Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #1 Skrevet 3. februar 2018 Vi har bygget hus og det blir nok sett på som et ekstravagant hus, der vi nå bor. Vi kommer fra Oslo og er vant til kostbare eiendommer men har flyttet til en noe mindre by og har bygget dette huset for noen år tilbake. Vi kjenner alle naboene, bortsett fra en nyinnflyttet nabo. Det ringte på døren vår for noen dager siden, men siden jeg ikke kjente personen, lukket jeg ikke opp. Idag traff jeg denne personen som jeg kjente igjen og som viste seg å være vår nabo. Jeg fortalte ham ikke at jeg visste at han hadde ringt på døra og tenkte nok at han forteller det muligens, dersom det er noe viktig. Under samtalen idag sa han plutselig: Jeg kommer til dere en dag, fordi jeg vil se huset deres. Mitt svar til ham var at, vel, det er ikke sikkert at vi åpner opp huset vårt for visning. Han kikket rart på meg. Jeg blé sur på ham og syntes det var frekt. Er jeg urimelig? Anonymkode: 01324...dd5
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #2 Skrevet 3. februar 2018 Ja det synes jeg var frekt. Du inviterer ikke deg selv til andres hus for å snoke! Anonymkode: a0acc...d91
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #3 Skrevet 3. februar 2018 Jeg synes nok at du er en smule vanskelig. Hvis du vil ha et ok forhold til alle naboene så er det å vise huset en meget billig pris for det. Anonymkode: 373f5...6a5
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #4 Skrevet 3. februar 2018 Da jeg flyttet inn her, tok vi en runde til naboene og hilste på, presenterte oss og sa vi var nyinnflyttet. Synes ikke det er rart. De andre som har flyttet inn i ettertid har gjort det samme. Men synes det var litt rart at du ikke åpnet fordi du ikke kjente personen. Synes det var merkelig å invitere seg selv, men kanskje en klønete måte å prøve å få gode naborelasjoner på? Anonymkode: 75586...541
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #5 Skrevet 3. februar 2018 Er enig i at det virker som snoking, og det er ikke greit... Samtidig er du litt lite raus. Sier ikke at du skal åpne huset for Gud og hvermann, men du kunne tatt en litt hyggeligere tilnærming til han. Feks "tja, pleier ikke å invitere folk inn til hybelkaninene uten å ta en kaffe først. Men kom gjerne på en kaffe en dag." ...og jada, jeg kommer fra familie som bor på Frogner og menger seg med fiffen, jeg bare landet med føttene litt bedre plantet i jorden og skuet noe forbi min egen navel en mange av de. Anonymkode: 3b191...4f9
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #6 Skrevet 3. februar 2018 Han forsøkte å være hyggelig. Du var frekk. Anonymkode: da1a9...270
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #7 Skrevet 3. februar 2018 Mulig han var litt klønete, men du var ganske kjip. Der la du et skikkelig grunnlag for naboskapet Anonymkode: 14ec3...506
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #8 Skrevet 3. februar 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han forsøkte å være hyggelig. Du var frekk. Anonymkode: da1a9...270 Dette! Anonymkode: 2df7c...2e4
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #9 Skrevet 3. februar 2018 Vel, For det første så har jo jeg hatt naboer på besøk tidligere. Han flyttet inn etterpå og inviterer seg selv men han har jo ikke vist oss sitt eget hus. Jeg slipper ikke inn enhver som ønsker å se huset, tenker at han får vente på invitasjon. Selv, syntes jeg ikke at jeg var frekk, derimot syntes jeg at han var frekk. Mitt spørsmål dreiet seg mer om jeg var urimelig som syntes at han er frekk. Jeg regner ikke med at jeg er frekk som ikke åpner huset mitt for alle og enhver, til enhver tid. Anonymkode: 01324...dd5
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #10 Skrevet 3. februar 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vel, For det første så har jo jeg hatt naboer på besøk tidligere. Han flyttet inn etterpå og inviterer seg selv men han har jo ikke vist oss sitt eget hus. Jeg slipper ikke inn enhver som ønsker å se huset, tenker at han får vente på invitasjon. Selv, syntes jeg ikke at jeg var frekk, derimot syntes jeg at han var frekk. Mitt spørsmål dreiet seg mer om jeg var urimelig som syntes at han er frekk. Jeg regner ikke med at jeg er frekk som ikke åpner huset mitt for alle og enhver, til enhver tid. Anonymkode: 01324...dd5 Vel, du legger ikke akkurat forholdene til rette for er hjertelig forhold, foråsiresånn. Anonymkode: 2df7c...2e4
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #11 Skrevet 3. februar 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vel, For det første så har jo jeg hatt naboer på besøk tidligere. Han flyttet inn etterpå og inviterer seg selv men han har jo ikke vist oss sitt eget hus. Jeg slipper ikke inn enhver som ønsker å se huset, tenker at han får vente på invitasjon. Selv, syntes jeg ikke at jeg var frekk, derimot syntes jeg at han var frekk. Mitt spørsmål dreiet seg mer om jeg var urimelig som syntes at han er frekk. Jeg regner ikke med at jeg er frekk som ikke åpner huset mitt for alle og enhver, til enhver tid. Anonymkode: 01324...dd5 Ja, du er urimelig Anonymkode: 14ec3...506
skjotta Skrevet 3. februar 2018 #12 Skrevet 3. februar 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vel, For det første så har jo jeg hatt naboer på besøk tidligere. Han flyttet inn etterpå og inviterer seg selv men han har jo ikke vist oss sitt eget hus. Jeg slipper ikke inn enhver som ønsker å se huset, tenker at han får vente på invitasjon. Selv, syntes jeg ikke at jeg var frekk, derimot syntes jeg at han var frekk. Mitt spørsmål dreiet seg mer om jeg var urimelig som syntes at han er frekk. Jeg regner ikke med at jeg er frekk som ikke åpner huset mitt for alle og enhver, til enhver tid. Anonymkode: 01324...dd5 Å ikke åpne døra når noen ringer på er frekt her jeg bor. Og å føle seg så høyt på strå at folk må finne seg i "å vente på en invitasjon" før de får lov til å ringe på er temmelig urimelig.
sug lut Skrevet 3. februar 2018 #13 Skrevet 3. februar 2018 Hold avstand - stedet må jo være befolket av raringer. Jeg hadde flytta om jeg hadde sånne klamme naboer.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #14 Skrevet 3. februar 2018 7 minutter siden, skjotta skrev: Å ikke åpne døra når noen ringer på er frekt her jeg bor. Og å føle seg så høyt på strå at folk må finne seg i "å vente på en invitasjon" før de får lov til å ringe på er temmelig urimelig. Fint om du leser ordentlig før du besvarer. Problemet var ikke at han ringte på, problemet var at han ringte på fordi han ville ha visning i mitt hus, uten avtale og uten invitasjon. Huset vårt ligger ikke på Finn.no for salg. Anonymkode: 01324...dd5
skjotta Skrevet 3. februar 2018 #15 Skrevet 3. februar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fint om du leser ordentlig før du besvarer. Problemet var ikke at han ringte på, problemet var at han ringte på fordi han ville ha visning i mitt hus, uten avtale og uten invitasjon. Huset vårt ligger ikke på Finn.no for salg. Anonymkode: 01324...dd5 Det visste ikke du når du ikke åpnet døra 🤣 Det koster 2 kalorier å åpne døra og si at du ikke pleier å ha folk på visning på en høflig og grei måte.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #16 Skrevet 3. februar 2018 1 minutt siden, skjotta skrev: Det visste ikke du når du ikke åpnet døra 🤣 Det koster 2 kalorier å åpne døra og si at du ikke pleier å ha folk på visning på en høflig og grei måte. Det er riktig at jeg fikk vite det etterpå. Glad jeg ikke åpnet. Jeg åpner kun døra dersom jeg venter noen, eller dersom de har bil utenfor. Det er fordi vi er lei av svindlere, har hatt flere slike. Anonymkode: 01324...dd5
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #17 Skrevet 3. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja det synes jeg var frekt. Du inviterer ikke deg selv til andres hus for å snoke! Anonymkode: a0acc...d91 Takk for at du er den eneste som virker til å forstå. Regner med at resterende her inne ikke er vant til å bli invitert noe sted og dermed må invitere seg selv. Anonymkode: 01324...dd5
skjotta Skrevet 3. februar 2018 #18 Skrevet 3. februar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er riktig at jeg fikk vite det etterpå. Glad jeg ikke åpnet. Jeg åpner kun døra dersom jeg venter noen, eller dersom de har bil utenfor. Det er fordi vi er lei av svindlere, har hatt flere slike. Anonymkode: 01324...dd5 Glad du ikke er min nabo. Jeg har aldri ringt på døra hos mine naboer, men åpnet selvfølgelig når naboen på andre siden av gata ringte på fordi han trengte hjelp. Åpnet og døra når en annen nabo ringte på. Han bar datteren min som hadde falt på sykkel og slått seg stygt. Et godt naboskap er gull verd.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #19 Skrevet 3. februar 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for at du er den eneste som virker til å forstå. Regner med at resterende her inne ikke er vant til å bli invitert noe sted og dermed må invitere seg selv. Anonymkode: 01324...dd5 Ikke bare er du frekk overfor naboen, du er jo frekk generelt. Anonymkode: 2df7c...2e4
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #20 Skrevet 3. februar 2018 10 minutter siden, skjotta skrev: Glad du ikke er min nabo. Jeg har aldri ringt på døra hos mine naboer, men åpnet selvfølgelig når naboen på andre siden av gata ringte på fordi han trengte hjelp. Åpnet og døra når en annen nabo ringte på. Han bar datteren min som hadde falt på sykkel og slått seg stygt. Et godt naboskap er gull verd. Sammenlikner du visning av mitt hus med nødsituasjon? Du er forpliktet til å hjelpe i en nødsituasjon men såvidt meg bekjent, så er det ikke sammenfallende med å vise sitt hus. Anonymkode: 01324...dd5
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #21 Skrevet 3. februar 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for at du er den eneste som virker til å forstå. Regner med at resterende her inne ikke er vant til å bli invitert noe sted og dermed må invitere seg selv. Anonymkode: 01324...dd5 Det er utrolig at du plukker ut det ene svaret som er enig med deg, mens absolutt alle andre må det er noe feil med. Det er ofte slik at hvis du er rimelig alene med din oppfattelse så er sannsynligheten relativt stor at det er du som er den litt merkelige og ikke alle andre. Anonymkode: 373f5...6a5
skjotta Skrevet 3. februar 2018 #22 Skrevet 3. februar 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sammenlikner du visning av mitt hus med nødsituasjon? Du er forpliktet til å hjelpe i en nødsituasjon men såvidt meg bekjent, så er det ikke sammenfallende med å vise sitt hus. Anonymkode: 01324...dd5 Når man ikke åpner døra kan man gå glipp av mange nødssituasjoner 😂
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #23 Skrevet 3. februar 2018 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for at du er den eneste som virker til å forstå. Regner med at resterende her inne ikke er vant til å bli invitert noe sted og dermed må invitere seg selv. Anonymkode: 01324...dd5 Tydelig at du føler deg litt finere og bedre enn andre. Men det hjelper ikke å pakke dritten inn i en pen innpakning, den er fremdeles enn dritt Anonymkode: 14ec3...506
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #24 Skrevet 3. februar 2018 2 minutter siden, skjotta skrev: Når man ikke åpner døra kan man gå glipp av mange nødssituasjoner 😂 Eh, nei, jeg har den lengste oppoverbakken for å komme til oss, han var ikke i nød, han ønsket visning. Jeg klarer da å se en nødsituasjon. Han sparket i gjerdet mitt på vei opp, så nei, ingen nødsituasjon. Anonymkode: 01324...dd5
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #25 Skrevet 3. februar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Eh, nei, jeg har den lengste oppoverbakken for å komme til oss, han var ikke i nød, han ønsket visning. Jeg klarer da å se en nødsituasjon. Han sparket i gjerdet mitt på vei opp, så nei, ingen nødsituasjon. Anonymkode: 01324...dd5 Står du bak gardinene å spionerer på folk også? 🤣🤣 Du er jo faen ikke helt god. Anonymkode: 2df7c...2e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå