Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #76 Skrevet 2. januar 2018 Kjenner en som er lik. Hun tror faktisk selv at hun setter seg i bilen når hun skulle ha satt seg i bilen, for å si det slik. Jeg skjønner MEGET godt hvorfor hun er sein. Når jeg sitter og venter på henne, sier hun fra 5 minutter etter at hun skulle ha vært der. "Blir litt forsinket". No shit, Sherlock? Men når jeg er hjemme sammen med henne, og vi skal et sted sammen, da ser jeg hvordan det går til: f eks må vi kjøre kl 1400 for å være et sted kl 1430. Allerede før 1330 er hun i gang med å "gjøre seg klar". Vimser rundt i huset og har 1000 småting hun må rekke før hun drar. Gre håret, finne et strikketøy å ha i veska osv. Det siste kvarteret driver hun på med både skoene og kåpa på seg, inn og ut etter nøkler og en tilgodelapp til polet i fall vi kommer forbi der, og så sette tidsinnstillinga på sentrifugen, og så var det noen syltetøyglass i en pose som skal i glassiglooen, men nå ligger plutselig nøklene på vaskerommet, og dem må hun finne først, så skal alarmen på før vi går, og når vi endelig har kommet ut av døra, så ser hun at sykkelen står ute, og den må inn i vedskjulet, og da er det inn igjen og kansellere alarmen og hente nøkkel til skjulet... Gjennom hele dette står jeg og ser på. Dvs fra 1330 til 1350 sitter jeg i stolen med koppen min og ser på. Så tar jeg på meg kåpa og skoene, og står i døra og venter. Vi forlater huset typisk kl 1405, da vi burde ha vært ute på veien, og så er det ned i fellesgarasjen for å få ut bilen, og det er et helt plunder med koder og nøkler igjen. Tidligst 1410 er vi inni bilen og den er på vei ut av garasjeporten. Vi ankommer derfor 1440, men hun ville ha sagt som anonym her: "jeg beregnet jo en hel time!" (Men vi kjørte ikke 1330, det var bare da hun begynte å tro at hun "gikk hjemmefra") 2 timer siden, Anonym bruker skrev: I utgangspunktet beregner jeg ikke feil. For det hender jeg kommer en halvtime for tidlig. Og da står vi begge sommspørsmplstegn og lurer på hvordan jeg kan bruke en time på den veien som tar en time. Det skjer jo sjelden. beregner jeg 1 1/2 time, så kommer jeg ca 5-10 min for sent. de som kjenner meg blir ikke irriterte. De vet jeg gjør alt jeg kan for å komme i tide. Anonymkode: 81fde...cb0 Anonymkode: 81dd3...bed
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #77 Skrevet 2. januar 2018 kan vel hende de hadde god grunn for det Anonymkode: dd8e2...285
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #78 Skrevet 2. januar 2018 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg bruker ikke alltid to timer. Jeg forsøker å forklare at jeg, uansett hvor godt jeg planlegger, nesten alltid kommer for sent. Hadde jeg planlagt å bruke 2,5 timer, så kan du banne på at det hadde tatt 3 osv. Jeg planlegger alltid å være på flyplassen minst to timer før flyet går og da er jeg der sånn en time før. Jeg flyr veldig sjelden da. Max en gang annenhvert år. Legetimer er jeg forsinket til, men legen er alltid forsinket også, så jeg ender opp med å vente på han. Foreldremøter kommer jeg alltid litt forsinket til, men de pleier å fortsatt være i minglingen i det jeg kommer. Tater/konserter/kino osv er jeg aldri på. Liker det ikke. Når barna skal ha forestillinger på skolen eller konserter med koret, så er jeg ofte med i en komité som gjør at jeg må være der tidligere uansett, så de rekker jeg. Greia er, at uansett hvor godt jeg planlegger og hvor god tid jeg beregner, så ender jeg alltid opp med å være forsinket. Og ja, det er forferdelig flaut og kjedelig, men så er det sånn det er. Uansett. Anonymkode: 81fde...cb0 Men da har du ikke hatt en realistisk beregning på hvor lang tid du kommer til å bruke. Eller du tenker at du har god tid og så somler du ekstra eller gjør mer enn det som var planlagt i det tidsspennet som var til rådighet. Å reise i rushen vil ta lengre tid enn ellers, og dette igjen kan medføre behov for tissepause/drikkepause=enda lengre tid. Anonymkode: e0d8e...ca8
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #79 Skrevet 2. januar 2018 På 1.1.2018 den 16.32, Anonym bruker skrev: Jeg er kronisk forsinket. Selv om jeg planlegger godt og reiser i tide, så er jeg alltid minst 10 min forsinket. Eksempel: skulle til mine foreldre julaften. Vi skulle komme klokken 16.30. Turen ta ca 5 min og vi satt i bilen 16.20. Så kom vi bak en som kjørte i 30 i 60-sonen, og da den tok av så havnet vi bak saltbilen på veien. Så da kom vi frem 16.40 i stedet da... annet eksempel: har en venninne som bor ca en time fra meg. Skulle på besøk til de og sa vi reiser herfra 10.00 og er hos deg ca 11.00. Rett før vi skal dra begynner sønnen å blø neseblod og det varer ca 30 min. I blodkaoset gir jeg beskjed om forsinkelsen og sendte også SMS da vi dro. Da var vi allerede 30 min forsinket. Likevel kom vi ikke frem før 12.00. Vi brukte 1,5 time på turen som vanligvis tar en time. Sånn et det hver gang vi skal et sted. Om jeg så drar en time før planen, så blir jeg forsinket. Alltid! Og det er ikke noe kult i det hele tatt. Anonymkode: 81fde...cb0 Her hadde eg sikkert bare dytta papir eller bomull på ungen og komt meg avgårde innen 5 minutt. Anonymkode: 7eb96...714
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #80 Skrevet 2. januar 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Kjenner en som er lik. Hun tror faktisk selv at hun setter seg i bilen når hun skulle ha satt seg i bilen, for å si det slik. Jeg skjønner MEGET godt hvorfor hun er sein. Når jeg sitter og venter på henne, sier hun fra 5 minutter etter at hun skulle ha vært der. "Blir litt forsinket". No shit, Sherlock? Men når jeg er hjemme sammen med henne, og vi skal et sted sammen, da ser jeg hvordan det går til: f eks må vi kjøre kl 1400 for å være et sted kl 1430. Allerede før 1330 er hun i gang med å "gjøre seg klar". Vimser rundt i huset og har 1000 småting hun må rekke før hun drar. Gre håret, finne et strikketøy å ha i veska osv. Det siste kvarteret driver hun på med både skoene og kåpa på seg, inn og ut etter nøkler og en tilgodelapp til polet i fall vi kommer forbi der, og så sette tidsinnstillinga på sentrifugen, og så var det noen syltetøyglass i en pose som skal i glassiglooen, men nå ligger plutselig nøklene på vaskerommet, og dem må hun finne først, så skal alarmen på før vi går, og når vi endelig har kommet ut av døra, så ser hun at sykkelen står ute, og den må inn i vedskjulet, og da er det inn igjen og kansellere alarmen og hente nøkkel til skjulet... Gjennom hele dette står jeg og ser på. Dvs fra 1330 til 1350 sitter jeg i stolen med koppen min og ser på. Så tar jeg på meg kåpa og skoene, og står i døra og venter. Vi forlater huset typisk kl 1405, da vi burde ha vært ute på veien, og så er det ned i fellesgarasjen for å få ut bilen, og det er et helt plunder med koder og nøkler igjen. Tidligst 1410 er vi inni bilen og den er på vei ut av garasjeporten. Vi ankommer derfor 1440, men hun ville ha sagt som anonym her: "jeg beregnet jo en hel time!" (Men vi kjørte ikke 1330, det var bare da hun begynte å tro at hun "gikk hjemmefra") Anonymkode: 81dd3...bed Nå kjente jeg at jeg ble litt flau, for det kunne vært skrevet om meg Anonymkode: 6f0e0...e5a
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #81 Skrevet 2. januar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Her hadde eg sikkert bare dytta papir eller bomull på ungen og komt meg avgårde innen 5 minutt. Anonymkode: 7eb96...714 Men når de blør så du må ha håndkle, ikke papir/bomull (han blør mye neseblod og skal brenne i nesa), så kan man ikke det. Anonymkode: 81fde...cb0
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #82 Skrevet 2. januar 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Kjenner en som er lik. Hun tror faktisk selv at hun setter seg i bilen når hun skulle ha satt seg i bilen, for å si det slik. Jeg skjønner MEGET godt hvorfor hun er sein. Når jeg sitter og venter på henne, sier hun fra 5 minutter etter at hun skulle ha vært der. "Blir litt forsinket". No shit, Sherlock? Men når jeg er hjemme sammen med henne, og vi skal et sted sammen, da ser jeg hvordan det går til: f eks må vi kjøre kl 1400 for å være et sted kl 1430. Allerede før 1330 er hun i gang med å "gjøre seg klar". Vimser rundt i huset og har 1000 småting hun må rekke før hun drar. Gre håret, finne et strikketøy å ha i veska osv. Det siste kvarteret driver hun på med både skoene og kåpa på seg, inn og ut etter nøkler og en tilgodelapp til polet i fall vi kommer forbi der, og så sette tidsinnstillinga på sentrifugen, og så var det noen syltetøyglass i en pose som skal i glassiglooen, men nå ligger plutselig nøklene på vaskerommet, og dem må hun finne først, så skal alarmen på før vi går, og når vi endelig har kommet ut av døra, så ser hun at sykkelen står ute, og den må inn i vedskjulet, og da er det inn igjen og kansellere alarmen og hente nøkkel til skjulet... Gjennom hele dette står jeg og ser på. Dvs fra 1330 til 1350 sitter jeg i stolen med koppen min og ser på. Så tar jeg på meg kåpa og skoene, og står i døra og venter. Vi forlater huset typisk kl 1405, da vi burde ha vært ute på veien, og så er det ned i fellesgarasjen for å få ut bilen, og det er et helt plunder med koder og nøkler igjen. Tidligst 1410 er vi inni bilen og den er på vei ut av garasjeporten. Vi ankommer derfor 1440, men hun ville ha sagt som anonym her: "jeg beregnet jo en hel time!" (Men vi kjørte ikke 1330, det var bare da hun begynte å tro at hun "gikk hjemmefra") Anonymkode: 81dd3...bed Jeg sitter som regel i bilen til den tiden jeg har planlagt. Anonymkode: 81fde...cb0
Brillefanten Skrevet 2. januar 2018 #83 Skrevet 2. januar 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Kjenner en som er lik. Hun tror faktisk selv at hun setter seg i bilen når hun skulle ha satt seg i bilen, for å si det slik. Jeg skjønner MEGET godt hvorfor hun er sein. Når jeg sitter og venter på henne, sier hun fra 5 minutter etter at hun skulle ha vært der. "Blir litt forsinket". No shit, Sherlock? Men når jeg er hjemme sammen med henne, og vi skal et sted sammen, da ser jeg hvordan det går til: f eks må vi kjøre kl 1400 for å være et sted kl 1430. Allerede før 1330 er hun i gang med å "gjøre seg klar". Vimser rundt i huset og har 1000 småting hun må rekke før hun drar. Gre håret, finne et strikketøy å ha i veska osv. Det siste kvarteret driver hun på med både skoene og kåpa på seg, inn og ut etter nøkler og en tilgodelapp til polet i fall vi kommer forbi der, og så sette tidsinnstillinga på sentrifugen, og så var det noen syltetøyglass i en pose som skal i glassiglooen, men nå ligger plutselig nøklene på vaskerommet, og dem må hun finne først, så skal alarmen på før vi går, og når vi endelig har kommet ut av døra, så ser hun at sykkelen står ute, og den må inn i vedskjulet, og da er det inn igjen og kansellere alarmen og hente nøkkel til skjulet... Gjennom hele dette står jeg og ser på. Dvs fra 1330 til 1350 sitter jeg i stolen med koppen min og ser på. Så tar jeg på meg kåpa og skoene, og står i døra og venter. Vi forlater huset typisk kl 1405, da vi burde ha vært ute på veien, og så er det ned i fellesgarasjen for å få ut bilen, og det er et helt plunder med koder og nøkler igjen. Tidligst 1410 er vi inni bilen og den er på vei ut av garasjeporten. Vi ankommer derfor 1440, men hun ville ha sagt som anonym her: "jeg beregnet jo en hel time!" (Men vi kjørte ikke 1330, det var bare da hun begynte å tro at hun "gikk hjemmefra") Anonymkode: 81dd3...bed Det er klassisk meg også! Og tro meg, jeg prøver veldig hardt å komme tidsnok, men det er noe veldig feil med min tidsberegning. Jeg tror at jeg har beregnet god tid, og plutselig har jeg det veldig travelt.... igjen... Jeg skjønner godt at folk blir irritert🙄
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #84 Skrevet 2. januar 2018 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg sitter som regel i bilen til den tiden jeg har planlagt. Anonymkode: 81fde...cb0 Det tror hun også. Hun er overbevist om at hun starter i god tid. Tror hun har ADD... Anonymkode: 81dd3...bed
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #85 Skrevet 2. januar 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Kjenner en som er lik. Hun tror faktisk selv at hun setter seg i bilen når hun skulle ha satt seg i bilen, for å si det slik. Jeg skjønner MEGET godt hvorfor hun er sein. Når jeg sitter og venter på henne, sier hun fra 5 minutter etter at hun skulle ha vært der. "Blir litt forsinket". No shit, Sherlock? Men når jeg er hjemme sammen med henne, og vi skal et sted sammen, da ser jeg hvordan det går til: f eks må vi kjøre kl 1400 for å være et sted kl 1430. Allerede før 1330 er hun i gang med å "gjøre seg klar". Vimser rundt i huset og har 1000 småting hun må rekke før hun drar. Gre håret, finne et strikketøy å ha i veska osv. Det siste kvarteret driver hun på med både skoene og kåpa på seg, inn og ut etter nøkler og en tilgodelapp til polet i fall vi kommer forbi der, og så sette tidsinnstillinga på sentrifugen, og så var det noen syltetøyglass i en pose som skal i glassiglooen, men nå ligger plutselig nøklene på vaskerommet, og dem må hun finne først, så skal alarmen på før vi går, og når vi endelig har kommet ut av døra, så ser hun at sykkelen står ute, og den må inn i vedskjulet, og da er det inn igjen og kansellere alarmen og hente nøkkel til skjulet... Gjennom hele dette står jeg og ser på. Dvs fra 1330 til 1350 sitter jeg i stolen med koppen min og ser på. Så tar jeg på meg kåpa og skoene, og står i døra og venter. Vi forlater huset typisk kl 1405, da vi burde ha vært ute på veien, og så er det ned i fellesgarasjen for å få ut bilen, og det er et helt plunder med koder og nøkler igjen. Tidligst 1410 er vi inni bilen og den er på vei ut av garasjeporten. Vi ankommer derfor 1440, men hun ville ha sagt som anonym her: "jeg beregnet jo en hel time!" (Men vi kjørte ikke 1330, det var bare da hun begynte å tro at hun "gikk hjemmefra") Anonymkode: 81dd3...bed Hoho! 😂 Slik er mannen min, tidsoptimist nummer én! Det koker inni meg av og til. 😱 Anonymkode: 11a2b...1e7
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #86 Skrevet 2. januar 2018 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg sitter som regel i bilen til den tiden jeg har planlagt. Anonymkode: 81fde...cb0 Jeg er akkurat som deg, og derfor tviler jeg på at du gjør det. Men jeg tror absolutt på, at du tror du gjør det Anonymkode: 6f0e0...e5a
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #87 Skrevet 2. januar 2018 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det tror hun også. Hun er overbevist om at hun starter i god tid. Tror hun har ADD... Anonymkode: 81dd3...bed Jeg har adhd, men det har vel ikke så mye med saken å gjøre. Datteren min har det også og hun er alltid tidlig ute. Men jeg sjekker alltid klokken i det jeg starter å kjøre Anonymkode: 81fde...cb0
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #88 Skrevet 2. januar 2018 Folk som alltid er for sent ute er 1) egoistiske 2) mindre intelligente 3) begge deler Anonymkode: 60475...e02
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #89 Skrevet 2. januar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har adhd, men det har vel ikke så mye med saken å gjøre. Datteren min har det også og hun er alltid tidlig ute. Men jeg sjekker alltid klokken i det jeg starter å kjøre Anonymkode: 81fde...cb0 ADD har med saken å gjøre, jo. Vimsingen hennes, og manglende evne til å zoome inn på oppgaven. Anonymkode: 81dd3...bed
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #90 Skrevet 2. januar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Folk som alltid er for sent ute er 1) egoistiske 2) mindre intelligente 3) begge deler Anonymkode: 60475...e02 Absolutt ikke. Men uoppmerksomme og tidsoptimistiske, ja. Anonymkode: 81dd3...bed
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #91 Skrevet 2. januar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har adhd, men det har vel ikke så mye med saken å gjøre. Datteren min har det også og hun er alltid tidlig ute. Men jeg sjekker alltid klokken i det jeg starter å kjøre Anonymkode: 81fde...cb0 Sjekket speedometeret også? Anonymkode: 81dd3...bed
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2018 #92 Skrevet 2. januar 2018 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sjekket speedometeret også? Anonymkode: 81dd3...bed Det er blitt en vane imot med at jeg alltid kommer litt sent Anonymkode: 81fde...cb0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå