Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #26 Skrevet 5. januar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor spør du hva andre folk mener da?Hvis du ikke er interessert i svarene? Anonymkode: f0589...3b0 Dette. Du spør om tanker og råd, HI.... Anonymkode: 1d1f4...bcb
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #27 Skrevet 5. januar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Gjør det som passer deg og din familie best. Så lenge dere er lykkelige og barna og den nye mannen går godt overens, så sier jeg kjør på. At du valgte "feil" da du var ung skal ikke ødelegge for at din nåværende mann skal gå glipp av gleden ved å få egne barn? Husk at her inne er det helt uaktuelt å skille seg så lenge mannen ikke er voldelig/ økonomisk utroskap. Ikke en gang utroskap er god bok grunn for enkelte. Lurer på hvorfor ikke hele vår generasjon har blitt psykisk ustabile, ettersom de fleste har skilte foreldre. Anonymkode: 47ee1...1c1 Nå er det faktisk ( og jeg sier ikke at det er en sammenheng) slik at psykisk sykdom, angst, depresjon etc øker betraktelig. Spesielt hos unge. Hvor moro tror du egentlig det er å ha to hjem? Anonymkode: 1d1f4...bcb
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #28 Skrevet 5. januar 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor spør du hva andre folk mener da?Hvis du ikke er interessert i svarene? Anonymkode: f0589...3b0 For jeg lurte. Og ser av svar at det kanskje er mer vanlig enn jeg trodde, og at de har en holdning jeg burde adoptere:) hi Anonymkode: a95f5...9ac
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #29 Skrevet 5. januar 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Du har et barn på 5 år, og dere var sammen i 6 år, samtidig har du vært sammen med denne mannen i "noen år". Er lov med hvilepauser du ;-) Jeg ville ventet, men det er mest fordi jeg ville syntes det var synd å risikere tre barn med tre fedre, og alenemor-status. Sånt er pinlig! Anonymkode: 196fc...77c Det er ikke pinlig! Kan være gode grunner for å havne i en slik situasjon, ting går ikke alltid som planlagt. Anonymkode: 9b90c...f22
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #30 Skrevet 5. januar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke pinlig! Kan være gode grunner for å havne i en slik situasjon, ting går ikke alltid som planlagt. Anonymkode: 9b90c...f22 Man bør faktisk ha en plan med 3 barn. Både en plan A og en plan B. Anonymkode: 1d1f4...bcb
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #31 Skrevet 5. januar 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke pinlig! Kan være gode grunner for å havne i en slik situasjon, ting går ikke alltid som planlagt. Anonymkode: 9b90c...f22 Selvsagt er det pinlig!! Anonymkode: 4e08d...fe9
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #32 Skrevet 5. januar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Selvsagt er det pinlig!! Anonymkode: 4e08d...fe9 I følge DIB er det pinlig, in real life - vi lever i 2017 ikke 1960.. Folk må bare akseptere at kjernefamilien ikke funker lenger, flere skiller seg får flere barn med ulike fedre, ja kvinner blir enslige men klarer seg fint. Anonymkode: 6dcc0...bbc
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #33 Skrevet 5. januar 2018 Både trashy og pinlig. Merk at flere som sier bare «kjør på» sitter med 3 forskjellige fedre selv 😉 Og det der tullet «livet blir ikke som planlagt». Nei, men man trenger heller ikke barn med alle drømmemennene man møter. Og selvsagt sier ikke folk noen ting, men de tenker sitt skjønner du... men kjør på du. Dere blir sikkert grå sammen 😂 Anonymkode: b8ae4...5ff
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #34 Skrevet 5. januar 2018 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå er det faktisk ( og jeg sier ikke at det er en sammenheng) slik at psykisk sykdom, angst, depresjon etc øker betraktelig. Spesielt hos unge. Hvor moro tror du egentlig det er å ha to hjem? Anonymkode: 1d1f4...bcb Jeg har skilte foreldre, så jeg vet godt hvordan det er med to hjem:) Anonymkode: 47ee1...1c1
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #35 Skrevet 5. januar 2018 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: I følge DIB er det pinlig, in real life - vi lever i 2017 ikke 1960.. Folk må bare akseptere at kjernefamilien ikke funker lenger, flere skiller seg får flere barn med ulike fedre, ja kvinner blir enslige men klarer seg fint. Anonymkode: 6dcc0...bbc Så siden man er 2018😉 er det ok for kvinner å produsere barn med alle menn de treffer på? Og selvsagt klarer de seg fint, dagens system er jo midt i blinken for dem med lav lønn, dårlig økonomisk sans og "faller for" ethvert mannebein. Anonymkode: 4e08d...fe9
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #36 Skrevet 5. januar 2018 Det vi faktisk også ser er et klasseskille. Mellom de med såkalte kjernefamilier, hvertfall med flere søsken fra samme mor og far og felles nettverk og de andre med litt her og der og ikke faste forhold. Anonymkode: 1d1f4...bcb
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #37 Skrevet 5. januar 2018 Pinlig, sier dere. Kanskje. Men det kan være minst like pinlig ,om ikke verre å produsere 3 barn med en og samme drittsekk. Det snakker også folk om . Og jo verre drittsekken er, jo flere barn ser det ut til at noen damer vil ha med han. Nei, gjør som dere ønsker hi, spesielt siden mannen ikke har barn fra før, hvis jeg forstod riktig. Anonymkode: 569b4...793
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #38 Skrevet 5. januar 2018 Hvor lenge har du vært sammen med nåværende? Og det er et spørsmål som er viktig uansett om du hadde hatt sju barn med sju fedre fra før, eller om dette skulle bli deres førstefødte sammen. Du er 33 og har fortsatt råd til å vente et år eller to, ja kanskje tilogmed tre. Avstanden mellom ungene dine er så stor uansett at det vil ikke egentlig spille noen trille. 10 eller 13, 5 eller 8 - man er uansett for langt fra hverandre til å bli tette i alder. Så om du og mannen ikke har vært sammen så lenge, så vent litt til. Etabler dere godt sammen først. Om du leser her inne for tia er det mye slitne damer med menn som ikke trekker lasset sitt i familien AS. Som er flink med ungene når han er der, men alltid prioriterer andre ting. Jeg er sjøl skillsmissebarn, og min mor har fire barn med tre menn. Og det er en topp familie, selv om den ikke er kjernefamilien. Så jeg har ingen fordommer eller trangsynthet i så måte, men jeg veit hvor sliten min mor har vært oppigjenom, hvor ulykkelig hun har vært fordi "ting ikke alltid går som planlagt". Så, planlegg så godt du kan denne gangen Anonymkode: 7cf55...7a3
amandine Skrevet 5. januar 2018 #39 Skrevet 5. januar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Pinlig, sier dere. Kanskje. Men det kan være minst like pinlig ,om ikke verre å produsere 3 barn med en og samme drittsekk. Det snakker også folk om . Og jo verre drittsekken er, jo flere barn ser det ut til at noen damer vil ha med han. Nei, gjør som dere ønsker hi, spesielt siden mannen ikke har barn fra før, hvis jeg forstod riktig. Anonymkode: 569b4...793 Det er jo ikke enten 3 fedre eller 1 drittsekk som er det man kan velge i, da... Det går an å se an litt, bli kjent på godt og vondt, lære seg ABC for samliv og konfliktløsning. Man må ikke nødvendigvis ha barn med alle med én gang...
Fru Banderas Skrevet 5. januar 2018 #40 Skrevet 5. januar 2018 Hvis HI hadde fått "barn med alle med én gang" ville hun ikke hatt to forhold på hhv. ti og seks år bak seg, eller? Jeg vet jeg suger i matte, men i min verden ville hun rukket å fått et fotballag + reserve på 16 år, dersom den teorien hadde stemt.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #41 Skrevet 6. januar 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Det vi faktisk også ser er et klasseskille. Mellom de med såkalte kjernefamilier, hvertfall med flere søsken fra samme mor og far og felles nettverk og de andre med litt her og der og ikke faste forhold. Anonymkode: 1d1f4...bcb Det er nok mest inni hodet ditt 😂 Anonymkode: 4d2b7...2b6
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #42 Skrevet 6. januar 2018 Naboen har 3 barn med 3 forskjellige menn og det er en kabal uten like for å få alt til å gå opp. Hun er sammen med far til 3.barnet som også har to barn fra før med en dame. Og denne damen har et barn til med en mann hun ikke er sammen med. Far til barn 2 har to barn til med to andre damer og begge disse damene har ny mann og ett barn til med sin nye mann. Og en av disse mennene har et barn fra før med en annen dame. Og far til barn 1 har 3 barn til med en dame og hun har igjen et barn med en annen mann og han har 3 barn til med 2 ulike damer. eller noe sånt.. litt vanskelig å holde styr på alt dette, men alle har unger med eksen, men nye mannen/damen osv.. Og alle ønsker å ha ferie sammen med sine barn. Det er et kaos uten like, lykke til.. Anonymkode: 6b2b1...781
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #43 Skrevet 6. januar 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er nok mest inni hodet ditt 😂 Anonymkode: 4d2b7...2b6 Nei det er faktisk riktig. Det er ingen økonomisk gevinst i å skille seg, dyrt å bo alene med barn også. Det er klart det er bedre økonomi i en familie med to voksne og felles barn. Det er dessuten mye mindre økonomiske fallgruver, da begge foreldrene har de samme langsiktige målene, nemlig de felles barna og deres ve og vel. I en sammensatt familie er økonomi ofte en kilde til frustrasjon. Ofte er de økonomiske forutsetningene forskjellige, prioriteringene er forskjellige og samarbeidet er ikke nødvendigvis bra, siden de fleste foreldre som har et godt samarbeid gjerne fortsetter sammen. Anonymkode: 07c7b...ed4
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #44 Skrevet 6. januar 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Naboen har 3 barn med 3 forskjellige menn og det er en kabal uten like for å få alt til å gå opp. Hun er sammen med far til 3.barnet som også har to barn fra før med en dame. Og denne damen har et barn til med en mann hun ikke er sammen med. Far til barn 2 har to barn til med to andre damer og begge disse damene har ny mann og ett barn til med sin nye mann. Og en av disse mennene har et barn fra før med en annen dame. Og far til barn 1 har 3 barn til med en dame og hun har igjen et barn med en annen mann og han har 3 barn til med 2 ulike damer. eller noe sånt.. litt vanskelig å holde styr på alt dette, men alle har unger med eksen, men nye mannen/damen osv.. Og alle ønsker å ha ferie sammen med sine barn. Det er et kaos uten like, lykke til.. Anonymkode: 6b2b1...781 Ja det er vel sånn at krake søker make. Anonymkode: 07c7b...ed4
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #45 Skrevet 6. januar 2018 Noen ganger blir ikke livet som planlagt. Men tre barn, med tre forskjellige kan bli litt i overkant. Hva andre mener er egentlig ikke så nøye. De færreste i dag vil dømme deg før du eventuelt blir alene. Men tenk deg godt om, spesielt på veiene av de to barna du allerede har. Dere har ikke vært sammen så lenge. Avstanden mellom et nytt barn og de du har bør ikke haste en avgjørelse om enda et barn. Jeg ville i hvert fall vært sikker på at jeg kunne forsørget tre barn alene. Anonymkode: db5a3...bc7
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #46 Skrevet 6. januar 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Pinlig, sier dere. Kanskje. Men det kan være minst like pinlig ,om ikke verre å produsere 3 barn med en og samme drittsekk. Det snakker også folk om . Og jo verre drittsekken er, jo flere barn ser det ut til at noen damer vil ha med han. Nei, gjør som dere ønsker hi, spesielt siden mannen ikke har barn fra før, hvis jeg forstod riktig. Anonymkode: 569b4...793 Dette er faktisk ikke så jævlig vanskelig. Poenget er å få seg en utdanning og en jobb, deretter finne seg en solid, likanes og ansvarsfull mann (ja, det er mange av dem) som man kan få barn med. Tapere vil selvsagt alltid støtte hverandre, men fakta er: det ER pinlig å få tre barn med tre ulike menn. Dritpinlig faktisk. Anonymkode: 7326d...db5
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #47 Skrevet 6. januar 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvor lenge har du vært sammen med nåværende? Og det er et spørsmål som er viktig uansett om du hadde hatt sju barn med sju fedre fra før, eller om dette skulle bli deres førstefødte sammen. Du er 33 og har fortsatt råd til å vente et år eller to, ja kanskje tilogmed tre. Avstanden mellom ungene dine er så stor uansett at det vil ikke egentlig spille noen trille. 10 eller 13, 5 eller 8 - man er uansett for langt fra hverandre til å bli tette i alder. Så om du og mannen ikke har vært sammen så lenge, så vent litt til. Etabler dere godt sammen først. Om du leser her inne for tia er det mye slitne damer med menn som ikke trekker lasset sitt i familien AS. Som er flink med ungene når han er der, men alltid prioriterer andre ting. Jeg er sjøl skillsmissebarn, og min mor har fire barn med tre menn. Og det er en topp familie, selv om den ikke er kjernefamilien. Så jeg har ingen fordommer eller trangsynthet i så måte, men jeg veit hvor sliten min mor har vært oppigjenom, hvor ulykkelig hun har vært fordi "ting ikke alltid går som planlagt". Så, planlegg så godt du kan denne gangen Anonymkode: 7cf55...7a3 Tusen takk for flott svar på både godt og vondt:) vi har vært sammen ett par år. Jeg er 33 men blir straks 34 år. Jeg sliter fra før med å bli gravid da jeg har endometriose og bakoverbøyd livmor.(gikk på prevensjon da jeg var 15, men ble svært syk av absolutt alt, og har dermed ikke kunne gått på noe siden. Allikevel tiltross for langvarige forhold med jevnlig sex(sett bort fra at vi har styrt unna eggløsning i tider der det ikke har passet med barn)har jeg bare blitt gravid to ganger på alle disse årene. Han har ikke lyst å vente så mye lengre da han ikke vil være som en bestefar for sitt barn, og jeg er ikke den mest fruktbare og er selv ikke barnet lengre. Synes dette er vanskelig gitt... 🙁 Alt av det økonomiske er på stell, jeg kunne fint ha forsørget 3 barn alene. Så står ikke på det.. Jeg har bare alltid ønsket å ha ‘den familien’, men rår ikke over hva andre gjør.. så da står jeg her.. hi Anonymkode: a95f5...9ac
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #48 Skrevet 6. januar 2018 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette er faktisk ikke så jævlig vanskelig. Poenget er å få seg en utdanning og en jobb, deretter finne seg en solid, likanes og ansvarsfull mann (ja, det er mange av dem) som man kan få barn med. Tapere vil selvsagt alltid støtte hverandre, men fakta er: det ER pinlig å få tre barn med tre ulike menn. Dritpinlig faktisk. Anonymkode: 7326d...db5 Beklager, men svaret ditt her provoserer meg. Du har en ovenfra og ned holdning, uten å vite noe rundt. Dette vitner om uvitenhet og hovskap. Og du burde stige ned av din høye hest før den sparker deg av. Jeg har alt det der. At en mann som var alt det du sier ikke finner seg moden for å ta seg av barnet som kom etter ca 8 år+-, er ikke noe jeg vil kalle å hoppe i det og få barn med alle å en hver. Jeg har ikke valgt selv det som har skjedd, jeg har vært svært uheldig. At du har vært heldig gir deg ingen rett til å hverken dømme eller være nedlatende. Plutselig sitter du der selv, ingen planlegger det jeg har opplevd. At jeg var i ett 10 år langt forhold fra jeg var 15, sier mye om meg, og det at du i antakeligvis mye høyere alder som du er nå, uttaler deg slik du gjør, sier mye om deg. Men god kveld, og håper du har det fint. Folk er forskjellig og takk og lov for det. Hi Anonymkode: a95f5...9ac
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2018 #49 Skrevet 6. januar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Dette er faktisk ikke så jævlig vanskelig. Poenget er å få seg en utdanning og en jobb, deretter finne seg en solid, likanes og ansvarsfull mann (ja, det er mange av dem) som man kan få barn med. Tapere vil selvsagt alltid støtte hverandre, men fakta er: det ER pinlig å få tre barn med tre ulike menn. Dritpinlig faktisk. Anonymkode: 7326d...db5 For hvem er det så pinlig? Virker som det er mest pinlig for de som ikke har noe med det, men setter seg på sin høye hest og velter seg i selvgodhet og ser ned på og iriterer seg over andre. At tre barn med tre forskjellige ,kan være et puslespill logistikkmessig ,kan så være, men pinlig er det ikke. Ingen vet hva livet bringer, og hva som gjør at man kommer i en slik situasjon. Og andre skulle holde seg for gode til å dømme. Selvsagt kan det for noen være impuls og overilt å få barn med flere, men det kan det jammen være å få flere barn med samme mann og. Så lenge barna har det bra, er det ingen som bør tenke ordet pinlig engang. Hi virker som en oppegående, gjennomtenkt dame, som har lært i livets skole. Så da sier jeg også :kjør på. Og hvis du lurer, så har jeg kun ett barn og med en av disse bunnsolide mennene du beskriver. Men ting kan skje for oss og, det vet man aldri. Anonymkode: 569b4...793
Fandens Oldemor Skrevet 6. januar 2018 #50 Skrevet 6. januar 2018 Folk må ha så mange ekser å forholde seg til som de vil for min del, men jeg reagerer veldig på «ikke min feil»-holdningen som går igjen bestandig. «Det var jo ikke min feil at jeg fikk barn med tre forskjellige; han første viste seg å være jævlig og han andre var enda verre». Vel, det er derfor man ikke skal få barn med alle man blir sammen med. Man venter og ser om det er en skikkelig mann, om man kan se for seg en framtid. SÅ kan man få barn. Hvis jeg skulle fått barn med alle idioter jeg har hatt et forhold til, er det klart det hadde vært min feil selv om de var kjipe mennesker. Livet blir ikke helt som planlagt, nei, men en viss planlegging rår en over selv. Si det heller som det er: «Jeg har tatt noen ukloke beslutninger, og har tre barn med tre forskjellige». Det betyr jo ikke at du er mindre glad i barna dine av den grunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå