpe folk med spiseforstyrrelser. Linnea Myhre skrev et bra innlegg om det en plass nylig. Det finnes ingen fasit. Men leste også den omtalte artikkelen i Budstikka. Hvis framstillinga der er bare delvis sann, var mora alvorlig forskrudd. Stakkars lita jente. Og stakkars pappaen, som fikk dødsbudskap på Mail 😨 Lot hun virkelig den syke datra ligge i en iskald hytte midtvinters, mens hun selv bodde i et annet bygg der det ble fyrt? Det er i tilfelle hjerteskjærende og uforståelig... Har ikke ord
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå