Gå til innhold

Nabo og visning av hus


Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Åpenbart 😂 

Anonymkode: 75586...541

Hvilken del av dette var åpenbar for deg? at jeg ikke gidder vise huset mitt for de som ber om det, eller at jeg ikke gidder løpe skytteltrafikk og åpne dører for alle som ringer på? Jeg gir heller ikke til tiggere, så har jeg sagt det også. Kall det trolling. Jeg lever tydeligvis i en verden som du ikke er en del av. Eller motsatt. 

Anonymkode: 01324...dd5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 timer siden, Superdolly skrev:

Jeg synes det er fryktelig sært å la være å åpne døra når noen ringer på. Jeg vet at det er mange her inne som skriver at de aldri åpner døra med mindre de venter noen og aldri tar telefonen hvis de ikke kjenner nummeret som ringer. Men jeg synes det er veldig sært.

Så tenker jeg at naboen mangler noen antenner. Man går ikke bort til en ny nabo og inviterer seg selv inn for å se på huset deres. Det var en mer en merkelig uttalelse han kom med der.

Her hvor jeg bor er det helt vanlig at folk kommer på døra til de som er nye og akkurat har flyttet hit. Jeg gjør det, jeg også. Ringer på døra til folk og har med en kake og ønsker dem velkommen. Det gjorde folk til meg også, da jeg flyttet hit. Og aldri har jeg opplevd at noen har latt være å åpne døra når jeg ringer på.

Fryktelig sært å ikke åpne døra er det ikke, så lenge erfaring viser at 99 % av de som ringer på uten avtale, faktisk ønsker å selge deg noe. Jeg er lettlurt og må passe meg. Enkel sak. For meg! 

Anonymkode: 01324...dd5

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken del av dette var åpenbar for deg? at jeg ikke gidder vise huset mitt for de som ber om det, eller at jeg ikke gidder løpe skytteltrafikk og åpne dører for alle som ringer på? Jeg gir heller ikke til tiggere, så har jeg sagt det også. Kall det trolling. Jeg lever tydeligvis i en verden som du ikke er en del av. Eller motsatt. 

Anonymkode: 01324...dd5

Det er åpenbart at du har god fantasi. Slapp av og ta deg en sjokoladebit og pust. Trenger ikke dra det lenger nå. 

Anonymkode: 75586...541

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er åpenbart at du har god fantasi. Slapp av og ta deg en sjokoladebit og pust. Trenger ikke dra det lenger nå. 

Anonymkode: 75586...541

Du har rett. Har ingen naboer. Er helt alene i denne verden med sjokoladen min. Selvsagt finnes det ikke frekke naboer. 

Anonymkode: 01324...dd5

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har rett. Har ingen naboer. Er helt alene i denne verden med sjokoladen min. Selvsagt finnes det ikke frekke naboer. 

Anonymkode: 01324...dd5

Ja! Det var akkurat det jeg mente😂😂😜

Anonymkode: 75586...541

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når jeg ser på foten min, det hverken drypper blod eller noe, så der tror jeg at det er du som har skutt deg. Når det gjelder mitt spørsmål, så er jeg nå helt bestemt på at folk som deg og ham aldri slipper inn i mitt hus. Kall meg frekk og hva som helst. Takk for oppklaringer. Rotter. 

Anonymkode: 01324...dd5

Rotter? Der avslørte du deg vel som spammer

Anonymkode: 14ec3...506

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Rotter? Der avslørte du deg vel som spammer

Anonymkode: 14ec3...506

Argh. Ser på mine naboer som brunsnegler. De dukker opp om sommeren. Da gir jeg dem kaffe. Vet ikke hva jeg skal gi nå, er jo vinter. Kasnkje legge ut rottegift? 

Anonymkode: 01324...dd5

Skrevet
10 timer siden, skjotta skrev:

Men du dømmer jo naboen din. 

Det handler ikke om at du må slippe ham inn, men om at det høflige er å åpne døra og høflig si at det ikke er aktuelt med visning. 

Det er ikke urimelig eller uhøflig å ikke ville slippe ham inn, men det er urimelig og uhøflig å ikke gidde å åpne døra og fortelle naboen dette.

Det er da ingen som har krav på at man skal åpne døra for dem? Og naboen ville jo bare ha trodd at HI ikke var hjemme, ikke noe big deal at man ikke åpner døra. 

Hvis man helt tydelig er hjemme og vedkommende vet at huseier har sett hvem som står der, og man deretter ikke åpner er det litt rart ja. Men det er helt innafor å late som om man ikke er hjemme hvis man ikke har lyst til å åpne døra for noen.

Dette kan jo godt skje her f eks hvis jeg fremdeles går rundt i pysj uten bh, eller hvis det er JV, eller en fremmed mann jeg ikke kjenner og jeg er hjemme alene. Man er ikke forpliktet til å åpne døra for folk.

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Herregud. Hun må da få lov å ikke åpne sin egen dør om hun ikke vil? Jeg har opplevd akkurat det samme, folk kommer på døra uanmeldt og det er alltid dørselger eller en innpåsliten mann som skal snakke om Jesus. Det er ikke verre enn at man sier ifra før man kommer og spør om det passer. Det er normal folkeskikk, synes det er utrolig frekt å bare dukke opp på dørstokken til folk og mene at man skal få komme inn uanmeldt. 

Anonymkode: a0acc...d91

Denne!

Anonymkode: ecb53...13b

Skrevet

Gunilla?

Anonymkode: fafb8...3b5

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gunilla?

Anonymkode: fafb8...3b5

spør du om jeg er Gunilla? venter du isåfall å få svar? Ja, jeg heter Gunilla liksom? Aner ikke hvem Gunilla er, dersom det hjelper deg i din søken etter sladder. 

Anonymkode: 01324...dd5

Skrevet
19 timer siden, Pobie skrev:

Det er da ingen som har krav på at man skal åpne døra for dem? Og naboen ville jo bare ha trodd at HI ikke var hjemme, ikke noe big deal at man ikke åpner døra. 

Hvis man helt tydelig er hjemme og vedkommende vet at huseier har sett hvem som står der, og man deretter ikke åpner er det litt rart ja. Men det er helt innafor å late som om man ikke er hjemme hvis man ikke har lyst til å åpne døra for noen.

Dette kan jo godt skje her f eks hvis jeg fremdeles går rundt i pysj uten bh, eller hvis det er JV, eller en fremmed mann jeg ikke kjenner og jeg er hjemme alene. Man er ikke forpliktet til å åpne døra for folk.

Takk for  oppklaring og hjelp til å forklare. Forresten så var vi invitert på middag nå ikveld. Jeg så skikkelser innafor men ingen lukket opp døren. Jeg tok tlf og ringte dem. Det viste seg at ringeklokka var i ustand. Det er faktisk ikke uforståelig at folk ikke lukker opp døra si, selv om man ser skikkelser innafor. Det er på ingen måte et påbud om å lukke opp døra. Selv hører jeg kun ringeklokka dersom jeg befinner meg i samme rom som ringelyden er montert. 

Anonymkode: 01324...dd5

Skrevet
På 5.2.2018 den 1.01, Anonym bruker skrev:

Argh. Ser på mine naboer som brunsnegler. De dukker opp om sommeren. Da gir jeg dem kaffe. Vet ikke hva jeg skal gi nå, er jo vinter. Kasnkje legge ut rottegift? 

Anonymkode: 01324...dd5

Jaja, heeelt sikkert......

Anonymkode: 14ec3...506

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...