Gå til innhold

3 barn, med 3 forskjellige...

Anbefalte innlegg

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Naboen har 3 barn med 3 forskjellige menn og det er en kabal uten like for å få alt til å gå opp.

Hun er sammen med far til 3.barnet som også har to barn fra før med en dame. Og denne damen har et barn til med en mann hun ikke er sammen med.

Far til barn 2 har to barn til med to andre damer og begge disse damene har ny mann og ett barn til med sin nye mann. Og en av disse mennene har et barn fra før med en annen dame.

Og far til barn 1 har 3 barn til med en dame og hun har igjen et barn med en annen mann og han har 3 barn til med 2 ulike damer.

eller noe sånt.. litt vanskelig å holde styr på alt dette, men alle har unger med eksen, men nye mannen/damen osv..

Og alle ønsker å ha ferie sammen med sine barn. Det er et kaos uten like, lykke til..

Anonymkode: 6b2b1...781

😂😅🙈 jikes!😂

stakkars barn da. Har selv to halvsøsken og et stesøsken (nei, vi bruker ikke tøyseord som bonus barn/søsken/mor/far) og er glad jeg har i allefall en helsøster. Det er en annen tilhørighet og kontakt. 

Anonymkode: d6a68...972

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 timer siden, Fandens Oldemor skrev:

Folk må ha så mange ekser å forholde seg til som de vil for min del, men jeg reagerer veldig på «ikke min feil»-holdningen som går igjen bestandig. «Det var jo ikke min feil at jeg fikk barn med tre forskjellige; han første viste seg å være jævlig og han andre var enda verre». Vel, det er derfor man ikke skal få barn med alle man blir sammen med. Man venter og ser om det er en skikkelig mann, om man kan se for seg en framtid. SÅ kan man få barn. 

Hvis jeg skulle fått barn med alle idioter jeg har hatt et forhold til, er det klart det hadde vært min feil selv om de var kjipe mennesker. Livet blir ikke helt som planlagt, nei, men en viss planlegging rår en over selv. Si det heller som det er: «Jeg har tatt noen ukloke beslutninger, og har tre barn med tre forskjellige». Det betyr jo ikke at du er mindre glad i barna dine av den grunn. 

Ja og kanskje ikke få barn tidligst mulig da få kvinner og færre menn egentlig er modne for det. Vi blir senere voksne nå enn for i tiden.

Skrevet

Har tre barn med tre forskjellige. Har siste sammen med mannen jeg er gift med. Ikke så voldsom kabal da der kun er eldste som har samvær. De to yngste er fast hjemme, og eldste er hos far i ferier. Går helt fint, og jeg har aldri angret ❤️

Anonymkode: b05b9...2f1

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Beklager, men svaret ditt her provoserer meg. Du har en ovenfra og ned holdning, uten å vite noe rundt. Dette vitner om uvitenhet og hovskap. Og du burde stige ned av din høye hest før den sparker deg av. 

Jeg har alt det der. At en mann som var alt det du sier ikke finner seg moden for å ta seg av barnet som kom etter ca 8 år+-, er ikke noe jeg vil kalle å hoppe i det og få barn med alle å en hver. Jeg har ikke valgt selv det som har skjedd, jeg har vært svært uheldig. At du har vært heldig gir deg ingen rett til å hverken dømme eller være nedlatende. Plutselig sitter du der selv, ingen planlegger det jeg har opplevd. At jeg var i ett 10 år langt forhold fra jeg var 15, sier mye om meg, og det at du i antakeligvis mye høyere alder som du er nå, uttaler deg slik du gjør, sier mye om deg. Men god kveld, og håper du har det fint. Folk er forskjellig og takk og lov for det. 

Hi

Anonymkode: a95f5...9ac

Det er kanskje feil å si at det er din feil, men det er definitivt ditt ansvar. Dvs at du regner et seriøst 10 år langt forhold som startet allerede da du var 15 (da vi andre ville kalt det en ungdomsforelskelse) er kanskje dine foreldres feil? Ikke vet jeg.

Og ja, det sier en del om deg.  Kanskje ting som at du ikke trives alene, aldri har vært alene og det gjør deg dermed enda mer sårbar ift brudd og er også en grunn for at du da etter hoderegning var singel i kun kort tid mellom dine lange forhold. Du er nå 33, og har hatt et forhold fra 15-25, så har du vært sammen med denne mannen du er med nå i et par år fra  31-33 og det gjenstår da 6 år i midten mellom disse som er omtrent det du har brukt på ditt andre lange forhold. Jeg synes det sier ganske mye, men jeg dømmer deg ikke. Tenker bare som mange har sagt før, at du burde dra i bremsen. Det er ikke din feil, men det er ditt ansvar.

Anonymkode: 1d1f4...bcb

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har tre barn med tre forskjellige. Har siste sammen med mannen jeg er gift med. Ikke så voldsom kabal da der kun er eldste som har samvær. De to yngste er fast hjemme, og eldste er hos far i ferier. Går helt fint, og jeg har aldri angret ❤️

Og det at kun eldste har samvær ser du som positivt??? Det betyr at du har ett barn som bor med sin far, ett barn som har samvær med sin far og ett barn som ikke har kontakt med sin far. Det funker fint for deg, men har du oppi dette tenkt på barna? Spesielt det i midten??

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og det at kun eldste har samvær ser du som positivt??? Det betyr at du har ett barn som bor med sin far, ett barn som har samvær med sin far og ett barn som ikke har kontakt med sin far. Det funker fint for deg, men har du oppi dette tenkt på barna? Spesielt det i midten??

Det er kanskje en grunn til at barnet i midten ikke ser sin datter? Han har blitt fradømt alt ansvar i retten grunnet sitt dobbeltliv. Han har vært voldelig, og drikke for mye. Lang historie, men etter å ha kidnappet sin datter da hun var 4 år mistet han alt. 

Det er en grunn til at vi ble skilt, og jeg har brukt mange år på å bearbeide et 4 år langt forhold med vold og mishandling.

Skrevet
På 5.1.2018 den 3.27, Anonym bruker skrev:

Jeg har to barn med to forskjellige(lange forhold, ene forholdet varte i 10 år, andre varte i 6 år, far til minste forlot oss da barnet var liten og han er fortsatt fraværende)

Barna er 10 og 5 år.

Jeg har nå vært sammen med en mann et par år og han har ingen barn og ønsker seg veldig gjerne et lite tilskudd til familien vår. Jeg er ikke imot et til barn, det hadde vært hjertelig velkommen, men kvier meg fryktelig mtp å skulle få barn med en tredje mann. 

Når det er sagt så er alt av det økonomiske på plass, hus, bil og det som hører med. Familien vår fungerer kjempe godt, han er glad i og flink med barna, og de er glad i han og:) Vi planlegger selvfølgelig å være sammen til vi er grå, og jeg elsker mannen min:) Men noen garanti for at det blir oss til evig har jeg jo ikke. Og da sitt jeg der med 3 fedre.......

Samtidig begynner klokka å gå da jeg er 33 år og han snart 40 år. Alderen på barna begynner også å gå forøvrig med tanke på aldersforskjell. Så skal vi kunne få et barn, kan vi ikke vente så lenge heller.

Noen med tanker eller råd her?

Hadde helt klart ventet, du er bare 33 år og det siste du må tenke på er aldersforskjellen på barna. Du har vel ikke vært så lenge sammen med denne siste mannen ?

Hvorfor må man på død og liv stress med å få barn ? 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er kanskje en grunn til at barnet i midten ikke ser sin datter? Han har blitt fradømt alt ansvar i retten grunnet sitt dobbeltliv. Han har vært voldelig, og drikke for mye. Lang historie, men etter å ha kidnappet sin datter da hun var 4 år mistet han alt. 

Det er en grunn til at vi ble skilt, og jeg har brukt mange år på å bearbeide et 4 år langt forhold med vold og mishandling.

En grunn,  ja, og heller ikke dette er fin feil, men det er ditt ansvar. Du valgte denne mannen som far til et av dine barn og det må både hun og du leve med. Det var ditt valg og det har fått konsekvenser for en helt uskyldig tredjepart, ditt barn. Det er absolutt ikke hennes skyld men hun betaler prisen likevel. 

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

En grunn,  ja, og heller ikke dette er fin feil, men det er ditt ansvar. Du valgte denne mannen som far til et av dine barn og det må både hun og du leve med. Det var ditt valg og det har fått konsekvenser for en helt uskyldig tredjepart, ditt barn. Det er absolutt ikke hennes skyld men hun betaler prisen likevel. 

Et ganske fordømmende svar fra deg, syns jeg. Men jeg ber ikke om forståelse fra noen. Dette var bare en enkel forklaring. Men veldig bra for deg og dine barn at du har gjort alt riktig mht din familie 😊

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Et ganske fordømmende svar fra deg, syns jeg. Men jeg ber ikke om forståelse fra noen. Dette var bare en enkel forklaring. Men veldig bra for deg og dine barn at du har gjort alt riktig mht din familie 😊

Ikke legg ord i munnen på meg, du aner ingenting om hvem jeg er eller hvilken bakgrunn jeg har. Jeg har heller aldri sagt at jeg har gjort alt rett. Men jeg sier, som en del andre her,  at mange fremstiller seg som om det ikke er deres feil at de havner i trøbbel, og det synes jeg er galt. Det er kanskje ikke din feil, som jeg har sagt, men det er ditt ansvar og dine avgjørelser får følger for andre. I HI sitt tilfelle kan hun velge å la være å lage barn med hver eneste mann hun er i forhold med, og det vil beskytte både de barna som alt er og de som evt skulle komme. Det kalles å ta ansvar og er forventet av foreldre. 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke legg ord i munnen på meg, du aner ingenting om hvem jeg er eller hvilken bakgrunn jeg har. Jeg har heller aldri sagt at jeg har gjort alt rett. Men jeg sier, som en del andre her,  at mange fremstiller seg som om det ikke er deres feil at de havner i trøbbel, og det synes jeg er galt. Det er kanskje ikke din feil, som jeg har sagt, men det er ditt ansvar og dine avgjørelser får følger for andre. I HI sitt tilfelle kan hun velge å la være å lage barn med hver eneste mann hun er i forhold med, og det vil beskytte både de barna som alt er og de som evt skulle komme. Det kalles å ta ansvar og er forventet av foreldre. 

Du skriver jo som om du kjenner meg, men du vet heller ikke hvem jeg er, eller hva jeg står for. Du vet heller ingenting om hva slags mor jeg er, eller hvilket ansvar jeg tar. 

Jeg vil heller være en mor som går ut av et voldelig forhold, enn å stå i det bare for å holde familien samlet slik mange gjør. Du hadde kanskje blitt litt overrasket dersom du visste hvem jeg er, og hva jeg gjør. Hadde jeg vært i nærheten av å vite hva slags menneske eksmannen min var så hadde jeg løpt for livet! Hans sanne jeg kom ikke frem før jeg var 5 mnd på vei og han prøvde å ta livet av både meg og barnet mitt. Men rart hvor svak en blir under klørne på en psykopat... 

Har skrevet artikkel om nettopp dette.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du skriver jo som om du kjenner meg, men du vet heller ikke hvem jeg er, eller hva jeg står for. Du vet heller ingenting om hva slags mor jeg er, eller hvilket ansvar jeg tar. 

Jeg vil heller være en mor som går ut av et voldelig forhold, enn å stå i det bare for å holde familien samlet slik mange gjør. Du hadde kanskje blitt litt overrasket dersom du visste hvem jeg er, og hva jeg gjør. Hadde jeg vært i nærheten av å vite hva slags menneske eksmannen min var så hadde jeg løpt for livet! Hans sanne jeg kom ikke frem før jeg var 5 mnd på vei og han prøvde å ta livet av både meg og barnet mitt. Men rart hvor svak en blir under klørne på en psykopat... 

Har skrevet artikkel om nettopp dette.

Og det finnes verre ting i livet enn å ha barn med flere menn. Vi lever nå i 2018. Som kvinne på 40 har jeg levd litt og sett mye. Jeg har også inngått mange kompromiss, og vi har en stor utvidet familie. Ingen barn som lider her, og de gjør det bra på skolen og i det sosiale liv. De mangler ingenting, og er glad i sin utvidete familie. 

Mulig vi har det mye bedre enn mange vi kjenner som har en A4-familie. Og alle søsken her elsker hverandre, og ville aldri vært hverandre foruten.

Jeg vet ikke hvem du er, men like fullt skriver du til meg på en nedlatende og litt ufin måte. 

Skrevet

Barn med en mann, ideelt. Barn med 2fedre, Ok under visse omstendigheter.

Men når man begynner å planlegge et 3.barn med en 3.far, ny fy...da er det furan med på tide å gå inn i seg selv å tenke seg 100!!!ganger om ha furan som er galt. Man trenger ikke få barn med hver pokkers mann man møter på altså! 

Så flaut! 

Eller, da finner man seg en mann som eventuelt har barn selv eller som ikke ønsker seg barn.

Anonymkode: cc504...df0

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og det finnes verre ting i livet enn å ha barn med flere menn. Vi lever nå i 2018. Som kvinne på 40 har jeg levd litt og sett mye. Jeg har også inngått mange kompromiss, og vi har en stor utvidet familie. Ingen barn som lider her, og de gjør det bra på skolen og i det sosiale liv. De mangler ingenting, og er glad i sin utvidete familie. 

Mulig vi har det mye bedre enn mange vi kjenner som har en A4-familie. Og alle søsken her elsker hverandre, og ville aldri vært hverandre foruten.

Jeg vet ikke hvem du er, men like fullt skriver du til meg på en nedlatende og litt ufin måte. 

Det er ikke meningen å være nedlatende,  og jeg har på ingen måte skrevet at du er en dårlig mor. Men jeg synes ( og kanskje bommer jeg, det gjelder muligens HI mer enn deg) at man skal tenke seg om litt ekstra før man får barn med forskjellige fedre gang på gang. Det er alt for mange barn i Norge i dag som opplever ustadige skifter og familiekaos fordi mamma og den nye mannen,  flavour of the year, må ha et kjærlighetsbarn.  Jeg har på ingen måte sagt det gjelder deg, men det gjelder mange. Det er helt klart og hevet over enhver tvil at det finnes tvingende nødvendige skilsmisser og drittsekken ikke viste seg som drittsekk før det var for sent. Min venninne ble drept av sin mann. Men uansett hvordan du vrir og vender på det er det uskyldige barn i regnestykket. 

Skrevet

Jeg synes mange her var fryktelig negative og nedlatende overfor HI og livet hennes.

Jeg synes du høres ut som en veldig fornuftig person HI, du har hatt 2 lange forhold, du har økonomi og jobb i orden og du og mannen din fungerer som en familie sammen med dine barn. Jeg tenker at du bør gjøre det som føles rett for dere, og om du engang i fremtiden ender alene med tre barn så går det sikkert det også. Og det er jo lov å være positiv og tenkte at dette forholdet varer :)

Og før noen sier at jeg sikkert også har minst tre barn med like mange fedre, så har jeg altså ikke det. Har to barn med eksen, er skilt og har vært sammen med samboeren min i syv år, men har valgt å ikke få flere barn da det passer oss best. Vi har begge store barn fra før og trives med det :) 

Anonymkode: d1c06...9ca

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes mange her var fryktelig negative og nedlatende overfor HI og livet hennes.

Jeg synes du høres ut som en veldig fornuftig person HI, du har hatt 2 lange forhold, du har økonomi og jobb i orden og du og mannen din fungerer som en familie sammen med dine barn. Jeg tenker at du bør gjøre det som føles rett for dere, og om du engang i fremtiden ender alene med tre barn så går det sikkert det også. Og det er jo lov å være positiv og tenkte at dette forholdet varer :)

Og før noen sier at jeg sikkert også har minst tre barn med like mange fedre, så har jeg altså ikke det. Har to barn med eksen, er skilt og har vært sammen med samboeren min i syv år, men har valgt å ikke få flere barn da det passer oss best. Vi har begge store barn fra før og trives med det :) 

Som  andre sier du: Gjør det hvis det fungerer for DEG.  

Glemte du de andre det skal fungere for, de som ikke har valget?

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som  andre sier du: Gjør det hvis det fungerer for DEG.  

Glemte du de andre det skal fungere for, de som ikke har valget?

Jeg skrev virkelig "gjøre det som føles rett for dere". Altså dere, som i HI, mannen og selvfølgelig barna. Jeg mente bare at de skulle velge, ikke en gjeng damer her på et forum.

Skrevet
På 5.1.2018 den 19.22, Anonym bruker skrev:

Hvor spør du hva andre folk mener da?Hvis du ikke er interessert i svarene?

Anonymkode: f0589...3b0

Tenkte det samme selv, men går ut fra at hun bare ønsket bekreftelse.

Selv hadde jeg ikke orket, men det ser jo ut som hun kun må forholde seg til 1 eks iom at far nr 2 er fraværende, så sånn sett helt gjennomsnittlig norsk familieforhold.

Anonymkode: fab48...784

Skrevet

Skal innrømme at jeg tenker litt white trash. Jeg er klar over at det er fordomsfult.

De aller fleste jeg kjenner fikk barn i 30-åra, så vet om ingen som har rukket 3 fedre.

Anonymkode: 64199...a7c

Skrevet

Kjør på!!!

Anonymkode: 0efc0...df9

Skrevet
På 5.1.2018 den 19.47, Anonym bruker skrev:

Folk må bare akseptere at kjernefamilien ikke funker lenger, flere skiller seg får flere barn med ulike fedre, ja kvinner blir enslige men klarer seg fint.

Anonymkode: 6dcc0...bbc

Selvfølgelig fungerer kjernefamilien fremdeles, for over halvparten faktisk.

Følger man din teori blir det jo samlebånd-forhold og seriemonogami.

Skrevet

Jeg har kommentert tidligere. Men, altså. Leste om forholdene dine. Tre barn med tre forskjellige trenger ikke være så ille. Men litt rask hoderegning her:

Du har så og si ikke vært singel siden du var femten. Langvarig forhold eller ei, det spiller ingen rolle. Historien din vil med stor sannsynlighet gjenta seg. Det er aldri en god løsning å hoppe på den første muligheten som kommer din vei, for så å få barn med dem. Har du ikke lært etter de to første? Det er faktisk synd på barna dine. Hva slags forbilde er du for dine barn? Hva slags forhold hadde dine foreldre? Sosial arv.

Anonymkode: db5a3...bc7

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De aller fleste jeg kjenner fikk barn i 30-åra, så vet om ingen som har rukket 3 fedre.

Anonymkode: 64199...a7c

Ja, det er i praksis et unge-mødre problem.

Anonymkode: fab48...784

Skrevet

Kjenner en fantastisk dame som har 5 barn med 4 ulike menn. Far til siste barnet har hun vært lykkelig gift med i snart 18 år nå. Åpenhjertig, driftig og med stort engasjement for ungdom, miljø og bygda si.

Jeg dømmer ikke deg for dine valg, og de som gjør det trenger du ikke bry deg om ;)

Anonymkode: 092fa...0d9

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Beklager, men svaret ditt her provoserer meg. Du har en ovenfra og ned holdning, uten å vite noe rundt. Dette vitner om uvitenhet og hovskap. Og du burde stige ned av din høye hest før den sparker deg av. 

Jeg har alt det der. At en mann som var alt det du sier ikke finner seg moden for å ta seg av barnet som kom etter ca 8 år+-, er ikke noe jeg vil kalle å hoppe i det og få barn med alle å en hver. Jeg har ikke valgt selv det som har skjedd, jeg har vært svært uheldig. At du har vært heldig gir deg ingen rett til å hverken dømme eller være nedlatende. Plutselig sitter du der selv, ingen planlegger det jeg har opplevd. At jeg var i ett 10 år langt forhold fra jeg var 15, sier mye om meg, og det at du i antakeligvis mye høyere alder som du er nå, uttaler deg slik du gjør, sier mye om deg. Men god kveld, og håper du har det fint. Folk er forskjellig og takk og lov for det. 

Hi

Du ba om våre tanker. Du fikk mine, og andres. Det får du tåle når du ber om det.

Mulig du har vært uheldig. Det har likevel vært dine valg. Og nå sitter du helt seriøst og vurderer å få barn med en tredje mann... 

Og ja, plutselig sitter jeg der selv med en mann som har stikki av, du har helt rett i at det kan skje. Jeg kan, og vil, likevel ta et valg om å ikke få barn med den første villige som dukker opp senere.

Anonymkode: 7326d...db5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...