Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #76 Skrevet 6. januar 2018 Hi! å spørre her på DIB er helt meningsløst når 70% er bitre kjerringer som ikke har noe bedre for seg enn å late som de er perfekte og rakke ned på andre. gjør det du vil og lykke til. <3 husk du kanskje får barn med 3 ulike menn men heller det enn å bli gammel ulykkelig og få barn med en dårlig mann og være sammen med han resten av livet tipper på disse kvinnene her inne som er så nedlatende aldri får sex eller mannen vil ikke ha mer enn maks 2 barn 😂 Anonymkode: 6dcc0...bbc
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #77 Skrevet 6. januar 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi! å spørre her på DIB er helt meningsløst når 70% er bitre kjerringer som ikke har noe bedre for seg enn å late som de er perfekte og rakke ned på andre. gjør det du vil og lykke til. <3 husk du kanskje får barn med 3 ulike menn men heller det enn å bli gammel ulykkelig og få barn med en dårlig mann og være sammen med han resten av livet tipper på disse kvinnene her inne som er så nedlatende aldri får sex eller mannen vil ikke ha mer enn maks 2 barn 😂 Anonymkode: 6dcc0...bbc Fjortismentalitet. Jeg tror faktisk at mange av de som er skeptiske til mange fedre i én familie er voksne jenter/ damer med en god del erfaring på godt og vondt. Felles tror jeg også de ser at barnas interesser veier tyngre enn det romantiske "mammahjertet". For min del har jeg tre barn med mannen min, han hadde to fra før, vi har vært gift i 20 år og har fremdeles sex om det er av betydning . I tillegg har vi et stabilt familieliv som jeg trives med. Hadde jeg blitt singel underveis hadde jeg ikke fått flere barn med ny mann. Jeg ser hva det å ikke høre fullt og helt til noen steder kan gjøre med barn, både privat og på jobb, og det er mitt ansvar å sørge for å ikke legge den byrden på mine barn. Jævlig kjedelig, men det ansvarlige å gjøre. Anonymkode: 1d1f4...bcb
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #78 Skrevet 6. januar 2018 Dere som skriver at det er "pinlig" og legger ut om hvor skammelig det er å ha 3 barn med tre forskjellige menn synliggjør kun egne holdninger og hvor dømmende dere faktisk er! Hører dere ikke selv hvor kvalmt det er å faktisk skrive "det kan være gode grunner til å ha to barn med to forskjellige, men..." eller "jeg dømmer deg ikke, men..." ÆSJ! men det verste er kvinnfolkene som messer i vei om ansvar...det er vel for f ikke hi sitt ansvar at barnets far ikke taklet å ha barn og stakk av, eller hun hvis barnefar er fradømt omsorg! Ville det vært hennes ansvar om barnefar døde? For meg blir dette som å si at det er voldrektsofferets ansvar å unngå mørke bakgater eller kle seg anstendig. Det er kvinnefiendtlig og baknoverstreversk! At vi kvinner ikke klarer å støtte hverandre i stedet for å dømme hverandre, DET er pinlig det! til hi, som flere har skrevet til seg er aldersforskjell mellom ungene en ubetydelig faktor. Det er mer helheten i familiesituasjonen som bør avgjøre! Det er sannsynligvis ikke krise å vente et år eller to, du er "bare" 33. Og så tror jeg det vil være viktig å diskutere hvordan dere skal takle å ha tre barn som krever så forskjellige ting av dere, hvordan vil din mann takle det og stille opp for dine barn? Anonymkode: a8e7c...f77
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #79 Skrevet 6. januar 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi! å spørre her på DIB er helt meningsløst når 70% er bitre kjerringer som ikke har noe bedre for seg enn å late som de er perfekte og rakke ned på andre. gjør det du vil og lykke til. <3 husk du kanskje får barn med 3 ulike menn men heller det enn å bli gammel ulykkelig og få barn med en dårlig mann og være sammen med han resten av livet tipper på disse kvinnene her inne som er så nedlatende aldri får sex eller mannen vil ikke ha mer enn maks 2 barn 😂 Anonymkode: 6dcc0...bbc Det våset du kommer med her er helt på linje med kvinnfolk som gnåler "du har sikkert liten penis!!!" når de møter en mann de mener har feil meninger men som de ikke klarer å hoste opp noen motargumenter mot. "Synes du jeg har gjort noen dustete valg? DU FÅR SIKKERT ALDRI SEX!!! Haha, DER vant jeg den!!!" Er du ikke LITT flau engang når du presterer å hoste opp så mye dumt i ett lite innlegg? Anonymkode: 7326d...db5
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #80 Skrevet 6. januar 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere som skriver at det er "pinlig" og legger ut om hvor skammelig det er å ha 3 barn med tre forskjellige menn synliggjør kun egne holdninger og hvor dømmende dere faktisk er! Hører dere ikke selv hvor kvalmt det er å faktisk skrive "det kan være gode grunner til å ha to barn med to forskjellige, men..." eller "jeg dømmer deg ikke, men..." ÆSJ! men det verste er kvinnfolkene som messer i vei om ansvar...det er vel for f ikke hi sitt ansvar at barnets far ikke taklet å ha barn og stakk av, eller hun hvis barnefar er fradømt omsorg! Ville det vært hennes ansvar om barnefar døde? For meg blir dette som å si at det er voldrektsofferets ansvar å unngå mørke bakgater eller kle seg anstendig. Det er kvinnefiendtlig og baknoverstreversk! At vi kvinner ikke klarer å støtte hverandre i stedet for å dømme hverandre, DET er pinlig det! til hi, som flere har skrevet til seg er aldersforskjell mellom ungene en ubetydelig faktor. Det er mer helheten i familiesituasjonen som bør avgjøre! Det er sannsynligvis ikke krise å vente et år eller to, du er "bare" 33. Og så tror jeg det vil være viktig å diskutere hvordan dere skal takle å ha tre barn som krever så forskjellige ting av dere, hvordan vil din mann takle det og stille opp for dine barn? Anonymkode: a8e7c...f77 Amen!! Anonymkode: 6dcc0...bbc
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #81 Skrevet 6. januar 2018 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi! å spørre her på DIB er helt meningsløst når 70% er bitre kjerringer som ikke har noe bedre for seg enn å late som de er perfekte og rakke ned på andre. gjør det du vil og lykke til. <3 husk du kanskje får barn med 3 ulike menn men heller det enn å bli gammel ulykkelig og få barn med en dårlig mann og være sammen med han resten av livet tipper på disse kvinnene her inne som er så nedlatende aldri får sex eller mannen vil ikke ha mer enn maks 2 barn 😂 Anonymkode: 6dcc0...bbc "... aldri får sex eller mannen vil ikke ha mer enn maks to barn 😂" Hvor gammel er du?🤔 Anonymkode: db5a3...bc7
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #82 Skrevet 6. januar 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere som skriver at det er "pinlig" og legger ut om hvor skammelig det er å ha 3 barn med tre forskjellige menn synliggjør kun egne holdninger og hvor dømmende dere faktisk er! Hører dere ikke selv hvor kvalmt det er å faktisk skrive "det kan være gode grunner til å ha to barn med to forskjellige, men..." eller "jeg dømmer deg ikke, men..." ÆSJ! men det verste er kvinnfolkene som messer i vei om ansvar...det er vel for f ikke hi sitt ansvar at barnets far ikke taklet å ha barn og stakk av, eller hun hvis barnefar er fradømt omsorg! Ville det vært hennes ansvar om barnefar døde? For meg blir dette som å si at det er voldrektsofferets ansvar å unngå mørke bakgater eller kle seg anstendig. Det er kvinnefiendtlig og baknoverstreversk! At vi kvinner ikke klarer å støtte hverandre i stedet for å dømme hverandre, DET er pinlig det! til hi, som flere har skrevet til seg er aldersforskjell mellom ungene en ubetydelig faktor. Det er mer helheten i familiesituasjonen som bør avgjøre! Det er sannsynligvis ikke krise å vente et år eller to, du er "bare" 33. Og så tror jeg det vil være viktig å diskutere hvordan dere skal takle å ha tre barn som krever så forskjellige ting av dere, hvordan vil din mann takle det og stille opp for dine barn? Anonymkode: a8e7c...f77 Det går ikke an å sammenligne voldtekt og dårlig evne til å velge mannfolk. Nei, hun kan ikke hindre mannen i å gå, men hun kan la være å gå i fella en gang til. Og ansvar? Selvfølgelig har hun ansvar!? Anonymkode: 1d1f4...bcb
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #83 Skrevet 6. januar 2018 På 5.1.2018 den 8.33, Anonym bruker skrev: Hva gjør at akkurat denne mannen er den rette? De to før han, skulle du bli gammel også med de? Beklager, men det hadde jeg aldri gjort. Man må ikke få barn med alle man møter. Anonymkode: 3fd63...322 Det her er over maaaaaange år da Anonymkode: dbb49...b74
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #84 Skrevet 6. januar 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det går ikke an å sammenligne voldtekt og dårlig evne til å velge mannfolk. Nei, hun kan ikke hindre mannen i å gå, men hun kan la være å gå i fella en gang til. Og ansvar? Selvfølgelig har hun ansvar!? Anonymkode: 1d1f4...bcb Dere benytter ansvarsbegrepet på en slik måte at dere tillegger "offeret" ansvar for situasjonen hun e i og er samme type retorikk og på den måten klart sammenlignbart. om to mennesker som har tillit og kjærlighet til hverandre sinn har vært sammen en årrekke og som har bestemt sammen å få barn sammen, er det ikke mors ansvar å unngå å gå barn når barnefar plutselig bare forsvinner.... det blir helt søkt å bruke ansvarsbegrepet her! Anonymkode: a8e7c...f77
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #85 Skrevet 6. januar 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det her er over maaaaaange år da Anonymkode: dbb49...b74 Spiller ingen rolle. Hun hopper fra forhold til forhold, selv om forholdene er over flere år. Ut ifra informasjonen som gis av hi har hun ikke vært singel siden hun var femten. Historien gjentar seg. Man trenger ikke å få barn med hver nye mann. Anonymkode: db5a3...bc7
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #86 Skrevet 6. januar 2018 Alle som har endt opp alene med barn ett er å ha gjort et feil valg av partner har hatt "uflaks" det er aldri deres egen feil. Og vi som er lykkelig gift har vært heldige😊 Anonymkode: 07c7b...ed4
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #87 Skrevet 6. januar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Alle som har endt opp alene med barn ett er å ha gjort et feil valg av partner har hatt "uflaks" det er aldri deres egen feil. Og vi som er lykkelig gift har vært heldige😊 Anonymkode: 07c7b...ed4 Tuller du? Anonymkode: db5a3...bc7
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #88 Skrevet 6. januar 2018 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fjortismentalitet. Jeg tror faktisk at mange av de som er skeptiske til mange fedre i én familie er voksne jenter/ damer med en god del erfaring på godt og vondt. Felles tror jeg også de ser at barnas interesser veier tyngre enn det romantiske "mammahjertet". For min del har jeg tre barn med mannen min, han hadde to fra før, vi har vært gift i 20 år og har fremdeles sex om det er av betydning . I tillegg har vi et stabilt familieliv som jeg trives med. Hadde jeg blitt singel underveis hadde jeg ikke fått flere barn med ny mann. Jeg ser hva det å ikke høre fullt og helt til noen steder kan gjøre med barn, både privat og på jobb, og det er mitt ansvar å sørge for å ikke legge den byrden på mine barn. Jævlig kjedelig, men det ansvarlige å gjøre. Anonymkode: 1d1f4...bcb Enig med deg men det er et skår i din logikk. Så du sier da at du fikk barn med en som ikke er så ansvarlig da? Og du bryr deg ikke så mye om hans tidligere barn siden du ikke syns hans barn var viktige nok med tanke på tilhørighet? Så du valgte å få barn med en mann som ikke er ansvarlig ovenfor sine barn? Siden han hadde 2 fra før og fikk nye med deg. Anonymkode: ffe74...d29
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #89 Skrevet 6. januar 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tuller du? Anonymkode: db5a3...bc7 Det var ironisk ment. Alle som har barn med flere fedre har vært så uheldige Plutselig viste drømmemannen seg å være psykopat osv. Litt rart at ikke flere ser mer på sin egen evne til å velge en mann med kvalitet. Anonymkode: 07c7b...ed4
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #90 Skrevet 6. januar 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Enig med deg men det er et skår i din logikk. Så du sier da at du fikk barn med en som ikke er så ansvarlig da? Og du bryr deg ikke så mye om hans tidligere barn siden du ikke syns hans barn var viktige nok med tanke på tilhørighet? Så du valgte å få barn med en mann som ikke er ansvarlig ovenfor sine barn? Siden han hadde 2 fra før og fikk nye med deg. Anonymkode: ffe74...d29 Vet du om de barna han hadde fra før har mor i live? Eller kan det hende jeg er fungerende mor for alle fem? Anonymkode: 1d1f4...bcb
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #91 Skrevet 6. januar 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det var ironisk ment. Alle som har barn med flere fedre har vært så uheldige Plutselig viste drømmemannen seg å være psykopat osv. Litt rart at ikke flere ser mer på sin egen evne til å velge en mann med kvalitet. Anonymkode: 07c7b...ed4 Da er vi på samme side. Anonymkode: db5a3...bc7
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #92 Skrevet 6. januar 2018 Jeg må innrømme at jeg nok har noen fordommer. Ei jeg har jobbet med tidligere skrev på Facebook at hun har i dag hentet barna hos fedrene deres. Fedrene. Kan hende jeg er gammel, men man må ikke nødvendigvis få barn med alle man blir sammen med. Anonymkode: 18de7...991
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #93 Skrevet 6. januar 2018 Merkelig tråd å lese. Utrolig mange som drar opp ting som ikke angår His situasjon, og som argumenterer deretter og som derfor trekker ulogiske slutninger til His situasjon pga. det. For ikke å snakke om alle som er urimelig fordømmende. Og de som svarer kun ut fra hva de selv ville følt i en lignende situasjon, noe som egentlig er helt likegyldig. Uavhengig av hva du velger å gjøre, Hi, så bør ikke andres meninger og holdninger være bestemmende for de livsvalg du tar! Det eneste jeg tenker er at det virker som om du har hatt lite eller ingen tid alene mellom forholdene. Det må ikke være negativt, men det kan dessverre også da være en fare for at man gjentar ev. tidligere feil. Jeg påstår ikke at du gjør det, men hva tenker du selv om det at du har vært så lite alene, nesten ikke i det hele tatt siden du var 15? Uansett, folk er forskjellige der også. At første som du hadde vært sammen med så mange år stakk rett etter dere fikk barn, det var hans valg, ikke ditt, så å fordømme deg for det mener jeg blir feil. Han er tydeligvis ikke helt øde siden han senere har tatt ansvar for deres felles barn og har samvær. Mann nr. to forlot deg når barnet var lite og har ikke villet ha samvær - det at en mann velger å få barn og så ikke tar ansvar for det, det sier bare noe om han. Du hadde vært sammen med begge disse mennene mange år før du fikk barn med dem. Det jeg tenker er viktig for deg er å tenke gjennom hva det var med disse tidligere mennene som kunne ha avslørt at de kanskje ikke var menn som ville ta ansvar. Greier du å se det som kanskje kunne advart deg om at de var som de var? Er jo ikke alltid det er det, men ofte kan man se slike ting, spesielt i ettertid. Veldig mange har jo en tendens til å gå inn i forhold som er "kjente", noe de kjenner fra før, ofte det som var positivt fra den første tiden med tidligere menn (derfor noen kvinner f.eks. stadig går fra ene alkoholikeren til den neste, eller fra en voldelig mann til den neste). Faren for å gå inn i noe slikt er nok større om man ikke har brukt tid mellom forhold til å bearbeide forholdene. Men så er det også individuelt hvordan man bearbeider ting, hvor moden man er blitt underveis, hva man har lært underveis i forholdene osv. Om du har et bevisst forhold til disse tingene, så prøv å se like realistisk og åpent på det forholdet du er i nå. Bare du vet hvor mye du har modnet, hvor mye du har lært, hvor sikker du er på det forholdet du er i. Så bare du kan bedømme om du tror forholdet er så sikkert at det er greit å få barn med denne mannen (selv om man, som du selv sier, aldri kan ha noen garantier). Det jeg tenker er positivt er at du sier han er flink med barna dine og at han og barna er glade i hverandre. Det tyder på at han er en moden 40-åring, noe som kan tyde på at når han sier han ønsker seg barn med deg, så er det det han virkelig mener, og at han også tenker lang fremtid med deg og barna. Tenk gjennom disse tingene, mest mulig åpent og realistisk. Og så tar du et valg. Kanskje du også kan/bør ta deg en tur til en gynekolog og høre med denne om du ev. har "hastverk" med å få flere - mtp. at du tidligere har slitt med å bli gravid. Det kan også si noe om dere ev. bør prøve å bli gravide nå, eller om dere kanskje kan vente et år. Anonymkode: 67962...5e2
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2018 #94 Skrevet 7. januar 2018 Du har jo overhodet ikke dårlig tid, så hvorfor haste sånn? Nå har du dritt på draget to ganger, så det er nok lurt å bli ordentlig kjent med nåværende mann før man lager barn. (Igjen). Anonymkode: ea082...efc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå