Gå til innhold

Når man er 38 år, skal man ikke ha sex med noen som er 20 år yngre


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er moralsk og etisk feil på alle måter.

Enten man er politiker eller hjelpepleier så er der snakk om for stor aldersforskjell når den yngste er tenåring. 

Spesielt når den yngste deltakeren i tillegg er umyndig og beruset. 

Dette var svært skuffende av vår nye kulturminister. Skal man ikke kunne vente mer av de som skal styre landet vårt?

 

Anonymkode: 972bb...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du ikke lei?

Å diskutere rykter er aldri særlig produktivt. Og dette er bare rykter, uansett hvor mange anonyme her inne som har vært på festen og sett og hørt alt sammen. 

Det er nok konkrete saker å ta tak i.

Anonymkode: 8c0cd...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandberg er straffedømt for rasistisk vold.

Søviknes er et kapittel for seg.

Ingen tvil i de sakene. At disse nesten får gå ubemerket i disse tider er merkeligere. Denne regjeringen viser jo hvilken standard de ønsker.

Den saken du tar opp, HI, den er basert på rykter, ingenting som er bekreftet av noen involverte.

Anonymkode: 43895...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sandberg er straffedømt for rasistisk vold.

Søviknes er et kapittel for seg.

Ingen tvil i de sakene. At disse nesten får gå ubemerket i disse tider er merkeligere. Denne regjeringen viser jo hvilken standard de ønsker.

Den saken du tar opp, HI, den er basert på rykter, ingenting som er bekreftet av noen involverte.

Anonymkode: 43895...0f0

Les vg.no nå du

Anonymkode: fbe7e...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at mannen bekrefter i VG at de hadde frivillig sex. To mennesker, begge over lavalder og ingen maktforhold.

En ikke-sak.

Med mindre vi skal bli moralister. I så fall er norge ødelagt. Da snakker vi amerikanske forhold.

Anonymkode: 8c0cd...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/a2Wp1M/han-var-17-skei-grande-var-38-na-forteller-han-sin-historie

Følge med i nyhetene kanskje?

Og det er faktisk forskjell på en beruset 17 åring og en på 20 år. Er man umyndig er det den voksne sitt ansvar. Alltid! 

Og at andre har gjort verre ting er ingen unnskyldning. 

Hi

Anonymkode: 972bb...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/a2Wp1M/han-var-17-skei-grande-var-38-na-forteller-han-sin-historie

Følge med i nyhetene kanskje?

Og det er faktisk forskjell på en beruset 17 åring og en på 20 år. Er man umyndig er det den voksne sitt ansvar. Alltid! 

Og at andre har gjort verre ting er ingen unnskyldning. 

Hi

Anonymkode: 972bb...e15

Om dun skjenket han er det en sak, siden han ikke er gammel nok til å drikke. Men myndighetsalder har nada med sex å gjøre, enn så lenge er seksuell lavalder 16 år.

Personlig mener jeg 18 er mer passende som lavalder, men den er 16. Og det må vi forholde oss til. Altså, en ikke-sak.

 

Anonymkode: 8c0cd...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt gjort av Grande, men ingen skandale. Jeg hadde sex med 40-åringer i fylla frivillig som 17-åring, ikke noe galt i det. Ingen vold eller manipulering bare alkohol, som også er frivillig å innta. Moralpanikk.

Anonymkode: 86421...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/a2Wp1M/han-var-17-skei-grande-var-38-na-forteller-han-sin-historie

Følge med i nyhetene kanskje?

Og det er faktisk forskjell på en beruset 17 åring og en på 20 år. Er man umyndig er det den voksne sitt ansvar. Alltid! 

Og at andre har gjort verre ting er ingen unnskyldning. 

Hi

Anonymkode: 972bb...e15

Over seksuell lavalder og kan selv velge hvem man har sex med. Myndig har ikke noe med dette å gjøre.

Anonymkode: 6c796...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på grensen, men ingen overgrep.

Skjønner ikke hvordan man som 38-årig kvinne kan tenne på en 16-åring ?! Men det er meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jenta vært 17 og mannen 38 hadde det blitt lynsjestemming og 38 aringen hadde aldri fatt statraadpost!

ps. Mistet de 3 siste bokstavene i alfabetet paa tataturet saann helt plutselig 

Anonymkode: 2c596...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde sex med en mann som var 20 år eldre enn meg fra jeg var 17/18 til jeg var 22. Ingen press, ingen ulovligheter, kun likeverdig sex. Mye hauses opp i media.

Anonymkode: f1746...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, komigjenna. Plutselig er det helt normalt at en politiker på nesten 40 høvler over mindreårige ute i åkeren? 

Jeg foretrekker faktisk at de som skal styre landet vårt har et bedre utviklet moralsk kompass enn som så. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke? Jeg er selv 38 år, og om så mirakelet skjer at en 18 åring vil ha meg, så go for it! 

Vi er begge myndige. 

Anonymkode: d7426...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg SKJØNNER ikke at dette er så stort i media mens Søviknes bare har lusket seg ubemerket inn i regjeringen. Sykt!!!!

Anonymkode: cd86f...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg SKJØNNER ikke at dette er så stort i media mens Søviknes bare har lusket seg ubemerket inn i regjeringen. Sykt!!!!

Anonymkode: cd86f...325

Altså.. det var jo en liiiten reaksjon da Søviknes ble tatt på senga da.. Men det er utrolig at han kom tilbake i posisjon.

Jeg mener at en dame på 38 som møter en beruset gutt på 17 har ansvaret på sin side..

Anonymkode: 33239...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså.. det var jo en liiiten reaksjon da Søviknes ble tatt på senga da.. Men det er utrolig at han kom tilbake i posisjon.

Jeg mener at en dame på 38 som møter en beruset gutt på 17 har ansvaret på sin side..

Anonymkode: 33239...31e

Ansvar for hva da? At Resett og andre medier begynte å plage han? Det virker til at oppmerksomheten i ettertid er det eneste som plager mannen..

Anonymkode: 8c0cd...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heller ikke OK at hun prøver å legge skylden over på han. Hun skal ha fortalt gutten at hennes versjon er at han nærmest overfalt henne. Feigt og tarvelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fandens Oldemor skrev:

Det er heller ikke OK at hun prøver å legge skylden over på han. Hun skal ha fortalt gutten at hennes versjon er at han nærmest overfalt henne. Feigt og tarvelig. 

Akkurat der følger jeg deg. Men i og med at hun ikke forteller sin versjon vet vi ikke hva den er 

Anonymkode: 8c0cd...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ansvar for hva da? At Resett og andre medier begynte å plage han? Det virker til at oppmerksomheten i ettertid er det eneste som plager mannen..

Anonymkode: 8c0cd...dbf

Nei. Ansvar for at man er voksen og møter en gutt som ikke er gammel nok til å drikke, men likevel er beruset. 

Anonymkode: 33239...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Ansvar for at man er voksen og møter en gutt som ikke er gammel nok til å drikke, men likevel er beruset. 

Anonymkode: 33239...31e

Etter mannens forklaring var de begge beruset, men tydelig ikke slik at de mistet samtykkekompetanse. Altså ikke en sak. Og da bør man heller gå på den som langet ham alkohol, om man ønsker en synder.

Anonymkode: 8c0cd...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...