Gå til innhold

Når man er 38 år, skal man ikke ha sex med noen som er 20 år yngre


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sandberg er straffedømt for rasistisk vold.

Søviknes er et kapittel for seg.

Ingen tvil i de sakene. At disse nesten får gå ubemerket i disse tider er merkeligere. Denne regjeringen viser jo hvilken standard de ønsker.

Den saken du tar opp, HI, den er basert på rykter, ingenting som er bekreftet av noen involverte.

Anonymkode: 43895...0f0

Dette.

Anonymkode: b1b62...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde jenta vært 17 og mannen 38 hadde det blitt lynsjestemming og 38 aringen hadde aldri fatt statraadpost!

ps. Mistet de 3 siste bokstavene i alfabetet paa tataturet saann helt plutselig 

Anonymkode: 2c596...027

Eh... har du ikke fått med deg Søviknes og sex med 16-åringen?

Eller Sandberg som er straffedømt for rasistisk vold?

17-åringen Grande hadde sex med sier selv at det var frivillig. Det er noe annet, uansett om man mener det er akseptabelt eller ikke av en folkevalgt.

 

Anonymkode: 43895...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dumt gjort av Grande, men ingen skandale. Jeg hadde sex med 40-åringer i fylla frivillig som 17-åring, ikke noe galt i det. Ingen vold eller manipulering bare alkohol, som også er frivillig å innta. Moralpanikk.

Anonymkode: 86421...e26

Samme gjorde jeg. Satte det på kontoen for erfaringer, og syntes det var herlig å ha litt av hvert å sammenligne med.

Anonymkode: b1b62...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at denne #metoo kampanjen har gått helt av skaftet! 

Alt er galt, alt må rapporteres. Selv den minste ting. 

Jeg studerer i utlandet, universitetet hadde folk inn for å skjekke brannalarmen. Jeg kom hjem og to menn stod i gangen nede og banket på en dør. Dette visste vi, de skulle skjekke brannalarmene overalt.

'Your room?'

'No, I live on the top floor. '

'Ok, we will be up in a minute. You get the wine ready?'

Det var bare for moro. Men det vil kan hende gå på #metoo? Det er jo dette nivået #metoo legger seg på.

Anonymkode: d7426...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes at denne #metoo kampanjen har gått helt av skaftet! 

Alt er galt, alt må rapporteres. Selv den minste ting. 

Jeg studerer i utlandet, universitetet hadde folk inn for å skjekke brannalarmen. Jeg kom hjem og to menn stod i gangen nede og banket på en dør. Dette visste vi, de skulle skjekke brannalarmene overalt.

'Your room?'

'No, I live on the top floor. '

'Ok, we will be up in a minute. You get the wine ready?'

Det var bare for moro. Men det vil kan hende gå på #metoo? Det er jo dette nivået #metoo legger seg på.

Anonymkode: d7426...980

Dette har INGEN TING med #metoo å gjøre. Dette er det halvrasistiske nettstedet Resett sitt solospill for å lage drittpakke på Grande. De tilbød fyren 400.000 for å "spill the beans". 

https://www.medier24.no/artikler/den-unge-mannen-i-skei-grande-historien-sier-resett-tilbod-han-400-000-kroner-for-a-stille-opp/426217

Anonymkode: b1b62...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg kjører forbi en spesiell rasteplass på vei ned til Lier, tenker jeg på Tore Tønne som ble funnet der for 16 år siden.

Jeg håper at det i denne saken, og lignende saker, ikke blir en gjentakelse av det som skjedde i 2002 etter ekstremt omfattende og tøff mediedekning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes at denne #metoo kampanjen har gått helt av skaftet! 

Alt er galt, alt må rapporteres. Selv den minste ting. 

Jeg studerer i utlandet, universitetet hadde folk inn for å skjekke brannalarmen. Jeg kom hjem og to menn stod i gangen nede og banket på en dør. Dette visste vi, de skulle skjekke brannalarmene overalt.

'Your room?'

'No, I live on the top floor. '

'Ok, we will be up in a minute. You get the wine ready?'

Det var bare for moro. Men det vil kan hende gå på #metoo? Det er jo dette nivået #metoo legger seg på.

Anonymkode: d7426...980

Morsom flørting har ingenting med metoo å gjøre! Du bør sette deg inn i hva det egentlig dreier seg om.

Anonymkode: 43895...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Morsom flørting har ingenting med metoo å gjøre! Du bør sette deg inn i hva det egentlig dreier seg om.

Anonymkode: 43895...0f0

Det er jo det jeg leser.

Morsom flørting, og huffameg. Dette er uønsket oppmerksomhet.  Mange skriver jo om dette. En mann prøvde seg på meg, han tok meg på rumpa. Han sa at jeg var sexy. Han sa at jeg var søt. Dette ER nivået mange legger seg på og det er sprøtt!

Anonymkode: d7426...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrefred. Jeg er 38 og hadde jeg villet hatt meg med en på 17 så kunne jeg jo gjort det ! Jeg hadde nok ikke tent på en 17 åring, men jeg har lov så ingen har noe med det vel 

Anonymkode: 1440c...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo det jeg leser.

Morsom flørting, og huffameg. Dette er uønsket oppmerksomhet.  Mange skriver jo om dette. En mann prøvde seg på meg, han tok meg på rumpa. Han sa at jeg var sexy. Han sa at jeg var søt. Dette ER nivået mange legger seg på og det er sprøtt!

Anonymkode: d7426...980

Hvem er disse "mange"? Har du linker? For jeg leste oppropene fra både musikk, teater, juss og en del andre bransjer, og ingen av dem handlet om klønete flørting. Så hvor er alle de persillebladene folk påstår å ha hørt om? 

Anonymkode: b1b62...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo det jeg leser.

Morsom flørting, og huffameg. Dette er uønsket oppmerksomhet.  Mange skriver jo om dette. En mann prøvde seg på meg, han tok meg på rumpa. Han sa at jeg var sexy. Han sa at jeg var søt. Dette ER nivået mange legger seg på og det er sprøtt!

Anonymkode: d7426...980

Som sagt - du bør sette deg bedre inn i hva metoo dreier seg om...

Menn har ingenting med å ta kvinner på rumpa hvis de ikke har en gjensidig flørt som klart sier at det er greit. I jobbsammenheng eller i situasjoner hvor det er maktubalanser mellom de to er det også helt uakseptabelt.

Om en mann på byen sier til en kvinne at hun er sexy, helt greit. Samme om de har en flørt gående. I jobbsammenheng eller situasjoner hvor det er ubalanse mtp. makt mellom de to - uakseptabelt.

Om en mann sier til en kvinne at hun er søt er det gjerne bare koselig. Men igjen, om det sies i jobbsammenheng så er det ofte en form for hersketeknikk menn bruker for å holde kvinner nede, det blir litt på samme måte som at menn sier "lille venn" eller "ikke bry ditt søte hode med det". Om det er akseptabelt i jobbsituasjon kommer an på tonen på arbeidsplassen, på "forholdet" mellom de to, og hvordan han ev. formidler det på og sammenhengen det sies i.

Men... det er tydelig at du ikke forstår hva metoo egentlig handler om, så regner med at jeg snakker til døve ører.

Anonymkode: 43895...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ikke noe med metoo å gjøre. Det er media som nå graver over alt for å finne noe som handler om sex å skrive om, eller for å ødelegge for flest mulig mennesker. Det er jo snart sånn at vi må grave oss ned og håpe at ingen skulle klare å finne fram et eller annen vi gjorde en gang. Veldig synd, for dette tar fokuset fra det #metoo egentlig handler om og det viktige temaet som den setter søkelyset på. Og det burde gå an uten å finne flest mulig syndere og lage mer eller mindre "fortjente" skandaler ut av. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Som sagt - du bør sette deg bedre inn i hva metoo dreier seg om...

Menn har ingenting med å ta kvinner på rumpa hvis de ikke har en gjensidig flørt som klart sier at det er greit. I jobbsammenheng eller i situasjoner hvor det er maktubalanser mellom de to er det også helt uakseptabelt.

Om en mann på byen sier til en kvinne at hun er sexy, helt greit. Samme om de har en flørt gående. I jobbsammenheng eller situasjoner hvor det er ubalanse mtp. makt mellom de to - uakseptabelt.

Om en mann sier til en kvinne at hun er søt er det gjerne bare koselig. Men igjen, om det sies i jobbsammenheng så er det ofte en form for hersketeknikk menn bruker for å holde kvinner nede, det blir litt på samme måte som at menn sier "lille venn" eller "ikke bry ditt søte hode med det". Om det er akseptabelt i jobbsituasjon kommer an på tonen på arbeidsplassen, på "forholdet" mellom de to, og hvordan han ev. formidler det på og sammenhengen det sies i.

Men... det er tydelig at du ikke forstår hva metoo egentlig handler om, så regner med at jeg snakker til døve ører.

Anonymkode: 43895...0f0

Jeg vil ha#metoo tilbake til hva det egenting var om. #metoo er for personer som mi venninne som ble voldtatt av sin far fra hun var 10 til hun var 16. #metoo er for kvinner og menn som har opplevd seksuelle overgrep. 

Det gjør meg sint at folk kjører #metoo fordi en mann kan hende har tatt dem på rumpa, eller sagt de er sexy. #metoo kampanjen går først og fremst mot menn, men jeg synes også at oss kvinner skal ta ansvar. Ikke at kvinner har ansvar for overgrep, men vi må da vise at vi ikke er stakkarslige vesner. 

Anonymkode: d7426...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mrs Smith skrev:

Det er på grensen, men ingen overgrep.

Skjønner ikke hvordan man som 38-årig kvinne kan tenne på en 16-åring ?! Men det er meg.

Helt enig med deg. Jeg anser dette som pedofili for å være helt ærlig. 

Anonymkode: b3e1f...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil ha#metoo tilbake til hva det egenting var om. #metoo er for personer som mi venninne som ble voldtatt av sin far fra hun var 10 til hun var 16. #metoo er for kvinner og menn som har opplevd seksuelle overgrep. 

Det gjør meg sint at folk kjører #metoo fordi en mann kan hende har tatt dem på rumpa, eller sagt de er sexy. #metoo kampanjen går først og fremst mot menn, men jeg synes også at oss kvinner skal ta ansvar. Ikke at kvinner har ansvar for overgrep, men vi må da vise at vi ikke er stakkarslige vesner. 

Anonymkode: d7426...980

Nei, metoo handler om seksuell trakassering og overgrep, ikke bare voldtekt.

Og igjen, spesielt når det er ubalanse i maktbalansen mellom mannen som utfører det og kvinnen som blir utsatt for det.

Anonymkode: 43895...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig med deg. Jeg anser dette som pedofili for å være helt ærlig. 

Anonymkode: b3e1f...f40

Om jeg skal være helt ærlig tilbake (tåpelig uttrykk), så er du helt på viddene og en hån mot dem som blir utsatt for pedofile. 

Jeg jobber på en videregående skole og det er utrolig forskjell på utviklingen i den alderen. Noen ser ut som de er 10, mens andre glatt kommer inn på tyveårsgrense på utesteder. Man trenger ikke gjøre ting verre enn de er, tross alt. 

Anonymkode: 972bb...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si, hvilken oppegående person, kvinne eller mann tar nakenbilder av seg selv...

Anonymkode: d7426...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hadde jenta vært 17 og mannen 38 hadde det blitt lynsjestemming og 38 aringen hadde aldri fatt statraadpost!

ps. Mistet de 3 siste bokstavene i alfabetet paa tataturet saann helt plutselig 

Anonymkode: 2c596...027

Du vet det sitter en statsråd i regjering nå som hadde sex med ei 16 år gammel jente som var full og som sier at hun ikke ønsket sex med han? 

Han voldtok ei jente som følte så stor skam at hun ikke anmeldte, og i dag er han statsråd...

 

Anonymkode: 4f435...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om jeg skal være helt ærlig tilbake (tåpelig uttrykk), så er du helt på viddene og en hån mot dem som blir utsatt for pedofile. 

Jeg jobber på en videregående skole og det er utrolig forskjell på utviklingen i den alderen. Noen ser ut som de er 10, mens andre glatt kommer inn på tyveårsgrense på utesteder. Man trenger ikke gjøre ting verre enn de er, tross alt. 

Anonymkode: 972bb...e15

En 16 åring er et barn! En på 40 år er godt voksen! En voksen som har sex med et barn, ER pedofili. Så enkelt, og så ekkelt. 

Anonymkode: b3e1f...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

En 16 åring er et barn! En på 40 år er godt voksen! En voksen som har sex med et barn, ER pedofili. Så enkelt, og så ekkelt. 

Anonymkode: b3e1f...f40

Nei, en mann som har sex med ei 16 år jente er ikke pedofil. Det høres forferdelig ut, men han er ikke pedofil.

Anonymkode: d7426...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En 16 åring er et barn! En på 40 år er godt voksen! En voksen som har sex med et barn, ER pedofili. Så enkelt, og så ekkelt. 

Anonymkode: b3e1f...f40

Det der er tull! Vedkommende var over seksuell lavalder, og det er ikke pedofili å ha sex med en på 17 år.

Anonymkode: 7d3e4...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg synes vi bør kunne forvente en annen standard av landets ledere, på lik linje som vi gjør det av politi, forsvar osv... 

Anonymkode: c1d1f...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig med deg. Jeg anser dette som pedofili for å være helt ærlig. 

Anonymkode: b3e1f...f40

Pedofili å ha sex med en 17 åring? Han var over seksuell lavalder. Det er skremmende at dere stempler et menneske som pedofil på det grunnlaget, herregud, er du ikke riktig vel bevart?

Anonymkode: b6d6b...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En 16 åring er et barn! En på 40 år er godt voksen! En voksen som har sex med et barn, ER pedofili. Så enkelt, og så ekkelt. 

Anonymkode: b3e1f...f40

Så enkelt er det ikke nei. Han var over seksuell lavalder, han var 17. Du er helt på bærtur og skremmende at du stempler noen som pedofil for dette

Anonymkode: b6d6b...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...