tante grusom master of law Skrevet 4. januar 2018 #1 Skrevet 4. januar 2018 Se hva varslene går ut på i nettavisen. Hovedsaken nå. Det må da være lov å prøve seg på damer. Han har jo gitt seg med en gang han blir avvist.
tante grusom master of law Skrevet 4. januar 2018 Forfatter #2 Skrevet 4. januar 2018 https://m.nettavisen.no/politikk/her-er-giske-varslene/3423403011.html
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2018 #3 Skrevet 4. januar 2018 Så hvorfor går Giske ut og sier at enkelte av varslene er oppspinn?Hvis det ikke er mer enn gjensidig flørting?Noe som ikke rimer da.. Lurer på hvem som har tatt notatet og lekket det.. Anonymkode: bb752...33b
Fandens Oldemor Skrevet 4. januar 2018 #4 Skrevet 4. januar 2018 Nei, det var tynne greier. Med unntak av denne, da: «PÅSTAND: En kvinne hevder at Giske på en nattklubb i 2012 har holdt henne og kysset henne.» Den var vel den drøyeste, og selvsagt ikke OK.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2018 #5 Skrevet 4. januar 2018 Helt enig, jeg synes ikke han har gjort noe særlig galt. Det er lov å prøve seg selv om er politiker, leder eller lignende. Anonymkode: 0dd52...bb1
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2018 #6 Skrevet 4. januar 2018 Haha, må nesten le! Er kvinner blitt så fisefine og hårsår at dette blir sett på som upassende (utenom den ene saken om hun som ble holdt fast og kysset) herregud stakkars menn, litt flørting vil jo bli sett på som trakassering Anonymkode: e6506...aa2
Fandens Oldemor Skrevet 4. januar 2018 #7 Skrevet 4. januar 2018 Nja. Når jeg tenker meg om, er det selvsagt ikke heldig at han som er høyt på strå i AP er helt horndog mot andre i partiet. Spesielt ikke AUF. Men dette var likevel relativt harmløse greier, altså. Han er neppe alene om det heller.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2018 #8 Skrevet 4. januar 2018 Kan være verdt å lese dette også http://www.tv2.no/nyheter/9590838/ Anonymkode: 7ecc6...c3c
Mrs Smith Skrevet 4. januar 2018 #9 Skrevet 4. januar 2018 Synes også det er tynne saker. Verste synes jeg er 18-åringen fra Troms. Mener hun låste seg inn på toalettet og varslet ei venninne. Her er også aldersforskjellen størst, og hun var i partiet. Hun sluttet i politikken. Mye verre historie enn hun som ble holdt og kysset.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2018 #10 Skrevet 4. januar 2018 Tenker at det er mye i disse opplevelsene som forsvinner i nøktern tekst, og at disse tekstene også er skrevet (og lekket) for å stille Giske i et mest mulig fordelaktig lys. Mannen og hans støttespillere kan dette gamet. Jeg tror heller ikke Giske er noen forbryter, han er en ganske ok fyr. Men han har vært mye singel opp gjennom, han liker unge jenter og hans sosiale antenner blir oppsiktsvekkende korte når han drikker. Videre er det politiske miljøet preget av en usunn alkoholkultur, møtene med hotellovernatting har ofte blitt de rene sjøslagene. Ungdom fra ungdomspartiene er ofte med, og for en mer enn brisen tenåring kan det nok oppleves ganske så ubehagelig med pågående og intens sjekking fra en overstadig beruset profilert politiker som er 20 år eldre og som de kanskje har sett opp til. Han har fått beskjeder opp gjennom uten å ta de til seg. Denne oppførselen er uforenlig med tillitsverv. Anonymkode: d93bd...f28
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2018 #11 Skrevet 4. januar 2018 Jeg tror at sluttresultatet av denne metoo-kampanjen vil bli at menn kommer til og ta mer og mer avstand fra kvinner, Noe som jeg mener ikke er bra for begge parter. Menn begynner og bli drittlei av dette hykleriet fra kvinner. Anonymkode: 954ce...bef
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2018 #12 Skrevet 4. januar 2018 Hovedproblemet er ikke handlingene i seg selv. Hovedproblemet er at en maktperson som har mulighet til å fremme eller punktere andres karriere i partiet prøver seg på yngre damer. Det er da virkelig ikke så vanskelig å skjønne at det er dette som er problemet? Dere tror virkelig ikke at dette er sjekking mellom to likeverdige parter? I mitt firma er slik sjekking ikke tillat fra ledelsens side. Naturlig nok. Anonymkode: 24266...b7b
Fandens Oldemor Skrevet 4. januar 2018 #13 Skrevet 4. januar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hovedproblemet er ikke handlingene i seg selv. Hovedproblemet er at en maktperson som har mulighet til å fremme eller punktere andres karriere i partiet prøver seg på yngre damer. Det er da virkelig ikke så vanskelig å skjønne at det er dette som er problemet? Dere tror virkelig ikke at dette er sjekking mellom to likeverdige parter? I mitt firma er slik sjekking ikke tillat fra ledelsens side. Naturlig nok. Anonymkode: 24266...b7b Nei, ser som sagt den. Hadde likevel trodd at hendelsene i seg selv var langt mer alvorlige, i tillegg til potensielt maktmisbruk. Men det er kanskje som f28 sier, at varslene som er gjengitt i Nettavisen er designet for å lekkes. Samtidig mistenker jeg Støre for å dra dette litt vel langt. Partiet har ikke akkurat seilt i medvind på en stund, og plutselig kan han sprade rundt i fønvind fra #metoo, en bevegelse som er på alles lepper. Han kan vise alle og enhver at "se her, se så knallhardt jeg slår ned på dette, se så ryddig vi håndterer det" - og vips, så sitter Norge og applauderer fordi Giske har fått all skylden, mens Støre "har mistet all tillit". Næh, det lukter litt svidd.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2018 #14 Skrevet 4. januar 2018 Akkurat nå, Fandens Oldemor skrev: Nei, ser som sagt den. Hadde likevel trodd at hendelsene i seg selv var langt mer alvorlige, i tillegg til potensielt maktmisbruk. Men det er kanskje som f28 sier, at varslene som er gjengitt i Nettavisen er designet for å lekkes. Samtidig mistenker jeg Støre for å dra dette litt vel langt. Partiet har ikke akkurat seilt i medvind på en stund, og plutselig kan han sprade rundt i fønvind fra #metoo, en bevegelse som er på alles lepper. Han kan vise alle og enhver at "se her, se så knallhardt jeg slår ned på dette, se så ryddig vi håndterer det" - og vips, så sitter Norge og applauderer fordi Giske har fått all skylden, mens Støre "har mistet all tillit". Næh, det lukter litt svidd. Tror du Støre tjener på dette? Det er jo absurd! Det er snakk om ukultur i partiet han er leder for. Støre kommer heller ikke til å sitte lenge etterhvert som denne saken får næring. Det er ei som kan klappe i hendene og hoppe og hun heter Tajik. Hun har vært ute etter lederstolen siden 2015. Og se nå. Klart dette er politisk spill fra ende til annen. Anonymkode: 610c4...873
Fandens Oldemor Skrevet 4. januar 2018 #15 Skrevet 4. januar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Tror du Støre tjener på dette? Det er jo absurd! Det er snakk om ukultur i partiet han er leder for. Støre kommer heller ikke til å sitte lenge etterhvert som denne saken får næring. Det er ei som kan klappe i hendene og hoppe og hun heter Tajik. Hun har vært ute etter lederstolen siden 2015. Og se nå. Klart dette er politisk spill fra ende til annen. Anonymkode: 610c4...873 Jeg tror han prøver å gjøre sitt beste for å tjene på det, ja. Ved å så til de grader henge Giske ut til tørk.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2018 #16 Skrevet 4. januar 2018 3 minutter siden, Fandens Oldemor skrev: Nei, ser som sagt den. Hadde likevel trodd at hendelsene i seg selv var langt mer alvorlige, i tillegg til potensielt maktmisbruk. Men det er kanskje som f28 sier, at varslene som er gjengitt i Nettavisen er designet for å lekkes. Samtidig mistenker jeg Støre for å dra dette litt vel langt. Partiet har ikke akkurat seilt i medvind på en stund, og plutselig kan han sprade rundt i fønvind fra #metoo, en bevegelse som er på alles lepper. Han kan vise alle og enhver at "se her, se så knallhardt jeg slår ned på dette, se så ryddig vi håndterer det" - og vips, så sitter Norge og applauderer fordi Giske har fått all skylden, mens Støre "har mistet all tillit". Næh, det lukter litt svidd. Jeg mener derimot at Støre er for veik i denne saken. Dette burde blitt tatt tak i lenge før, men de har kostet det under teppet og latt Giske fortsette fordi det ikke får noen negative konsekvenser for de som sitter med makta, kun for de jentene som føler seg utrygge og må gang på gang tåle ubehagelige fremstøt. Mens når de da sier at nok er nok så møter de motstand, og flere og flere kommer med eksempler, går til media for at det ikke skal bli bagatellisert lenger. Og da skriker folk om «heksejakt» «gapestokk» og «hysteri». Men om de hadde blitt tatt seriøst med en gang hadde ikke noe av dette vært nødvendig! Giske og hans talsmenn gjør også alt de kan for å sverte varslerne og så tvil. Han kommer med de standard, latterlige unnskyldningene som «jeg beklager at du FØLTE det slik» «jeg legger meg flat... MEN osv osv» og mer bagatellisering. Anonymkode: 81b46...324
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2018 #17 Skrevet 4. januar 2018 Jeg er helt enig med... 324. Bare for å hs sagt det. Anonymkode: d9540...db4
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2018 #18 Skrevet 4. januar 2018 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror du Støre tjener på dette? Det er jo absurd! Det er snakk om ukultur i partiet han er leder for. Støre kommer heller ikke til å sitte lenge etterhvert som denne saken får næring. Det er ei som kan klappe i hendene og hoppe og hun heter Tajik. Hun har vært ute etter lederstolen siden 2015. Og se nå. Klart dette er politisk spill fra ende til annen. Anonymkode: 610c4...873 Tajik usmakelige handling under talen sin på tirsdag forteller veldig klart at hun gjør alt hun kan for å posisjonere seg selv, og at hun er ute etter Giske på alle måter. Hennes valg om å lese opp fra varslene uten at Giske som hun prøver å kvitte seg med hadde noen mulighet til å komme med sin side av saken er så lavmål det er mulig å komme. At Giske ikke er egnet til å være i ledelsen er mye mulig, men det er søren meg ikke Tadjik heller. Er AP smarte så sifter de ut hele ledelsen. Anonymkode: 56cf8...8f4
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2018 #19 Skrevet 4. januar 2018 To av episodene er jo bagataellisert i den interne listen, spesielt den saken fra Tromsø. Det Giske har gjort er på ingen måte akseptabelt for en leder i maktposisjon. Sammenligner vi det Giske har gjort med det flere Frp-ere som fremdeles fungerer på toppnivå (to er ministere) så er det Giske har gjort likevel langt mildere. Hvis dette ender med at Giske må gå mener jeg at det også må kreves av regjeringen at de kvitter seg med disse ministrene, og at Frp kvitter seg med de andre toppskikkelsene med verre adferd. Men jeg tror ikke vi vi skal være så naive at vi ukritisk hyller Tadjik, for hun vist at hun også er ute etter å posisjonere seg i partiet og å markere seg nasjonalt. Det er svært naivt å tro at hun ikke nå ønsker å sko seg på det som skjer med Giske. Jeg mener at Giske kan fortsette hvis han tar et ordentlig oppgjør og så viser i handling videre at han har lært. Kommer det flere slike episoder i fremtiden så bør han gå. Det er uansett tydelig at han bør unngå alkohol i alle slike sammenhenger siden han, når han drikker, tydeligvis mister dømmekraften sin mtp. hva som er akseptabelt av en mann i hans posisjon. Men jeg gremmes over at Frp og H nå trolig gnir seg i hendene og kanskje også vinner velgere når de har folk i topposisjoner som har gjort verre ting enn Giske uten at Frp blir stilt til veggs for det. Anonymkode: 36d67...281
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2018 #20 Skrevet 4. januar 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: To av episodene er jo bagataellisert i den interne listen, spesielt den saken fra Tromsø. Det Giske har gjort er på ingen måte akseptabelt for en leder i maktposisjon. Sammenligner vi det Giske har gjort med det flere Frp-ere som fremdeles fungerer på toppnivå (to er ministere) så er det Giske har gjort likevel langt mildere. Hvis dette ender med at Giske må gå mener jeg at det også må kreves av regjeringen at de kvitter seg med disse ministrene, og at Frp kvitter seg med de andre toppskikkelsene med verre adferd. Men jeg tror ikke vi vi skal være så naive at vi ukritisk hyller Tadjik, for hun vist at hun også er ute etter å posisjonere seg i partiet og å markere seg nasjonalt. Det er svært naivt å tro at hun ikke nå ønsker å sko seg på det som skjer med Giske. Jeg mener at Giske kan fortsette hvis han tar et ordentlig oppgjør og så viser i handling videre at han har lært. Kommer det flere slike episoder i fremtiden så bør han gå. Det er uansett tydelig at han bør unngå alkohol i alle slike sammenhenger siden han, når han drikker, tydeligvis mister dømmekraften sin mtp. hva som er akseptabelt av en mann i hans posisjon. Men jeg gremmes over at Frp og H nå trolig gnir seg i hendene og kanskje også vinner velgere når de har folk i topposisjoner som har gjort verre ting enn Giske uten at Frp blir stilt til veggs for det. Anonymkode: 36d67...281 Ikke uenig i alt du skriver, men to ting: 1. Hadia Tajik hadde alt å tape på det hun gjorde, hun er ikke dummere en at hun ser at dette vil bli brukt mot henne i årevis. 2. Trond Giske har fått utallige advarsler, til og med fra (den daværende) partisekretæren. Han har brukt opp tabbekvoten og vel så det, og til fortere han innser det til bedre er det. Anonymkode: d93bd...f28
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2018 #21 Skrevet 4. januar 2018 Jeg lurer veldig på hva den utrolig nydelige fruen hans kommer til å gjøre... Anonymkode: 526ee...f43
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2018 #22 Skrevet 4. januar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: To av episodene er jo bagataellisert i den interne listen, spesielt den saken fra Tromsø. Det Giske har gjort er på ingen måte akseptabelt for en leder i maktposisjon. Sammenligner vi det Giske har gjort med det flere Frp-ere som fremdeles fungerer på toppnivå (to er ministere) så er det Giske har gjort likevel langt mildere. Hvis dette ender med at Giske må gå mener jeg at det også må kreves av regjeringen at de kvitter seg med disse ministrene, og at Frp kvitter seg med de andre toppskikkelsene med verre adferd. Men jeg tror ikke vi vi skal være så naive at vi ukritisk hyller Tadjik, for hun vist at hun også er ute etter å posisjonere seg i partiet og å markere seg nasjonalt. Det er svært naivt å tro at hun ikke nå ønsker å sko seg på det som skjer med Giske. Jeg mener at Giske kan fortsette hvis han tar et ordentlig oppgjør og så viser i handling videre at han har lært. Kommer det flere slike episoder i fremtiden så bør han gå. Det er uansett tydelig at han bør unngå alkohol i alle slike sammenhenger siden han, når han drikker, tydeligvis mister dømmekraften sin mtp. hva som er akseptabelt av en mann i hans posisjon. Men jeg gremmes over at Frp og H nå trolig gnir seg i hendene og kanskje også vinner velgere når de har folk i topposisjoner som har gjort verre ting enn Giske uten at Frp blir stilt til veggs for det. Anonymkode: 36d67...281 Veldig enig i mye. Men hvis du tenker på søviknes så gjorde han en ting. Giske har holdt på i mange år. Anonymkode: b60aa...fba
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2018 #23 Skrevet 4. januar 2018 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Veldig enig i mye. Men hvis du tenker på søviknes så gjorde han en ting. Giske har holdt på i mange år. Anonymkode: b60aa...fba Alvorlighetsgraden i det Søviknes gjorde var langt verre, i tillegg var jenta det gjaldt bare 16 år da det skjedde. Han burde aldri ha fått en ministerpost. En ting er å fortsette som lokalpolitiker, men å gjøre ham til minister viser bare hvilke holdninger Frp står for. Jensen visste også om hva Søviknes hadde gjort i nesten et halvt år før det kom ut i media, uten at hun gjorde noe med det. Det viser jo hennes moral også... Anonymkode: 36d67...281
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2018 #24 Skrevet 5. januar 2018 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/arbeiderpartiet/ap-ledelsen-slaar-tilbake-mot-varsler-notat-dette-er-fabrikkert/a/24223636/ Anonymkode: 9da25...385
3 i april Skrevet 5. januar 2018 #25 Skrevet 5. januar 2018 Jeg nekter og tro at Giske er den eneste som har prøvd seg på unge jenter på fest..resten har bare kommet unna med det. Giske har vel holdt på i årevis, uten at det har blitt noe sak ut av det, før bobla sprakk rett før jul.. Jeg tipper at samtlige menn ( sikkert ikke alle, men...)med politisk makt, uavhengig av parti har plenty med svin på skogen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå